september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kris79

Kris79 Lid

16 jan 2007
    33
    0
    0
    Hallooooo iedereen!
    WOOOWWW, ik ben ook verliefd! wat een mooie baby hebben we, nu al!
    In de eerste plaats en het allerbelangrijkste: het leeft en het ziet er allemaal goed uit! Daarnaast was het vooral erg schattig. het deed springen en bewegen en kopje duikelen, dat de echoscopiste ook zei: wat een uitslover! Net zijn moeder, hihi ;)
    Oh wat gaaf om te zien en te weten dat het allemaal goed zit.
    Alle anderen: ook gefeliciteerd met jullie mooie echo! En die nog wachten: het is het dubbel en dwars waard! Zo mooi!

Ja van die volle blaas is dus echt achterhaald. Ik heb echt pijn zitten lijden met die volle blaas. Toen ik ging liggen zei ze: Zoooo jij moet nodig plassen, ga dat eerst maar doen, ik zie alleen maar blaas! Ze heeft daarna overigens wel een inwendige echo gedaan omdat het dan beter te zien is. Ik ben 2 dagen 'minder ver' dan gedacht, dus nu 24 september uitgerekend..

Ik kan niet wachten tot de volgende echo. Dan wil ik het ook wel weten wat het wordt! Veel te ongeduldig!

2. Kris79

Kris79 Lid

16 jan 2007
    33
    0
    0
    De plaatjes staan inmiddels in mn album.. mooi he! Zwijmel zwijmel!

3. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Wat een hummetlje je zal wel verliefd zijn! Geniet lekker na..

XXX

4. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd dames. geniet ervan. wat een mooie echo's.

Super om te horen dat het goed gaat hier bij de september mama's. ik hoop dat het zo door blijft gaan.

De verloskundige vertelde mij dat ik bloedgroep O-negatief heb en dat ik dus in week 30 ee prik krijg om te voorkomen dat ik antistoffen tegen het bloed van de baby maak. heeft iemand hier ervaring mee.

5. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    ponyville = Isabel! ;)

6. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Miss X en Kris, ook een mooie echo trouwens! geniet ervan! :)

7. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    he dames hoe zit dat eigenlijk. als je je eerst echo hebt krijg je die dan inwendig of uitwendig?
    ik heb donderdag mijn eerste echo namelijk. een inwendige lijkt me niet zo prettig hoor.

groetjes joepie

8. Niet meer actief

9. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Joepie, met 11 weken krijg je gewoon een uitwendige echo. een inwendige echo doen ze alleen als ze vanuit de buitenkant niks kunnen zien en dit is meestal in de 1ste 8 weken.

10. Niet meer actief

bij mij hebben ze alles uitwendig gedaan, alleen bij 8 weken moesten ze wel wat duwen maar was superduidelijk! ik merkte nu ze niet meer hoefde te duwen :) FEWWWWW

11. gonzo

gonzo Actief lid

25 sep 2006
    254
    0
    0
    tjee....ik ga me toch wel een platte paling voelen als ik al jullie buikfoto's zie zeg...ik heb een foto van mijn buik aan mijn album toegevoegd, maar dat ziet er wel erg zielig uit he? :( heeft nou iedereen een dikkere buik dan ik?

ik heb trouwens afgelopen zaterdag (op mijn verjaardag) mijn familie verteld dat ik zwanger was en ze zijn massaal de stad in gegaan en hebben babykleertjes voor me gekocht...echt lief! Ik zal ze nog een keer in mijn album zetten, maar moet de foto's eerst nog verkleinen..

Verder allemaal gefeliciteerd met jullie mooie echo's! Keep up the good work :)

Angela

12. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Meiden wat een mooie echo's! Heerlijk om te zien dat er toch echt wat leeft in je buik! Geniet er lekker van!

Maart: als jij rhesusnegatief bent en je kindje zou rhesuspositief zijn, dan zou het kunnen dat als tijdens of even voor de bevalling jullie bloed met elkaar in contact komt, dat jij antlilichamen tegen de rhesusfactor gaat aanmaken. Dit kan geen kwaad. Maar stel dat je bij een tweede zwangerschap weer een rhesuspositief kindje zou dragen en er komt tijdens de zwangerschap op een of andere manier bloedcontact, dan kunnen jouw antilichamen een afweerreactie in het lichaam van je kindje teweegbrengen met als gevolg bloedarmoede bij je kindje. (Omdat je lichaam dit bij herhaling meteen herkent en dus meteen afweerstoffen gaat aanmaken, net zoals bij immuniteit het geval is) In de prik die je krijgt zitten antistoffen, zodat jouw eigen lichaam geen antistoffen gaat aanmaken en het probleem dus uit de wereld is. na de bevalling krijg je meteen nog zo'n prik. (Snap je het zo een beetje?)

Patries en Saskia: goed te horen dat jullie aan de beterende hand zijn!

Ponyville: Ook jij gefeliciteerd met je mooie echo!

Gonzo: nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Moons: hoe laat heb jij je echo morgen?

Alles met de rest ook goed?

Nog een nachtje slapen en dan heb ik ook mijn echo! Spannend! Kan bijna niet meer wachten.

Raar: ik heb opeens ontzettend zin in danish blue op een pizza?! Eet ik zelden! Maar vandaag maar geen telefoontje naar de New York Pizza.
    (mag je dat eigenlijk hebben? Misschien later deze week wel weer zo'n zin in..)

Groetjes!

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hier oo nog nul buik hoor
    don't worry :)

14. Saskia78

gave echofotoos overigens van iedereen

daar word ik wel een beetje jaloers van hoor :)

@noor: next victim hier in huis... maar die kan tenminste gewoon iets tegen het hoesten nemen als hij wil :)
    hem kennende wil hij dat niet.. dus hoop maar vooral dat het snel over is

15. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Sas: Oei, wen er maar vast aan, straks steken jullie elkaar met zijn drietjes aan...
    (tenminste: ik was de eerste 9 maanden na mijn bevalling ontzettend vatbaar en pikte zelfs de crechevirusjes van Isa op. (en Stefan ook weer via haar of mij..)
    Nog een weekje en dan jij ook je echo joh! Is zo voorbij!

16. Saskia78

@noor: zo voorbij? ik geloof er niets van
    ja die echo.. die is zo voorbij :p

*plaag*

en bedankt voor het blijde vooruitzicht :)

17. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hihi, nou ik vond de week erg snel gaan, maar had het dan ook druk. Weetje, ben gewoon eerlijk. Sommige dingen over zwangerschap en bevalling worden angstvallig verzwegen ;)
    Zoals het verhaal over stuwing. Wordt er gezegd dat de borsten wat gevoelig kunnen zijn..
    De realiteit: je voelt je net Dolly Parton maar da's niet zo fijn.. ;)
    (man vond het wel leuk maar mocht er onder geen beding aankomen! ;))

18. Saskia78

mja ze zijn hier nu ook supergevoelig hoor
    dus daar komen we wel overheen
    lukt nu ook tenslotte
    ze zijn ook niet echt groter.. wel steviger en erg pijnlijk

job klaagt dat ik al au roep als ie er naar wijst

overigens duurt mn week sowieso al lang
    nieuwe baan.. maar weinig tijd om ingewerkt te worden
    dus ik ben veel documentatie aan het lezen
    en een cursus die ik gedaan heb te leren voor mn examen

maar de dagen duren vooralsnog erg lang

behalve vandaag.. toen heel de dag druk geweest met gesprekken met mensen
    erg leuk, erg interessant
    en dan na al dat geklaag dat ik wat wil doen.. zat ik ineens om een uur of 2 aan mijn opnamelmiet en bleef er niets meer hangen :/

gelukkig bleek om 4 uur toch nog iemand mijn interesse in zoverre te wekken.. dat ik uiteindelijk half 6 naar huis ging ipv half 5 :)

19. Niet meer actief

ik lig hier dubbel "platte paling" ach ja het scheelt meis ik ben van mezelf al niet zo mooi slank als jij bent (elk nadeel heeft misschien zo zijn voordelen)

Ik barst van de groeipijntjes hier :x

Jou buikie komt ook hoor je ziet al een bollinkje komen!

20. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Ooh das wel pittig nu een nieuwe baan en zeker lastig als je niet goed wordt ingewerkt! En lezen lezen lezen, kan me voorstellen dat je veel liever over heeel andere dingen leest!
    Nou hopelijk gaat de rest van de week wel snel voor je!
    En misschien nog een leuk weekend om naar uit te kijken?
    Ja dat heb ik ook met mijn (.)(.) niet echt heel veel groter maar idd steviger, voller zeg maar haha en gevoelig, maar dat wordt wel wat minder straks tot na de bevalling, maar ik moet zeggen dat het wel snel regelt de hoeveelheid voeding past zich vrij snel aan op de hoeveelheid die je baby drinkt.

Deel Deze Pagina