september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@ponyville: de verkoper was idd niet superlang :)

en ik vind wat hoger wel prettig.. das beter voor onze rug
    en eht rijdt gewoon ook relaxter

2. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik ben dus 1.52 meter en ik zoek juist iets wat niet zo hoog is. Is ook best moeilijk :D

Maar net als Maart kijk ik af en toe wel wat, en heb misschien 7 dingetjes gekocht, kleding en pantoffeltjes. Maar echt inkopen doe ik pas als ik weet wat het word en ik weet of alles goed is.

3. Saskia78

@missX dat was onze planning ook hoor
    maar die wagen si zo ranzig duur.. en die korting was best heftig

dus toch maar gedaan met het idee dat we het altijd nog kunnen afzeggen als er iets mis gaat

4. las28

las28 Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    even op de bugabo terug komen.
    je kunt de stang waar je hem mee duwt in hoogte verstellen.
    Dus ik vindt de stelling dat je niet groter moet zijn als 1.60 onzin.
    Dat iemand die kinderwagens niks vindt moet hij zelf weten.
    Maar smakken verschillen.
    Heb zelf nou alles bij elkaar 6 kinderwagens/buggy's gehad.
    Dus weet een beetje waar ik over praat.
    En het gaat altijd om iemands eigen smaak en verder niks.
    De een wil in kleur de ander denkt ik pak hem zwart want dat is minder besmettelijk.

groetjes las

5. Saskia78

mja wij hebben zwart dus ook

en dat had niet enkel de reden dat het niet zo besmettelijk is
    want je ziet ook genoeg vlekken juist op zwart heel goed

maar ook omdat je je kind toch altijd leuke vrolijke felle kleren aan doet :)

wij vonden groen ook erg mooi.. maar dan zien mensen enkel je wagen.. niet meer je kind want dat valt weg in de kleurenbrei
    dus toch maar zwart gedaan :)

6. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Die kinderagens zijn inderdaad peperduur. Wij moeten ook even doorsparen hoor. Maar als je het eenmaal heb kan je het jaren gebruiken.

7. Saskia78

mja duurste van het hele verhaal zo ongveer

je kan 3 babykamers kopen van het bedrag da tje neerlegt voor zo'n stokke plus nuttige accessoires

maarja.. deze is wel op alle punten functioneel
    en dat is wel heel prettig

in de stad, in het bos.. op bezoek of eventueel met een kpje koffie op het terras

gezien we dan ook midden in de stad wonen.. is dat wel erg prettig :)

8. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    @sophie: bedankt voor de tip, zie door de bomen geen vakantie bestemming meer :D

Wij gaan ons nu ook al wat verdiepen in de kinderwagens, het is echter wel een voordeel dat we hem niet zelf hoeven betalen ;) maar dat kan ook weer een nadeel zijn want hoop wel dat we hem helemaal zelf mogen uitzoeken... anders betalen we wel bij hoor! wil geen tweederangs wagen omdat het te duur voor mijn schoonmoeder is.

9. Niet meer actief

de BAK ligt laag dus moet je diep bukken als je zoals ik boven de 180 cm en mijn vriend boven de 190 cm bent is dat echt veelste laag, zoals MIss X die zal daar miner last van hebben en denk ik de enige wagen die nog zo laag is, bovendien lijkt me voor je kindje 10 keer leuker als ze hoger (dus dichter bij mama) liggen zeker bij die stokke kan ie alles meezien..
    Die van bugabood ligt het bakje heel laag (die stang kan je inderdaad zo hoog zetten als je wilt (toch niet zo hoog als andere) maar het gaat mij om de bak...zoals heel veel mensen. (daarom nemen veel de quinny of zelfs de superhoge stokke van tegenwoordig)

Ik had trouwens een complete kinderkamer, badje met standaard en maxi cosi met verkleiner en voetenzak (die ik verkoop) en een complete bedlinnen set en een kinderwagen (niet compleet die ik gratis weg ga geven) voor maar 200 eurie, terwijl mijn kinderwagen en maxi cosi helemaal compleet rond de 900 euro was (kreeg nu wel extra korting)
    Ik wilde niet veel uitgeven aan het kamertje geef liever aan andere dingen uit een bed is een bed en we hebben nu heel zwaar wit MDF kamertje die normaal 1500 euro koste dus ik ben er superblij mee, we gaan van het weekend schilderen en de kachelpijp aftimmeren :)

10. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Jij bent vlot ponyville.

Stokke vind ik leuk omdat het hoog zit, maar even onbetaalbaar voor ons. Buiten dat heb ik getest met alle kinderwagens en ik vond de Quinny Buzz het lekkerste rijden en erg soepel.

11. Niet meer actief

Weet je wat grappig is amerikaanse kennissen van mij doen dus de babykamer VOOR dat ze uberhaupt beginnen met "proberen" dat is daar veel gebruikelijker, trouwen, de babykamer in orde maken en dan gaan proberen hihi

Ja ik heb geen 12 weken angst tuurlijk is het een fijne mijlpaal maar ik heb gisteren met mijn angelsound het hartje weer horen kloppen van onze wurm en dan is alles gewoon goed hoor, ik kan niet goed wachten en zeker omdat het vrij slecht gaat met mijn gezondheid vind ik het fijn om alles al af te hebben, heb mijn babyuitzet ook al bijna helemaal. Het kan altijd misgaan ook na die 12 weken dus ik ga er gewoon 300% voor :) ben ik lekker klaar en kan ik lekker relaxen.

Mijn mannetje is trouwens nog erger! die wilde het vorige maand al doen haha toen hebben we de kamer dus al leeggehaald en toen heb ik hem weer op pauze gezet maar ik heb nu zo enorm veel spullen dat ik ze ook ergens kwijt moet :p

12. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Zo hier is de aanmelding voor de kraamzorg geregeld.... en nu nog even vanmiddag bellen met 2 kinderdagverblijven om het daar ook een afspraak te maken om eens te gaan kijken.....

Zal straks ook weer even de drie nieuwe echo-foto's in mijn album zetten.....

Enneh we zijn nu officieel in ondertrouw... hebben het even gevierd met een lunch in de stad... lekker brood met kroket.. jammie

13. Niet meer actief

gefeli brigitte!

wat hebben jullie ingevuld bij dagen? vind het moeilijk dat je nu al moet beslissen voor thuis of ziekenhuis haha enik wil ook nog eens van VK wisselen en die moet ik ook invullen :rolleyes:

14. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Ik heb maar ingevuld thuis bevallen... als het anders wordt dan kun je dat vast nog wel wijzingen tegen die tijd... rond 34 weken komt er toch nog een intaker bij je thuis dus dan kun je het altijd nog wel wijzigen denk ik...

dagen voor kinderopvang vind ik nog niet zo makkelijk... moet namelijk nog op mijn werk aangeven dat ik 3 dagen ipv 4 wil gaan werken straks... maar moet dat binnenkort denk ik maar even doen..... en dan maar even zien welke dagen dat dan zouden worden...

15. Niet meer actief

ik bedoel ik moest de dagen invullen voor kraamzorg (ik zet maar max erop haha)

succes op het werk brigitta weten ze al dat je zwanger bent?

16. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    o hahahaha ik heb maar gewoon max gedaan inderdaad.... heb ook nog even bij de verzekering gekeken maar als ik wel poliklinisch zou bevallen zonder indicatie dan krijg ik het ook 100% vergoedt...

mijn beide directe collega's weten het op het werk al wel (heb het vrij snel verteld ivm de vakantieplanning in de zomer), maar de rest hoort het deze week.....

17. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Brigitte gefeliciteerd met jullie ondertrouw![​IMG]

en super van je echo en risicotest :D

Las en iedereen die 12 weken gepasseerd is, gefeliciteerd :D

x Sophie

18. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    @Sophie: dank je wel.... leuk plaatje zeg!
    Enneh meid jij schiet ook al op naar die 12 weken

19. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja, vind t wel hard gaan. Gelukkig maar in t begin :p

Ben nu op internet naar kinderwagens aan t kijken ;)
    Vrienden van m'n ouders hebben al eens gezegd dat we die van hun mogen overnemen. Maar ja, voor hoeveel en wat is t er voor 1.
    Ben er pas toen ik ze zag voorzichtig over begonnen. Maar toen zeiden ze 'ach dat komt wel'. Waarschijnlijk dachten ze, laat 'r eerst maar 3 maanden zwanger zijn :D
    Maar wil t nu toch echt weten, dus denk da'k mn moeder maar even inschakel :p

20. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hier ook een aanmelding voor een kraamzorg.
    Ben blij dat ik dat al heb geregeld.

XXX

Deel Deze Pagina