Hallo hallo, Kris: ja, zal vanavond eens even proberen een foto van mijn buikje te maken en in het album te zetten. Bij mijn eerste zwangerschap zag je ook pas veel later iets, maar had wel een supermooie buik vond ik zelf! Nu is het zeker nog niet megadik hoor, maar aangezien ik zo goed als "plat" was valt het nu wel op. Veel plezier morgen bij de echo en ik zou niet zo bang zijn dat er wat is hoor, die kans is zooooo klein! Ik heb de echo woensdagmorgen! Marjan: wat leuk dat jij dat herkent! Gek he? Ik had toen mijn baarmoeder na de bevalling ineens heel erg kromp soms nog net het gevoel alsof dat schopjes waren. Ben zo benieuwd wanneer ik het weer ga voelen! Toevallig vanmorgen gewogen (heb thuis geen weegschaal, maar was met mijn dochter bij het consultatiebureau) 55kg, nou ik denk dat ik dat zo'n beetje al was, dus heb ik toch een beetje een uitgangswaarde. Ben toch wel benieuwd hoeveel ik zal aankomen. (Onze vk weegt niet) Dus zal wel af en toe op mijn werk wegen. Isa 13 kilo: echte Hollandse dame! Ik ben benieuwd wat ik voor spulletjes krijg bij de verloskundige! Heb trouwens de roze buikband vorige week al binnen gekregen, maar is nu nog veeeel te groot. Denk ook dat ik binnenkort de babydump doos ga ophalen, heeft iemand van jullie die al?
Hoi Allemaal Hoe is het met iedereen? Ik ben vandaag 14 weken Joepiee! Morgen mag ik naar de VK en krijg ik ook een echo Jippie.. Volgens mij zijn er meerdere die morgen een echo krijgen. Spannend. Als ik morgen weet dat alles goed gaat dan ga ik echt genieten, lijk me vreselijk dat het vruchtje nooit verder gegroeid is ofzo. Maaarrr daar gaan we niet van uit. Soms denk ik dat ik leven voelt, hij lijkt wel onderin van die luchtbelletjes. Maar dat kan ook wat anders zijn. Ik kan gewoon niet wachten totdat ik wat voelde.. Marjanne... Ik ben ook verzekerd bij Friesland Zorgverzekeraar, wanneer kan ik mij inschrijven voor dat kraampakket? Maart.. Spannend morgen, ik moet ook om 09.30.,. Ben erg benieuwd. Noor.. Nog Gefeliciteerd met de kleine meid. En alle zieken beterschap! Ik was gisteren bij Ici Paris om een lekker luchtje te kopen, en ik voelde ook dat ik bijna flauw viel dus ik rennen naar de jamin voor een overheerlijke zoete slush puppy. Dat vrouwtje achter de kassa liet nog al haar geld vallen, waardoor het allemaal erg langzaam ging. Maat wat smaakte die slush puppy lekker zeg sjonge jonge. Ik vergeet weleens te drinken merk ik. En als ik dan een glas drink merk ik hoe erg ik dorst heb. Magoed nog 1 nachtje slapen, is het ook allemaal zo gevoelig bij je buik?
Jeeetje MissX: 14 weken alweer! Gaat echt hard! Mmm klinkt goed zo'n slush puppie! (De verjaardagstaart was ook errug lekker! ) Veel plezier morgen bij de echo! Heb even een foto'tje in mijn album geplaatst! xx Noor
Een spannende week dus voor velen! Noor, Maart en Miss X, ook veel plezier bij de echo! Ik ben verzekerd bij IZZ. Verloskundige zei dat ze bij de volgende afspraak (=vrijdag) meer ging vertellen over kraamzorg en dat ik me daarna kon aanmelden.. daar wacht ik dan maar op.. Miss X, ik heb gehoord dat je nu ook extra dorst kan hebben omdat je vruchtwater aanmaakt? Ik verrek 's nachts echt van de dorst! Trouwens: Gefeliciteerd met je 14 weken! Hoe lang ben jij dan, Noor? En hoe lang duurde het bij Isa voordat je wat zag? Groetjes!
@Kris: ben pas 10 weken en 2 dagen vandaag. Maar heb opeens sinds een paar dagen een beetje buik. Het zal ongetwijfeld veel lucht en darmen zijn, maar die worden niet voor niets omhooggewerkt toch? Hoelang het precies duurde bij Isa weet ik niet exact meer, had wel na een week of 15 andere broeken nodig, maar nu gaat het wel wat sneller. Toen zag je het eerder aan mijn (.)(.) dan aan mijn buik, haha. Maar bij 17 weken kon je het toch al zeker wel zien hoor, als ik geen grote trui droeg: en een voordeel: nu komt het voorjaar eraan dus kunnen we straks met zijn allen strakkere shirtjes of leuke bloesjes aan. (Ik deed ook heel veel een longsleeve en dan een gewoon doorknoopvestje van boven dicht en van onder open: kon je het goed zien!
Wow! Dat is een mooie buik Noor! En dat al met 10 weken! Ik heb wel al een zwangerschapsbroek aan want toch ben ik al iets van 6 cm in buikomvang gegroeid alleen zal het wel rondom eraan zijn gekomen want van een echt buikje kan je nog niet spreken! Maar bedankt voor de tips, ik ga zeker van die vestjes zo dichtknopen. Maar inderdaad! Aan mijn (.)(.) is het ook erg goed te zien! Ben wel een cupmaat gegroeid.. Vast leuk om naar te kijken, niet leuk om aan te zitten! Zelfs erop liggen doet zeer!
hahaha dat herken ik! In mijn eerste zwangerschap was het in het begin meteen het eerste waarvan ik dacht: zou ik niet zwanger zijn? kanonnen wat deden ze zeer! Nu inderdaad ook weer op volle kracht voorwaarts! Eennneuh wacht maar tot je een paar dagen na de bevalling stuwing krijgt: dan worden ze echt gigantisch! Ik nam de telefoon op met: "Met Dolly". haha
Hahaha, volle kracht voorwaarts! Wordt dat niet minder na 3 maanden? Pff en daarna nog eens stuwing! Dan rekken ze toch zeker helemaal uit! Ik had wel gelezen (in Help ik heb m'n vrouw zwanger gemaakt van Kluun, dolkomisch boek) dat je bladeren van een bepaalde kool in je beha moest stoppen en dan deed het minder zeer... die bladeren passen er dan vast niet meer in! Loop je daar in je truitje met stukken kool eruit stekend!
Je kan je kraampakket nu al aanvragen. Ik had een mail verstuurd naar Friesland zorgverzekeraar en heb toen vragen gesteld over vergoedingen en ik had ook meteen gevraagt hoe het zat met het kraampakket en toen meldde ze mij dat hij al onderweg was haha.. Meiden allemaal veel plezier met de echo! Bij mij komt morgen iemand van de kraamzorg.. Liefs Marjan
hallo dames hier vandaag ziek thuis gebleven met verkouden mijn hoofd zit vol en mijn keel doet erg zeer. en om dat ik bronchitus heb, heb ik het gauwer benauwd als ik verkouden ben. maar mag mijn pufjes niet meer gebruiken(symbicort). ben nu lekker een weekje vrij kan dus mooi even uitzieken. ik heb van de verloskundige ook een zwitsal tas gekregen met allemaal handige boekjes en zalfjes en knuffeltje. leuk hoor. ik heb me ook al gemeld voor kraamzorg ben bij agis verzekerd. kan niet wachten tot donderdag dan hebben we onze eerste echo vind het super spannend. groetjes joepie
Hmm, ik heb het Zwitsal tasje niet gekregen! Ik zal het gelijk eens vragen vrijdag Toch nog een hoop echo's deze week! Jij ook veel plezier Joepie, en sterkte met je verkoudheid/ bronchitus. Lijkt me niks als je geen medicijnen mag nemen!
ik moet morgen naar de vk maar krijg geen echo. ik weet niet wat ze precies gaan doen. alleen controle denk ik. wegen bloeddruk enz. ik hoop wel dat ze naar het hartje gaan luisteren. Miss X, veel suc6 morgen. spannend he zo'n echo. ik heb ook zo'n tasje van zwitsal gekregen van de vk, altijd leuk natuurlijk.
Dit ben ik dus, afgelopen weekeind, met 14 weken zwangerschap Met de beroemde roze buikband van VSM Ik heb helaas ook geen Zwitsal tasje gehad afgelopen vrijdag....
whow wat een buiken al! Super zeg, nee zo ziet hij er van mij nog niet uit.... Maar ja, komt vanzelf!
@noor: nouja.. ik weet nu in ieder geval waar ik op moet letten.. "genoeg drinken!" dus spaflesje water in de tas nu.. dan gaat het als het goed is niet meer mis @missX: pas je wel op.. ik viel er bijna flauw van in de winkel.. geheel ongemerkt toch oo een aardig vochttekortje... en inderdaad.. snachts sta ik rustig 3x op om wat te gaan drinken.. niet echt ideaal.. hier nog steeds geen buik trouwens wel zere boobs.. zelfs snachts op mn zij liggen irriteert na een tijdje misselijkheid word langzaam aan minder en we zijn inmiddels alweer op de 11 weken beland nog 1 weekje voor de echo... ZEER benieuwd
Voor alle meiden die een echo hebben vandaag. SUCCES! Zal voor jullie duimen! Noor, gefeliciteerd met je dochtertje! Tenminste als ik het goed gelezen heb En wat een buiken zeg! Wel leuk, zo krijgt het steeds meer vorm die hele zwangerschap. Over dat voelen. Ik dacht afgelopen zondag toen ik op de bank lag dat ik ook een klein kriebeltje voelde, maar heb het daarna helaas niet meer gevoeld... Dus nog ff afwachten hihihi. Wat een rotweer zeg.. Regent hier echt hard! Bah geen zin om naar mijn werk te gaan. Rond een urtje of 2 wil ik altijd even een tukje doen. Maar dat gaat niet helaas hahaha
Okay onze nekplooimeting gisteren gehad ... Onze beeb was 6,4 cm (12,6 weken volgens de echo dame) het hoofdje en de nekplooi zijn gemeten en zag er allemaal goed uit volgens haar over tien dagen krijgen we de uitslag. Hier is een foto! hij was super actief haha (uuh of zij natuurlijk) Filmpje (hele korte heb ik ook) plaats ik snel!)
Ponnyville, goed dat alles goed was, wil graag je filmpje zien, maar je link doet het niet. Morgen mag ik eindelijk weer voor de echo, kijk er erg naar uit, maar ben ook wel een beetje bang dat het niet goed is, maar daar gaan we maar niet van uit toch? Liefs Moons