september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    @Patries: gezellig he samen zwanger zijn... ik vind het ook zo leuk dat mijn beste vriendin en ik samen zwanger zijn..... Wij lopen maar een weekje na elkaar dus kunnen echt vergelijken.... hihihi...
    Enneh wat betreft die vitamines... zolang je die van zwangeren gebruikt kan het geen kwaad.... zeker als je niet gevarieerd eet. En volgens mij zit er erg weinig ijzer in die preparaten dus denk zelf eerlijk gezegd niet dat je daardoor wat diarree had... Zeker omdat je zegt dat het nu nog onrustig is.

En voor je stoelgang: veel drinken, veel vezels

2. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja, al die vitamines die weten wat.
    Als ik jou was zou ik ook gewoon weer overstappen op de vitamines, aangezien je niet veelzijdig eet en toch je voedingsstoffen binnen moet krijgen.

Wat leuk dat je vriendin ook zwanger is, super zeg!
    Kunnen jullie alles lekker samen delen, leuk hoor!

3. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    @Berbel: Wij wonen en werken hier in Dubai. Mijn man en ik zijn Oktober 2005 samen met onze 2 katjes vertrokken naar Dubai. En we hebben dus ook echt alles achtergelaten. We hebben geen huis, auto en dergelijke in Nl. Alleen goede herinneringen, vrienden en natuurlijk familie.

De 1e maanden heb vooral ik het erg zwaar gehad in Dubai, is toch wel heel erg anders dan wonen/werken in NL. Maar na een half jaar ging alles steeds beter. Heb nu leuke baan bij NLs bedrijf als Administration Assistant en mijn man Marc werkt als Business Development Manager in een Iraans bedrijf. Wij weten onze draai hier nu te vinden, we hebben een leuk appartement, een 3e katje erbij, leuk werk en al heel goede vrienden. Dus wij houden het hier nog wel een tijdje uit.

Wij hebben ook een eigen website over onze belevenissen in Dubai, misschien dat iemand dat leuk vindt om te bekijken, weten jullie ook waar ik woon. Of misschien hebben jullie al die mooie filmpjes van Dubai op de tv gezien, want volgens mijn Familie geeft Nl genoeg bekendheid aan Dubai. :)

4. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Leuk hoor laat maar weten waar we dat kunnen zien....

5. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
  6. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Patries, heb even op je site geken hoor ;)... Erg leuk gedaan! Hoe is het eten eigenlijk in Dubai? Met welk land kan je het een beetje vergelijken? Maar leuk dat je samen met je vriendin kan zwangeren. Hoeveel Nederanders wonen er bij jullie in de buurt?

Han, jeetje wat naar voor je. Wel raar dat als hij dacht aan een BBZ hij je pas in april voor een echo op kan laten komen.. Rare mensen die doktoren. Kan je geen andere huisarts zoeken ;)

Bah griep begint zich door te zetten... Mijn weerstand is echt super laag. Bij jullie ook?

7. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Hoi Ief,

Dubai ligt in Verenigd Arabisch Emiraten, is dus een Arabisch land. Maar wel een land wat meer verwesterd is. Dus ik kan gewoon over straat met mijn korte broek en t-shirtje. En ook hoeven mijn haren niet bedekt. Weet eigenlijk niet echt met welk land je had kan vergelijken.

In Dubai kan je van alles qua eten kopen, groente en fruit in overvloed en ook goedkoop. Doordat er hier zoveel expats wonen kan je ook veel Amerikaanse/Engelse producten kopen, maar ook indies eten is erg in trek, en natuurlijk Arabisch. En als je goed zoekt kan je ook gewoon Hollandse kaas en pindakaas kopen. Zijn we toch nog dichtbij NL.

In Dubai wonen nu al zo'n 2500-3000 NLders en ik weet dat er steeds en steeds meer bijkomen. We hebben hier zelfs een NLse vereniging, die iedere maand enkele activiteiten organiseerd, zodat je toch nog onder de NLsers bent als je dat natuurlijk zou willen (wij gaan daar eigenlijk niet zo heel veel naartoe). Naast NLse vrienden hebben we ook Schotse, Ierse, Engelse, Zuid Afrikaanse en Indische vrienden. Dus eigenlijk best leuk om in het buitenland te wonen, kom je veel te weten over andermans culturen.

Nou dat was het een beetje. Sorry ik kan uren doorgaan over Dubai. Ben soms best trots dat wij hier een paar jaar kunnen wonen. :)

8. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb eindelijk weer een 5tal foto´s geupload staan in mn album.
    Dus voor degene die nieuwsgierig zijn moeten maar snel een blik gaan werpen.

Lijkt me best gaaf om in Dubai te wonen, en je site ziet er ook erg leuk uit, leuk gedaan!

9. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Lijkt me ook helemaal geweldig hoor patries! Zag dat je ook dierenartsassistente bent geweest, jammer dat het daar niet zo geweldig is....

Ik heb gelukkig al een echo gehad waar op te zien was dat alles gewoon op de goed plek zat gelukkig anders was ik helemaal over de rooie geweest. Ik had vanmiddag tijdens het werk weer een pijnaanval waar ik van dubbel klapte, als dat vaker gebeurd mag ik bellen want dan versneld hij het.
    Ik vind het toch allemaal best eng en mijn vriend is ook erg bezorgd dus....

@brigitte: ik ben benieuwd hoe het staat, ik ben nog niet begonnen aan de zwangerschaps onderbroeken omdat ik die bh al zooo verschrikkelijk vond :)

10. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    joyce mooie foto's hoor, dat wordt al echt wat dat buikje van je

han, vervelend dat je daar last van hebt, hopelijk vinden ze snel wat het is.

patries, leuk die site en het lijkt mij ook heel leuk om een paar jaar in dubai te wonen, super.

11. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Patries, leuk hoor ik ben jaloers op je. prachtig land. Leuke site.

Han, wat vervelend. hopen dat het niks bijzonders is en dat het snel over is.

Joyce, mooi buikje.

12. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Dag meiden!
    Even weer bijgelezen.
    Patries: gave site: leuk idee trouwens ook om zo iedereen op de hoogte te houden! En een supergafe ervaring. Zijn jullie van plan om lang te blijven? (ofwel willen jullie ooit weer terug naar NL of verruilen jullie dan Dubai voor een andere wereldstad?)

Han: hoop dat je je vlug beter voelt, zo nee, dan zou ik gelijk morgen weer even bellen als ik jou was! Dan maar een beetje haast erachter, dit is ook niks!

Joyce: buik wordt ook al wat he?! Haha, nee, opgewonden wordt niemand van die zwangerschaps"lingerie"maar het zit zoooo lekker. Vond het echt een verademing!

Ief: voor jou beterschap!
    Nee , nog niet het idee hier dat weerstand slechter is. (Laten we hopen dat t zo blijft!)

Hier wordt de misselijkheid steeds minder (HOERA!) soms 's morgens nog wat last, of op andere momenten dat ik honger krijg. Heb soms wel kokhalsneigingen van luchtjes....

Ik slik trouwens zwangerschapsvitamines van VSM en blijf deze ook slikken. Foliumzuur is idd ook goed voor de bloedopbouw. Bij mijn weten gaan de meeste mensen juist niet aan de diarree van ijzer, eerder harde ontlasting, maar het zou best kunnen.
    Dat gaat gelukkig allemaal goed hier :)
    Ga gauw mijn mandje in, het is alweer veeeel te laat ;)
    Liefs Noor

13. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Goedemorgen meiden!

Patries: Super gaaf die verhalen over Dubai! En een leuke site trouwens!

Han: Meid ik zou toch even wat vaart zetten achter alles, het lijkt me toch niet goed dat je steeds krom ligt van de pijn! :(

Joyce: Al een mooi buikje hoor! Super ;)

Noor:Fijn dat je minder misselijk bent, dat van die luchtjes herken ik wel! Vaak als het etenstijd is en ik de hond uitlaat, ruik ik ook al die etensluchtjes. En bij sommige moet ik dus ook bijna nekken! :(

Ief: he, wordt je ziek! das minder, hopelijk ben je er snel vanaf! Bij mij gaat het tot nu toe nog goed. *klopt af*

Straks om 11.30 uur mijn 2e echo, ben best zenuwachtig.
    Hopelijk is alles nog goed en kunnen we opgelucht adem halen.
    Ik neem mijn moeder mee, die is natuurlijk helemaal trots en zit ook goed in spanning!
    Duim voor me! ;)

14. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja, ik ben ook superblij met mn buikje, hahahaha
    En dit is nog maar het begin ;)

Dank jullie wel meiden!

Vanochtend opgestaan met keelpijn, hoop niet dat de griep eraan komt :(

15. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Marsab, ben voor je aan het duien hoor! Zal vast allemaal super gaan :)

Ik ben echt aan het ziek worden... Nu ook al hoofdpijn erbij gedsie! Moet vandaag echt naar een afspraak, maar ga daarna gelijk mijn bedje in! Dit is ook niks!

Han, vind het echt niet normaal dat ze je zo lang laten wachten.. Zeker ook omdat er bloed bij gepaard gaat. Dik het maar lekker aan en bel vandaag maar dat ze er wat meer haast achter zetten....

Jeet Joyce, jij hebt ook al een mooi buikje... Die van mij is ook zo ongeveer. Vooral savonds na het eten is het ff schrikken hahaha

Patries, klinkt wel super allemaal hoor. Vind het ook heel knap dat jullie dat kunnen.. Is natuurlijk best wel een grote stap. Maar zo te horen hebben jullie het er prima naar jullie zin ;)

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@han: ik zou bijna zeggen.. kun je niet gewoon zeggen dat het vaker kmt?
    tis neit netjes.. maar niet geheel ondenkbaar volgens mij

@patries: gaaf he die echo :)
    ik ga op werk jullei site wel even lezen als ik tijd heb
    lijkt me erg apart :)
    en dat je geen familie in de buurt hebt lijkt me ook erg raar
    vind nu al dat ze ver weg wonen.. en dat is maar 80km :)

17. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

6 nov 2006
    314
    0
    0
    @Patries81: Die site.... wat gaaf zeg!

18. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Joyce en Ief... Beterschap..
    Marsab.......HEEL VEEL SUCCES laat je ons weten hoe het was?

Patries: Leuke site

Noor... Gelukkig is die misselijkheid wat minder geworden.. Hopelijk mijn vermoeidheid ook binnenkort.

XXX

19. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    @Marsab: veel plezier met de echo!

@Joyce: mooi buikje.. lijkt beetje op die van mij in de avond... moet nog steeds de foto in mijn album zetten... maar gaat een dezer dagen gebeuren

@alle zieken: beterschap

@Han: ik zou inderdaad gewoon eerder bellen hoor.... morgen en anders na het weekend.... is belachelijk dat ie je zo lang laat wachten!

@Patries: ga vanavond even uitgebreid op je site kijken...

@iedereen: dromen jullie 's nachts ook zoveel? Ik word er gewoon moe wakker van...

20. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Bedankt meiden, ik ga nu weg!
    En ik laat jullie zeker weten hoe het was! :)

Deel Deze Pagina