September 2007 mama's Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Imsala, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Heej,

Joep zit echt onder de pokken, zelfs onder zijn voetjes. Eet niks, vandaag: fles, daar 180 cc van gedronken en fruit, daarna niks niks niks en nog eens niks. Ligt nu met pcm en ingesmeerd met spul tegen de jeuk van de pokken in bed. Huilt veel, was ook drama nacht. uit zijn oor komt nog steeds veel prut.
    Zit er ff een beetje doorheen. Kijk scheel van de hoofdpijn, neem zo ibuprofen en ga samen met Sarah k3 kijken, lekker op de bank. Vind het zo zielig voor joep, hij zit echt niet lekker in zijn vel (letterlijk ook :))

Leuk nieuws: ik mag volgende week donderdag op sollicitatiegesprek... spannend!

2. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    MIranda, rare bedoeling, hoe is het nu met Jeroen

Pris wat een leuke foto's van je kids.

Saskia, sneu he dat alle vriendjes weg gaan. Hier ook hetzelfde, Sarah wil zo graag naar de basisschool. Er zijn er hier 3 en als we langs de 'hare'lopen rent ze snel naar de raam om te kijken, haha.
    Ach en vriendjes op deze leeftijd zijn zo gemaakt.

3. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    He meiden!!

Ff korte update van deze kant!

Allereerst even duidelijkheid over mn moeder, mn moeder is gelukkig niet ziek hoor!

Wat betreft mn oma. We hebben vandaag eindelijk uitslag gekregen over het hoe of wat. Mn oma heeft een tumor zitten op haar alvleesklier ter grootte van ong 3 cm. De artsen hebben er volle vertrouwen in en willen het gaan opereren. Voor zover ze hebben kunnen zien zijn er geen uitzaaiingen in dr lymfeklieren of ergens anders, maar dit kunnen ze pas definitief vaststellen als oma op de ok ligt. Ze zeiden ook dat de tumor precies de 'goeie' kant op is gegroeid, dus heeft ze heel veel geluk gehad. Ze mag morgen naar huis en dan is het afwachten op een oproep van het ziekenhuis, aangezien ze in een ander ziekenhuis wordt geopereerd. Ze zetten er spoed achter! Het schijnt wel een grote operatie te worden, maar mn oma is zo positief ingesteld, echt petje af hoor. En volgens mij haalt ze daar ook al haar kracht vanuit!!!!
    Pff meiden, ben zó opgelucht, we zijn er nog niet, maar het klinkt in ieder geval een beetje positief!!!!
    We blijven hoop houden in ieder geval!!!!

Meiden, later meer, ga de kids uit bed halen en nog even wat boodschapjes doen! Maar wilde jullie dit nieuws even brengen! :)

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@virginie/anouk: oh dat met die vriendjes komt wel goed hoor ;)
    vind het van maar 1 kindje echt jammer dat ze naar een andere school gaat.

@joyce: spannende tijden dus voor de familie weer!

@all: Anne poept!
    nahja.. dat deed ze al maar voornamelijk hield ze het OF heel lang op OF deed het om het half uur in dr broek
    wisten het echt even niet meer...
    maar ineens mogen we niet meer mee naar het toilet en gaat het prima.
    's avonds gaat ze naar bed.. en binnen no time klinkt er "mama! ik heb gepoept!"
    En dat gewoon al een week lang! *fijn!*

verder hier alweer een stevige aanvaring met het kdv
    elke keer als er vervangende leidsters op de groep staan is het feest.
    vandaag kwam Anne thuis in een luier..
    Niet zo erg.. gebeurd vaker.. maar dan heeft ze gewoon geen schone broekjes meer. tja.. dan heb je weinig keuze.
    Maar nu was diegene al naar huis.. degene die op de groep stond wist van niks.. behalve dat het iets was met dat ze dacht dat ze misschien moest poepen.
    Job pissig natuurlijk.. want er lagen gewoon schone onderbroekjes startklaari n dr mandje.
    Komen we thuis.. dus ik aan anne gevraagd of ze dr luier soms uit wilde (anne wil namelijk helemaal geen luier.. dat is voor babies)
    Blijkt dat ze dr onderbroek van die ochtend.. waarvan wij dachten dat hij kwijt was of iets dergelijks.. gewoon over dr luier aan te hebben.
    Gewone onderbroek die niet echt gemaakt is voor over luiers dus.
    Arme kind heeft gewoon heel de middag met een dikke luier in dat kleine broekje gelopen! Plus het feit dat ze zich veel te groot vind voor luiers want ze is "toch geen baby!?!?!"

morgen toch maar weer eens telefoontje aan wijden.. gedoe..

5. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Saskia: echt belachelijk zeg over luierbeleid op de KDV....echt niet normaal zeg...ik wens je succes toe met een telefoontje plegen...
    Matthew wilt tot nu toe niet in de wc poepen, maar op het potje. Denk erover 'n beloningssysteem gaan werken want over 2 maanden gaan we op vakantie, nemen we zeker geen potje meeeeeee....

@ Joyce: wat goed nieuws zeg over je oma, en bedankt voor je duidelijkheid. Hoop dat je oma volgende week mag geopereerd worden, hoe eerder hoe beter.

@ Anoek: als Joep zo last van jeuk heeft waarom zet jij hem niet even in havermoutbadje. Het helpt echt goed tegen de jeuk en het lichaam droogt dan uit. Havermout kost nog geen drol. Gewoon in de washandje doen en goed vastmaken. Eenmaal in het water wordt hij vanzelf melkachtige slijm, over zijn lijf insmeren en daarna afspoelen.
    Sterkte en succes.

6. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Anoek: spannend voor je soll gesprek volgende week :)

Met Jeroen gaat het prima en hij is nu weer aan het werk. Af en toe last van zijn rug...

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@miranda: nou het is in ieder geval geen standaardbeleid gelukkig
    de normale juffen weten heel goed dat anne geen luier hoeft en geven hem ook echt niet tenzij het nie tanders kan.
    (alleen als ze volledig door haar ondergoed heen is eigenlijk.. en dan zeggen ze e rook nog bij dat dat niet de bedoeling is en dat ze er eigenlijk veel te groot voor is!)

lokatiemanager is er pas vanaf 10 uur... dus ik ga zo even bellen :)
    vind het echt niet kunnen.. kind heeft het al zo moeilijk met al dat gepoep... en zo maken ze het natuurlijk niet beter.

@miranda: hier werkten we met stickers maar anne geeft er weinig om eigenlijk... ze krijgt ze wel steeds maar vaak vergeet ze het gewoon.
    nu poept ze savonds nadat ze naar bed gaat op het potje.. tja dat heb ik liever dan overdag in dr broekje :)
    en enkel thuis als er niemand bij is.. nouja.. daar komen we ook wel overheen voorlopig.

8. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Joyce: Je verhaal klinkt in ieder geval hoopvol, ook al is het een tumor. Fijn dat je oma positief blijft, is toch wel belangrijk.
    Gelukkig is je moeder niet ziek!

@ Saskia: Een heel gedoe dus weer. :( Fijn dat ze naar de wc gaat.

@ Anoek: Zielig van Joep hoor! Misschien de tip van Miranda proberen?

@ Miranda: Gelukkig gaat het met Jeroen, niet leuk, pijn in de rug.

9. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    heej, even een korte groet :) net naar bert visser geweest, was echt geweldig. Wat heb ik in een deuk gelegen, heerlijk!
    Evne snel reageren op de waterpokken, heb kidsclin gehaald, werkt hier super. het enige moment dat Joep stil blijft liggen, haha. Nee, de waterpokken lijken op zijn retour, beginnen uit te drogen. Mooi, hebben we ook weer gehad.

10. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    goeiemorgen meiden

@ Anoek: fijn dat jij leuke avond hebt gehad!
    Zorg dat Joep niet de korstjes eraf krabt, dat deed Matthew helaas wel...zie nu al beetje littekens op zijn gezicht.....tsja...

@ Saskia: en heb je de locatiemanager al gebeld?
    Matthew heeft ook nog steeds moeite met het poepen, gisteren deed ie spontaan in het potje ...hoe lang blijft het nog goed is de vraag!

11. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Wat zielig voor Joep! Werkt het pokken-goedje? Noor had ook zo'n goeie tip laatst, smeerseltje dat de apotheek klaarmaakt tegen de jeuk of heb je dat nu?

Op wat voor baan ga je solliciteren en waar is het?
    Spannend, meid!

12. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Saskia, dat is toch gewoon erg slordig :$ Heb je gebeld en wat zei die manager?

Hier gisteren ook iets fraais...:$ staat mijn man te praten met de leidster van de babygroep... is Megan kwijt. Lichte paniek bij de leidster (die overigens ge-wel-dig is!), maar Bas hoorde Megan kraaien. Ze was dus ergens in de buurt.

Stond ze bovenaan de gedraaide trap naar de peuter-etage, met twee handjes tegen de deur te bonken en te lachen! De bovenste trede van die enge trap is smal, als ze haar evenwicht was verloren (en zo stevig staat ze nog niet los), dan was het fout afgelopen :$

Tig excuses, geschrokken gezichten en een peuter die het traphekje had opengekregen. Maandag komt er meteen een nieuw slot op dat hekje. Zand erover, het is goed afgelopen, maar toch..!

Joyce, wou even zeggen dat ik het fijn vind om te lezen dat jullie hoopvol zijn en de operatie mogelijk is. Spannende tijden breken aan!

13. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hi Miran, heb geen zegels voor je, maar zal het in de gaten houden.
    De nieuwe Dekamarkt op Plein 13 is enorm groot, groter dan Albert Heijn XL in Zaandam. Echt enorm, een soort Carrefour (kent Virginie wel goed ;)), ze hebben er een wijnmarkt, een boek- en dvd afdeling, speelgoed en zelfs lcd tv's te koop ;)

Zocht gisteren alleen wat verse vis en zuivel en was echt op expeditie daar in mijn oude vertrouwde (maar nu reusachtige) supertje :D

Nakijkwerk is klaar, ga mijn lessen even voorbereiden voor maandag.
    Ollie is met papa na het zwemmen naar de kermis getogen (gaat zo open bij ons op het Marktplein) en Megan ligt voor Pampus, ze heeft om 09:00 uur met mij gezwommen.

Veel liefs en genieten van de zon, he!

14. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    Hoi meiden,

Sjirk heeft de waterpokken. Arme mannetje zit d'r helemaal onder. Jesse heeft ze al gehad gelukkig en wij ook.

Manlief wordt maandag opgenomen en disndag aan zijn hernia geopereerd. Wordt een rare en zware tijd de komende weken, maar zolang hij er beter van wordt, gaan we ervoor!!

Iemand nog leuke tips/cadeautjes om voor een 1e verjaardag te vragen? We hebben al veel van Jesse, maar wil dat Sjirk ook eigen spulletjes heeft.

@Pris: mooie foto (met Stijn in de maxi-cosi en Tygo op de achtergrond) Super ook je beide mannen samen! Wij hebben ook zo'n foto bij ons in de tuin gemaakt, ik heb 'm uitlaten vergroten tot 50x70 en hangt nu boven de bank

@Anoek:hoeveel tanden heeft Joep nu? Sjirk 7 en volgens mij komt er een kies aan (weet niet zeker)

@middeltje waterpokken: gebruik kids-clin. Is een schuim dat verkoelt. sjirk heeft er nu geen jeuk aan. Is wel duur (DA 15 euro!!), maar het helpt.

Verder weinig. Kom er de laatste tijd gewoon niet aan toe om te reageren, sorry.

Liefs simke

15. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Simke, Joep heeft er al 2 :). We zagen straks de hoektandjes onder ook komen. Als het waar is komen er nu dus 6 tandjes tegelijk, ahum..

Darcy, staat Megan los? Wat goed! Joep speelt wel met beide handen als ie aan tafel staat maar staat dan nog een beetje tegen de tafel geleund.
    En ai, die trap. Gelukkig alles oke en meteen actie ondernomen.

Ik heb gesolliciteerd voor echocardiografisch laborant. Dus hart echo's maken. Is een klein onderdeel van mijn opleiding maar moet nog wel een flinke cursus doen. gelukkig stond die mogelijkheid ook in de vacature. Ben benieuwd. ZOu super zijn. reistijd 30 minuten ipv 70.....

16. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    simke, jeetje, bij jullie ook al waterpokken? Het heerst op het moment wel, op het kdv veel gespikkelde kindjes.
    Hopelijk niet al te veel last? Hier na een kleine week weer op zijn retour.
    Kids clin is echt superspul. Wel duur maar werkt goed volgens mij.
    Sterkte voor morgen alvast. Weet dat een vriendin van me tijdens haar zwangerschap aan hernia geopereerd is en meteen erna pijnvrij (ja, van de operatie maar ze kon weer staan, dat ging niet meer, ze lag de hele dag).

17. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Bekijk bijlage 144703

Joep zijn kado's voor de verjaardag en nog kleertjes, ook altijd leuk om te krijgen.
    Een hobbelkoe heeft ie ook nog gehad, superleuk ding
    De muziekinstrumentjes zijn een succes, zitten met 4 bij elkaar, 10 euro geloof ik bij intertoys.
    Een tekenbord (wat je ook weer uit kunt vegen, vindt Joep erg leuk op dit moment).
    dingen voor buiten...

18. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Bekijk bijlage 144704

deze, van opa en oma. De wielen kun je naar boven en naar beneden zetten, heb je een loopkoe of een hobbelkoe.

19. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Darcy: wat 'n geluk dat het goed afgelopen is met Megan op de KDV...pfoe....
    Ja inderdaad las ik in de krant dat er een nieuwe supergrote Dekemarkt in je dorpje geopend is....haha even eerst lopen zoeken wat je nodig hebt!
    Lief van je als je Deka Artis Zegel (met feloranje kleur op de sticker) hebt aan me denken....alvast vervroegde dank!!!

@ Simke: ja er heerst echt de waterpokken al 'n maanden...het gaat ook maanden duren dat de vlekjes van Matthew's gezicht en lijf verdwenen zullen zijn....pfff....bij Matthew is nog niet helemaal weg, sterkte en beterschap voor Sjirk!
    Ook allerbeste toewensen voor je man...het zal wel straks 'n pittige tijd voor je worden. Zal aan je en je gezin denken!
    * Hugs *

@ Anoek: ik hoop echt van harte dat jij na de soll gesprek aangenomen wordt, het is je echt van harte gegund....nieuwe werkomgeving zal je ook goedddoen dan de vorige waar je nu zit.... * crossing fingers *

Lieve meiden....een fijne zonnige dag vandaag! X

Deel Deze Pagina