Jennifer, ik ga Ollie nog meenemen naar de tandarts (zoek op dit moment eentje bij ons in de buurt, veel makkelijker dan bij mijn oude, die zit in de buurt van Miranda.) Gaatjes het gevolg van haar conditie? Of is het erfelijk? Ik had als klein kind veel gaatjes, hoor. Mijn melkgebit had veel vullingen! Zit even lekker aan tafel, de tuindeuren open en boven een dochter die aan het joelen en spelen is in haar bedje. Ze heeft lol Hier ook herkenning voor w.b. spitsmomenten. Vannacht vertrekt mijn man naar Duitsland voor een klus, dus dan draai ik de komende dagen (t/m maandagavond) alleen. Morgen is helemaal gekkenhuis. Dan stap ik op de fiets met de kleintjes, hond mee en alles afleveren bij hondenoppas en oma. Dan lange dag voor de klas... alles weer ophalen en thuis bad/eten/boekjes en bedjes. Moet je zien hoe ik er dan bijzit om 20 uur Het is buffelen soms, maar wat jullie ook al schrijven: veel anticiperen. Kleren klaarleggen, tassen inpakken en gesmeerd brood in de koelkast. Uurtje eerder op en gaan met die banaan. Meiden, nogmaals dank voor de felicitaties, erg lief! Anoek en Miran, lieve SMS Fijne dag allemaal!
@tanden poetsen: Anne is bijkans verslaafd aan tanden poetsen. Meeste kinderen willen echt niet maar soms wil ze de tandenborstel niet meer terug geven of besluit ze midden op de dag dat het NU echt moet. 's ochtends poetst ze als ik sta te douchen en dan doe ik het erna. 's avonds mag ik eerst. @jen: dispraxie.. Ik ben bang dat ik ook moet googlen maar het klinkt echt superfrustrerend. Dan heb je om d haverklap "ik weet hoe het moet maar waarom gebeurd er dan niks!"-gevoel.
@ Darcy: wel handig als Ollie in jouw woonplaats naar de tandarts kan gaan! Ik werk in Purmerend daarom ben ik nog steeds bij de tandarts in Purmerend vanaf mn 18e tot nu toe (al ruim 20 jaar). Ik moet ook aan de toekomst denken hoe en wat met Matthew. Het lijkt me niet handig als ik Matthew elk keer meeneem naar Purmerend ga (ja hij staat bij mij ingeschreven voor de ziektekostenverzekering). Terwijl Jeroen's tandarts gewoon in Zaandam is, vraag ik me af of is het mogelijk dat Matthew gewoon met Jeroen mee gaat terwijl Matthew bij mij ingeschreven staat...??? Zal wel gaan informeren... Toen ik thuiskwam na mijn werk met Matthew (hem opgehaald van de KDV) stond er een pracht boeket voor mij in de keuken ... dit omdat Jeroen en ik vandaag 5 jaar samen zijn heeft hij mij en Matthew vanavond uit eten genomen. Heerlijk bij de Griek gegeten. Matthew heeft van 18.30 tot 20.00 uur heel keurig gedragen, goh wat zijn we trots op hem Truste meiden xxx
@ Miranda: Gefeliciteerd aan jullie beiden!! En Matthew die zich voorbeeldig gedraagt, heerlijk is dat dan hé! @ Jen: Klinkt frustrerend inderdaad, is dit dan blijvend (domme vraag misschien)? 11 gaatjes klinkt wel veel voor een 3-jarige, zou beter ook eens naar de tandarts gaan met Keld, maar vrees voor een scene van hier tot in China, hij haat dokters.. @ Darcy: Kloeg jij ooit eens niet dat je te dik was?! Je ziet er mega slank uit!! @ Saskia: Hier ook regelmatig van die toestanden hoor, vooral sinds hij naar school gaat. Zal waarschijnlijk ook naar het voorbeeld van de oudere kinderen zijn, maar ik vind het verschrikkelijk!!! Voor de rest een leuke tijd gehad, super! @ Imsala: Ik zou toch ook eens aan een advocaat beginnen denken, ik weet niet of het pro deo systeem bij jullie bestaat, maar er zal wel iets zijn voor de mensen met minder geld (hoop ik). En over de spitsuurmomentjes, inderdaad dingen 's avonds klaarleggen. Het scheelt natuurlijk dat wij met 2 zijn om de kinderen aan te kleden enz.. @ Joyce: Fijne dag gehad gisteren? @ Pris: Zie het al voor me!
Hier gisteren genoten van het heerlijke weer. Heb maar geen poging gedaan om Keld te doen slapen, die heeft er geen zin meer in, dus meteen de tuin in. Het gras gemaaid en het berghok wat opgeruimd en alles ziet er weer wat beter uit. Daarna met de 2 kids naar de speeltuin, dus 's avonds waren die lekker moe! Mama ook trouwens.. Vandaag trouwens voor het eerst - eindelijk - baby gevoeld! Vind het vrij laat voor een derde, bij Ella voelde ik het redelijk snel en het placenta ligt ook niet vooraan, maar de arts zei dat het sowieso meer dan genoeg bewoog, dat het dus wel nog komt.
Miran, van harte gefeliciteerd meid! Vijf jaar, mooie mijlpaal Virginie, ik probeerde even te bedenken wanneer ik Megan voelde - volgens mij met een week of 18, dus later dan Ollie. Het zal ook afhangen van het kind in je buik - de ene trapt harder dan de ander Evengoed fijn dat je leven voelt! Ik ben inderdaad een kilootje of 5 afgevallen. Dat is mooi, er mag nog meer af (vooral op de buik ), maar ik geniet ernstig van lekker eten en goede wijn, zoals altijd al het geval was Vandaag echt bekaf... een zeer lange lesdag, waarbij ik twee middagklassen mee naar buiten heb gesleurd: werken én genieten van die zon, was de opdracht. Binnen was het toch niks geworden. Ik heb de kinderen en de hond - manlief in Duitsland sinds vanmorgen, dus de komende dagen zijn voor mij. Niet erg, ik ga leuke dingen doen met die koters van me. Toch vroeg naar bed, ik voel mijn oogjes branden... Iedereen welterusten, morgen meer.
@ Darcy: heb je lekker geslapen en hoop dat je vandaag vrij bent, dan kan je lekker genieten met je kids. Chillen....geen verplichtingen etc!
Ja hoor, goed geslapen, maar vandaag nog een werkdag! Fiets straks om vier uur heerlijk naar huis met de koters, lekker kalm aan...
Goeiemorgen, meiden! Ga zo met de koters richting naburig dorp, even eruit. Ollie stond gezellig om 7 uur naast mijn bed mijn ogen open te poeren ("het is LICHT, mama!!") Fijne dag allemaal!
Morgen meisjes Sorry voor mjn afwezigheid. Drukke en heavy week geweest. We hebben inmiddels de uitzoekmodule voor de mannen zga afgerond... als ik even mag copy-pasten: maandag uitslag psychologisch onderzoek gekregen... Chris, heeft volgens het psychologisch onderzoek duidelijk kenmerken van een aan autisme verwante contactstoornis. voor zover dit nu in te schatten is, heeft hij in zijn ontwikkeling een achterstand van ca 3 maanden op dít moment. Tijn vertoont ook duidelijk kenmerken van autismeverwante problematiek, hij was qua ontwikkeling niet goed te testen, maar de verwachting is dat hij nog meer achterloopt... (Met andere woorden zeer waarschijnlijk een grotere achterstand op cognitief gebied....) voor het vervolg bevelen ze ons voor Chris aan om eerst een tijd (gemiddeld een jaar) naar het MKD te gaan alvorens te kijken welke vorm van onderwijs voor hem het meest geschikt is. Voor Tijn bevelen ze aan dat hij in eerste instantie naar het kinderdagcentrum gaat omdat hij momenteel nog te weinig "schoolse vaardigheden" heeft en veel meer aandacht behoeft en meer gevolgd moet worden ipv dat hij kan volgen in een groepje. Dit komt niet als een donderslag bij heldere hemel, maar toch is het keihard om dit zwart op wit te lezen... er zijn momenten dat ik me heel rustig en goed voel en er zijn momenten dat ik echt compleet stuk ga. verdriet, boosheid, onmacht, twijfel ed wisselen elkaar heel snel af. Naja het hoort er allemaal bij natuurlijk en het feit dat ik nu echt niet weet waar ik in vredesnaam moet beginnen, welke stappen ik moet ondernemen, waar het allemaal naartoe leidt maakt ook dat het lastiger is. Je bezig houden met dit soort organisatorische dingen maakt toch dat je afgeleid bent en doelgericht bezig zijn kan ook een gevoel van bevrediging geven. Nu is het even "los" allemaal en het is zo moeilijk om er met mensen over te praten. Hoe het allemaal verder gaat weten we nog niet, laat staan hoe ik straks in hemelsnaam 3 kinderen op drie verschillende plaatsen moet krijgen, de hele logistiek alleen al..... hebben heel veel vragen, waarvan we hopen dat we donderdag al eea aan antwoorden / handvatten zullen krijgen. Overigens is het nog de bedoeling dat ze ook door de kinderpsychiater gezien zullen worden om echt een duidelijke diagnose te krijgen. (dit is nodig om de juiste indicaties te krijgen...) .... Het gesprek van donderdag / eindgesprek. Een aantal dingen besproken, natuurlijk nogmaals de uitslag van het psychologisch onderzoek en de daarbij horende adviezen. Wat dat aangaat was het maandag wel echt het zwaarst. Alle andere onderzoeken besproken. Diverse adviezen. De komende periode gaan we in ieder geval de juiste indicatie aanvragen voor Tijn en dan ook kijken bij het kinderdagcentrum waar hij heen zou kunnen. Termijn waarop hij daarheen zou kunnen hangt een beetje af van hoe snel we de indicatie rond kunnen krijgen. Kan vrij snel gaan (er is nu 1 plekje, maar het kan natuurlijk net zo goed zijn dat er de komende tijd een ander kindje voor die plek in aanmerking komt. Voor Chris is er wrs plek op t MKD in de zomer, wanneer is nog niet duidelijk. Maakt ook niet zoveel uit natuurlijk. Er wordt ook gekeken naar vervoersmogelijkheden... Maar er zal voor allebei natuurlijk ook een wenperiode komen. verder moeten ze nog gezien worden door de kinderarts en door de kinderpsychiater om de echte diagnose te stellen. De orthopedagoge die het onderzoek heeft gedaan mag nl geen officiele diagnose stellen en die heb je dus wel nodig voor het aanvragen van vanalles. Verder proberen we toch ondertussen al te kijken of we iets van ondersteunende begeleiding thuis kunnen krijgen, zodat ik ook af en toe met een van de twee iets kan doen. Geen idee of dat nu al gaat lukken, maar goed. Ook de FT gaat meekijken voor de sensorische integratie (dwz welke prikkels zorgen ervoor dat het systeem als het ware "overloopt", wat is prettig, wat niet enz) Miss dat dit tijdens "schooltijd" gaat gebeuren, misschien ook al voor die tijd, hangt er een beetje vanaf. Logo gaat vooralsnog gewoon door zoals we dat gewend zijn. Ik heb zelf de wens aangegeven om te kunnen praten met iemand over het verwerken van alles en wil ook met Steef een aantal sessies relatietherapie gaan doen om meer op 1 lijn te communiceren. en de andere dingen volgen allemaal nog... dus... een hoop te doen, maar gelukkig helpt onze contactpersoon van MEE (vroeghulp) daarbij. dat is fijn dan hoeven we zelf niet zoveel te doen, want dat kost enorm veel tijd en energie en zij kent tenslotte ook alle lijnen. dit is ff zo snel wat ik heb onthouden, de notulen ontvang ik nog, gelukkig, want er gaat toch wel weer zoveel informatie over tafel.... sorry voor het hele verhaal..... maar nu zijn jullie een beetje op de hoogte en begrijpen jullie waarom ik ff geen puf had om te reageren.
@ Noor: heel begrijpelijk dat er zoveel in je hoofd omgaat over Chris en Tijn. Vind heel goed van je dat je hebt aangegeven om samen met Steef in therapie gaan hoe jullie jullie verdriet best kunnen verwerken en hoe jullie de kids beste kunnen begeleiden in de toekomst. Hoop dat de autisme in lichtere vorm bij de jongens zijn, het lijkt me wel erg als jullie geen contact met de jongens kunnen krijgen qua communicatie. MEE is een goede hulpverlening, we hebben dagelijks te maken met MEE op onze werk en ook indicatieaanvraag bij CIZ. Als het goed geregeld wordt, gaat het dan meestal vrij automatisch dat de kids goed op de plek terecht kunnen komen voor hun ontwikkeling. Heel veel sterkte..... * virtuele knufs voor je * @ Darcy: Ollie was al om 7 uur wakker net als ik, maar Matthew slaapt nu nog steeds. Ga hem zo wakker maken. Ik lag al gisteren om 18.30 uur in bed omdat ik zooo kotsmisselijk werd door knallende hoofdpijn. Nu gaat het wel weer met mij. Jij een fijne dag met de koters! @ meiden: jullie een fijne zaterdag toegewenst, liefs, Miranda XXX
Noor, wat een zware week voor jullie, zoveel te behappen en verteren - ik lees met toegeknepen keel je bericht hier... Veel sterkte, meid. Je hoofd zal wel overlopen van de vragen en zorgen - ik hoop dat jullie de komende periode geleidelijk aan antwoorden en rust zullen krijgen...
@noor: tja.. zulke berichtgeving is toch altijd vervelend. zelfs als je het eigenlijk zelf ook al wel wist danwel stevig vermoedde. Voordeel is wel dat je meer tijd hebt om een school uit te zoeken en bovendien... een echte school waar ze het geen probleem vinden om tijd in je jongens te steken. Dat van die relatietherapie is denk ik wel een goed idee trouwens.. soms praat dat toch net makkelijker. En je kunt altijd weer stoppen als je denkt "het voegt toch niet zo veel toe". veel succes met alles weer op een rijtje zetten! Dat is altijd het lastigst he En ondertussen draait de molen natuurlijk wel door... hier is het eventjes lekker rustig papa is naar de v&d om te kijken voor een horloge (prijzencircus!) gister had hij al 2 truien, een esprit overhemd en een spijkerbroek gehaald voor 50e.. maar in alle blijheid was hij het horloge vergeten en anne zit met oma kraaltjes te rijgen op de grond (ik zit eigenlijk even te telebankieren.. sssst )
Hmm ik moet even wat delen hoor: Mini-kiwi - Wikipedia ze zijn echt superlekker (en dat uit de mond van de grootste kiwi-"hater" die ik ken) ik lust zelfs geen goldkiwis zegmaar en volgens onze groentenboer normaal heel duur en dus niet in hun assortiment maar blijkbaar was er dit jaar een extreem grote oogst en zijn ze dus goedkoper
Goedemorgen meiden, Ze hadden slecht weer voorspeld voor het weekend, maar tot nu toe, dik oké. Hopelijk houdt dit nog een paar dagen aan, dat we toch lekker buiten kunnen zijn volgende week in Centerparcs. Ach ja, anders wordt het vooral zwembad, speeltuin en dagje Plopsa. Jullie een beetje kunnen genieten van het weekend? @ Noor: Ik schrik best van je verhaal, het is inderdaad niet niks, ook al had je wel iets verwacht. Zoals je zegt, het zwart op wit zien staan is hard en brengt je met beide voetjes op de grond. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen over wat zal gebeuren en hoe het kan/zal evolueren. In ieder geval, dikke knuffel voor jou! Fijne zondag allemaal!
grmbl.. nou mocht ik vandaag van mezelf winkelen (ok.. voor Anne.. maar dat is leuker dan zelf moeten passen dus dat geeft niet) hebben we eerst de tuin weer beetje bijgewerkt... en daarna tot half 6(!!) in de zon gezeten heerlijk! Eindelijk mijn boek ook uit... Werd tijd.. de andere 2 delen had ik binnen een week uit en hier deed ik al zo'n maand over inmiddels. Nouja.. stuk goedkoper dan winkelen en toch heel fijn
@ Saskia: heerlijk boek uitgelezen en voor jezelf verwennen....dit heeft je weekend toch goed gedaan @ Virginie: heerlijk vooruitzicht naar center parcs gaan! @ meiden: hopelijk hebben jullie lekker weekend gehad?