hier ook hoor, ijskoud! vooral in de avond, lig dan echt met een dekentje op de bank. Terwijl mijn vriend het super warm heeft. over die onzekerheid, die blijft bij mij toch wel. Dat is geen doemdenkerij bij mij, maar ook wel gewoon een deel realisme.10/15% krijgt een miskraam, dat zijn er gewoon veel. Ik heb het in mijn omgeving ook meerdere keren meegemaakt. Ik wacht af met het echte genieten tot ik de 12 week heb gehaald, dan heb ik toch als het goed gaat nog zo'n 28 week om van alles te kopen, gaat helemaal goed komen! maar dit moet iedereen natuurlijk lekker zelf weten! mijn vriendje en ik zaten ook helemaal klaar voor de verloskundige, kwam er een film met Mel Gibson, balen! zouden ze het er nu al weer afgeschopt hebben? laten we met zijn allen een petitie tekenen ofzo, hihi, meer programma's voor zwangere vrouwen op de buis. groetjes!
ik heb nog een vraagje, hoeveel buisjes met bloed hebben ze bij jullie afgenomen voor het bloedonderzoek? Mijn vk maar eentje. maar nu lees ik hier dat ze minimaal 5 nodig hebben voor het onderzoek? snap het niet helemaal meer eerlijk gezegd. Ik neem aan dat mijn vk het wel vaker heeft gedaan, haha. groetjes
Goede morgen mama's Gisteren was er inderdaad geen verloskundigen praktijk op tv . Het stond wel in de tv gids maar ze hebben een film laten draaien. stom. Suss, bij mij hebben ze 2 buisjes afgenomen, is bij iedereen verschillend denk ik. ik vond 2 ook meer dan genoeg, bah.
Joepie, vanmiddag mag ik voor mijn 1e echo. Vind het zo spannend. Hopelijk is alles goed. Ben wel benieuwd of mijn droom over de tweeling uitkomt! Liefs Moons
Hier ook erg koud... eigenlijk de hele dag door... Zit hier op mijn werk met de verwarming op 24 graden... En 's avonds thuis standaard met dekbed op de bank en dan nog niet echt warm.... Ik moest uiteindelijk 5 buisjes bloed afnemen.... maar dat is volgens mij ook verschillend.... Vriendin van mij had 4 buisjes... En ligt eraan of je dus voor combitest gaat want dat is 1 buisjes extra
De eerste keer was gewoon een termijn echo, ze wou me laten terugkomen, omdat ze het niet zo goed kon vinden en vond dat er niet veel te zien was. (ik zag een kloppend hartje dus ik was al tevreden ) Bij de 2e zag ik weer weinig, en toen vertelde ze me als ik 6 maart terug kom en 14 weken ben dat er dan beentjes en armen te zien zijn en dat leuker is. Volgens mij is ze zelf gewoon heel enthousiast. Ik laat haar lekker gaan
Ik kan mij trouwens heel goed voorstellen diegene die een miskraam hebben gehad niet zo intens kunnen genieten en vol angst zitten. Ik vind dat heel normaal. Ik heb abslouut geen angst dat het verkeerd gaat (misschien ook niet goed, te optimistsich) Maar ik denk er geen seconce aan dat het fout kon gaan. Maar ik weet van mezelf als het fout zal gaan en ik word weer zwanger dat ik heeel bang zal zijn dat het weer fout zou gaan, dus ik kan jullie begrijpen.
Ja dat koud hebben en zo herken ik wel brr kan voor mij ook niet warm genoeg zijn, moet wel opletten dat ik niet verpieter hahaha. Hoe hoog staat bij jullie thuis de verwarming? hier niet hoger dan 20 graden. Morgen krijg ik dus mijn 2e echo, dan krijg ik een 1e trimester echo. Met alles er op en er aan, nekplooi meting en vanalles gaan ze onderzoeken. Ook mijn bloed. Dus ik ben zeer benieuwd. Zo uitgebreid had ik dat bij mijn vorige zwangerschap niet.
Ik heb het ook altijd erg koud, en koude voeten, niet normaal ! Gisteren mijn eerste echo gehad ! Was 7w3d en we hebben een kloppend hartje gezien en gehoord ! De meting duidde 8 weken aan (15 mm) dus een flink vruchtje. Helemaal blij !
@moons, suc6 strakkies met je echo. @Mouchy, ook spannend zo'n 2de echo vooral als het zo uitgebreid is. suc6. @Ronnie, super dat alles goed is. geniet ervan. we zijn nu echt aan de echo´s he. iedereen heeft eeen echo.
Hmm, ik krijg echt als laatste van iedereen een echo, ik ben echt zielug ..... Ik mag pas 27 feb voor het eerst naar de VK en daarna kan ik eigenlijk pas een afspraak maken voor een echo. Ik zal 13 á 14 weken zwanger zijn voor ik de EERSTE echo krijg. Maar goed, dan is er wel echt iets te zien en de kans dat het daarna nog mis gaat is heel erg klein. Niets vervelender als met 8 weken een hartje zien en met 12 weken het bericht krijgen dat het toch niet goed is gegaan. Jaja, zo hou ik mezelf lekker voor de gek, ik zou het liefste morgen die tuinboon van dichtbij bekijken. 8) Zouden jullie een pretecho laten maken als je nog helemaal niet bij VK bent geweest? Bij ons maken ze in het ziekenhuis echo's, dus de kwaliteit van het personeel en de apparaten zal wel goed zijn. Het lijkt me alleen zo'n hard gelach als je daar ligt en het is mis... Misschien ga ik zo eens bellen om te informeren of ze het sowieso wel doen. Mijn man en ik hebben gister een 2dehands kamertje opgehaald. De meubeltjes zijn allemaal van oud grenen die door een winkeltje met de hand geschilderd en beschilderd zijn. We kregen er nog een hoop stof bij voor gorijnen en evt. een hemeltje en een mooie spiegel in precies dezelfde stijl. Het is echt een setje dat ik ook in de winkel zou hebben kunnen uitzoeken, alleen nu voor een derde van de prijs! Daarna zijn we even bij Babyplanet gaan kijken naar wagens. het wordt nu definitief de Quinny Buss. Wat een onwijs gave en strakke wagen is dat! Ik denkdat ik een turqoise wandelwagen neem en een geel/groen resiwiegje, maar als ik zeeker weet dat het een meisje wordt, kan ik ook nog wel eens voor oranje/roze gaan
Bij mijn man (die is thuis) in Brabant ligt er een dikke 3 cm en hier in Den Haag valt er momenteel behoorlijk wat poederscneeuw en wordt alles lekker wit. Ben blij dat ik al van plan was om in Den Haag te blijven slapen, de NS zal het zo wel voor gezien houden...
Bij ons ook lekker sneeuw in Rotterdam. Mraijn, misschien een kleine troost, ik heb ook nog geen echo gehad en zal mijn eerste krijgen als ik over de 12 weken ben.
Hier nog geen sneeuwvlokje te bekennen... volgens het internet zijn we zo tegen 13 uur aan de beurt... ben benieuwd!
Hmm vanochtend hier de eerste daadwerkelijke hormoonuitbarsting gehad als ik job moet geloven ik was echt zo verschrikkelijk over de zeik en job is niet zo goed in mensen kalmerne.. dan gaat ie gewoon kutopmerkingen maken in de hoop dat je dan rustig word tja dat werkt dus niet zo.. en per saldo was ik ZO verschrikkelijk witheet.. ik denk dat toen ik 3 kwartier later in de bus zat.. ietwat opgelapt maar nog steeds met bonzend hart en iemand had 1x de verkeerde opmerking gemaakt.. ik hem/haar alsnog serieus was aangevlogen damned.. dat was NIET leuk ik was ZO boos...... pfffffff enige was dat ik daarna zo zielig heb gedaan bij de makelaar dat we in plaats van volgende week woensdag.. nu TOCH morgen "ons" huis mogen gaan bezichtigen toen was ik wel weer beetje blij NU.. eerst lunch want daar ben ik wel aan toe vrees ik (vreet me nog steeds 6 slagen ind e rondte )
Hihi saskia volgens mijn vriend ben ik al een maand zo hormonaal als wat Ik snap wel dat iedereen erg bang is voor een miskraam, zeker als je er al eerder een hebt gehad. Wat ik alleen heel vervelend vind is als iedereen zegt "wacht nou eerst die eerste 12 weken maar af, dan kan je...." dat vind ik dus niet leuk! ik wil ten volle van de zwangerschap kunnen genieten en ik heb niet het gevoel dat als ik er nu rekening mee houd of het verkeerd kan gaan of niet dat ik dan minder verdrietig zou zijn. Of je er nou rekening mee houd of niet, het komt altijd hard aan. Ik hoop dat deze eerste 12 weken voorbij vliegen en dat het daarna heel langzaan gaat zodat we er ten volle van kunnen genieten.
ik heb net mijn echo gehad! was helemaal geweldig, het hartje klopt en het bewoog ook al, ik ben verliefd! ga hem gauw in mijn album plaatsen!
Hoi Danique, geweldig he! Ben blij voor je dat het zo leuk was. Hier ook in het noorden en nog geen sneeuwvlokje te bekennen, ben benieuwd of het nog komt. ik ben ook soms in een keer ontzettend boos, slaat dan helemaal nergens op. groetjes suus
@suus: moet je anders even op buienradar kijken... daar komt echt nog wel wat aan... hihi.... Maar eh waar in het noorden ongeveer bevindt jij je? @danique.. geniet er van meid