september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

jep heb ik ook gedaan is echt een aanrader dan snap je alle volgende echo's tenminste ook! Die van mij is bij 8,4 weken blijkbaar, dus je ziet al heel veel, zie mijn echo foto's

2. pcla2006

pcla2006 Lid

31 mei 2006
    71
    0
    0
    almere
    Hey Meiden,

Allereerst allemaal nog gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Mag ik hierbij komen?
    Ik ben uitgerekend voor 22 september 2007 voor ons 2e kindje.
    Ik vind het allemaal erg spannend. Ik heb met 7 weken een echo gekegen omdat ik wat bloed verlies had. En vanmiddag de intake bij de vk.

Hoe gaat het met jullie?

Groetjes

3. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    hoi,

Ik zal ook maar weer eens iets van me laten horen. Al een tijdje niets meer geschreven maar ik slaap zo´n beetje de hele dag en sinds een week ben ik misselijk. Als ik boodschappen ga doen draait mijn hele maag zich om. Alleen de snoep valt prima (das op zich wel gunstig)
    Nog een weekje en dan krijg ik eindelijk de echo. Duurt wel erg lang...

Liefs Anette

Enne flower, welkom en gefeliciteerd

4. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Damn, ik heb het gehad met dat hele onzekere zwangerschapsgedoe! Ik voel me sinds gister prima, te goed eigenlijk. Op een of andere manier voel ik me gewoon niet meer zwanger ofzo...
    Om hier iets aan te doen heb ik rechtstreeks het ziekenhuis gebeld voor het maken van een afspraak. ik heb begrepen dat je vaak ook daarna de verwijzing wel kan inleveren. Niet dus... Volgens degene die ik aan de lijn had is het helemaal niet zeker dat ik wel een echo mag laten doen, waarschijnlijk pas bij 20 weken. Als de vk het wel goedkeurd, kan ik ruim 2 weken daarna pas terecht. Dat wil zeggen dat ik dan al 15 weken zwanger ben!

Heb meteen Babylook in Roosendaal gebeld voor een pretecho, maar daar hebben ze een antwoordapparaat aanstaan.

Ik ben echt geen doemdenker hoor, sterker nog, ben altijd erg positie ingesteld, maar nog ruim 4 weken in de onzekerheid zitten vind ik niet normaal!

Weet dat jullie hier niets aan kunnen doen, maar wil toch even lekker van me af zeuren

5. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Heb je pas over 4 weken weer een afspraak met je VK? anders gewoon bellen hoor, echt doen als je onzeker bent!

Ik ga morgen naar de 9 mnd beurs! ik heb er echt veel zin in, ben er vorig jaar ook geweest, en nu dus weer. Hahaha laatste jaartje hoor ;)

Wat leuk dat er toch weer nieuwe Sept. mama's bij gekomen zijn! Denk dat we nu bijna iedereen wel hebben gehad.... Want de Okt. mama's zijn ook al druk aan het schrijven.

6. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik heb over 2 weken een afspraak met de VK en ALS ik al een verwijzing krijg voor het laten maken van een echo, heeft dat een wachtlijst van ruim 2 weken. Zodoende ben ik pas over 4 weken aan de beurt.

Ik ga morgen ook naar de 9maandenbeurs. Heb er zin in ondanks dat ik gewoon nog niet los ga in mijn aanstaande-moeder-gevoel. Ik ga met mijn zusje en haar baby, een zwangere vriendin van haar en een zwangere vriendin van mij met haar peuter.

7. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    @Mrijn: dat is raar dat je pas zo laat een echo krijgt... als je nou wel prenatale screening wilt doen dan moet je toch al met 9 weken bloed laten prikken..... dus wel al bij de VK geweest zijn...

8. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Nou meiden...Voel me vandaag niet al te best...Ik ben niet misselijk, maar heb buikpijn....Ga me dan metene weer druk maken natuurlijk, maar zou wel bandenpijn zijn, of darmen die moeilijk aan het doen zijn...Heb de laatste weken ook al vele moeite om te poepen (sorry...)

Kweet niet meer wie het me vroeg, maar ik heb a.s Donderdag mijn 1 echo om 9 uur sòchtends....

Spannend!

Hoe is het de rest vd meiden?

9. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik voel me ook niet optimaal zwanger hoor. Als ik geen echo had en niet zo moe was dan zou ik het vergeten. Onzeker maakt je dat. Gelukkig heb ik mijn 3e echo 6 maart over een klein maandje.

Ik ga morgen (werken) , vrijdag en zaterdag of zondag naar de beurs. Grappig inderdaad dat er veel mensen hier en op deze hele forum daar rond zullen lopen.

Ik heb iig een Dik Peeters make-up t-shirt aan hihi

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm wat betreft het poepen.. veel vezels en nog meer water.. doet wonderen :)

merk het ook mketeen als ik een dagje te weinig drink :(

11. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Dan had ik dat aan moeten geven. Misschien moet ik dat alsnog maar doen, al is het alleen maar om een echo te krijgen. Volgens het ziekenhuis ligt het heel erg aan het vk-bureau, het is in ider geval niet standaard om het met 12 weken te doen. Die echo is in principe alleen maar om te kijken hoever je bent en als je dat zelf weet... Ik vind het nogal middeleeuws om een vrouw 20 weken te laten wachten voor ze haar bron van misselijkheid en zere boobies mag zien :)
    Nou ja, ik heb ingesproken bij het bureau in Roosendaal en misschien kan ik daar al snel terecht.

Ik heb ook nog helemala geen pijn of steken in benen, liezen, banden of waar dan ook... Ik het begin heb ik wel wat krampjes gehad, maar daar blijft het bij. In plaats van dat ik daar blij mee ben, ga ik zitten piekeren... Wat hormonen al niet met me doen :p

12. seetje

seetje Lid

26 okt 2006
    75
    0
    0
    Omgeving Breda
    Ik heb hetzelfde (aantal pagina's terug ook geschreven), bij ons is het ook zo dat je eigenlijk moet liegen anders krijg je geen echo, belachelijk he. je hebt trouwens ook een echoburo is zundert of gorinchem zetten, misschien dat je daar nog kan informeren (heb ik ook al een beetje gedaan). Ik hoop dat mijn leugentje werkt en als ik jou was zou ik ook maar gewoon gaan liegen, dat je hele erge buikpijn had en bloedverlies, dan moeten ze wel een echo maken toch !

13. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Flower, welkom en gefeliciteerd.

Wat naar dat de echo zo laat pas plaats vind. ik vind met 12 weken al en eeuwigheid duren, volgens mij moet je een echo tussen 8 en 12 weken krijgen en dan nog 1 met 20 weken, al deze echo's krijg je gewoon vergoed van je verzekering.

14. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ben net teruggebeld door babylook in roosendaal en daar vonden ze het ondoenlijk om me zo lang te laten wachten. Als ik wilde kon ik morgenochtend om 9 uur al terecht. "Helaas" ga ik dan naar de 9mnd beurs, dus wordt het donderdagavond om 20.15 uur. Ik gooi er met liefde 50 euro tegenaan, als ik het maar weet.

15. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Fijn Mrijn dat je daar eerder terecht kunt, en dan is het die 50 euro idd echt wel waard!

16. Niet meer actief

Hoef je niet een doemdenker voor te zijn hoor Mrijn je wilt je baby gewoon alvast graag even zien als ze dat niet kunnen begrijpen vind ik wel raar, een pretecho, ik was nog geen 40 euro kwijt geloof ik 37.50 bij echobureau kijk nou in helmond ECHT EEN SUPERVENT! En voro die 37.50 lig je echt een half uur in de stoel en krijg je alles superduidelijk!

17. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    hallo september mamaas hoe gaat het met iedereen? sommige hebben vast al een buikje mijn dochter al wel zij is eind augustus begin september uitgerekent en nu komt mijn goede nieuws :D :D :D :D ik ben zwanger en uitgerekent op 22 oktober heb 15/16 januarie een miskraam gehad en zou dus een september mama worden en heb geen eens een menstruaie hoeven af te wachten voelde me al 2 weken erg anders en vanmiddag teste ik dik positief ik wacht nog even twee weken om het de dokter te vertellen misschien kan ik dan wel een echo er uitpeuteren:) maar weet heel zeker dat mijn ei 28 januari is geweest maar dat hoeft zij niet te weten natuurlijk ;) kom hier af en toe wel even spieken

18. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Tja, dan moet het maar met een "pretecho" meiden! Al moet ik zeggen dat de dame die ik aan de lijn had, ook een beetje sceptisch leek te reageren. Ik denk maar zo: wil je mijn 35 euro of niet? :evil:

Hoe kan je nou rondlopen met zo'n onzekerheid en zo lang moeten wachten? Belachelijk.

Mijn vk vertelde gisteren, toen mijn vriend het fijne ervan wou weten, dat het in Nederland allemaal zo zuinigjes aan gaat met echo's, omdat het een geldkwestie is. In het buitenland worden veelal alle echo's vergoed, vandaar dat onze zuiderburen er beter vanaf komen en wij zelf geld moeten neerleggen voor een beeld van ons kleine wondertje.

Bizar.

Enfin, we gaan vrolijk verder met lamlendig en moe zijn :)

19. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    BELACHELIJK JA!

Je kan een zwangere vrouw toch geen weken laten wachten totdat ze haar kindje ziet om te zien of alles goed gaat., Gewoon die onzekerheid is al slecht.

Bij mij zijn ze echt niet geirig met echo's. Ik krijg alweer mijn 3e in maart.

20. Niet meer actief

keigoed miss X die weten wat vrouwen willen haha!

Deel Deze Pagina