Jeetje MissX wat veel! ik ben jaloers op je. Ha ha @Ronnie. Ook ik eet nog steeds niet heel erg gezond. Wel minder erg als hiervoor maar nog steeds houd ik van de koekjes e.d. Ik neem mij iedere dag voor vanaf morgen niet meer maar dat zei ik ook altijd voordat ik zwanger was... @ Ponyville. Gaaf hoor. Ga ik misschien ook wel laten doen. Ik hoor je niet meer over 2 dus het is dus toch maar 1 kindje neem ik aan. Ben benieuwd of we nog een tweelingmoeder in ons midden gaan krijgen. @ Darcy. Leuk zeg die reactie. Ik heb het nog niet tegen de ouders verteld. Wil wel maar weet niet hoe en wanneer. Ik wil het wel leuk doen. @ Miek. Sterkte @ Maart. Spannend. Was het maar 23 feb he. @ Patries81. Leuk he. Gefeliciteerd. Alleen inderdaad jammer dat het zo kort is. Hadden we maar iedere week een echo. @ Suus1983 niet te bang zijn hoor (maar helaas. Ik herken het wel). Veel plezier op de 9 maanden beurs!
Nou meiden ik voel me warempel beter als voorgaande dagen..eigenlijk voel ik helemaal niets meer behalve zere boobies...En nu be angstigt me dat weer bah...Volgens mij blijft die onzekerheid nog wel ff aanhouden.... Ik weet niet waar ik bleijer mee moet zijn..dagen boven de wc hangen kotsen, of niets voelen.... Volgende week donderdag de 1e echo...ik hoop zo dat ie goed is...Las net op een ander forum dat een september mama een niet goed vruchtje had in hara buik....pfff...En probeer dan je hoofd maar "cool"te houden...
Nou meiden ik voel me warempel beter als voorgaande dagen..eigenlijk voel ik helemaal niets meer behalve zere boobies...En nu be angstigt me dat weer bah...Volgens mij blijft die onzekerheid nog wel ff aanhouden.... Ik weet niet waar ik bleijer mee moet zijn..dagen boven de wc hangen kotsen, of niets voelen.... Volgende week donderdag de 1e echo...ik hoop zo dat ie goed is...Las net op een ander forum dat een september mama een niet goed vruchtje had in hara buik....pfff...En probeer dan je hoofd maar "cool"te houden...
Ha meiden en man, hier ben ik weer even. Zo wat ben ik enorm moe zeg, niet normaal Maar ben wel telkens blij symptomen te hebben Ponyville, wat een absurde asociale reactie zeg van je schoonmoeder Wat afscheiding betreft, heb ik ook meer last van. Heb ook al een schimmelinfectie achter de rug (nooit last van, ja toen ik ca 20 jaar was geloof ik 1 x). Heb er van die capsules voor gekregen en nu gelukkig weg. Han, wat afschuwelijk van je neef. Over zorgzame mannen gesproken. Mijn man had koorts en heeft een nacht op kussens in de woonkamer geslapen om mij niet aan te steken. Wel erg lief maar vond t wel zielig voor m. Patries, vervelend van die misselijkheid. Ik heb er bij vlagen last van, maar niet zo erg als jij omschrijft. Ik ben vooral enorm moe. Moons, ik heb ook van die pijnlijke borsten, af en toe ook van die pijnlijke steken er doorheen. Moet denk ik snel nieuwe bh's kopen. Gefeliciteerd met je stoppen met roken Hopelijk heb je er niet teveel last van. Saskia, mijn schoonmoeder maakte die opmerking ook al over vroeger. En zei pas ook dat ze t zo schattig vindt dat tegenwoordig de toekomstige mama's zoveel zorg krijgen. Nou maar goed ook vind ik Brigitte, las over je bak met druifjes. Daar ben ik ook gek op. Nu las ik laatst dat op druiven enorm veel gif zit Op veel groente/fruit trouwens maar ja wat kun je dan nog wel eten Pooh, inlegkruisjes kunnen geen kwaad voor je ukkie. Je kunt er eerder schimmelinfectie door krijgen. Ook dat kan geen kwaad, behalve als je bijna bevalt. Dan kan je kindje spruw krijgen zei mn verloskundige. Ik had ook telkens inlegkruisjes in en ben hier na schimmelinfectie mee gestopt. Gaat tot nu toe goed. Inlegkruisjes kunnen ook afscheiding verergeren. Las, ik ga na mijn echo volgende week kraamzorg regelen. Zal t dan navragen. Migga, wat gaaf je echo Ik kan m hier niet bekijken. Doe ik straks op andere computer. Moons, die dromen ook. Maandag krijg ik een echo. Ben behoorlijk zenuwachtig. Modo, idd die onzekerheid hoort erbij. Hopelijk krijgt het niet de overhand. Bij mij is het dubbel. Vanaf het begin een heel goed gevoel en nu toch weer zenuwachtig voor echo. Het is ook allemaal nog zo onwerkelijk, vooral als je nog geen echo hebt gehad. Ponyville, spannend tweede echo! Wat raar van die verloskundige. Ongelooflijk. Wat tweelingen betreft, mijn vader is 1 van een tweeling en daarnaast heeft hij nog 2 broers die tweeling zijn. Ik schijn ook meer kans te hebben. suus, gefeliciteerd met je goede echo Patries, jij ook gefeliciteerd! Marjannie, super dat alles er goed uit zag! Miek, veel sterkte. Wat vervelend. Rustig aan! Ponyville, wat gaaf! Goed dat je t gedaan hebt. Echt leuk dat je ook zo blij bent Darcy, kreeg helemaal tranen in mn ogen (hormonen ) van die lieve reacties. Sorry als ik je niet genoemd heb. En soms had iemand anders later al antwoord op vraag gegeven, maar heb in volgorde berichtjes gelezen Voor iedereen een dikke hug xxx Sophie
@Darcy Super leuk hoe de moeders gereageerd hebben. Echt heerlijk. Nu kunnen jullie je blijdschap heerlijk met iemand delen. Nu je beste vriendin nog inlichten. Spannend. Wordt dat ook nog op een speciale manier gebracht? Of gewoon vertellen tijdens het eten. Ben benieuwd. @Sophie Jeetje jij hebt wel heel erg goed je best gedaan om iedereen een antwoord te geven. Super zeg. En voor jou dus nog een paar daagjes wachten en dan gaan voor de 1e echo. Heerlijk vooruitzicht hoor. Zal zeker aan je denken maandag. Groetjes Patries
Ja ik vind het ook vervelend dat heel veel mensen tegen je zeggen dat het verkeerd KAN gaan...ja wat heb ik daaraan, dat zien we dan wel weer, we leven vandaag! Al dat gedoemdenk je voelt je bijna schuldig om voor je 12e week blij erover te doen als je steeds dat rot commentaar krijgt. ANDERE mensen maken mij onzekerder alsdat ik gewoon met mezelf en mijn familie / vrienden zou zijn, die doen dat tenminste niet. Mijn vader zegt dat ik zo ook niet mag denken (hebben wij bij onze kids ook niet gedaan zegt ie, we waren als met 8-9 weken ook aan het shoppen) en MOCHT er toch iets misgaan berg ik alles op voor je op zolder en halen we het weer te voorschijn als je weer zwanger bent, komt zoiezo goed! DUS als iemand tegen me zegt dat ik beter voorzichtig kan zijn, schiet ik nu uit mijn slof LAAT ME GEWOON LEKKER haha Ojee ik kan ook vreselijk asociaal zijn in het verkeer ik merk dat ik schreeuw om niets, toeteren en met zo'n piep-jank stem tekeergaan tegen sloom verkeer (zwangere vrouwen achter het stuur, bloed aan de muur DIE klopt beter!) ben echt erg!
ja als ik kan wel! Ponyville: onwijs leuk die echo! Gaaf joh. Vandaag voelde ik me ook veel minder misselijk als gister, maar sinds een uur is het weer vreselijk! Ik hoor dat al veel moeders 2 echo's hebben gehad en al voor de derde gaan, terwijl ik er nog NIET ÉÉN heb gehad! (ja je merkt het al he, ik voel me zielig en wil getroost worden! ) Haha, nee grapje, maar ben wel een tikje jaloers! Hopelijk heb ik 20 februari ook een onwijs gave echo in mijn album staan!
@maart: ja denk wel dat ik straks ga kijken.. als mijn mannetje het niet erg vindt hihihihi @iedereen die ook van ongezond eten houdt... hihihi... hier ook.... maar probeer alle dagen in ieder geval 2-3 stuks fruit te eten en 2 zuivelconsumpties te nemen... daarnaast altijd donkerbruin brood met o.a. kaas..... Maar die koekjes zijn zo lekker... En liep vanmiddag even door de winkelstraat voor een boodschapje en oooooo wat roken die frieten lekker.... hahahahaha @Ponyville: ik ben in het verkeer ook wat ongeduldiger geworden hahahaha..... En wat vreemd trouwens dat die vrouw van je eerste echo zo'n verschil meette en dat je dan ineens een week verder zou zijn..... Je gaat vast niet terug naar haar of wel? @Darcy: geweldig leuke reacties van de (schoon)moeders...... @marsab: vind het wel beetje zielig voor je dat je nog zo lang moet wachten op je eerste echo... maar ligt zo erg aan je VK wanneer je de eerste echo krijgt volgens mij...... @sophie: hier ook al de eerste schimmelinfectie gehad maar gelukkig ook weer over..... En dacht gisteren ook nog dat er een blaasontsteking was dus maar even plasje naar de dokter gebracht maar gelukkig schoon.... was denk ik mijn baarmoeder die even mijn blaas opzij drukte...
Hello! ik wil toch nog even reageren op de reacties van Han en Ponyville dat we moeten ophouden met negatief denken (doemdenken). Meiden, ik zou willen dat het zo makkelijk is om een knopje om te zetten en er intens van te genieten, maar na drie miskramen en nu voor de vierde keer zwanger praat je toch iets anders...begrijp me niet verkeerd ik ben heel blij voor jullie dat jullie zo enthousiast zijn en er lekker van kunnen genieten, maar dat werkt helaas niet zo bij iedereen, al zou ik graag net zo van mijn zwangerschap willen genieten als jullie. Wou ik toch ff kwijt. Liefs, Angela
@gonzo: kan me voorstellen dat het voor jou nog extra spannend is.... hoop voor je dat de komende 4 weken snel voorbij zijn en dat het allemaal goed is en blijft!
Hoezo lang wachtten op een echo? Ik heb er ook nog geen gehad hoor... Denk dat het dood normaal is dat je pas na de 10 weken een echo krijgt, wanneer je geen medische voor geschiedenis hebt... Kijk ik zou ook wel eerder willen natuurlijk, maar stel je hebt een late eispring en je kunt (volgens jouw) met 7 wk al terecht voor een echo...Blijk je daar ineens 5wk te zijn...Is het nog niet goed te zien etc etc...en dus alleen maar meer onzekerheid... geduld is en schone zaak 8)
Ik sluit me hier helemaal bij aan.. De maand na mijn miskraam ben ik weer zwanger geworden.. Ik moest de miskraam eigenlijk nog verwerken en toen was ik al weer zwanger.. Hierdoor ben ik gewoon erg bang dat het weer mis gaat.. en natuurlijk moeten jullie lekker positief blijven denken.. Ik wil dat ook heel graag, maar is best moeilijk! Ik begrijp jullie positie maar ik hoop ook dat je begrijpt dat dit niet voor iedereen zo geld.. Liefs Marjannie!
Gezien onze omstandigheden moet ik hier toch ook bij aansluiten... Na het welles en nietes een miskraam kan ik me helaas nu ook alleen maar zorgen maken... Dat heeft niks met doemdenken te maken, maar meer met een combinatie van eigen ervaring, onzekerheid en misschien ook wel een deel realisme.. Ik sta heel positief in het leven en wil ook altijd positief denken, maar helaas lukt me dat nu op sommige momenten echt niet... Neemt niet weg dat je absoluut moet proberen te genieten van dit mooie moment in je leven. Alleen denk ik wel dat iedereen anders is en dat op zijn of haar manier mee maakt. groetjes, Ouder
OK... nu weer op een lichtere voet verder.... Even weer een vraagje.... Hebben jullie het ook vaak erg koud... Mijn vriendin heeft het namelijk continue koud... ook al is het superwarm hier. groetjes, Ouder