Ik ben trouwens helemaal gelukkig. Zijn vandaag voor onze 12wkn echo geweest en het gaat heel goed met de uk. Het groeit als kool. Is nu al 7cm, zou volgens lengte eigenlijk al 13 weekjes kunnen zijn. We hebben heel veel uitleg gekregen tijdens de echo, ja alle teentjes/vingertjes waren er. Uk heeft ook nog naar ons gezwaaid. Zo geweldig om te zien. En het mooie is dat we het nog heel vaak kunnen zien, want we kregen de echo mee op dvd. Dus nog leuker. Onze dag kan echt niet meer stuk.
Gefeliciteerd met je echo Patries Gefeliciteerd Maart wat leuk nog een Visje Hier nog steeds moe, borsten beginnen nu gevoeliger te worden, ik begin langzaam een wrak te worden vind ik. Kom maar op met de periode dat je alles aan kan!
Hieperdepiep hoera! Van harte Maart! Je eerste verjaardag als a.s. mama! Een superfijne dag! Liefs Noor
Heb zojuist een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo. Op 1 mei a.s. hebben we die en dat duurt nog lang zeg. Maar als het goed is weten we dan wel wat het wordt. Ook willen we in die week een pretecho laten maken, lijkt me echt geweldig! Gaan er hier nog meer meiden een pretecho laten maken? Maart, gefeliciteerd! En alle meiden met een mooie echo, super hé! Oh ja, nog even een vraagje. Slikken jullie momenteel nog extra vitamines. Ik ben pas gestopt met het foliumzuur en slik nu eigenlijk niks meer. Nog tips?
Maart, gefeliciteerd met je verjaardag Joyce82, ik was ook gestopt met foliumzuur, de vk adviseerde mij om gravitamon te nemen, hier zit foliumzuur in en nog andere vitamine's die tijdens de zwangerschap en borstvoedingperiode belangrijk zijn. Dus die heb ik maar opgehaald, moet ik dus gewoon blijven slikken. Liefs Ramona
Ik ga denk ik ook gravitamon halen. Ben een moeilijke aparte eter en ben steeds bekaf. Misschien helpt een vitamine shot
Ik neem zwangerschapsvitamine femnatal van davitamon daar zit ook alles in. Patries, gefeliciteerd geniet er maar lekker van. super.
Ik neem al een tijdje de gravitamon. Voordeel is dat die dingen ook nergens naar ruiken..... @Joyce: zou je niet een paar weekjes later je pretecho doen? Ik zou het zonde vinden omdat je in dezelfde week al een echo hebt.... Ik zou het zelf leuker vinden om dan met 23 weken ofzo die pretecho te doen..... Ik weet nog niet of ik een pretecho wil... weet ook niet waar ik in Friesland moet zijn daarvoor. Kregen gisteren van kennissen een leuke kaart en die zijn oud-huisartsen en hebben nog een echo-apparaat..... mochten we zo langskomen... alleen jammer dat ze ver weg wonen..... Net bij de HEMA een zwangerschapsonderbroek (tent!) gehaald en een meegroeibeha.... thuis eens kijken hoe dat zit.....
Ik moet 3 mei voor de 20 weken echo. Ik zou anders ook een pretecho doen maar omdat we nu standaard een 20 weken echo krijgen, doen we geen pret echo. Je ziet hetzelfde bij de echo's en bij ons kan je een dvd of foto's meekrijgen voor 10 euries. brenda
Ik weet nog niet precies wanneer ik de 20 weken echo heb.... zal ik maandag wel horen (ze doen het bij mijn VK-praktijk zelf). Maar zal denk ik rond onze trouwdag zijn.... hihihi
Misschien is het inderdaad handiger om die wat later te doen, anders zit er weer een hele lange tijd tussen en dat wachten is al zo moeilijk. En wat Jikke zeg is misschien ook wel een idee. Eerst afwachten wat de 20 weken-echo met zich meebrengt en misschien is dit al voldoende. Scheelt ook weer heel veel geld Ik zal er eens over nadenken en overleggen met manlief... Ik ga denk ik dan ook de gravitamon halen..... Ik slikte hiervoor al de davitamon femnatal en daar ben ik dus mee gestopt... Dank je wel meiden!
Ik snap het geloof ik niet meer dames. Moet je nou de gehele zwangerschap extra foliumzuur slikken? Ik ben juist gestopt met davitamon femnatal voor de foliumzuur, maar ik zie dat er in gravitamon ook nog foliumzuur zit? Dus zoals ik het nu lees maakt het dus niet uit of je nou davitamon femnatal slikt of de gravitamon of zie ik dit verkeerd Waarom komt deze vraag nu pas bij mij op en niet afgelopen maandag bij de VK? Zucht....
Je hoeft maar tot de 10e week van je zwangerschap foliumzuur te slikken (sommigen zeggen 12 weken maar dat is om het even). Je mag het op zich nog wel langer doorslikken maar heeft geen effect meer in het voorkomen van bepaalde afwijkingen omdat die in de eerste weken van de zwangerschap zouden ontstaan. In veel multivitamines voor zwangeren zit het wel omdat het handig is. Maar als je veelzijdig eet dan hoef je eigenlijk ook geen extra vitamines te slikken..... Dus het is niet noodzakelijk om gravitamon of iets dergelijks te nemen. Ik slik in ieder geval het potje dat ik nu heb wel op en daarna zie ik het wel
Ok, dank je wel Brigitte22 Ik begon me al een beetje zorgen te maken. Ik heb mijn davitamon femnatal tot mn 12e week geslikt, dus dat is wel goed. Ik slik ook af en toe gewoon vitamine C en B, maar ik denk dat ik dan gewoon weer voor de multivitamine ga. Kan nooit kwaad denk ik.... Voor de rest eet ik veelzijdig, veel fruit en gezond, dus volgens kom ik niks tekort, hahahaha
Soms lijkt het toch wel erg tegenstrijdig met al die vitamines enzo. Ik was namelijk begonnen met vitamines voor zwangere vrouwen, aangezien ik erg weining eet, dus absoluut niet veelzijdig. Nou had is toch wat diarree dus vertelde mijn gyn weer dat dat kon komen door ijzer die in de vitaminetabletten zitten. Dus was ik weer overgegaan op alleen foliumzuur tabletten. Moet zeggen dat ik ondanks dat nog steeds last heb van mijn darmen. Ik kom zelf hier bij een American Hospital, zal je toch denken dat ze alles weten, maar als ik nu jullie verhalen weer lees, weet ik het niet. Ik denk toch maar dat ik weer ga overstappen op de vitamines, ik eet nog steeds bijna geen groente en fruit, moet toch ergens mijn vitamines vandaan halen. Heb nu ook onregelmatige stoelgang. Maakt dan toch niet meer uit, denk ik.
O ja voor ik het vergeet te vertellen. Mijn vriendin belde me net op. Ze is bijna 8 weken zwanger. Loopt dus net een maandje achter op mij. Dus we zijn beide helemaal gelukkig. Zijn we samen lekker zwanger in Dubai. Voor ons beide de 1e, dus kunnen we samen van alles ontdekken over zwanger zijn hier zonder familie. Ben echt helemaal blij
Bij mijn 1e kreeg ik een laag hb en slikte ik geen multivitamine, nu ga ik het zeker de hele zwangerschap slikken. Hopelijk dat mijn hb goed blijft en ik dan geen ijzertabletten hoef. Foliumzuur is een soort vitamine B dus mag je gewoon de hele zwangerschap doorslikken, hier zeggen ze dat foliumzuur helpt beter je ijzer opneemt dus dat is nooit weg. Leuk voor je Patries, je vriendin ook zwanger. Wat doen jullie eigelijk in Dubai?