september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Wat voor boek is dat dan?

2. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Hoi Allemaal,

Ben net by de Gyn geweest. En we hebben het hartje weer gehoord. Binnen een minuut had ze het hartje al gevonden. Helemaal blij. Is toch wel weer fijn om te horen dat het goed gaat met de beeb. Op 14 Maart hebben we onze 2e echo, dan zal de uk 12 weekjes zijn. Dus nog 2 weken wachten, das nog te doen. Ben helemaal blij :D

Ik heb trouwens erg last van mijn darmen en vertelde de Gyn dat ik tabletten met vitamines en mineralen voor zwangere vrouwen slik. Ze vroeg of er ijzer in zat. Ja dat zit erin. Ze vertelde mij dat ijzer soms diarree en dergelijke kan veroorzaken. Weet niet of meer aanstaande mama's hier last van hebben? Maar leek me wel handig om dit ff te melden. Is stop daar dus nu mee en ga alleen weer foliumzuur tabletten slikken.

@Miss X: Wat voor boekje is dan? Ben erg nieuwsgierig.

3. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Miek wat verschrikkelijk, hopelijk hoor ik nu niet meer van dit soort nare berichten bij de septembermama's. Er zijn er nu al zo veel die afscheid moesten/ moeten nemen van hun kleine wonder.... Word er zo verdrietig van! :(

Heel veel sterkte....

4. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Patries,

Foliumzuur heeft toch alleen zin in de eerst 8 weken van de zwangerschap. de aanleg voor het centrale zenuwstelsel gebeurt in de eerste weken en daar is foliumzuur voor bedoeld. of heb ik het mis.

5. Niet meer actief

Ik heb zo'n angelsound en het is niet bewezen dat het slecht is , ik zelf gebruik het maximaal 1 keer per week...

Ik kan je zeggen je slaapt heel wat beter als je bv wat bloed kwijtraakt en je hoort effe het hartje, dan ben ik helemaal gerust...

Dat boek klinkt trouwens heel leuk!

6. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ja ik vond het ook een leuk boek, ga ff googlen, weet niet meer hoe het heette.

P.S. jullie ook zo'n last van geheugenverlies?

Gefeli Patries. Lekker gevoel is dat he?

7. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    @Maart.
    Mijn Gynaecoloog vertelde mij dat ik foliumzuur moet slikken t/m 12 wkn zwangerschap. Daarna kan ik de vitamine/mineralen tabletten weer proberen.
    Foliumzuur is volgens mij nodig voor de opbouw van het ruggetje. En dus vooral om te zorgen dat een babytje geen open ruggetje krijgt.
    Moet eerlijk zeggen dat ik het nu niet meer helemaal weet.
    Misschien iemand anders?

Ik slik het in ieder geval door t/m 12 weken, dat schijnt zeker niet verkeerd te zijn. Beter zekere voor het onzekere. Toch?

8. Niet meer actief

ik neem ze ook nog gewoon, baad het niet dan schaadt het niet maar goed ik neem ze altijd al in (ook als ik niet zwanger ben) omdat ik ze niet aanmaak in mijn lichaam, het kan zoiezo geen kwaad en als je die zwangerschapsvit. van VSM bv pak zit echt alles in en je kan wel wat extraas gebruiken tijdens het zwanger zijn hihi

9. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Vandaag weer misselijk joh, nou moe....
    Daar wil ik nu wel weer een keertje vanaf zijn! :(

Ik ben ook benieuwd naar dat boek, lijkt me erg leuk!

10. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Mijn verloskundige zei over foliumzuur dat je het tot de 10e week moest slikken maar dat er ook al geluiden opgaan van de 12e week... Maar ik blijft mijn gravitamon gewoon doorslikken... in ieder geval tot het potje leeg is en misschien haal ik daarna nog wel weer wat....

Hier ook zo ontzettend vergeetachtig..... ongelooflijk... soms kan ik ook niet op woorden komen...

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

gravitamon is sowieso volgens mij je hele zwangerschap EN borstvoedingperiode erg goed

wat vriendin me net aanraadde trouwens..
    is floridax
    dat is een kruiden/vita-mix die haar vk had aangeraden teon ze zich nogal slapjes voelde
    en die is erg enthousiast

hou het zelf zolang alles goed gaat gweoon op gravitamon de komende paar maanden :)
    vitamientjes zijn altijd goed
    en normale mag je niet slikken dus tja.. :)

12. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Floridax zit volgens mij extra ijzer in dus als je je wat slapjes voelt kan dat wel helpen....

Ik hou het denk ik ook op de gravitamon of een ander merk.... kan nooit kwaad voor onze uk...

Hoor ook mensen die aan de visoliecapsules zitten... iemand hier ook?

13. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Hoi Miek78

Wat erg voor jullie. veel sterkte, ik weet hoe je je voelt.

Liefs Anette

14. las28

las28 Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    miek weet echt niet wat ik moet zeggen.
    Hoop dat alles goed gaat.
    Wens je heel veel sterkte

groetjes las

15. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Hoi Hoi,
    Nou we hebben het hartje gehoord hoor! Wat is dat super. Nu is het geen geheim meer en kunnen we het tegen iedereen vertellen JOEPIE! Dus alles helemaal goed. Nu kunnen we er bewust van genieten.
    Moest ik even kwijt hihi.
    Liefs

16. Niet meer actief

ik doe even een dansje met ief mee (heb er zin in!)

17. marjannie

marjannie Lid

9 jan 2007
    68
    0
    0
    Dordrecht
    Hallo meiden,

Mieke 78 heeeeeeeeeeel veel sterkte nogmaals.. Hou je taai he meid!

Ik slik ook de pillen van vsm voor de zwangerschap.. daar zit alles in en ik zal het ook mijn hele zwangerschap slikken.

Voelen sommige van jullie de baby al? Ik wel! De ene dag meer dan de andere, maar het is een heerlijk gevoel!

Ik heb gisteren een afspraak gehad bij de vk en het hartje klopte prima :)

Ik heb al een datum voor mijn 20 weken echo en dat is 16 april :)

Liefs Marjan!

Ps Miss X nog gefeliciteerd met je verjaardag!

18. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Thanks Isabel, pfff wat is dat een opluchting zeg... Het geeft je zo'n rustig gevoel. Van yes het zit allemaal goed! En heb nu ook echt meer het gevoel dat ik er bewuster van kan gaan genieten. Eindelijk kan ik dingetjes kopen :)

Ik hoop voor iedereen die nog moet, dan jullie je net zo zullen voelen als dat ik mij gisteren en vandaag voel! Ben sinds maandag ook stukken minder misselijk, dus wie weet is dat nu ook over hihihi

Heb trouwens gisteren het negen maanden zwanger dagboek gekocht. Heb tot aan gisteren mijn dagboek wel bijgehouden in mijn mail, maar nu kan ik het lekker in het boek zetten. Het nu is nu echt!

Oh ja, voordat ik op vakantie ging was er toch zo'm bevallingsprogramma op tv? Ik zie het nergens meer in de tvgids staan. Weet iemand of dit er nog is? Vind dat altijd zulke leuke programma's..

Liefs van een hele blije Ief

19. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hi meiden, remember me? ik zou jullie op de hoogte houden na mn mk. Ik heb gisterenmiddag er een testje tegenaan gegooid. En een hele lichte 2e streep. Dacht eerst dat ik het me verbeelde. Daarna bij de digitale kreeg ik een foutmelding. Vanmorgen nog eens de digitale kreeg ik weeeeer een foutmelding.... Dus kan nu pas weer over een uur testen. Duimen jullie voor me?

20. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    He funnyme! Wat spannend! Ik ga absoluut voor je duimen! Succes. Liefs Ief

Deel Deze Pagina