Hey Bianc, Ken dat 10 tonner idee. Zag mezelf ook al als een soort van walrus op het droge met dikke rode kop en mega (.)(.) de maand augustus doorgaan! Heb zelf nog geen contact met HA opgenomen. Moet er toch maandag heen.
ohhhh ja natuurlijk, in de zomer zijn we miniwalrusjes hahahahaha ok, ja als je toch maandag naar de HA moet kan je het gelijk doorgeven... de VK zit bij mij om de hoek hier, zijn van die toffe mensen! toen ik binnen kwam waren ze gelijk helemaal enhousiast, is leuk! gelijk van ohhh meid ga liggen en we gaan gelijk het ZH bellen voor je haha
Ik ben ook echt bang om dik te worden. maar ach ja dat hoort erbij, na de bevalling gewoon goed me best doen om er zoveel mogelijk weer af te krijgen. Ik ga ook foto's bij houden hihihi. de eerste staat al in mijn album.
Een voordeel we zijn in de zomer dan wel walrusjes met verlof! hahahaha... maar jullie mogen ook allemaal al snel naar de VK... krijgen jullie dan allemaal al een echo? Geen idee hoe dat werkt.. bij mij zeiden ze dus dat ik 15 jan mag komen en dat we dan een afspraak maken voor een termijnecho... maar krijg je dan wel een echo om het hartje te horen?
Ik weet het ook niet precies. tegen mij heeft ze gezegd dat ik een afspraak heb voor een intake en dat ze een formulier naar mij op gaat sturen die ik in moet vullen en meenemen.
bij mij zit ook een vk praktijk op de hoek. Had op hun site gekeken. Waren allemaal van die 50+ vrouwen met kobaltblauwe oogschaduw die zo in de camera keken van " ik weet het allemaal heel goed en jij niet " Toen dacht ik dus okee ookal is het dichtbij hier ga ik dus niet heen!
hahahah joos dat kan ik heel goed begrijpen haha! nogmaal ga je geloof ik met 8 weken naar de Vk toe, maar omdat het bij mij al een is mis gegaan met 8 weken en kwamen er pas achter met 12 weken mag ik eerder voor echo's... is voor mijn eigen geruststelling, als het goed is krijg ik nu met 6, 8, 10 en 12 weken een echo... wel leuk! ohhh met dat zwangerschapsverlof ik ik echt mazzel, ook wel een beetje aso eigenlijk maar kan het niet helpen.. op mijn werk ben ik alle kinderschoolvakanties vrij, heerlijk haha maar nu komt het, de zomervak. is bij ons van begin julie tot 16 aug., 14 aug. gaat mijn verlof in.... heb dus 6 weken! extra verlof ervoor eigenlijk! als ik dan weer ga beginnen in dec. moet ik 2 weken werken... en heb ik weer kerstvakantie! ohhh erg he hahahaha
Ik geloof dat je pas met week 12 een echo krijgt.... en dan weer met week 20. Maar met mijn vorige zwangerschap kreeg ik ze om de 2 weken dus ik weet eigenlijk niet precies wanneer het normaal gespoken gaat....
Zooo bianc dat is behoorlijk aso! Je hebt het gewoon expres zo getimed!haha ik zie wel wat de HA maandag zegt. Ik heb gisteren braaf foliumzuurcapsules gehaald en vanmorgen ingenomen samen met mijn gewone vita tabletten, blijkt daar ook al foliumzuur in te zitten...zucht, kan denk ik geen kwaad maar moet me toch echt iets meer gaan verdiepen in dat hele zwanger zijn!
@joos: je moet wel even kijken naar je normale vitaminecapsules want niet alles mag je slikken als je zwanger bent... volgens mij heeft dat met name met de vitamine A te maken... Misschien overschakelen op een speciale vitamine voor zwangeren? Gravitamon of Fem natal ofzo?
Hoi Brigitte, Bedankt voor de tip. Ik zal mijn gewone vita's maar niet meer innnemen. Wat ik al zei, ik heb me totaal og niet verdiept in dit hele gebeuren. was een ongelukje maar wel gewenst ! Ik ben sinds gisteren bij vlagen best misselijk. zo heb ik trek en zo ben ik misselijk en wil ik niks. Manlief moest gister pizza eten omdat ik het niet kon opbrengen om boven walmende pannen te hangen ( dat heeft ook zo z'n voordelen )
Hier al een week met vlagen misselijk... soms moet ik erg mijn best doen het binnen te houden (ik heb het geluk dat ik niet makkelijk kan overgeven)... weinig honger ook maar moet maar eten van mezelf. Mannetje is zo lief dat ie kookt... schatje! Verder af en toe dagen met hele zere boobies, rugpijn en buikpijntjes.... De ene keer meer dan de andere maar dat zal er allemaal wel bij horen.... Verder best moe.... Dus voel het wel dat mijn lichaam verandert
Brigitte begrijp je volledig! jij hebt mazzel met een man die kan koken als die van mij het probeert zie ik al de steekvlammen uit mijn gasfornhuis komen! ik eet 's morgen 2 pakjes crackers dat vult redelijk goed. soms neem ik een kopje koffie maar daar heb ik vrij snel spijt van. Moet niet overgeven (kan dat ook niet zo makkelijk) , maar moet soms idd mijn best doen het in te houden. pijntjes in buik,links en rechts van lies, soms wat lage rugpijn...
hee meiden, over 2 weken heb ik afspraak met vk. Zij maken geen echo's, dus ik ga ervan uit dat er dan een afspraak wordt gemaakt voor een echo rond de 12 week. Mijn mannetje kookt ook voor mij, vind ik zo lief van hem. Ik heb niet echt ergens last van, af en toe zere boobies en vlagen van misselijkheid. Verder ben ik wel heel moe en werk 40 uur, vind ik momenteel wel pittig, maar tis voor een goed doel! Groetjes Suus
@Joos: ja heb een schatje thuis... is heel lief voor me.... Maar jij dus ook al klachtjes... moet wel zeggen dat het daardoor wel iets meer voelt als zwanger... Verder natuurlijk nog niets te zien.... Soms heb ik een tijdje zoiets van he ik voel dit niet of dat niet.... maar dan komt het later gewoon weer lekker terug.....
Ik heb wel wat meer trek dan normaal. En ben af en toe wat duizelig als ik niet genoeg eet... En verder voel ik me prima! Bij mijn vorige zwangerschap ben ik 9 mnd ziek geweest, aldoor misselijk en overgeven, echt niet leuk meer....
Woow schrik van de hoeveelheid mama's die er bij zijn gekomen! hihi! Alle nieuwe september mama's: gefeliciteerd! Jose, voor jou hoop ik dat je snel meer duidelijkheid krijgt en dat je alsnog te horen krijgt dat je zwanger bent! Geef de moed niet op! Maart, wat grappig dat jij al een buikje hebt! Ik heb dat ook sinds een dag of 3. Dacht dat ik het me verbeelde, zo vroeg kan toch niet? Maar als ik jou dan zo zie, dan zal het toch wel zo zijn hahaha! Ik ben vooral heel erg misselijk, soms bijna tot aan overgeven toe! En heb lage rugpijn en ook beetje pijn in de liezen....waar heeft dat mee te maken? Af en toe heb ik ook een beetje buikpijn, dan schiet ik al meteen in de stress.... Ik moet vanmiddag de VK bellen voor een afspraak, en moest van mn HA erbij vermelden dat ik niet precies wist hoever ik heen ben dus dat een echo wel haast heeft.... Zelf denk ik dat ik wel redelijk goed zit met die 5 weken!
Jeetje Mouschy , dat lijkt me heel erg vervelend. Jij hebt je zwangerschap dus ook niet leuk ervaren lijkt me....