September 2007 mama's Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Imsala, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@miranda: anne slaapt ook niet elke dag hoor
    maar nu (en bijv. gister ook) dan is ze duidelijk heel moe
    en dan ben ik blij dat ze toch nog even naar bed kan :)
    gister had ik schoonouders op visite.. en dan zo'n peuter die continu loopt te drammen en te zeuren is niet zo heel tof. ze wilde ook echt niet slapen.. zelfs niet even uurtje op dr kamer spelen
    (dat is natuurlijk ook prima als ze vooral naar bed gaat voor haar EN onze rust)

was blij dat job savonds even bij vrienden ging helpen met de computer.. even rust in de tent :)
    lekker op de bank gehangen, chippie, drambuie en met laptop op schoot lekker zitten kletsen met iemand terwijl ik ondertussen met schuin oog een film zat te kijken.
    gewoon even geen gedoe.. maar eh.. tja.. niet eens mama-tijd maar gewoon saskiatijd :)

2. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    soms heb ik ook behoefte aan mirandatijd ;)

anders ben ik niet te genieten....:$

:D

p.s. eindelijk heeft Matthew gepoept...damn...net een dino-ei!!!!!

3. Saskia78

@miranda: oh gelukkig maar :)
    anne houdt het ook vaak zo lang mogelijk op.. en soms dus net te lang
    maar als je ziet wat ze produceert dan.. pfoe.. bouwvakker zou er trots op zijn!

vertelt matthew ook altijd wat hij gepoept heeft?
    vanochtend kwam anne heel trots melden dat ze een sleutel gepoept had.
    (gisteren was het een slak.. maar meestal is het een toren)
    En die toren bouwt ze dan ook graag na met een stukje ontbijtkoek....
    altijd prettig bij het ontbijt...
    gister besloten dat anne maar even geen ontbijtkoek meer krijgt trouwens... tot ze het wat minder fanatiek ophoud.
    misschien maakt het net het verschil :)

4. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Darcy, zullen we Joep en Megan maar bij elkaar leggen dan? Speentje weggooien en uitspugen is erg leuk en kijken hoe hij bij de plant komt is ook zwaar favoriet om vervolgens stukjes van de bladeren af te trekken. sarah heeft nog nooit naar de plant omgekeken en Joep heeft al 3 bladeren verwijderd.
    joep kan al best goed zitten, nog niet zelf maar als we hem neerzetten gaat ie lekker spelen.

Marsab, valt best mee hoor, het is de hele tijd wel iets hier maar zoals het in het begin was met joep, dat huilen en krijsen doet ie echt niet meer, het is een heel tevreden mannetje en super gemakkelijk. Lijkt ook geen last te hebben van de plekjes, ik zag er vandaag ineens ook op zijn buik en armen. Vaseline erop gesmeerd, eens kijken of het werkt.
    Wat een mooi meisje hebben jullie, kijkt ook al erg wijs. En wat een supermooie foto's steeds op hyves.......geweldig gewoon, zou willen dat ik het ook zo kon.

Miranda, jee, balen zeg dat het poepen niet lukte maar gelukkig is het nu gelukt. Ik geloof dat er van roosvisee ook iets van laxeer is maar weet dat even niet zeker, misschien een glaasje per dag als het vaker voorkomt? Pff, lijkt me zeer pijnlijk.

Peutergedrag: spreek me er niet van, Sarah weet heel goed net te doen alsof ze je niet hoort, beslist ook ineens of ze iets wel of niet mag (gewoon maar in de kast een snoepje pakken, zonder te vragen en doen alsof dat heeeeeeel normaal is). Alles zelf doen, op zich handig maar duurt zeer lang. Voordeel is wel dat ze zichzelf uit en aan kan kleden. Handig voor na het douchen en zwemmen, dat dan weer wel.
    En drammen, drammen, drammen om haar zin te krijgen. Hoop echt dat deze fase zo weer over is, soms echt niet leuk.

Ik ga lekker slapen, ben moe, kon de slaap niet pakken gisteren door mijn schouder, heb 1 uur nog gezien en werd om 6 uur weer wakker van de pijn. Joep was om 6.15 uur wakker, ik deed de kamerdeur open en viel bijna achterover van de stank, pfff dat wordt nog wat als ie uitgaat en shoarma eet.

5. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    hi girls ik meld me even ;)
    beetje druk geweest de afgelopen dagen/week hihi
    lees wel bij, maar kan niet altijd reageren.
    Isa heeft nu herfstvakantie dus dat scheelt stress in de ochtenden ;)
    Ga gauw weer ff verder met relaxed de dag beginnen.
    Ben er gauw weer, morgen meer tijd!
    xx

6. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Dag meiden,

ben net mijn bed uit, heb vanaf gisteravond liggen zweten en koortsen. Miran, zou je me hebben aangestoken... Enfin, gedoucht en nu tot iets meer in staat.

Marsab, wat een heerlijke foto's. Mooie kinderen!
    Heb je nog lang verlof?

Miran, je kan in heel vervelende gevallen in principe zonder recept een klysma halen bij de apotheek. Zou eens informeren. Het kan Matthew misschien acuut helpen. Zielig, he...

Noor, jij effe niet meer haasten deze week. Hoe doe je dat met je werk als Isa vrij is van school?

Anoek, lijkt me leuk om te zien hoe onze hummels samen apporteren, hahaha!

7. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek

Ik had geen koorts of lag te zweten. Ik was alleen erg verkouden en voelde me k*t ... hoop je hiermee niet aangestoken te hebben.
    Ik denk dat ik aangestoken werd door 'n kennis van mij die 2 weken geleden op het feest kwam. Ze was ziek en toch op het feest gekomen....
    Enfin...het heerst nu overal....misschien ben je echt moe van de door afgelopen drukke weken. Voor je het weet is je weerstand ineens laag nu je vakantie hebt...je knapt toch wel snel weer op. Beterschap, meis! X

Gisterenmiddag had ik toch Miranda-tijd :D
    Matthew ging na flinke dino-ei uitgepoept en at gelijk 2 boterhammen op, ging uit zichzelf op de bank liggen met de deken erbij, viel meteen in slaap.Hij was gebroken moe na al die inspanning 's morgens.

@ Saskia: Nee Matthew vertelt alleen met brede glimlach als hij 'n windje heeft gehad...poepen of diaree zegt hij niet....zindelijk worden kan ik nog voorlopig vergeten.
    Enne morgen ga ik roosvice laxo kopen en dat is ook wel handig. Ik zelf heb ook soms moeite met poepen... :)

@ Noor: doe er rustig maar aan en morgen is er weer nieuwe dag dan kan je lekker lullen hier :D

@ Anoek: oja je hebt mn vraag nog niet beanwtoord wat voor functie je nu uitoefent?

Truste meiden XXX

8. Saskia78

Hm toen ik gister mopperde tegen job dat ik het al 3 dagen koud had met hoofdpijn.. was het vriendelijke antwoord: oh dat duurde bij mij 2 weken en nu ben ik snotverkouden!
    fijn....

@miranda: dat zindelijk komt vast zomaar onverwachts ineens om een hoekje :)

9. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hi,

Miran, Ollie is ook niet zindelijk. Op de opvang heeft hij afgelopen vrijdag de hele dag zonder luier gelopen... maar toen we hem zaterdagochtend luierloos lieten, heeft hij twee keer in zijn pyamabroek gepoept... Ik moest er stiekem een beetje om lachen, was onze eigen schuld! Veel te enthousiast geweest!

Ik hoest inmiddels en heb hoofdpijn. Maar goed, het gaat best. Heb lekker kneuterig zitten breien... Bijna een hele sjaal al :D

Lees hier over peuterpubers... Krijgen thuis ook op alles een bijdehand antwoord. Soms denk ik: hoe komt hij erop?
    Ol zat laatst bovenop Megan, die op haar buik lag. Hoewel hij gek op haar is, moest ik van mezelf ingrijpen. Zegt ie verongelijkt: nee mama, dat is niet erg. Megan is toch een vliegtuig...

10. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Saskia: beterschap!
    Ik weet dat ik geduld moet hebben tot Matthew op een dag zindelijk wordt!

@ Darcy: nogmaals beterschap....heel herkenbaar hoe de kindjes bijdehand antwoorden geven. Ik zie het al voor me hoe Ollie op Megan zit alsof ze het vliegtuig is.

Hebben jullie 't ook weleens meegemaakt dat de kindjes onzin vertellen?

Matthew zei tegen mij dat papa hem geslagen heeft in het bijzijn van Jeroen en mij. Terwijl het niet waar was. Of andersom.
    Het gebeurt de laatste tijd vaker zo.
    Nu zeggen we hem dat hij niet meer mag jokken. Als hij dat weer doet sturen we hem de gang op.
    Nu weet Matthew dat en zegt sinds enkele dagen niet meer zo op deze manier.

11. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    morning all!!
    T begon mooi, maar hier komen er alweer donkere wolken aan...
    Jongens zijn op kdv, Isa is op schoolreis van de opvang en ik had al bezig moeten zijn met het huishouden maar zit nog even lekker op mijn krent :D

Darcy: beterschap, Saskia: jij ook!!

Anoek: hoe is het afgelopen met het spugen van Joep? Heb je nog overleg gehad met de KA?
    Wb je werk, zijn er andere opties waarbij je wel met het vak bezig blijft, maar niet de fysieke belasting hebt? training/opleiding/lesgeven/wetenschappelijk onderzoek enz??

Marsab: wat een mooie foto's weer zeg!!! Heb je je draai lekker gevonden??

Miranda:wat een narigheid voor Matt.. Hier heeft Isa dat ook wel gehad, bij de boys is het eerder het andere uiterste ;) Bij Isa was het probleem vnl dat ze onvoldoende dronk. Veel vezels moet altijd in combinatie met veel drinken, anders werkt het averechts.. Rvc laxo is idd een goeie!
    en in het uiterste geval een miniklysmaatje of, en dat helpt vaak ook al, een zetpilletje, dat zet de reflex vd kringspier weer in gang...
    Hopelijk heeft ie er niet meer zo'n last van!!

Imsala: buik weer rustig? en wat een naar nieuws over dat meisje...

Begreep van J dat ze vandaag voor een woning gaat kijken, als alles in orde is, en ze er in aanmerking voor komt is ie voor haar. Ik word op de hoogte gehouden ;) weet ik meer dan stuur ik weer een mail rond ;)

wb jokken: tja hier wordt er nog niet zoveel gekletst dus dat niet, maar samen kunnen ze er wel een potje van maken hoor!! en zo overtuigd soms van dingen. Chris' speelgoedtijger: neee tei-utje, leeuw. TJa die jungle tijger lijkt idd niet op teigetje.... en volgens alletwee (want tja samen sterk) is een tomaat ab-so-luut een appel! naja als ze m dan op zouden eten, want appel, dat lusten ze graag... maar nee... ;)
    is de een het er niet mee eens en wordt er dramatisch (je kijkt toch wel naar me mama!) een schouwspel opgevoerd compleet met sterfscene en snikkende geluiden vanaf de grond (tuurlijk altijd net in de supermarkt ;)) wat doet broerlief?? die gaat er uit sympathie naastliggen. Huilt dan niet mee, maar one for all, all for one.... niet te verroeren....
    mooi hoor om te zien, maar soms zo lastig///

12. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    ik ga maar eens een flinke kop koffie zetten en dan even wat huishoudelijks verrichten...... later buurt ik weer;)

13. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    @ darcy: ik heb verlof tot januari, na de kerstvakantie begin ik weer! ;)

@ noor: ja ben vandaag ook maar weer in huis bezig geweest, beneden is alles glad en de was ligt op schema! :)
    Ik heb mijn draai wel gevonden ja....laatst was Aiden bij mijn ouders aan het eten en Marc zei tegen me: wat is het dan rustig he, 1 kind. haha. Hoe snel je dus went aan 2 kinderen....

@ Miranda: hoe is het met Matt? Nog last van zijn ontlasting??

@ Saskia: nog Saskia-tijd ingelast? En wat heb je gedaan? ;)

14. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Hé meiden!

Meld me ook ff snel. Ben ook beetje druk geweest, wel mee gelezen, maar geen tijd om te reageren.

Wordt zo door vriendinnetje opgehaald. Bij ons in het dorp is er een speciale avond bij de Marskramer/Intertoys waar je op alles 15% korting krijgt. Ik zeg mooi meegenomen!!!!
    Dus probeer alvast wat te gaan shoppen voor Sinterklaas :)

Morgen meer.....

Fijne avond allemaal!!!

XXX

15. Saskia78

@marsab: heel "sociaal" op de bank gekropen met een chippie, glaasje drambuie, laptop en film1.
    En tijdens de film zitten kletsen met iemand op msn over moe en dat sporten goed is als je moe bent. Zowel voor fysiek als geestelijk.
    Na de film met een ontspannen muziekje in bed en geslapen als een roosje :)
    Heerlijk :)

16. Saskia78

@pris: speciaal voor jou!! Ik bgrijp net dat er weer een nieuwe Take That tour komt :)
    In Engeland wel..

17. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    5 november 10.00 uur start de kaartverkoop voor de tour van Take That op 18? juni in Amsterdam Arena..

Bummer... waarom heb ik nou geen centjes daarvoor :(

18. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Zo... Net even gebeld met T-mobile en er werd toch een potje gesjanst met me :D
    Dat doet een mens goed. Alleen jammer dat mijn stem zo zwaar is door t hoesten :D

Goed geslaagd bij de Intertoys?

Take That: zou liever een tripje richting het Engelse maken dan, heeft Pris ook ervaring mee. Primark, he!

19. Pris

Pris Fanatiek lid

Goedemorgen!!!!

@ Saskia / Imsala........JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA wat een nieuws he??!! Moet ik bij zijn hoor. :):):)
    Wil ook naar de UK weer, maar is allemaal in juli enz en dat is niet heel handig. Plus dat ik in die week 10 jaar met Peter ben en we samen weg wilden (ik heb Londen voorgesteld, maar trapte hij niet in:D:D:D:D)
    Voorverkoop begint idd volgende week voor NL...is op mijn laatste werkdag..ik ben zooooooo bang dat collega's om 10.00 uur een gezellig bakkie geregeld hebben en dat ik daardoor misgrijp...lijkt nu een hele hype te worden...voorpagina telegraaf, boulevard, shownieuws, hele pag. in de spits.......Maar we gaan t proberen!!!

Hier alles ok!!! Ben ondertussen over de 33 weken heen en t gaat prima. Vorige week zat ik er een paar dagen even helemaal doorheen :) Was moe, niets lukte enz enz. Peter is veel op zolder bezig maar de tijd dat hij daar zit is Tygo dus voor mij (om t zo maar even te noemen) Plus al weken vroeg wakker, peter in Frankrijk geweest van dinsdag t/m zaterdag, niet aan mezelf toekomen en achter de feiten aanlopen...kortom t was ff teveel. Zaterdag hadden we twee verjaardagen en bleef Tygo bij oma slapen em konden wij even uitslapen...Dat heeft mij erg goed gedaan en gaat t gewoon weer lekker eigenlijk!!!!

Op zolder zijn we nog steeds druk bezig (ja ooit is t af en zal ik foto's plaatsen:D) We zien wel hoe t loopt, had t liefst gewild dat Tygo nu een beetje daar zou gaan slapen, maar redden we niet.
    Peter is druk bezig, meer dan ons best kunnen we niet doen.
    Maar t wordt mooi!!! Tygo zijn muren zijn nu blauw en de andere muur moet nog behangen worden.... nu nog schotten enz voor bergruimte en we zijn weer een heel eind.

Ik las iets over Sinterklaasinkopen. Ik ben al zo goed als klaar. Ik wilde graag voor mijn verlof t meeste binnen hebben en dat is wel redelijk gelukt. Geen zin om straks op t laatste moment alles te moeten halen en als de baby eerder komt, schiet dat helemaal niet op.

Ik zal proberen af en toe wat van me te laten horen. Ondertussen is hier de nesteldrang ook toegeslagen en de tijd die ik af en toe over heb gaan op is poetstijd;) van de week al heerlijk de keuken uitgesopt (grote beurt) en van de week staat de badkamer op t programma.

Tygo slaapt de meeste dagen niet meer tussen de middag. We leggen m nog wel elke dag op bed maar meestal slaapt ie niet meer.....had t fijn gevonden als ie zijn middagslaapje nog even aan zou houden tot na de bevalling zodat ik ook nog wat rustig aan kan doen dan....Nou ja dat gaan we niet halen....hebben we tussen de middag als de kleine er is wel echt even Tygo-tijd.
    Hij slaapt nu een week zonder speen en gaat prima....eerste dagen sliep hij wat onrustig en nu vraagt ie er niet eens meer naar. Trots op hem!!!!

Nou dat was t even voor nu, hoop af en toe ok weer even te kunnen reageren, maar eerst thuis ook ff dingen afmaken.

Tot later!

20. Pris

Pris Fanatiek lid

Ik zou graag naar Manchester of Londen willen. Heb tot vrijdagochtend de denktijd, dan begint de voorverkoop UK. Wel / niet / wel / niet?????:(:(:(

Primark Hoofddorp gaat op 24 nov open. Het wordt een superstore!!!! Schijnt 3 keer zo groot als rotterdam te worden....ben benieuwd!!!!

Deel Deze Pagina