september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Kris: dat herken ik zo goed, ik heb het ook.
    Vaak wil je van alles doen, maar heb je er de puf gewoon niet voor.
    Bah, je voelt je soms zo traag en moe! :(
    Maar goed, gewoon luisteren naar je lichaam, is het beste!

2. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Haha er wordt idd weer een boel afgekletst zeg. Maar wel gezellig!

Voor al grieperige en zieken. Heel veel beterschap!

Qua avondeten heb ik precies het zelfde als MissX Pff wat een drama zeg.. Vroeger at ik met gemak een bord leeg, maar nu zit ik met een half bord al propvol. Overigens gaat ontbijt mij op dit moment het beste af. Of liever gezegd de ochtend. Maar met de lunch eet ik met moeite mijn tweede boterham op. Ze zeggen dat het met 15 weken wel weggaat. Ben benieuwd....

Gisteren trouwens bij de kidsfactory in adam geweest. Best gaaf winkeltje. Wel duur, maar je kan er leuke ideetjes opdoen.

Wij gaan voor de Bugaboo en dan gewoon lekker simpel in het zwart ;). Die is zo compact en stuurt heerlijk. Makkelijk voor de opa's en oma's, want die kunnen hem ook met 1 vinger sturen. Maar hij is wel erg duur hoor... Naja nemen we maar voor lief hahaha

Heb denk ik ook iets te hard geroepen met de misselijkheid. Ben gisteren en vandaag toch weer een beetje misselijk helaas...

Liefs Ief

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@noor: gefeliciteerd nog! :)

4. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Ja Noor nog van harte, leuk dat ze zo genoten heeft!

Hoe gaat het ondertussen met alle zieken?
    Ik ben de afgelopen twee dagen wat minder misselijk en loop nu niet meer steeds te kokhalzen (AFKLOPPEN).
    Wat avondeten betreft: liever niet! eet het liefst alleen nog maar vla of brood, misschien nu het beter gaat.....
    Wat traag en moe betreft: zegt mijn vriend; "ze zeggen dat je het beste kinderen kan nemen als je jong bent, dan ben je nog actief en fit genoeg: nou ik merk het, je bent niet echt fit hoor schat" :( En bedankt!

De bugaboo vonden we ook wel leuk maar vonden het wel een nadeel dat de bak zo laag ligt. De mutsy 4rider stuurt ook heel erg licht en daarom hebben wij die gekozen, sommige wandelwagens wil je anders na een tijdje echt niet meer mee lopen.

5. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    noor: nog gefeliciteerd trouwens! :)

6. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    @Meiden heel erg bedankt voor al jullie lieve reacties.

@Noor nog van harte met je dochtertje Isabel. Fijn dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad.

@Saskia Ik hoop dat jij je ook al wat beter voelt. En de rest van de meiden die ook aan het snotteren enzo zijn.

Met mij gaat het nu weer wat beter. Heb vannacht wel hevige diarree en buikkrampen gehad. Dat maakte me wel heel erg onzeker. En dan ook nog dat hevige hoesten erbij. Heb dus behoorlijk last van mijn buik(spieren). Ben vandaag toch nog bij de dokter geweest. Heb iets voor de diarree gehad. En zakjes om uitdroging te voorkomen. Mijn temp. was ook wat gedaald, dus dat is wel erg fijn.
    Ik wilde heel graag voor de zekerheid checken hoe het met onze uk gaat, maar dat vond ze niet nodig (moet zeggen was niet echt een aardige vrouw, vond mijn man Marc ook). Ze wilde niet eens naar het hartje luisteren. Daar was ik niet echt van gediend. Dus dat heb ik toch ff verteld bij de receptie (sorry komt waarschijnlijk door al die (alvast moederlijke) hormonen).
    Heb nu uiteindelijk toch naar veel gezeur, vooral van mij een afspraak voor echo kunnen krijgen voor morgenmiddag. We moeten de echo zelf betalen, maar dat maakt ons niet uit. Ik hoop gewoon dat alles goed is met de uk, dan kan ik zelf ook wat sneller beter worden.

Meiden nogmaals bedankt voor al jullie lieve reacties. Helpt zeker wel als je je ziekies voelt.

Dikke kus Patries

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Patries, maak jij die echo maar hoor. Bah, sommige mensen zijn zo onaardig, dat zie je ook in de gezondheidszorg... Sterkte en hopen op een ongedeerde baby. En daarna... jijzelf snel beter worden!

@Noor: gefeliciteerd en fijne vakantie gewenst!

@ Marsab: Beerze, bij Ommen. Was leuk!

@de rest: ben ik de enige bij wie nog geen buikje te zien is? Ik tel dat vetrolletje dat hoger zit niet mee, dat is mijn eigen riempje :)

Fijne zondag nog,
    Darce

8. marjannie

marjannie Lid

9 jan 2007
    68
    0
    0
    Dordrecht
    Lief dat je ook mijn berichtjes reageer.. Ik heb het namelijk best wel druk. Ik werk, mijn huishouden, de kleine en heb soms ook geen puf zoals andere mensen beschrijven om nog achter de pc te kruipen. Dus snap ook wel dat niet zoveel mensen reageren, maar is soms weleens jammer!

Verder is mijn misselijkheid een stuk minder en elke dag voel ik de kleine in mijn buik.. Heel speciaal..

Voor jou is het wel een drukke tijd geweest verhuizing.. pff zou er nu niet aan moeten denken! Knap van je hoor!

Ik heb trouwens al een aantal weekjes mijn kraampakket binnen. Mijn zorgverzekering is wel vlot zeg en as dinsdag komt de kraamzorg even een gesprekje houden..

Liefs Marjan!

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@patries: ben vanmiddag nog vol gas de expo uitgestormt omdat ik dacht flauw te gaan vallen :)
    buitenlucht hielp ietsje. maar niet veel
    en betrapte mezelf op heftige dorst.. dus grote beker 7up later (burger king was enige wat echt dichtbij was.. ) deed ik het alweer een stuk beter
    daarna nog maar halve liter spa blauw en een jus d'orange erbij gegooid

beetje stom :/

grappige was dat job heel koeltjes bleef en me 7up ging voeren
    terwijl die normaal altijd een beetje een stresskipje is en alles wat wel/niet mag supergoed in de gaten houd.

verder nog steeds dikke keelpijn en verkouden
    maar wel geslapen dus we gaan vooruit :)

en de rest van de snotteraartjes?

rare muts trouwens dat ze niet echt de best doen om je gerust te stellen.. erg jammer :(
    daar zijn ze voor tenslotte..
    zou je denken iig..

10. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    idd, daar zou ik ook niet tegen kunnen, soms merk je dat het voor hun gewoon een volgende "klant"is.
    Ze moeten niet vergeten om elke ouder te behandelen alsof het de enige is.
    Het wordt soms echt "hun werk" waarbij geen gevoel meer komt kijken.

11. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    Dag Dames,
    Ik ga niet alles terug lezen, daarvoor is het echt teveel. Wat een typmiepen zijn jullie zeg, hihi.
    vrijdag was is 12 weken en dacht ik het echt te voelen, maar ik dacht dat dat niet kon, pas met een week of 17. Nu zei mijn schoonzus dat zij het ook met 12 weken gevoeld had en een vriendin van haar ook. Heb er een onderwerp bijgezet bij zwangerschap op het forum en iedereen die reageerde zei dat het wel kon. Nou ben ik er gisteravond in bed voor gaan liggen ..... en ja hoor, voelde het zeker te weten.
    Nou, ben benieuwd waarneer de andere september-mama's het gaan voelen.
    Voelze, Jikke

12. marjannie

marjannie Lid

9 jan 2007
    68
    0
    0
    Dordrecht
    @ Jikke Ik voelde het met 11 weken.. Bij mijn eerste zwangerschap pas rond de 17 weken. Dus het kan heel goed dat je het voelt!

Nou dames ik mag er weer een weekje bijtellen. Ben vandaag 14 weken jippie!

Liefs Marjan

13. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hai meiden!
    Bedankt voor jullie felicitaties! Het was groot feest en Isa heeft echt genoten! Wordt afkicken voor haar!
    Hier alles goed, misselijkheid blijft goed onder controle, moet gewoon zorgen dat ik blijf eten. Wordt wel 's morgens om 6 uur met enorm hongergevoel wakker, moet dan echt iets eten en drinken en kruip dan weer terug in bed. herken ik wel van mijn eerste zwangerschap: toen legde ik een pakjes ultana en een flesje water naast mijn bed :) Verder begint buikje echt te groeien, zijn dan wel opgezette darmen, maar ze worden natuurlijk niet voor niets omhooggeduwd! Had dit bij mijn eerste nog laaaang niet dus was al bijna bang dat het er meer zijn! Woensdag echo, dan zal dat wel blijken, maar ik denk het niet hoor! Heb wel echt veel zin in woensdag!

Patries: hoe was je echo? En hoe is het nu met jezelf?

Sas: balen dat je in een keer zo beroerd werd! Hoop dat je vlug helemaal beter bent!

Marjannie: zo jouw zorgverzekering is echt vroeg! Nouja, dan heb je het maar vast voor straks de nestdrang toeslaat! ;)

Joepie: ben je niet ziek geworden?

Mouchy: gaaf dat je de beebie al voelt! Ben ook benieuwd wanneer ik dit kleintje ga voelen. Mijn eerste met 17 weken, terwijl ze hadden gezegd dat het wrs pas na 20 weken minimaal zou zijn vanwege placenta aan de voorkant. Dus deze vast eerder! Kan niet wachten, dat vond ik altijd zo gezellig en intiem! Heb het ook echt gemist toen ik eenmaal bevallen was, gek he?

Ga gauw weer even wat gezellige huishoudelijke karweitjes uitvoeren ;)
    Ik kom later vandaag weer buurten!
    Prettige werkdag allemaal!

Liefs Noor

14. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hihi en Marjan en Jikke voelen de beeb ook al zo vroeg! Nou, dan ga ik er de komende tijd maar goed op letten!
    Bye

15. marjannie

marjannie Lid

9 jan 2007
    68
    0
    0
    Dordrecht
    @ Noor Ik miste het geschop ook erg toen ik bevallen was. In het begin was het best leeg in mijn buik. Natuurlijk was ik dogelukkig met mijn gezonde zoon, maar ik miste dat getrappel ook echt.

Haha heb nu al nesteldrang.. alleen heb er geen puf voor lekker frustrerend.

Liefs Marjan

16. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Wat leuk dat jullie de kleine al voelen! ben erg jaloers!

Ik voel vanalles in mijn buik maar of de kleine daar ook bij zit? kijk zo uit naar dat gevoel :)

17. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Goede morgen mama's

Hier alles goed. Morgen mag ik weer naar de vk.

ik dacht vannacht ook echt dat ik de beeb 2x heb gevoeld. alleen weet ik niet zeker of dit al kan. maar het was wel apart om te voelen.

18. marjannie

marjannie Lid

9 jan 2007
    68
    0
    0
    Dordrecht
    @maart.. Ja hoor maart dat kan best.. ik voelde het al met 11 weken!

Liefs Marjan

19. Kris79

Kris79 Lid

16 jan 2007
    33
    0
    0
    Goedemorgen iedereen,

Wat speciaal lijkt me dat, dat je nu al de baby kan voelen! Hoe voelt het? Ik heb wel eens gehoord als een vlindertje.. als je sommige echo's ziet van rondspringende babietjes van 11/12 weken, dan kan ik me voorstellen dat je wel iets moet voelen kriebelen!
    Morgen mag ik eindelijk voor de echo. ben zo benieuwd, ik kan echt niet wachten! Hoop wel erg op goed bericht, lijkt me vreselijk als je moet horen dat het vruchtje al eerder gestorven is..

@Marjan: wat leuk van het kraampakket! Wat zit er in voor leuks! Bij wie ben jij verzekerd?
    @Marsab, we lopen gelijk! Jij dus ook de 22e uitgerekend. Ben benieuwd of er nog iets aan veranderd voor mij morgen. Lijkt me wel tof als je er ineens een week bij krijgt!

@Noor: Ben benieuwd naar je buik, kan je geen foto plaatsen in je album?
    @Darcy: hier ook nog geen buik hoor! 's Avonds sta ik wel voor de spiegel te zoeken naar iets van een buik die ik dan meen te zien maar als ie 's ochtends verdwenen is, denk ik toch dat het aan die 3 muffins van de vorige dag heeft gelegen..
    De VK zei de vorige keer dat het vanwege mn postuur (1.79m en 60 kg) nog wel 4 hele maanden kon duren voor je iets ging zien...

20. marjannie

marjannie Lid

9 jan 2007
    68
    0
    0
    Dordrecht
    @ Kris79 ik ben verzekert bij Friesland en we hadden er een rugzak bij.. en je kan er ook nog een heel klein rugzakje afhalen.. Milan liep daar al heel trots meer rond op zijn rug..

In mijn vorige zwangerschap was ik verzekerd bij orah en toen kreeg ik een leuke opbergbak en een boek met allemaal leuke tips.

Hebben jullie trouwens bij de vk ook een tas (van zwitsal) gehad met allemaal leuk spulletjes en ik kreeg er ook nog een kartonnen tas bij met allemaal boekjes en creme etc..

Liefs Marjan!

Deel Deze Pagina