september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. las28

las28 Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    maart volgens mij krijg je met 30 weken een prik om te voorkomen dat als er bloedverwisseling plaats vind er niet meteen een reactie op komt.
    Kan bij de bevalling namelijk wel gebeuren.

Als je eenmaal bevallen bent wordt ook meteen bloed uit de navelstreng genomen en dat mag manlief bij de ggd gaan afgeven.
    Daar moet hij even wachten en krijg dan meteen de uitslag mee naar huis.
    Heeft de baby dan een verschillende bloedgroep dan jij dan krijg je nog een prik.
    En die doet ontzettend zeer!
    Dit is voor eventuele volgende zwangerschappen.

groetjes las

2. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Goede morgen mama's

Las, bedankt voor de uitleg, nou hopen dat die laatste prik niet hoeft. auw, kan niet zo goed tegen pijn.

Miss X, ik wilde inderdaad eerst de speedi xs, maar toen gad ik de buzz nog niet in het echt gezien. nu wil ik de buzz super mooi wagen een kennis heeft die ook en vind hem super goed maakt geen lawaai.

Brigitte en Suus, welkom terug van vakantie.

Iedereen die de 12 weken is gepasseerd gefeliciteerd.

3. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Zo hier weer een beetje gewend en bijgekomen van de vakantie.... Merk wel dat ik volgens mij iets minder moe ben... maar of dat echt zo is moet natuurlijk nog blijken als ik weer ga werken... hihihihi... Kan alleen niet meer lekker uitslapen... ben gewoon vroeg wakker en dan is het ook klaar. En moet 's nachts nu echt vaker plassen...

Gisteravond nog weer een buikfoto gemaakt.... je ziet toch echt wel verschil met een paar weken geleden... Ga proberen ze te plaatsen vandaag

4. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Goedemorgen Mama's

Heerlijk weertje he pff.
    Vandaag de 15 weken gepasseerd, wat is dat toch heerlijk om maandag ochtend op te staan hahah.

Iedereen die de 12 weken passeert gefeliciteerd! We schieten al erg op. Het gaat toch best snel he?

Je merkt het dat het nu al heel snel gaat als je dingen wilt plannen, vakantie, verhuizen etc.

Wij zijn nog steeds hard op zoek naar een leuk koophuisje.

XXX Werkse allemaal die aan het werk zijn.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

whooo :D

baby doet het :)

wel inwendige echo omdat kennelijk mn baarmoeder gekanteld richting achter is *mok*

maar... dat houd ook in dat ik voorlopig de eerste 2 maanden niet op een buik hoef te rekenen kennelijk

anyway.. armpjes, beentjes, handjes met 10 vingers, en een lekker bekkie :D
    wat wil een mens nog meer

zelfs de inwendige echo is nahja.. niet fijn.. maar als je naar je kiddo kijkt.. dan is het alweer een stuk beter te doen :D

*kijk blijde*

6. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    dag medezwangeren,
    heb jullie wel bijgehouden met lezen, maar zelf niets gedaan, want ik heb het afgelopen weekend druk gehad, en nog.
    Mijn man ligt in het ziekenhuis. Verwaarloosde longontsteking en longvlies, en daar bovenop kan mijn oudste zoon ieder moment een oproep krijgen om geopereerd te worden aan zijn oor, dan moet hij ook gelijk een nachtje blijven. bleh, ben 'savonds bekaf, maar moet toch door (kids, huisdieren, huishouden, enz).
    Ik zal dus wel bijhouden met lezen, maar niet zoveel scrijven. Of juist wel voor de afleiding, en omdat ik niet wil "vergeten" dat ik ook nog zwanger ben.
    Brenda

7. Saskia78

@jikke: je bent er maar druk mee.. succes
    en beterschap voor manlief en alvast sterkte met je zoon

8. Saskia78

bah ik wil het wel van de daken schreeuwen.. maar eh eh eh.. ik wil eigenlijk dat mn moeder het niet als allerallerallerlaatste hoort.. en die horen het pas zondaqg....

*stuiter nog even wat na o pde bank*

9. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Jikke, wat vervelend. beterschap voor je man en sterkte met je zoon. het zit niet mee he.

Saskia, gefeliciteerd en ik weet hoe je je voelt na de echo wil je het echt van de daken schreeuwen.

10. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Jikke: Beterschap voor je man, en het zal wel zwaar voor je zijn nu.

Saskia: Gelukkig gaat alles goed! Nog een klein weekje wachten en dan mag je gaan gillen hahaha, moeilijk he

11. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    @Jikke: wat vervelend meid. Veel beterschap

@Saskia: lekker gevoel he meid zo'n echo! Ik zou er ook wel weer eentje willen... maar volgende week bij de VK alleen hartje luisteren.. denk dat ik tot 20 weken moet wachten (maar dat gaat ook alweer snel...... nog maar 5 weekjes)......

12. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    hier nog steeds ziek thuis kan er maar niet boven op komen. bah. moet er nu flink hoesten.

ben ook nog steeds erg moe en duizelig. slaap s`nachts erg slecht steeds maar 2 uurtjes en dan lig ik weer wakker.
    nog even vol houden en dan zal de griep wel weer over zijn.

ben vandaag 12 weken wat een heerlijk gevoel is dat zeg.

groetjes joepie

13. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Leuk hoor saskia altijd fijn om te zien dat het helemaal compleet is :)!
    Ik moest ook een inwendige echo en daar zag ik van tevoren heel erg tegenop! Op het moment zelf vond ik het helemaal niet meer zo erg want ik zag de kleine bewegen *zwijmel*

Nou jikke dat is balen! Ik hoop dat alles snel weer op orde is en dat je weer lekker kan genieten!

14. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    @ jikke: jeetje, das niet niks, veel sterkte ermee!

@ Saskia: Super meid! Wat een eerlijk gevoel geeft dat he! Ik moet nog 3 nachtjes slapen en heb dan mijn 2e echo! :)

@ Joepie: Ook beterschap he, hopelijk gaat het morgen wat beter! (en dan hebben we net zo'n lekker weer hier in NL) :(

Ik ben vanmiddag weer vrij, heerlijk. Genieten van het weer! :D

15. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hier ook last van gevoelige onderbuiken, beetje beurs aanvoelen?
    Een beetje beginnend menstruatiegevoel.
    Vooral met opstaan pff

16. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Even een vraagje: hebben jullie al zwangerschapsondergoed?

Lees her en der dat je vanaf ongeveer 15 weken een meegroeiBH moet dragen...... ?

17. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    @Saskia: Gefeliciteerd met de goede echo. Super he om je ukkie te zien. Super hoor. Geniet ervan.

@Jikke: Veel sterkte met manlief en kindlief. Zo te horen heb je het er maar druk mee.

@Joepie: ik weet hoe je je voelt. Ben nu al 1.5 week thuis vanwege de griep. Het lijkt wel of mijn lichaam maar niet wil opknappen. Voelt zo vervelend. Ik heb jaren geen griep gehad en nu dit. Ik hoop voor je dat je snel op knapt en ook lekker van je zwangerschap kan genieten. Dikke knuffel van mij.

@Rest: Ik had een vraagje. Zijn er meer vrouwen die nog met vakantie gaan? Mijn man en ik willen heel graag terug naar NL dit jaar, zodat iedereen ons nog even kan zien met z'n 2tjes en mijn dikke buik natuurlijk kan bewonderen. Nou willen we in Juli (das voor ons enige mogelijkheid vanwege vakantie collega's en zwangerschapsverlof andere collega). Ik ben dan 29-30 weken zwanger. Zal dat niet te zwaar zijn? Is toch een vliegreis van 7 uur. Daarnaast logeren we bij mijn ouders, dus daar hoef ik me niet druk over te maken. Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

18. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Wij willen de laatste 2 weken van juni nog wel op vakantie... we weten alleen nog niet waarheen...
    Je moet denk ik ook even informeren bij de luchtvaartmaatschappij tot hoe lang je nog mee mag vliegen. Weet wel dat het op een gegeven moment niet meer mag vanwege het feit dat ze geen geboortes aan boord willen.

MAar verder denk ik wel dat het kan..... gewoon rustig aan doen en veel drinken tijdens de vlucht.

19. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Ze zeggen op de KLM website dat je mag vliegen tot 36 weken zwangerschap. Dus dan zal het zeker mogelijk zijn.
    Aangezien wij daarvoor willen vliegen. We nemen wel een rechtstreekse vlucht dus dat is ook al een stuk aangenamer.

20. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Brigitte, Ik heb nog geen zwangerschapsondergoed, mijn eigen ondergoed past nog goed.

Patries, Ik zou ook gewoon vliegen, ik denk dat het wel makkelijk kan.

Deel Deze Pagina