September 2007 mama's Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Imsala, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    maar ben wel heel erg blij met je bemoedigende woorden! De gedachten dat er toch steeds mensen zijn, dichtbij, veraf, IRL en digitaal die aan ons denken is heel prettig :D
    XXX

2. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

ff snel, dikke knuf voor Noor, komt echt goed meis! Jullie slaan je er wel door! En wij zijn er ook voor je als je stom af moet blazen hoor!

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

4. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Lieve Noor, nu is de tijd gekomen om JOU even een flink virtueel hart onder de riem te steken! Ik lees uit je woorden dat het echt even groot en veel is - meis, kom hier maar stoom afblazen (zoals Ro schrijft) en weet dat je, naast stoere mamaleeuw zijn, ook even mag balen als een *** We denken aan je!

Later meer, hier twee kinderen met koorts nu (!) en weer ene baalnacht achter de rug.

X

5. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    **** knufs voor Noor ****

Die 't nu even zwaar heeft omwille kids. Sterkte!

@ Darcy: ziekeboeg bij je thuis, arme kids die alletwee koorts hebben...nu ff pittig voor jou zeg! * knufs *

6. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor noor:

7. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
  8. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Lieve Noor!
    Ik had ook al op je Hyves gereageerd, maar uiteraard doe ik dat hier ook nogmaals!
    Ik wil jou en je man heel veel sterkte wensen in dit moeilijke en zware traject wat jullie nu echt gaan doormaken! Het klinkt allemaal heel erg heftig, jeetje zeg, maar toch weet ik zeker met jouw 'leeuwenkracht' en wilskracht dat je het aankan!!!
    Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid over je jongens!

Ik denk aan je, HELE DIKKE KNUFFEL!!!
    -X-

9. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Saskia, wat heerlijk om je opa zo te zien genieten. Lijkt me echt zo ontzettend mooi. Geniet van deze momenten.

Miranda, vervelend zeg dat Matthew zo vaak droomt. Even iets raars, wel eens gedacht aan een magnetiseur? hier in de buurt zit een hele goede (echt, ik geloof er totaal niet in, bij Sarah hielp het niet en bij Joep gebeurde er iets dat ik mijn ongeloof in twijfel trek). Wie weet kan hij hem rustiger krijgen?
    Ik ging met Joep naar de magnetiseur, kost 15 euro voor een consult van 10 min dus qua kosten wel overheen te komen.
    Joep was zo onrustig, de magnetiseur legde zijn hand op Joep en na een paar minuten ontspande Joep zich volledig (tot die tijd totaal niet gedaan, nog geen moment). Die nacht heeft Joep ook redelijk geslapen. Maar ja, toen kwam het zkhs in beeld en ben ik er niet meer terug geweest.

Noor, heftig wat jullie meemaken. De komende tijd zal zwaar worden denk ik. Krijgen jullie zelf ook begeleiding in dit alles? Lijkt me eigenlijk niet meer dan normaal. Werk je ook nog?
    Probeer ook aan jezelf te denken, hoe moeilijk dat ook is. Knuf en veel sterkte de komende tijd. Denk aan jullie!

Darcy, het zit ook niet mee, zieke kindjes nu. Ook voor jou een hele dikke knuf.....

Hier gaat alles zijn gangetje, nou ja, bij mij met veel downs. Zit neit lekker in mijn vel, loop soms over zeg maar. Maar ja, dat is dan meestal maar even een dagje en de dag erna heb ik weer energie. Vandaag met Joep naar cb geweest, meneertje weegt nu 8,6 kg en is 70,5 cm lang (of kort, haha). We hebben het over het wakker worden 's nachts gehad, advies: gewoon de fles geven, gezien zijn gewicht en lengte heeft ie het nodig. Heerlijk advies want dat deden we al alleen twijfelden we er enorm aan of het de juiste manier was (met dank aan de omgeving, moet je niet doen, blabla). Fijn dat ons gevoel wel klopt.
    Morgen een dagje met ons meisje naar plopsaland. Sarah gaat ineens zo hard vooruit in alles, ze is ineens groot. Zindelijk (af en toe een ongelukje), slaapt niet meer in de middag en heeft vooral een eigen wile n voorkeur (voor haar hello kitty jurkje, elke dag en avond strijd. Mutsje toch). Naar Joep toe is ze nu af en toe niet lief, ze kan er te weinig mee. Ze ziet Joep als speelkamaraadje maar ja, Joep ziet dat toch even anders, die is nog lang niet zo ver als Sarah zou willen.
    Ook dat zijn momenten, prima hoor alleen lastig want Sarah snapt het maar Joep niet. Zo stopte Sarah straks haar vinger bj Joep in ed mond. Alleen.....nu heeft ie tandjes, dus hak, tandjes in de vinger. Sarah helemaal in tranen (leek wel of de vinger er vanaf was). Joep moest in de hoek, naar bed enz enz. Zit Joep met een enorme grijns op zijn gezicht. Ja, hoe kan ik dan 'boos' worden op hem als hij zo ontzettend lief kijkt :)

Ik ga lekker slapen, morgen drukke dag.

10. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hey meiden,

Maandag een echo gehad en alles leek in orde. Bloedklonters ed. waren minder, baby was goed gegroeid en was erg beweeglijk, dus gyn was positief.

Voor mij is het nog steeds voorzichtig genieten en ik hoop uiteraard ons ukkie in augustus, gezond te verwelkomen.

Ik ben voor 23/08 uitgerekend, dus dagje later dan Keld's verjaardag. :)

Zondag is Ella 1 geworden, was best een emo dagje voor mij, was ontzettend moeilijk zonder mijn mama, maar het deed me ook goed dat de familie samen was.

Mijn popje wordt dus groot, waar is dat babytje gebleven?! Maar het is zo'n flinke meid, waar je niet anders dan dol op kunt zijn, ondanks haar pittig karaktertje! :D

@ Noor: Ik heb aan Keld verteld dat zijn Mamoe (zo noemen de kinderen haar) heel heel ziek was (hij wist dat ze in het ziekenhuis lag en ziek was) en dat ze nu een sterretje is in de lucht. Welke, vroeg hij dan. De mooiste, heb ik dan gezegd. *slik*
    Moeilijk, hij begrijpt het nog steeds niet echt, maar uiteindelijk hoeft dat niet, dat komt nog wel.

11. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hier zo te lezen ook niet al te makkelijke tijden voor jullie! :(

Dat de winter maar snel gedaan is, dat het zonnetje er terug is, ik heb het gevoel dat we het allemaal nodig hebbben.

Heb nu geen tijd om uitgebreid te reageren, maar weet dat ik aan jullie denk!

*KNUFFEL* aan iedereen! x

12. Saskia78

@Virginie: moeilijk is dat hè.
    Maar had bij Anne het idee dat ze er beter mee overweg kon dan de groteren.

@Anouk: het is ook allemaal niet heel makkelijk. Ergens ben ik soms weleens jaloers op onze "voorouders" wat dat betreft.
    Daar stond gewoon vast dat je als meisje later voor huis en kinderen zorgde. Natuurlijk ben ik blij dat ik keuzes kan maken en heb daar duidelijk niet voor gekozen maar het klinkt wel makkelijker dan hoe wij leven. Geen gedoe met kinderdagverblijv, huishouden en baan.. Echtgenoten die ook nog eisen stellen etc...
    En toch ook wat meer hulp van vrienden en familie.

Gisteren haalde ik Anne op van kdv.. Schoppen, slaan, gillen... Kdvjuf viel van verbazing van haar stoel. Dat had ze nog nooit gezien!
    (en normaal is ze zo'n echte enthousiaste en luidruchtige big mama :) )
    het was zo erg dat ik me voor het eerst zelfs enigzins geneerde voor haar gedrag..
    Gelukkig was het thuis weer over maar bij naar bed gaan wa het weer bal. Blij dat ze op bed lag. Zonder verhaaltje dus.
    En daar wordt normaal niet op "bezuinigt" zegmaar.

Verder heeft ze wel alweer 2 dagen goed gegeten voor het eerst sinds ze begin januari ziek is geweest en is ze NEE hernieuwd aan het uitproberen. Dus de teugeltjes staan weer wat strakker wan zoals gisteravond kan echt niet. Kon wel janken maar als "stoere mama" doe je dat dan weer niet.
    Job zei nog: "ik wilde eigenlijk naar boven komen maa toch maar niet gedaan". Wel blij mee want boos worden werkt bij Anne vaak averechts.. Met z'n 2en boos doen zit je bovendien elkaar ook nog in de weg :)

nu in de trein op weg naar huis. (dus vergeef me alle spelfouten.. Typ op m'n telefoon)
    straks anne ophalen en eens bedenken wat we vanmiddag gaan doen en wat we vanavond gaan eten.
    Zit hard te denken aan "kip met koffie".
    Kip uit de oven met kopje espresso, abrikozen, basterdsuiker ... Yummie!

13. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Saskia: kip uit de oven...heeft het gesmaakt?
    Anne heeft een echt eigen willetje, he!
    Hoe ging het met Anne ophalen vanmiddag?

@ Virginie: Het zou echt heel grappig zijn als je 3e kind op Keld's verjaardag wordt geboren...
    Fijn dat die ukkie goed gaat groeien....toch wel heel verrast.
    Hoe voel je je nu?
    Fijn dat Ella's 1ste verjaardag geslaagd was ondanks grote gemis van je moeder.

@ meiden: verder alles goed met jullie....
    Hoop jullie hier weer zien in dit weekend....

Liefs, Miran

14. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Goeiemorgen, meiden!

Het is retevroeg (hoe wil je het anders noemen :D) en de krant zal zo wel komen, dus ik ga aan de cappu en het laatste nieuws.

Een compleet verstoord ritme bij mij - ben nu sinds vorige week donderdag thuis van mijn werk en dat is wel goed voor me (al ben ik erg rusteloos: ik ben nooit langer dan een dag of 2 thuis geweest.)

Mijn coach/psych is een goeie. Ze raadde me gisteren aan om mijn huisarts ook even in te lichten en misschien voor een paar nachten slaapmedicatie te vragen. Dat kan ook, want mijn man wil met liefde de verstoorde nachten voor zijn rekening nemen. Hij gaat liggen en slaapt weer als hij er uit is geweest voor Megan.

De kids gaan weer richting normale lichaamstemperatuur en Ollie heeft weer praatjes. Hij wil de hele dag Mini-Loco spelen, we hebben een doosje van vroeger (en leuk dat hij het vindt!)

Goed. Koffie.

15. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Virginie, ik wil je heel graag van harte feliciteren met de goede echo! Bijzonder dat het kindje zo vlak rond Keld's verjaardag zal kunnen komen. Fijn dat het goed gaat met de baby, meid.
    Hoe gaat het met jou?

16. Saskia78

@Miranda: over dat willetje maak ik me absoluut geen zorgen inderdaad.

@Darcy: fijn dat je een fijne psych hebt. Via PsyQ?

17. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Nee, via een collega van me (ze zijn vriendinnen.)
    Het maffe is, deze coach woont op nog geen 5 minuten loopafstand.

Mag om 11:30 uur naar de huisarts. Slaappillen scoren ;)

18. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Rootje: Bastiaan 1 jaar :D Gefeliciteerd!!!!

19. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Rootje:

Gefeliciteerd met Bastiaan's verjaardag! 1 jaar alweer!!! Geniet ervan!

:D :D :D :D :D

20. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Geweldig toch dat je coach vlakbij bij je woont...

Lief van Bas dat hij je voor 'n paar nachtjes wilt overnemen...

Je hebt dus duidelijk burn-out? Of overspannen (of zijn dat hetzelfde woorden? :( )

XXX

Deel Deze Pagina