Hmm ik ging net de verzekering bellen he en toen moest ik kiezen tussen 2 kraamzorgpartijen iemand enig idee waar je op moet letten? ik kreeg als opties Careyn (voormalig kraamzorg delfland) en Take Good Care maar het zegt me allebei weinig.. en het lijkt op het oog redelijk hetzelfde ook
@Las; dat moet een voorteken zijn dat we niet alleen gelijk lopen maar ook nog eens hetzelfde denken... alleen hier geen carnaval.. woon ver boven de grote rivieren... Geen idee over kraamzorgorganisaties..... zal volgende week na de echo van de NT-meting (dan ben ik precies 12 weken... of + 1 dag want deze week lag ik een dagje voor volgens de echo) ook eens bellen... maar in het noorden van het land is vast minder concurrentie..... @Suus: lekker meid! Had ik eerlijk gezegd ook wel verwacht hoor aangezien mijn VK had gezegd dat je normaal gesproken vanaf ongeveer week 14 het hartje pas van buiten kan horen..... Hoe groot was je hummel bij je vorige echo?
Hmm ik kreeg toevallig van de verzekering te horen dat het rond 2-3 maanden geregeld hoort te worden was wel suf.. belde eigenlijk voor iets heel anders namelijk soms heb ik het gevoel dat alles al uitgespeld is.. en dan ineens ontdek je weer zelf iets waarvan je denkt "goh.. DAT wist ik niet.. " langleve het toeval dus (en nee.. echt toeval bestaat niet wat mij betreft)
@Saskia: mijn VK vertelde mij bij de intake dat het met ongeveer 3 maanden kan dus dat ga ik dan dinsdag meteen maar even doen... Weet iemand trouwens hoe het zit met het regelen van kinderopvang?
bij de vorige echo was het 4,1 cm en nu 6,2, dat was vorige week dinsdag, dus lekker gegroeid. Dat is volgens mij toch van het hoodje tot het kontje, dus zonder de beentjes? Ik heb ook geen verstand van de kraamzorg nog, ga ik ook volgende week even achteraan bellen. Maar mijn vk zei dat het pas echt nodig was bij de 16 week, dus hier hebben we nog even. groetjes!
@brigittte, ik zie net bij jouw echo dat ie 4,5 was bij 10 week en 6 dagen, grappig eigenlijk. ben je dan niet iets verder dan nu? ach, het is ook wonderbaarlijk hoe veel zo'n hummeltje in een dikke week kan groeien. groetjes suus
@Suus: volgens mij inderdaad van koppie tot kontje gemeten.. grappig want ik zat ongeveer dan tussen jouw twee echo's in met 10 weken + 6 dagen en toen dus 4,49 cm... ze groeien snel nu zeg...... benieuwd of die van mij dinsdag met 12 weken dan ook rond de 6 cm is... als ze het meten bij de NT-meting
ja volgens mij rekenen ze van kop tot kont zeg maar, want als je de beebiesites pakt die rekenen wel van tenen tot hoofd...(die telling bij van week tot week)
@brigitte.. daar kreeg ik het advies me maar gewoon nu alvast in te schrijven voor hele dagen later kun je er zonder veel moeite minder van maken en dan heb je minder problemen met wachtlijsten. dus eh.. dat heb ik maar gedaan op www.kol.nl
Ik heb mijn kraamzorg bij mijn verzekering (Zilveren Kruis) online geregeld toen ik 6 weken was... moet nu even formulier even terugsturen maar het is even nog de vraag of ik thuis MAG bevallen in mijn conditie en medicatiegebruik.
Hmm, ik was ineens niet meer moe en totaal niet meer misselijk. Ik wist niet hoe het hoorde te voelen om zwanger te zijn, maar toen het gevoel weg was, wist ik het gewoon. Ik ben daarvoor ook wel een paar dagen niet misselijk geweest, maar toen voelde ik me nog wel zwanger. Dus meiden: geen paniek als je je nu net even niet misselijk voelt, dat had ik daarvoor ook weleens. Dit besef was veel groter en duidelijker. Ik had er ook haast geen onzekerheid over. Wat heel erg raar is, is dat ik gister nog echt een opgezette buik had, ik kon hem niet eens meer intrekken en nu is dat bijna weg... Je hersens doen echt rare dingen met je.Mijn borsten zijn sinds vandaag ook niet meer extra gevoelig.
Heb net even mijn verzekering gebeld.. Kraamzorg moet ik nu regelen! Daar moet je niet mee wachten. Enne ik wil graag in het ziekenhuis bevallen vrijwillig en dat kost me 451.50 euro. En een deel vergoed dus uiteindelijk betaal ik 276.50 euro.. Ik denk dat ik ook volgende week KDV ga regelen. Dan heb ik dat maar achter de rug allemaal.. Nog een kwartier en dan lekker naar de beurs..
op www.kol.nl kun je online info opvragen enzo dat vond ik erg prettig en eventueel jezelf vast inschrijven nouja gezien ons hoogstwaarschijnlijk nieuwe huis letterlijk tegenover een kdv is.. heb ik ons daar maar ingeschreven alvast
ja dat idee had ik ook al... lekker verwarrend.... Ik ga dinsdag maar eens bellen met mijn verzekering voor de kraamzorg... dit weekend maar eens kijken voor een KDV.... maar ja hoe weet je wat een goed KDV is in je buurt? Lastig hoor..... We kunnen het de buren vragen maar ja dan moeten we vertellen dat we een uk krijgen.... hihihi ... mag ook binnenkort wel.... Op het werk ga ik het waarschijnlijk woensdag vertellen
Brigitte, wat betreft je schoonouders, volgens mij zou ik heel dwars worden Kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt te gaan... Secret, wat bijzonder 2 gefeliciteerd Lijkt me wel even wennen voor jullie ja! Suus, gefeliciteerd! Wat betreft kraamzorg, ik heb woensdag (na mijn echo maandag) gebeld. Had keuze uit 5 opties. Heb gekozen voor bureau dat samenwerkt met Thuiszorg. Vond t ook moeilijk hoor. Volgens mevrouw aan de telefoon was er weinig verschil. Tja, of dat iets zegt.... Ook heb ik woensdag al een zwangerschapscursus uitgezocht (heel veel sites en info bekeken). Ik ga samen met mijn man haptononomische zwangerschapsbegeleiding doen. Daar heb ik een goed gevoel bij. En zwangerschapsgym is niks voor mij. Voor ervaringen uitwisselen heb ik jullie al Net bij de tandarts vandaan. Bleek zenuw bloot te liggen, doordat tandvlees erg is teruggetrokken Blijk te hard te poetsen Vanwege zwangerschap nog niet direct foto's gemaakt, maar eerst beschermend laagje aangebracht. Volgende week naar eigen tandarts, kan dat er een ontstoken zenuw is die eruit moet Gelukkig mag ik wel gewoon paracetamol en bij behandeling volg. week evt. aangepaste verdoving. Voor degenen die nog gaan, veel plezier bij de negen maanden beurs! Wij gaan nu ipv morgen, zondag. Las, ik hoop met je mee dat de week snel gaat! x Sophie
@Mrijn: ik denk aan je... sterkte, meis... @Noor: ik val ook OM van de slaap...zzzzzz.... @alle Hormoontjes die wat bladzijden vol kregen met verhitte discussie : ieder z'n ding. Wel, niet komen kijken/schrijven op de site - het is maar net wat je wilt. Vanmorgen had ik om 08:45 uur mijn echootje - meteen, zonder hard te duwen, was mijn beeb uitwendig te zien. Ik had een praktisch lege blaas (tja, ik MOEST plassen daarvoor!) en toch... mooi frummeltje en een flikkerend speldenknopje waar het hartje zit. En dat laatste hebben we nog even gehoord: vaVOEM, vaVOEM, vaVOEM, zo ging het. Helemaal leuk. Gaan zo eten bij de Griek, vieren dat onze Barbapappa aan het groeien is. Ben nu volgens de prognose 8wk3dgn en dat is best leuk, ik bedoel, waar hebben we het helemaal over - 1.8 cm! Morgen de beurs. Ik wens iedereen een goed weekend, ga nu nog even plat voordat ik in mijn Griekse rijstschotel in slaap val
@Secret: Jeetje wat een verrassing. 2 babytjes. Gefeliciteerd en geniet ervan @Suus & Darcy: Gefeliciteerd met jullie mooie echo's. Fijn om te horen dat alles goed is. @Noor: ja hier ook heel erg moe. Ik ben erg saai 's avonds, lig bijna altijd te slapen op de bank. Echt schandalig. @Las: Ik ben helemaal niet zo'n carnavals typje. Maar volgende week vrijdag komen Wipneus en Pim. Misschien dan jij ze kent. Maar mijn vriendin regeld het carnavals feest hier in Dubai, dus ik moet gewoon komen. Maar ben altijd wel in voor een feestje. Dus carnavallen maar... Jeetje nu wordt ik wel weer even op de feiten gedrukt. NL is toch wel wat beter in bepaalde dingetjes. Qua medische zorg hoor je mij niet klagen, ik krijg in totaal 4 echo's, iedere 4 wkn afspraak bij gyn en ook alle andere testen en alles wordt vergoedt. Maar wat betreft de kraamzorg. Dat kennen ze hier niet. Gelukkig heeft mijn mams al aangegeven dat ze een paar weekjes hierheen wilt komen als de beebs geboren moet worden. Dus dan moet zij me maar een beetje helpen. Kinderdagverblijven zijn hier gelukkig geen probleem. Ach ja ieder land heeft zijn voors en zijn tegens.
patries wel een beetje laat voor een carnavals feest. maar laat dat de pret niet drukken. groetjes las
Volgens mij krijg ik gewoon alles vergoed maar heb de meest dure verzekering van Zilveren Kruis, ik heb 4 sterren ik zal het eens gaan checken!