September 2007 mama's Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Imsala, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Dit is van gisteren....

2. Pris

Pris Fanatiek lid

Leuke foto Miranda, lekker Hollands!!! Balen van je camera zeg:$:( Joh, hopelijk heel snel een nieuwe!!!!
    Lekker druk ook dit weekend voor jou. GEZELLIG!

@ alphen aan den Rijn Wat een drama zeg!!! En zo dichtbij, denk dat het hier met de auto 10-15 minuten vandaan is. Vreselijk@!!!!!!

@ Joyce Wat een rot nieuws zeg!!! En is jouw moeder ook ziek???
    Hoe gaat t nu?

Peter was om 2 uur thuis vanmiddag en vlak daarna ben ik naar bed gegaan, effe bijslapen, heeft me goed gedaan. Wel zonde omdat t ontzettend mooi weer was maar is ff niet anders Nu ook niet te laat gaan anders is t voor niets geweest.

Fijne avond!
    -x-

3. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Goeiemorgen, meiden!

Zit me even klaar te maken (geestelijk) voor dat pak nakijkwerk van de vierde klassen ;) Vorige week 26 x een half uur mondelingen gedraaid... en ik ben wel toe aan de meivakantie ;)

Gelukkig was ik gisteren in Hoofddorp... in PRIMARK :D
    Kwam met een berg kleding naar buiten... wat voor mij... en veel voor de kids.

Zag een geweldige jaren 70-broek in de H&M... maar mijn maat was gewoon te groot! Jammer dat ik geen kleinere maat vond... maar goed voor het ego :D

Alphen... ik had er een knoop van in mijn buik. Je zal er maar wandelen met je gezin, nietsvermoedend winkelen...

4. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Mooie foto, MissX! Gaat het goed met je en met de zwangerschap?

Joyce, wat een verdrietig nieuws... het klinkt ook zo slecht... sterkte, meid. Dit is voor oma een hele klap en voor jullie niet minder...

Miran, leuke foto en fijn dat jullie elkaar toch in Zaandam konden zien.

Meiden, ik ga wat doen aan school, fijne dag allemaal Xx

5. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Joyce: wat een nieuws...:( Hopelijk blijkt het toch mee te vallen. Sterkte!

Miranda: wat een leuke foto!! Ja zonde van je camera... en zielig voor Matt...

MissX wat een lekker wijffie!

Darcy: hahah shopperdeshop... succes met je nakijkwerk!

Alphen ad Rijn: wat BIZAR! En idd wat Pris zegt: voor ons heel dichtbij! Ik heb in datzelfde winkelcentrumpje in mijn eindexamenjaar minstens twee keer per week vertoefd om in mijn dubbele tussenuur een broodje te halen of zoiets. Was ad overkant van de school waar ik toen heenging... Het is zo raar om dan de omgeving te zien die je gewoon kent/kende. BAH.
    Gisteren verjaardagsborrel van mijn broertje (31) en hij heeft een aantal vrienden/vriendinnen daar wonen. En ook een van mijn vriendinnetjes woont er. Maar gelukkig allemaal oke.
    Oppas had helaas (weer) afgebeld, maar gelukkig konden we de babyfoon even bij de buren kwijt zodat we toch even heen konden om een borrel te halen in de plaatselijke kroeg waar hij het vierde (en ook werkt) en de taart brengen (buurman en buurman, lang verhaal ;)) en toen we de babyfoon ophaalden tot half een blijven hangen bij de buren :D
    En wat we vandaag gaan doen... iig van de zon genieten.

6. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    even ego:
    Joep heeft buisjes maar sinds vorige week zondag komt er dagelijks prut uit zijn oren, moet een keer of 3 per dag zijn oren schoonmaken. Ook huilt Joep erg veel, voroal in de avond als hij naar bed moet, eet erg slecht (gisteren: ochtend korstje boterham, rest niet, 180 cc melk uiteindelijk, fruit wel, middag uiteindelijk 150 cc gedronken (om 15.00 uur), avondeten 66 hapjes en toen nog pyjamapapje om 22.30 uur, bijna op). Gisteren uit vorozorg pcm gegeven en hij leek een stuk rustiger, ging ook vrijwel meteen slapen.
    Afgelopen dagen: in bed, na half uur huilen, na 15 minuten toch maar uit bed, blijft ook bij me huilen (geen aandacht dus) duurt dan tot ongeveer 22.30, pcm en na een inuut of 20 komt hij tot rust. OVerdag ook zeurderig en huilerig maar heeft dan genoeg afleiding denk ik.
    Wat doen, kno arts even bellen voor overleg? Loopoor mag max een week duren, is nu 8 dagen. Maar ja, wat is een loopoor????????????
    Gisteren helderbloed achter in zijn mond, vandaag helder bloed bij zijn snot. FLink verkouden al 1,5 week en zit veel aan zijn oortje te frunniken.

sorry voor ego, ik kom straks wel ff langs nog. Barst zelf van de hoofdpijn. Moet morgen naar pijnploi voor profblokkade halszenuw en moet daarom pijn hebben dus nu flink aan het poetsen, strijken enz om morgen flink lasst te hebben. Lijkt te lukken :)

Hele fijne zondag nog allemaal, heerlijk weertje

7. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    heej, morgen ga ik kno arts bellen, zag net helderrood bloed in oortje (klein sliertje), lijkt mij niet de bedoeling.
    Hbe hem net met pcm in bed gelegd.

8. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Tjeez Anoek, dat kan toch niet okay zijn :(
    Wat een zorg, meid. Hoop dat de arts je verder kan helpen!

9. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hey meiden,

@ Joyce: :( Wat een rotnieuws!!! Het leven kan zo ontzettend moeilijk zijn soms..
    Ik hoop echt dat het niets té ernstig is en ze erbovenop komt.
    Is je mama ook ziek??!

@ Miranda: Leuke foto hoor! Wel balen van je camera en dat Matthew zich gekwetst heeft.

@ Anoek: Klinkt toch niet erg goed, hoop dat je snel weet wat er aan de hand is! Zielig voor hem ook, als hij zich niet goed voelt.

@ Darcy: Lekker gaan shoppen, altijd leuk!!

@ Noor: Toch ook een fijne avond gehad dan.. En genoten van het zonnetje?

@ Pris: SOMS kan het leuk zijn, zo'n manloos avondje, kan je lekker doen waar je zin in hebt (als de kids het toelaten).
    Ja, het wordt pittig, maar ik troost me met de gedachte dat het maar eventjes is en ik krijg dan tenminste een uitkering berekend op 38u en niet op 30u, dat scheelt toch.

10. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

ff kort ego-bericht...

zit in een vreselijke dip momenteel... komt wel weer goed hopelijk...

trouwens ik had ooit (vorig jaar) nog beloofd dat ik het artikel uit het nieuwe boek van Difrax over borstvoeding met een interview met mij nog zou plaatsen
    Het boek is te downloaden via de site van Difrax zelf: http://www.difrax.nl/nl/adviescentrum/gratis-boeken?cms%5Bcm418%5D%5Bdownload%5D=38&cms%5Bcm418%5D%5Bsegment%5D=569
    Ik geloof dat mijn foto en interview op pagina 33 staat en nog wat foto's van het mamacafe ergens achterin...
    Dus voor de liefhebber.. :)
    Ga ik nu maar weer aan het werk, tot later meiden!

11. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Zo, straks maar eventjes bij de kinderarts met Ella, ze moddert maar wat aan met haar gezondheid vind ik, te regelmatig koorts, vind dat ze ook weer piept en slecht eet, verleden week 2 x overgegeven en hoest toch ook.
    Vanacht liggen spoken en ze zag er beroerd uit vanmorgen.

Ikzelf voel me ook niet erg fit vandaag, heb het benaud en ben kortademig. Bah, ik haat het als ik me zo voel, maar als ik het mij goed herinner, had ik het met Ella ook.

Keld is oké, heeft nu vakantie en mag bij oma, dus een gelukkig kind! :)

Over Alphen a/d Rijn, het is verschrikkelijk wat voor zieke mensen er rondlopen.
    Heb aan jullie allemaal gedacht, je weet maar nooit..

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

#1832 Saskia78, 11 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 apr 2011
    @Alphen: tja las het op mijn iphone terwijl ik net lekker in het zonnetje op mn gemakje naar de supermarkt aan het sjokken.
    dan denk je dus meteen aan die mensen die vlak daarvoor hetzelfde wandelingetje deden maar nog geen idee hadden dat dat hun laatste keer zou worden.
    brrr
    einde van de middag werd paar straten bij ons vandaan nog iemand op straat door zn hoofd geschoten... dubbel gevoel dus zaterdag.
    ene kant bovenstaande.. andere kant heerlijk weer, thuis gerommeld en geboodschapt terwijl Anne met papa mee was.

@darcy: ze hebben veel ajren 70 spul bij h&m zag ik!
    Erg leuk! Ga zelf woensdag even kijken voor een soort jumpsuit.. strak van boven, geen mouwen en hele wijde pijpen.

@anouk: prut is met oorontsteking toch? weet niet hoe dat zit met buisjes.. maar het klinkt niet zoals je verwacht nee.
    heb je inmiddels al gebeld? ben benieuwd wat ze zeggen!

zaterdag einde van middag nog op pad geweest voro een nieuwe iphone.. maar bij vodafone krijg je hem blijkbaar pas mee een week voordat je abonnement ingaat EN je nummer geporteerd word.
    wil je je nummer niet laten porteren krijg je hem wel meteen mee.
    dus ik ga wel een keer op een rustig dagje abonnement aanvragen.. niet last minute, sluitingstijd en bovendien stralend weer.

toen zondag anne uit bed kwam was de eerste vraag of we haar zwembadje wilden vullen...
    Nou vond ik het wel superweer.. maar dat vond ik weer wat te veel van het goede dus in plaats daarvan hebben we met een emmer water en een oude dakgoot een waterbaan gebouwd.
    Zie ook Goed met bootjes | annedaniels.nl

hmm als ik toch aan het wijzigen ben..
    @viriginie: ook daar beetje aan het modderen begrijp ik?

hier begin ik enigzins te vermoeden dat anne last heeft van hooikoorts.
    job denkt stof.. maar ze heeft er last van sinds de eerste meldingen van hooikoortsseizoen voorbij kwamen en van de winter viel het allemaal wel mee.
    Ze is in ieder geval stevig aan het snotteren.. maar gelukkig blijft het daarbij.

13. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.956
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    @Anouk.. Succes, hoop dat het meevalt, ben je al geweest bij de KNO arts?

@Virginie. Spannend dat jullie het niet willen weten. Wij waren te nieuwsgierig ;) Sterkte met je dochtertje.

@Rootje.. Knuffel, hoop snel dat je uit je dip bent!

@Joyce... Sterkte, vervelend nieuws en hopen dat het meevalt allemaal.

@ Saskia.. Leuke site van Anne!

@Darcy.. Shopze

@Miranda... Leuke foto!!

Wij hebben eindelijk de knoop doorgehakt wat betreft de school voor de kleine meid! Ben helemaal gelukkig en in de wolken. Zij gelukkig ook.
    Lijk wel of ik verliefd ben ;)
    KDV is aan de overkant voor de beeb dus alles gaat helemaal goed komen.

Vraagje..

Hoe is het zo met twee kindjes? Voor mij is het heel nieuw allemaal en vroeg me af of het gewoon mee gaat in de stroom van de routine of dat het toch echt heel erg wennen is wat huishouden betreft?

14. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Joep krijgt oordruppels, het is een oorontsteking (goh, echt waar :)) en door de druppels meot het oortje weer tot rust komen, ben benieuwd hoe Joep het gaat vinden, waarschijnlijk met zijn tweeen vasthouden. Een week gebruiken en als het dan nog niet over is langskomen. Schijnt op zich normaal te zijn en advies is ook om druppels op voorraad thuis te hebben. Prima advies, kan ik iets mee!

Ikzelf: jankend van verwarring, blijdschap, boosheid.... ben net naar ziekenhuis geweest voor proefblokkade nekzenuw..... Hoofdpijn weg, arm kan ik ineens omhoog zonder pijn, alles lijkt beter.... Anasthesist was nog niet helemaal tevreden dus ik mag voglende week nog een keer terug voor proefblokkade andere zenuw.
    Dus conclusie: al 10 !!! jaar pijn, arm niet omhoog kunnen, bijna dagelijks hoofdpijn en orthopeden die niet luisterden als ik zei dat er iets niet goed was met mijn nek....
    Iedereen gooide het telkens op mijn schouder, ja, daar nu ook nog pijn maar die is gewoon vervelend.
    Dus nu blij omdat het er gunstig uitziet, boos en verward omdat ik dus al jaaaaaaaaaren verrek van de pijn en het lijkt erop dat door een blokkade alles beter wordt. Iets wat ik zelf al lang aan het roepen ben. Man, die orthopeed van nu krijgt me toch een bos bloemen, de enige die zei: we proberen het gewoon, als het niet helpt is er niks verloren.......................................

En nu ga ik lekker genieten van het zonnetje, ben ik wel aan toe, ff liggen.

Oh ja, heb bij de h&m leuke schoenen gezien voor Sarah (soort allstars maar dan van hello kitty en ook roze). Natuurlijk zijn ze niet zo stevig maar zou het echt heel slecht zijn voor de voeten? Ze heeft goede schoenen (prijstechnisch erg onvoordelig) maar voor erbij? Iemand ervaring met schoenen van h&m

15. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    MissX: fijn dat je een school hebt gevonden, weer een zorg minder. Wat betreft je vraag, ik vind het echt een stuk drukker met 2 kindjes. Maar nu heb ik ook niet echt het ideale voorbeeld, haha. Ook een stuk leuker, ik merk dat ze veel aan elkaar hebben, ze gaan ook steeds naar elkaar toe (nu nog wel :))
    Ik moet er wel bij zeggen dat Joep (de jongste, nu 1 jaar) in het begin vooral huilde en dat hij erg vaak oorontsteking heeft en ziek is. Geen idee dus hoe het is met 2 'gemakkelijke' kindjes.
    Denk ook dat het leeftijdsverschil een rol speelt, hier zit er 2 jaar tussen dus ook 2 kindjes thuis, eentje moet nog slapen in de ochtend en middag, de andere wil graag naar de speeltuin en buiten spelen, samen spelen enz.
    Een vriendin van me heeft 2 kindjes: eentje van 0 en eentje van 4, die gaat al naar school. Zij vind het heelijk zo, dat verschil.

16. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    lieve Rootje, een hele dikke knuf voor je. Je weet ons te vinden als je het nodig hebt. Liefs

17. Saskia78

@anouk: wat goed! nahja.. het is wel beetje jammer dat ze er nu pas achter komen dat er toch echt wel iets mis zit..
    maar in dit geval is het denk ik "beter laat dan nooit"

wat betreft die oordruppels trouwens.. als het toch zo handig is om die vantevoren in huis te hebben hadden ze dat natuurlijk op zich ook even vantevoren kunnen zeggen?
    dan was je er gister al mee begonnen.. (of misschien zelfs wel 3 dagen geleden al)
    scheelt toch!

@schoenen h&m: anne heeft ook van die allstars
    wereldschoenen zijn het :)
    ze heeft ze ook echt heel graag aan trouwens.
    wel zit er niet echt een voetbed of iets dergelijks in.. maar het draagcomfort is blijkbaar erg hoog want vaak als je vraagt welke schoenen ze wil komt ze met die aanzetten.
    of met de echte allstars die ze heeft.. maar die zijn rood met roze hartjes dus dat ligt denk ik meer aan de hartjes dan aan de schoen :)

overigens hebben we ze vorig jaar al gekocht en (buiten dat ze nog steeds passen) zijn ze niet extreem versleten ondanks dat ze ze vaak draagt. Vraag is natuurlijk of he tofficieel geode schoenen zijn.. ik denk dat dat wel meevalt. Ze zijn niet heel stevig en een voetbed hebben ze ook niet. Geen veters.. enkel klitteband dus ook niet goed af te stellen wat dat betreft. Maarja.. zomers loopt ze op slippers, sandalen en dunne gympies... dat is allemaal niet heel geweldig "orthopedisch verantwoord" vrees ik.

als ze straks weer eens ander kleurtje hebben dan glitterroze ga ik ook wel weer een paar halen denk ik :)

zijn hier trouwens meer kindjes die de zomerschoenen van vorig jaar nog passen?
    (nahja.. gekocht in het najaar.. denk september ofzo)

18. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Haha Saskia, dat is advies waar Sarah heeeeel blij van wordt. Sarah heeft doorgezakte voeten (erfelijk???) dus ik ben vrij voorzichtig maar ik vind ze zo ontzettend leuk. Heb zaterdag teva's gekocht, kan ze ook lekker mee in het water, superhandig denk ik. Oh ja, en mooie roze slippers van h&m MET bloem. Helaas nog te groot maar komt misschien in de zomer wel goed.

Je hebt wel gelijk hoor, fijn dat ze er nu achter komen dat de pijn bij mij minder kan. Baal er alleen beetje van dat ik het 5 jaar geleden al riep (en de fysiotherapeut ook). Maar wie weet een andere Anette over een paar weken. Dan nog 6 kilo eraf en ik=blij.
    Die 6 kilo, tja, kan ik croky daarvoor aanklagen, haha.
    Probeer minder te snoepen maar tis zo moeilijk. Iemand idee behalve sonja bakker?

19. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Anoek, ik heb tarwe en vlees uit mijn voeding geschrapt en eet spelt en veel vis. Verder is snoepen en drinken tot het minimale beperkt hier, maar ik geniet nog wel, hoor ;) Chips niet meer halen... en rijstzoutjes kopen. Andere goeie tip: kauwgom met smaakje, lekker chemisch/vies en dan hoef je na tien minuten geen eetwerk meer in je mond.

Verder: MissX, ik vond het eerst wel afzien met 2.

Later meer, bel gaat en laatste les begint nu!

20. Saskia78

#1840 Saskia78, 11 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 apr 2011
    @anouk: wij hadden vorig jaar roze teva's
    psylones als ik het me goed herinner
    zit te denken om ze dit jaar weer te kopen :)

deze: Waardijk Psyclone i

oh en hadden jullie deze al gezien?
    Wel nog wat discussie thuis over het bolerootje
    Job vond dat dat enkel was voor meisjes met borsten :)
    ik vind het wel leuk eigenlijk
    (en practisch.. want aan het shirtje zitten verder geen mouwtjes)

Deel Deze Pagina