september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    @Miek: dat is minder meid... neem in ieder geval je rust en probeer maar wat bij te komen..... En als je zo misselijk bent en steeds moet overgeven misschien even met de HA bellen die kan je er wel wat voor geven.....

2. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    miek, schrikken voor je, dat had je zeker niet verwacht.
    Doe maar lekker rustig aan dan knap je vast snel op.
    Goed naar je lichaam luisteren.

3. triez

triez Actief lid

@miek, jeetje wat naar meid, hopen dat je snel weer opknapt!

meiden ik wordt zo blij van al die echo's !
    ik heb dinsdag as een intake en hoop dan ook een echo te plannen! spannrend hoor.

ik ben een stevige tante maar mijn buikje wordt steeds boller hihih grappig joh

liefs triez

4. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    @Miek jeetje wat vervelend zeg. Ga nu maar lekker rusten, dat heeft je lichaam waarschijnlijk nodig. Ik duim voor je dat de bloeduitslagen goed zijn. Rust ze

5. Niet meer actief

NOU HET WAS ECHT SUPER

Ik heb er wel 30 minuten gelegen en er werd echt de tijd voro me genomen (helemaal mijn 40 euro waard hoor) zou iedereen moeten doen in het begin van hun zwangerschap om gerust gesteld te worden en geinformeerd.

Het pulserende was het hartje uiteraard en het uiteinde van de aorta (in het begin is dat een staafje) hij heeft 2-d en 3-d gekeken en heeft de bloedsomloop met een kleurtje laten zien en me het hartje laten horen (wat ze niet wilde doen bij de verloskundige)

Mijn baarmoeder ligt gekanteld en daarom heb ik al een aardige buik ook heb ik een grotere baarmoeder dan gewoonlijk. de meeste liggen van zijkant naar zijkant en de mijne ligt van mijn rug naar de buik (ovaal gezien)

Ik ga vanavond dvd lekker kijken en zal ik foto's ervan maken, bleek trouwens wel dat mijn eigen berekening wel klopte ik ben toch 8,5 weken i.p.v. 9,4 zoals de vorige echovrouw zei... (ik wist wel dat ik gelijk had)

Kortom ik ben superblij, hij was zo lief voor me

www.kijknou.net

daar ben ik geweest echt een super vent, heel lief doet alles voor je!

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    @Miek: ik hoop dat het snel weer beter gaat meid.
    @ponyville: was dat een pretecho?

ik zit af en toe nog ff lekker naar mijn fototjes te kijken, zo vreemd, dat er zoiets moois in jouw groeit.

Ik heb ook maar meteen vrij gevraagd voor volgende week vrijdag, ga ik lekker met mams naar de 9 maandenbeurs. Als alles goed blijft gaan, durf ik dan wel wat te kopen, ben dan net de 12 week gepasseerd! Nog een week + 1 dag en dan kan ik misschien wat meer ervan genieten, ben nog steeds beetje bang dat het misgaat, ondanks de mooie echo.

groetjes!

7. Niet meer actief

ja was een "pret" echo was 40 euro maar echt helemaal waard! en heel speciaal om zoiezo te bewaren ik ga denk ik donderdag of vrijdag naar de beurs met ons mam, maar heb mijn kamer al zowat bij elkaar gekocht haha (en ik ben nog geeneens zover als jij) alle mensen die tegen me zeggen dat ik voorzichtig moet zijn kunnen de pot op, ik voel me goed en kopen is leuk! en als je negatief denkt is niet goed, ik wil zoiezo kids dus de spullen komen toch ALTIJD van pas :)

Dus ik koop me klem haha

8. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    ponyville, fijn dat je zo'n leuke echo hebt gehad nu en al je vragen beantwoord zijn. Ik ben benieuwd naar je foto's.
    De volgende keer je niet weer laten afschepen ;)
    of zoek je nu een andere verloskundige?

9. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    @ponyville leuk te horen dat de andere echo goed is gegaan. En dat er nu ook daadwerkelijk de tijd voor genomen is. Super zeg.

Ik heb vanmorgen de 1e echo van onze uk gehad. Was ook super. Ook erg aardig vrouw, maar ja wel heel kort. Denk nog niet eens 10 minuutjes bij elkaar :cry: Maar ondanks dat ben ik erg blij met de fotootjes. En voel me zeker happy. Heb er een goed gevoel bij. En ik denk dat iedereen dat moet hebben als ze voor de 1e echo gaan. Is en blijft toch spannend.

Maar wel fijn te horen dat die pretecho zo leuk is. In wil in juni/juli naar Nl komen, dan ben ik rond 6.5 maand. Denk je dat je dan nog een pretecho kan laten doen, of is het kind dat al behoorlijk groot daarvoor? Sorry misschien stomme vraag. Maar lijkt me leuk om mijn mams en schoonmams dan mee te nemen naar die pretecho. Ik heb die 40 euro daar wel voor over. En weet zeker dat de aanstaande oma's dat leuk vinden. Iemand misschien een idee?

10. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Ponnyville, super. fijn om te zien allemaal.

Ik denk dat ik het ook ga doen kost 50 euro . ik kan niet wachten tot 23 februari. www.baby-echobureau.nl

11. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    patries, moet je eens kijken op de sites van echobureau's daar kan je precies zien wat een mooie tijd is om een echo te laten maken en wat je dan ziet.
    Volgens mij is het wel een mooie periode, je ziet het kind niet in zijn geheel maar kan wel bijv. het gezicht zien.
    Bij een 3d nog beter maar die kosten wel meer dan 30/40 euro.

12. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    @berbel bedankt voor de tip. Heb de site meteen onder mijn favorieten gezet. Zodra ik tijd heb ga ik er even uitgebreid op lezen. Bedankt :)

13. Ronnie

Ronnie Lid

1 jan 2007
    92
    0
    0
    Vanavond naar de gyneacoloog voor de 1ste echo ! Spannend !

Hoe eten jullie trouwens ? Ik ben zelf niet zo een gezonde eter (weinig groenten en fruit, veel suikers en vetten....). En ik baal er echt van dat ik zelfs tijdens de zwangerschap geen karakter heb om wat aan die voedingsgewoontes te doen. Ik heb vandaag al een zakje chips gegeten, een bord diepvries macaroni, en maar liefst twee gebakjes ! Kan dit eigenlijk kwaad voor de baby ?
    Ik beloof plechtig dat ik vanaf nu ga proberen mijn best te doen, maar ik vroeg mij af of ik nu al "schade" heb toegebracht door de eerste weken zo slecht te eten ? (ik neem overigens wel trouw mijn prenatale vitamines)

14. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hello ladies,

nou, dat was gisteravond HEEL memorabel!

Mijn moeder, gister jarig, pakte het rompertje uit en zei heel kalm: "Nou, ik was donderdag 1 februari 2x zo misselijk... ik zei tegen je broer dat jij vast zwanger was." Daarna knuffel en blij, trots, blij en trots!

Mijn schoonmoeder, die onze hond heeft geadopteerd als haar "kleinhond," wou eerst nog echt even geloven dat haar rompertje voor de hond was. Toen keek ze naar ons, naar de hond (hmm, past toch niet?), toen weer heeeeeel blond naar het rompertje en toen... toen verschenen de tranen en was het heel stil. "Ik durf het niet te vragen..." zei ze nog heel zachtjes. Wij knikten en tja, toen ging het alarm bij haar aan! Joelen en blij, knuffelen en daarna meteen haar vriendin bellen, want hoera! Ze wordt oma!

Vanmorgen al met beide oma's gesproken, die er helemaal in zitten. Zo leuk! Ga het over een half uur aan mijn beste vriendin vertellen, zij komt zo eten...

15. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @ Ponyville: leuk hoor, een pretecho! En je hebt gelijk: genieten!

16. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Miek: sterkte, rust goed uit. Ik hoop dat je je snel beter voelt en dat alles in orde is.

17. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Oh Darcy wat een leuke reacties! geweldig een kleinhond hahaha, en nu een kleinKIND :D

@Ponyville gelukkig toch maar 1 ukkie, leuk dat het allemaal zo goed is gegaan!

@ Miek meid rustig aan en met wat medicijnen helpen ze je er zo weer bovenop!

18. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Iedereen heel veel succes met de echo's.
    En Ponyville, wat leuk zo'n echo ik ga dat beslist ook laten doen.

Hoeveel echo's hebben jullie gehad. Ik krijg mijn 3e in Maart al;s ik 14 weken ben. Heb er 1 met 9 weken gehad en 1 met 7 weken.

Volgens mij ben ik best verwend met echo's of valt dat mee?

19. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    @ponyville: geweldig dat je nu eindelijk zekerheid hebt en dat er nu goed de tijd voor je werd genomen. Wat leuk dat het trouwens al zo vroeg kan een pretecho, dacht dat het pas rond 20 weken kon.
    ik vind ook dat mensen zouden moeten stoppen met zo NEGATIEF denken, ja het kan altijd maar laten we er alsjeblieft niet vanuit gaan. Ik ben er ook bang voor maar sommige mensen doen net of er 80% kans is dat je de kleine in de eerste 3 maanden verliest.

@ronnie: ik doe ook ongezond met je mee... ik probeer het wel hoor maar sind ik nu een paar dagen misselijk ben ben ik al blij dat ik mijn yoghurtje, thee en evt. boterhammetje naar binnenkrijg. Met al die yoghurt die ik eet heeft ze geen calcium tekort ;)

@darcy: wat leuk zo;n reactie! Mijn moeder snapte er niets van toen ik haar een boekje gaf met de allerliefste oma van de wereld. dacht dat ze het van ons allemaal had gekregen (ze heeft al 8 kleinkinderen.)
    Mijn schoonmoeder snapte het wel meteen en reageerde wel leuk maar ook voor haar is dit nummer 9 (dit is wel de eerste van haar eigen kinderen) maar dan is het toch wat minder speciaal.

Ik zal ondertussen blij zijn als ik volgende week weer mag gaan werken want dan kan ik tenminste aan iets anders denken dan aan misselijk zijn.

grz

20. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Miss X: volgens mij wel, wij krijgen met 10 weken de eerste en ik hoop met 20 wkn daarna nog een keer.

Waarom heb je zoveel echo's dan?

Deel Deze Pagina