september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    He Ponyville

Ben je vooruit gegaan? Je banner.. Je bent al bijna 13 weken! Volgens mij liep je 2 weekjes achter als mij of ben ik nou gek|?

2. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Wat leuk dat er zoveel meiden tegelijk zwanger zijn met een bekende. Helaas heb ik dat niet.....

Ik ben net weer terug van de VK en allemaal leuke dingen! Ze vroeg me of ik de baby af en toe al voelde, en ik zei JA volgens mij wel, maar ik dacht dat het daarvoor te vroeg was. Dus ik zat mezelf al gek te maken met het idee dat het wel de baby kon zijn, maar het qwa tijd nog te vroeg was. Maar volgens de VK kan het dus toch! ik voel de baby nu al ruim een week! bijna dagelijks kan je wel zeggen, weer helemaal vertrouwd voelt het, zo gezellig :D
    En mijn bloeddruk is wel erg laag 100/50 en ze vroeg al of ik niet (zoals de vorige keer) weer flauw viel, maar tot nu toe valt het wel mee. Gewoon op tijd eten dan komt het wel goed. Ik moet in April weer terug komen :D

3. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    geweldig zeg.
    En ook dat je je baby voelt...Ik hoop het ook snel te voelen.

Raar idee dat we de volgende maand wel weten wat het word.

4. marjannie

marjannie Lid

9 jan 2007
    68
    0
    0
    Dordrecht
    @ mouschy--> Ik voel de baby ook al een geruime tijd.. Komt denk ik vooral omdat ik al een kleintje heb, dus het gevoel in mijn buik heel goed herken.

@ Miss X --> Ik krijg ook geen hap eten naar binnen in de avond! Ik heb voor vanavond een soepje kijken of ik daar een paar happen van kan nemen dan een hollandse prak!

@brigitte22 --> Geniet maar heerlijk van je vakantie!

@ suus1983 --> Ben jaloers :oops: .. haha nee hoor.. geniet maar heerlijk van Thailand en doe het rustig aan in die hitte!

@marsab--> fijn dat je geen bloed meer bent verloren zeg!

@ponyville --> Leuk kamertje heb je zeg! Vind lime groen ook erg leuk. De kamer van mijn zoontje is nu rood, met auqa blauw en lime groen! De kamer van Ukkie daar zijn we nog niet aan begonnen.

Verder heb ik in mijn vrienden kring geen meiden die zwanger zijn. Ze zijn of net bevallen of willen het wel heel erg graag.. dus wat niet is kan nog komen!

Ik heb altijd al last van migraine en bij de zwangerschap van mijn zoontje had ik geen migraine en zelfs geen hoofdpijn. Helaas deze zwangerschap wel.. Probeer daarom veel te drinken en te rusten.. helaas gaat dat net altijd met een kleintje van 1,5 jaar.

Liefs Marjan!

5. Pomme

Pomme Actief lid

1 jan 2007
    359
    0
    0
    Mouschy wat super tof dat je de kleine voelt. Ik hoop dat ook snel te ervaren. Ik weet niet hoe het voelt dus ik zal het zo snel niet herkennen denk ik.

6. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hey meiden!

Ik kon weer effe los met bijlezen na een midweekje Overijssel :D Daar heb ik overigens meer geslapen dan iets gedaan... pff... zo moe... vandaag ook weer... er komt niks uit mijn handen...

@FunnyMe: duim, duim, duim!

De dames met slecht nieuws: ik denk aan jullie... vreselijk...sterkte...

@MissX: ik vind warm eten gruwelijk. Is elke avond onderhandelen wat erin gaat, al vind ik kippensoep (zout he) en bami lekker. Ik eet overdag mijn fruit en groenten sowieso (maaltijdsalades) en snoep weinig. Tot nu toe komen er keurig drie maaltijden per dag in, met wat tussendoortjes.

Ik ben dan ook 1 1/2 kilo afgevallen en dat is niet erg. De beeb pakt toch wel wat ie wil!

@Pomme: ik heb een vriendin die op 22/9 is uitgerekend (ik 25/9). We weten het van elkaar, was een complete verrassing, maar bellen nu geregeld even om te horen hoe het gaat!

@Ponyville: I love green! Mijn kleine (nu werk)kamertje is ook groen, parelmoergroen baroque behang met schelpenwit. Een 18e eeuws houten huis, een dito houten kamertje. Nu nog inrichten, maar dat is zo gedaan!

Hier verder de rare kwalen: vergeetachtigheid, dingen uit mijn handen laten vallen, DOODmoe, zere tepels (kan sinds begin niet meer op buik slapen), plassen voor het vaderland, blauwe aderen op mijn borsten en borstbeen, weeig gevoel in mijn maag. Bleh. Toch wordt mijn huid nu al mooier en dat vind ik wel fijn! Effe geen puistjes meer her en der?
    Morgen mijn haar kleuren, mahonie weer.

Ladies... fijne avond!

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    EN DIT IS BLADZIJDE 200! Dat doen we goed!

8. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hallo allemaal!
    Alles goed daar?

@marsab: gelukkig is het opgehouden! Hoop dat je bent gerustgesteld!

@Saskia: beterschap meid! Dropjes eten, slappe thee drinken, zoutwaterspray en heel veel slapen! hoop dat je je vlug wat beter voelt!

@Brigitte: fijne vakantie!

@MissX: ik heb het ook niet zo makkelijk met warm eten. het smaakt me helemaal niet zo. Als ik moet koken heb ik al geen zin meer. gelukkig kookt hubbie veel, dan hoef ik het alleen maar op te eten en dat gaat redelijk.
    Probeer sowieso op mijn werk elke middag bij het eten een kom fruit met yoghurt te eten als "toetje" en mijn groenten krijg ik ook wel redelijk binnen.

@Pomme: ik heb 3 goede vriendinnen uit mijn eerste zwangerschap (op de yoga leren kennen) en 2 daarvan hebben in resp september en december weer een kindje gekregen. Ik denk wel dat ik weer iets van een cursus ga doen, lekker de tijd nemen voor jezelf en je kindje en bovendien een leuke manier (eventueel) om mensen te leren kennen.

Hier alles in orde, begin klein buikje te krijgen, dus zal het niet lang meer kunnen verbergen (tenzij ik slobbertruien ga dragen) maar dat hoeft ook niet! Na de echo van a.s. woensdag denk ik dat ik gelijk even langsga op mijn werk om het daar wereldkundig te maken. (werk ook in het ziekenhuis) Misselijkheid komt en gaat. vermoeidheid blijft maar ik geef er niet altijd aan toe.
    Net de hele woonkamer versierd met slingers en ballonnen. Morgen vieren we de tweede verjaardag van onze kleine dame! leuk hoor! De taart is besteld en de feestmutsjes staan klaar!
    Heerlijk een weekje vrij, tijd om bij te komen en uit te kijken naar de eerste aanblik op ons kindje! Kijk er echt naar uit!

Fijn weekend alvast!

Liefs Noor

9. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Hoi meiden,

Heb niet zo'n fut om alle berichtjes te lezen, zal dat later doen. Zit op dit moment echt in de lappenmand.

Ben donderdag ziek naar huis gegaan. Was ontzettend misselijk en geen energie. Hadden 's avonds etentje van het werk, maar voelde me vreselijk, dus toch maar afgebeld. Hele nacht lopen draaien niet kunnen slapen. Gisterochtend voelde ik me alleen maar beroerder. Heel erg misselijk, kon amper wat eten en drinken, misselijkheid ging niet over (normaal wel als ik wat eet). Had het ook steeds warm. Ben ook erg verkouden, droge hoest. Toch vertrouwde ik het niet. 's middags na het slapen getemperatuurd. 38.2, toch lichte verhoging. Heb toen toch het ziekenhuis gebeld, om advies. Evt. panadol slikken ivm verhoogde temp. Maar verpleegster vond dat het mijn eigen risico was. Ja dan zat er niets anders op. Aangekleed en naar ziekenhuis gegaan, 1e hulp (vrijdag is bij ons weekend).
    Urine afgenomen, bleek ketonen in te zitten, duidt op uitdroging. Werd meteen aan het i.v. infuus gezet, 1,5 uur lang. Heb Panadol, iets tegen misselijkheid, vitamines/mineralen en vocht via mijn infuus gehad. Nu een tijdje voelde in me weer wat beter. had eindelijk weer kleur op mijn gezicht en had het niet meer zo warm.
    heb nu tabletten tegen de misselijkheid, panadol en strepsols. Enige wat ik hoef te eten zijn droge crackers en kleine beetjes drinken. En veel rust nemen om op sterkte te komen.

Sorry meiden maar moet ff mijn verhaal kwijt. Ben gewoon zo blij dat ik om mijn gevoel vertrouwde en toch naar 1e hulp ben gegaan. Was er toch iets met me aan de hand. Beter zekere voor het onzekere. Wil toch echt niet ons kindje in gevaar brengen.

10. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    Patries, beterschap meid, hopelijk is de misselijkheid gauw over, wat een schrik zeg. Maar goed dat je naar het zh bent gegaan.

Knuffel Moons

11. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Whauw, bij mij duurt dat denk ik nog een paar weken voordat ik de beeb ga voelen...
    Maar goed, afwachten maar en geduld hebben! ;)

patries: Jeetje wat een bericht, hopelijk gaat het snel weer beter met je!
    Goed dat je je lichaam serieus genomen hebt!
    Beterschap ermee!

darcy: overijssel is mooi he?! ;) Waar ben je geweest?

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

lekker verhaal patries :/

blij dat het nu wel weer goed is gekomen :)

hier overigens ook ziek, zwak, en zowaar niet misselijk..

wel superverkouden en onwijze keelpijn
    slaap er al 2 nachten brak van.. bah

maarja.. antaflu rocks.. maandag maar eens huisarts bellen of ie wat heeft

13. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    patries, beterschap, let maar goed op jezelf

en alle andere grieperigen, beterschap.

14. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Hihi het lijkt wel of iedereen ziek wordt, ben zelf ook al aan het snotteren.

We zijn vandaag babykamertjes gaan kijken en toen ook maar even langs de kinderwagens gelopen. Opeens viel ons oog op een mutsy 4 rider, nu zijn we er helemaal weg van. Hebben er mee door de winkel getoerd en het reed zo lekker soepeltjes... heerlijk. Hij was wel wat duurder dan de andere mutsy's maar... we vinden hem zooo leuk! Nou gaan we binnenkort maar eens samen met schoonmoeder kijken want die betaald een gedeelte. Alleen de kleur zijn we niet uit, ik wilde altijd een grijze of zwarte maar hebben het vandaag in licht en donkerbruine ribstof gezien en die was ook wel errug leuk.

Kiezen kiezen kiezen... moeilijk maar wel erg leuk :)

15. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    wij gaan waarschijnlijk voor de koelstra flexxo!
    Die is ook zoooo gaaf, vandaag toevallig ook een babyzaak bezocht!
    En toen ook ff gereden, heel soepel en stoer.
    Nu willen wij waarschijnlijk de kleur antraciet en dan opfleuren met de kleur oranje (net als waar we de babykamer in gaan doen: oranje) Ik heb zoiets van, als we over een paar jaar nog een kindje willen, dan kan die kleur altijd -> antraciet. ;)

16. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Ja daarom wil ik de wagen ook graag in zwart of grijs (of antraciet) dat en omdat ik nou eenmaal niet zo van de kleurtjes ben ;)

Maar dat beige met bruin was ook wel erg leuk..... hopelijk zien we de wagen zelf ook nog even in zwart of zo om er een goed beeld van te krijgen.

17. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo mama's

wat hebben jullie veel gekletst.

Mouchy, wat gaaf dat je de baby al kan voelen. ik hoop dat ik hem ook binnenkort kan voelen.

Dinsdag mag ik weer naar de vk. ik ben benieuwd of ze naar het hartje gaat luisteren en wat ze allemaal gaan doen. toch weer spannend.

18. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hee hallo allemaal!

Jeetje Patries, das toch even schrikken! Hopelijk ben je snel opgeknapt!

Sas; jij ook van harte beterschap!

Hier vandaag tweede verjaardag van Isa gevierd: wat een groot feest! geweldig was het, compleet met ballonnen, slingers, kadootjes en taart!
    Ze heeft heerlijk genoten en is goed verwend! Dat wordt nog afkicken voor haar!
    morgen komen mijn schoonouders nog op visite uit het zuiden des lands.

En oh ja: ook nog een beetje hoera voor mezelf: alweer een week voorbij: 10 weken vandaag! (En je begint het al echt te zien!)

Liefs Noor

19. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    hallo,

hier vandaag ook erg misselijk nog nooit zo misselijk geweest. moet steeds wat blijven eten. ben ook zo moe. het zou natuurlijk ook een griepje kunnen zijn.
    ik moet dit weekend werken dus mag niet ziek worden.

groetjes joepie

20. Kris79

Kris79 Lid

16 jan 2007
    33
    0
    0
    @ Marjannie.
    Hihi, zal ik maar even reageren op je berichtje? Soms gaat het hier zo snel, dat geklets, dat er over berichtjes van 'af en toe' schrijvers heen gekeken wordt, lijkt wel.

Ik heb 's avonds ook weinig trek. Moet wel oppassen dat ik mn groente binnenkrijg. Fruit is geen probleem, 4 stuks krijg ik zeker binnen!
    Balen van je hoofdpijn. Hopelijk is het een beetje uit te houden.

Het zal vast druk zijn met zo'n kleintje erbij. Ik ben zo moe, heb het echt nodig om veel te kunnen relaxen! Wij zijn 2 weken geleden verhuisd en er moeten nog allemaal van die kleine dingetjes gebeuren, maar ik heb echt de fut niet.

Nou, groetjes!
    Kris

Deel Deze Pagina