Meestal kan je met 7 weken niet uitwending een duidelijke echo maken. Als het bij jou wel gelukt is ponyville is mazzel voor je. Ik had met 7 weken en 4 dagen een inwendige echo maar dat stelt echt niet veel voor hoor, ik vind het geen probleem. Noor misschien proberen ze eerst uitwendig en als ze het niet goed zien pas inwendig. Bij 9-11 weken zou dat wel kunnen.
iedereen die ik ken krijgt een uitwendige alleen in het ziekenhuis maar een inwendige (mogen ze geloof ik ook nergens anders doen he?)
officieel is de procedure dat er voor de 10 weken een inwendige echo gemaakt wordt, dit omdat alles dan veel duidelijker te zien is. een uitwendige is meestal pas na 10 weken.
Ach ja, zo'n ramp is het ook zeker niet, heb t een keer eerder gehad, maar t blijft altijd een beetje apart, althans, dat vind ik. Meer voor jezelf natuurlijk, want die echoscopisten hebben natuurlijk al 1000en mutsen gezien, maar je ligt toch ff wat minder gemakkelijk dan bij een echo via de buik. Verder alles goed hier?
@Patries: mijn vriendin en ik doen al sinds ons 16e een invulspelletje (eentje maakt de tekst, de ander vult woorden op de lege plekken in) en zo liet ik haar weten dat ik zwanger ben. Ze is heel blij voor me! @Maart: ik krijg mijn eerste echo met ruim 12 weken! Nu hoorde ik van een vriendin dat zij gewoon zelf naar het ziekenhuis is gegaan en al een echo met ruim 7 weken heeft gekregen. Zo simpel. Ik ga haar morgenavond vragen hoe ze dat heeft geregeld. @ouder: wat een verschrikkelijk nieuws. Heel, heel veel sterkte met het verwerken hiervan - en ook ik zal de komende tijd aan jullie denken. ___________________ Verder ben ik alleen maar moe, beetje gevoelige boobies en de hele dag ee wee gevoel in mijn maag. Gek genoeg at ik jaarlijks misschien 3, 4 keer iets van de Chinees, maar ik ga vanavond (sinds ik zwanger ben) naar de 6 keer toe. Bami! Najaah
Dat zou best kunnen dat een echobureau geen inwendige echo mag maken. Nog even en dan zijn alle beebjes met een uitwendige echo te zien. Darcy, je kan wel eerder gaan maar dan heb je kans dat je met 12 weken geen echo meer krijgt. Rond 11-12 weken is wel leuker dan met 7 weken want dan zie je nog niet veel dus ik zou even geduld hebben. Met mij gaat het goed, zo goed dat ik me af en toe afvraag of ik wel zwanger ben. Het enige is dat mijn boobies behoorlijk groter en voller zijn, dus het is toch wel zo denk ik dan maar.
Nog maar 2 daagjes en dan mag ik alweer naar de VK... die 4 weken zijn toch best wel snel gegaan zeg.....
2 dage voelde ik me bijna niet misselijk en nu is het sinds gister 1 keer zo erg lijkt wel! Opzich ben ik wel blij, want je gaat je toch wel zorgen maken als je je niet meer zo misselijk voelt. Mijn (.)(.) voel ik ook nog al te best, dus ik ben weer uit mijn onzekerheid getrokken!
Darcy, dat heeft je vriendin goed geregeld. Brigitte, spannend hoor, nog ff en alweer een echo. jij hebt mazzel. Hier voor de rest alles goed. niet meer misselijk. Aan de ene kant ben ik wel blij dat ik pas met 12 weken een cho krijgt omdat er dan veel meer te zien is. dat hoop ik tenminste dat er wel wat te zien is en dat al het wachten niet voor niks is geweest.
Zo meiden! Is iedereen boodschappen aan het doen op de zaterdagmiddag? Heb ik gelukkig vanmorgen al gedaan, maar zelfs toen was het al behoorlijk druk. Staan ze in de supermarkt allerlei producten aan te prijzen: de geur van erwtensoep zo vroeg op de ochtend.... "Mevrouw, wilt u de vernieuwde soep proberen?" "Nee meneer, dankuwel, het is voor mij nog een beetje te vroeg voor erwtensoep." "Maar het is altijd handig om deze soep in huis te hebben als je onverwacht bezoek krijgt..." blablabla (Hoe kom ik hier zo snel mogelijk weg?!) Heb ook al heel braaf gestofzuigd en gedweild (krijg vanmiddag bezoek ) en ga zo denk ik maar eens even een uurtje plat, kleintje ligt te pitten, moeders ook maar even... Hier is de misselijkheid ook de ene keer erger dan de andere keer (merk overigens wel dat als ik bijv druk ben op mijn werk dat ik dan minder last heb, moet wel steeds wat eten) maar OCHTENDmisselijkheid? Laat dat ochtend er maar af Ach ja, het is voor een supergoed doel moeten we maar denken! Ik hoorde trouwens van een collega dat het nieuwe kabinet van plan is het zwangerschapsverlof uit te breiden van 16 naar 26 weken (Ik stiekem juichen van binnen) Hebben jullie daar iets van gehoord? Dan moeten we maar gauw een petitie tekenen met zijn allen dat ze dat plan er VOOR september nog doordrukken nietwaar? Nou, ik maak mijn verhaal weer veel te lang, dus sluit maar eens af, ben benieuwd naar jullie reacties. Liefs Noor
Hihi Noor Ik heb ook al boodschappen gedaan, hoefde niet veel meer want mijn vriend had bijna alles gister al gehaald. Ik ben wel even wezen kijken bij de positiekleding maar dit past ook allemaal niet echt. Begin er een beetje moedeloos van te worden, kan nog maar 1 broek aan die lekker zit en een spijkerbroek die ik naar het werk aandoe. Moet nu dus vaak wassen want die broek die ik nog goed aankan is een lichte broek Maar ach ja voor een goed doel..... doe ik alles
@Han: ik heb nog een broek uit mijn eerste zwangerschap die ik nu denk ik bijna aankan gaan doen. Gekocht bij HM mama een spijkerbroek met een zwarte buikband erin. Zakt in het begin misschien nog een beetje, maar zit toch lekker. Gewoon in S gekocht, heb ik normaal ook. Misschien een idee om bij HM te kijken of ze iets soortgelijks hebben? Daar hebben ze wel meer broeken die niet gelijk zo mega zijn. Liefs Noor Mooi buikje trouwens zie ik net in je album!
Hoi hoi, hier alles lekker z'n gangetje. Nog steeds behoorlijk misselijk (regelmatig ontmoetingen met m'n glazuren vriend, hihi) en boobs ook nog bijzonder pijnlijk Maandag a.s. weer naar de gyn, en dan krijgen we weer een echo. Spannend, hopelijk kunnen ze al wat meer zien! Ruim 2,5 week erna hebben we de nekplooimeting. Dan hebbben we als het goed is ook meer duidelijkheid over hoe goed het met dit kindje gaat. Ondanks dat m'n gevoel nog steeds hartstikke goed is begin ik verlieverlee wel de spanning te voelen. En is de zekerheid/bevestiging krijgen dat we nu wel een gezond kindje krijgen toch wel heel fijn. Nog ff een tip over zwangerschapskleding: ik heb datzelfde probleem (had dat ook bij m'n vorige zwangerschap). Maar die broeken waar het buikstuk verder doorloopt naar boven (van dezelfde stof) passen dan vaak sneller als de broeken met zo'n apart ingezet stuk van tricotstof. Die broeken verkopen ze o.a. bij Prenatal en waren volgens mij niet eens zo heel erg duur. Heb zo'n broek in het zwart, legergroen en spijkerstof, dus ik kan momenteel prima uit de voeten. groetjes, Pooh
Hoi hoi, Ik hbe vandaag lekker gewinkeld en ben prima geslaagd voor positiekleding. Ik heb bij Miss Etam een spijkerbroek met een lage tyricotband (blijft net onder je buik), een spijkerrokje en een zwart spijkerrokje met een wit krijtstreepje gekocht. Het zit allemaal nu al prima en ik kan er prima in door groeien. Verder had ik via merktplaats 2 zwarte buikbanden gekocht voor 5 euro en die waren er vandaag ook. Mijn gewone kleding zit me echt niet lekker meer, maar dat komt ook omdat ik me met de kerst nogal heb laten gaan met in mijn achterhoofd dat ik in januari en februari wel zou gaan lijnen... Niet dus! Zit nu tussen maat 40 en 42 in en dat wordt met een beginnende buik wle heel erg lastig.
Hier ook alles goed. Was van de week wat minder misselijk (ging me bijna zorgen maken, ondanks goede echo), wel nog steeds hevig last van de boobs. Had ik nu maar niets gezegd, want gisteren is de misselijkheid weer begonnen, vandaag zelfs heviger. Gatver. Gisteren naar de film geweest, de film was leuk, maar de geur niet. Ik kan namelijk echt niet tegen die popcorn lucht, ben dus de hele tijd hevig misselijk geweest. Misschien de aankomende weken de bios toch vermijden. Het is ook nooit goed zou je denken. Nee hoor ik heb het er zeker wel voor over. Vooral als ik die mooie fotootjes van onze uk er weer bij pak. Dan maakt het echt allemaal niet meer uit. @darcy, leuk om je vriendin zo te verrassen. Ze zal wel heel erg blij voor je geweest zijn. @buitenlucht doet mij trouwens heel veel goed tegen de misselijkheid. Gisteren dus ook lekker naar het strand geweest en vandaag huisdierenshow gehad (en nog kleurtje opgedaan ook). Heerlijk genoten dus ondanks de misselijkheid.