MIss X: Gefeliciteerd!!! \/ Mensen vandaag weer een dagje vrij, ja dat heb je he als je vakantie hebt! hihi (al jaloers?) Gister bij H&M ook wat kleren gekocht. Van die langere shirtjes die je over je heupen draagt. Die kan ik nu aan en straks ook als mijn buik dikker wordt en ook weer na de bevalling. (zijn geen echte positiekleding) Handig bedacht dacht ik zo!
MissX: gefeliciteerd! Ik hou niet alles bij wat er alweer allemaal bij elkaar gekletst is...... vanavond ga ik even alles bijlezen... nu op het werk... Merk hier gelukkig wel dat het vakantie is want het is wat minder druk dus dat is wel lekker. Dacht gisteren dat ik me iets beter voelde maar dat was maar schijn.... nog steeds erg moe! Jippie hier ook de 13 weken vandaag (benieuwd of uk nu ook weer een week groter is... vorige week was ie al de grootte van 13 weken. Mijn buik begint nu te groeien dus denk dat uk ook doorgroeit)... nog 20 daagjes voordat ik weer naar de VK mag....
MIss X GEFELICITEERD maak er een mooie dag van vandaag!!! Meiden wat word er toch veel geschreven hahaha! Ik heb niet zo veel nieuws vandaag... Vrijdag weer op controle bij de VK!
Ik vind die controles onder de 15 weken eigenlijk helemaal niet zo leuk, vanaf 12 weken valt het nog een beetje mee (zijn ze in elk geval aardig ipv negatief, zo van het kan nog allemaal mis gaan (dat zeg je toch niet?)) Maar vanaf 15 weken hartje luisteren, bij wie doen ze dat eerder?
ponyville bij mij hebben ze gisteren avond al het hartje laten luisteren. endat was 12 weken en 6 dagen. groetjes las
najaa bij mij zeiden ze dat het schadelijk was voor het gehoor ?! vreemd he dat ze zo hun eigen gewoontes hebben...
Bij mij gaan ze met 16 weken hartje luisteren... maar mijn VK zei dat het vanaf een week of 14 kan.. Daarvoor kun je het hartje soms wel al horen met de doptone maar dan is het allemaal nog zo klein bij uk dat het wat schade aan het weefsel zou kunnen geven..... Maar over gehoor hebben ze het niet gehad... Uk kan nu nog helemaal niet horen volgens mij! Maar met het echo-apparaat kan het al wel eerder....
Hier ook vorige week.... echt super was dat inderdaad! En nu hier weer 3 weekjes wachten voordat ik weer mag.... maar goed de vorige keer vlogen die weken ook om dus dat zal wel goedkomen.....
Haha gehoor, naar mijn idee is het gehoor ook nog echt niet ontwikkeld. Ik heb tijdens mijn zwangerschap, zo vanaf 13 weken een bellytalk in huis gehad, een doptone waarmee je zelf, thuis het hartje kunt beluisteren. Echt geweldig was dat en ook een geruststelling. Je voelt dan nog geen schopjes enzo, maar kunt zo wel luisteren naar je kindje, ik vond het erg fijn. Ook leuk voor papa en eventuele broertjes/zusjes. Mijn VK en andere mensen die ik ernaar vroeg zeiden dat het in principe geen kwaad kan, maar dat de onschuld ervan ook nog niet is aangetoond. Het zóu dus kunnen, dat net als lachgas bijvoorbeeld, ze er pas na jaren achter komen dat het toch op de een of andere manier wel schadelijk geweest is. Dus je kunt er nu nog niet 100% zeker van zijn. Het verschil met een echo was geloof ik dat ze daarmee wel stralen uitzenden (om de beelden te kunnen zien), maar met doptone ontvangen ze alleen maar. Toch zeggen andere weer dat daarbij toch ook wel met iets van stralen wordt gewerkt. Je kunt het dus niet 100% zeker weten en dat is in het geval van je kindje-je kostbaarste bezit best lastig. Die bellytalk/doptone gebruikte ik maximaal eens per week, voor de zekerheid dus maar niet vaker. Volgende keer zou ik het weer doen. Tiara hoort heel goed, haha. Het is zo ontzettend leuk om het hartje te luisteren. Als ik nu ergens weer zoiets hoor, op een site ofzo, dan krijg ik weer heel erg de kriebels Sorry voor mijn lange verhaal, ben nu eenmaal niet zo kort en bondig Veel plezier allemaal met de echo's en de hartjes! Laat je niet van de wijs brengen door enge, negatieve verhalen, maar geniet gewoon.
Kom net trug van de verloskundige en echo was helemaal geweldig! Hartje er stevig zien kloppen en heeft zelfs even met het kontje geschud! Wij zijn helemaal in de 7e hemel en gaan nu lekker naar een babywinkel om wat rond te kijken. Groetjes een erg gelukkige Han (en Remco)