september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    he allemaal
    het lijkt hier weer rustig.... nu hoop ik toch echt dat het zo blijft... je gaat je de raarste dingen indenken.... las net ergens dat een BBZ ook gepaard gaat met wat bloedverlies (en aangezien ik vanaf mijn eisprong al steeds wat bruinverlies heb).. niet leuk.. soms kun je maar beter onwetend zijn..... bleh

gelukkig straks naar een verjaardag dus wat afleiding

2. Lin84

Lin84 Lid

30 dec 2006
    54
    0
    0
    Precies, dat vind ik ook Brigitte! Je moet vaak niet eens al die verhalen lezen, want daar word je helemaal bang en depri van!

Dacht vanmorgen ook: ik kijk eens bij miskramen....Maar ben er snel weer weggegaan! Je maakt jezelf alleen maar gek!

Bianca: je hebt ook wel gelijk, zo'n echo is natuurlijk wel wat bijzonders! Misschien kan ik wel een andere arts krijgen als ik dat vraag....

Hebben jullie ook dat je van alles wilt doen, maar er niks van komt? Schiet echt niks op hier in huis haha!

3. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Ha Brigitte, fijn dat t weer wat rustiger is. Duim voor je dat t zo blijft.
    Ik denk ook maar vooral aan wat goed kan gaan.

Mouschy, wat een onwijs lief schatje Ewout :D

Bianc, leuk je lijstje thanx!

Lin, idd wat een l*l zeg, moeten ze op non-actief zetten zo'n kerel, bah.

Afgelopen week was ik enorm moe, maar kwam ook doordat ik begrafenis had op zelfde dag dat ik 's avonds positief testte. Twee nachten niet geslapen, nogal tegenstrijdige gevoelens natuurlijk.

Nu helemaal in de wolken, niet misselijk, maar wel super dizzy 's ochtends en nog wel heel moe. Ik heb afgelopen week niets gedaan in huis, maar nu ineens een voor mij abnormale schoonmaakaanval :)
    En vanochtend tomatensoep gegeten, maar dat vind ik altijd wel lekker ;)

x Sophie

4. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    Brigitte maak je niet te druk meid! een klein beetje bloed hoeft niks te zeggen he dat hebben heel veel zwangeren!
    Ik snap dat je er onzeker van word hoor maar probeer een beetje te genieten!

Lin84 wat een eikel zeg, ik zou daar zeker niet meer heen gaan botte zak!

ik las ergens appeltaart! lekker!

Bianc wat een enorme lijst al zeg! leuk gedaan!

Hier gaat alles goed, beetje misselijk, beetje duizelig maar voor de rest niks aan het handje!
    Ik heb me alleen gisteren erg druk gemaakt over het interview met Paulien Huizinga in Kinderen, heeft iemand dat gelezen? wat een K-wijf is dat zeg, zit even werkende moeders compleet af te zeiken tss ik heb mooi een reactie gemaild! hihi leuk hoor hormonen!

5. Pomme

Pomme Actief lid

1 jan 2007
    359
    0
    0
    Jeetje Lin84 wat een eikel! Zo'n gynaecoloog kan wel een cursusje aardigheid gebruiken.

Mijn ontbijt was ook tomatensoep (ik eet het al 3 dagen achterelkaar).

6. Niet meer actief

haha wat een lekker ontbijtje, ik heb door dat lollies tegen mijn misselijkheid werken (nog wel tenminste, maar het is nog niet echt erg)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.950
    113
    @danique, wat een zeikwijf is dat he? Ik vond het ook helemaal geen leuk interview. Ook al zou je thuis willen blijven als moeder, niet iedereen redt dat financieel, vond het zo'n k*twijf toen ik dat stukje las.

Groetjes Suus

8. las28

las28 Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    hallo meiden,

lin ik ken dat gevoel dat je dan buiten staat en bij je eigen denkt van wat is hier gebeurt!
    En dat je diegene dan het liefs iets welt aan doen.

Er zijn veel meiden die misselijk zijn, nou daar kan ik me bij aansluiten maar bij mij werkt sinaasappelsap (raar he)
    zal wel aan mij liggen.

bianc wat een lijst! wel heel erg leuk en dan we zitten pas op 6 januari

sophie hoe gaat het met je?

groetjes las

9. Niet meer actief

Sorry maar dat financieel word echt vaak voor je voeten gegooid terwijl het vaak erg relatief is, mijn ouders waren vroeger echt arm maar heb nooit wat gemist, tegenwoordig wil iedereen op vakantie met vliegtuig, 2 auto;s voor de deur , lcd tv's noem maar op, veel mensen die zeggen dat ze het financieel niet trekken vinden dat soort zaken soms TE belangrijk.

Het leven bestaat uit keuzes maken en als je je rijkdom (want dat is in principe op vakantie gaan, dure tv's, 2 auto;s en noem maar verder op) niet wilt opgeven voor een kind KAN dat en is ook niets mis mee maar dat is dan een keuze die jezelf maakt en prioriteiten die je stelt en dat is niet erg maar ik vind dat het vaak wel als smoes word gebruikt om mij heen. Dan kom ik bij ze thuis en denk ik nou dat tweede salaris is puur voor die "status" dingen en DAT vind ik dan wel vervelend...

In principe moet iedereen het voor zichzelf kunnen beslissen, iedereen zit echter anders in elkaar het is een eeuwige discussie tussen thuisblijvende moeders en werkende moeders, volgende de thuisblijvende moeders doe je je kind tekort als je werkt en volgens de werkende moeders zijn de thuisblijvers lui, dus ja je wint zoiezo nooit volgens mij haha

Ik zeg niet trouwens dat er GEEN mensen zijn die ECHT moeten werken om rond te komen maar bij veel mensen zie ik het toch als een keuze die je maakt.

10. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ik was eerder ook bang dat we het fin niet zouden gaan redden, maar als ik om me heen wie allemaal kinderen krijgen. en wat dan nog, met veel geld maak je een kind niet gelukkig, met veel aandacht en liefde wel!

het komt vast allemaal goed, weet ik zeker!

as maandag naar de ha, en dan bellen voor een eerste afspraak. spannend hoor!

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.950
    113
    @ ponyville, ik had het ook echt over de mensen bij wie het niet kan.

Wij hebben het er nu ook al over gehad dat ik parttime ga werken of helemaal niet. En dan hebben we het idd niet ruim. Maar dan gaan we misschien niet op een vliegvakantie of hebben we misschien geen geld voor een auto, ja, dat is dan jammer. Ik bedoel, daar wordt een kindje niet gelukkiger van hoor en ik ook niet. Als ik een gezond kindje op de wereld mag brengen, geef ik daar heel veel luxe voor op hoor.

Dus in principe zijn denken we er volgens mij wel hetzelfde over hoor, maar wat mij in het verkeerde keelgat schoot is dat Paulien Huizinga deed alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat iedere moeder de luxe heeft om thuis te blijven en dat is gewoon niet zo.

Groetjes suus

12. Niet meer actief

nee daar heb je gelijk ; ik vind het persoonlijk fijn als een vrouw zelf kan kiezen maar ook wel de consequenties van allebei de kanten (wat ze dus ook kiest) accepteerd, dat betekend als je blijft werken, heel veel kosten aan opvang en vaak toch wat minder verantwoordelijk op het werk, je moet wel gemist kunnen worden) of als je thuisblijft; dat je soms die dingen zal missen (contact met collega's e.d.) en uiteraard veel minder geld, het heeft allebei voor en nadelen voor vrouw en het kindje..

13. las28

las28 Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    ik denk dat het ook ligt aan wat je zelf wilt.
    en weet ook wel dat sommige mensen geen keuze hebben.
    maar ik heb drie kids en kan niet op vliegvakantie maar we hebben
    een caravan gekocht en gaan zo op vakantie en kan alleen maar zeggen (met kleine kinderen) super!
    Had ik natuurlijk van te voren moeten zeggen dat ik de planning en de administratie doe van mijn mans eigen bedrijf maar dit vanuit huis kan doen.

groetjes las

14. Niet meer actief

ja ik werk ook thuis op die manier valt het nog te combineren zonder een keuze te hoeven maken, maar goed dat is eerder speciaal als normaal haha

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.950
    113
    @ponyville en las28, dat lijkt me ideaal.. dan hoef je eigenlijk ook niet kiezen, fijn voor jullie dat het zo kan zeg.

Moet ik ook maar eens denken of ik niet op een of andere manier thuis kan werken, maar lijkt me niet logisch, ben secretaresse.

greotjes

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.950
    113
    En o ja las, wij gaan ook vaak met de caravan op vakantie toen mijn zusje en ik nog klein waren en vond ik altijd geweldig! Dus of ik nu later wel of geen geld heb voor een dure vliegvakantie, ga veel liever kamperen met kleine kinderen.

Groejtes suus

17. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn droomwens is ook op een gegeven moment thuis te werken.
    Mijn man is eigen bedrijfje aan het opzetten en als dat goed gaat lopen dan is er kans. Nu zijn we van plan allebei 3 dgn te werken. Daarnaast werkt mijn man dan als hij vrij is, 's avonds of in weekend aan opbouw eigen bedrijf. 1 dag per week past mn moeder op en dan zijn we er al.

Wil liever dat we zelf bij kind zijn dan t gelijk al naar kinderdagverblijf te brengen, alhoewel andere kinderen ook wel goed zijn voor ontwikkeling natuurlijk.
    Ben wel benieuwd hoe m'n werkgever straks gaat reageren, maar dat zien we dan wel.
    Enne, ik geef best veel geld uit, maar kan makkelijk met een heel stuk minder. Net bijv. een jasje gekocht, was afgeprijsd van 360 euro voor 30 euro :) :) ;) 360 euro had ik er ook never nooit voor uitgegeven hoor

x Sophie

18. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Enne Las, het gaat heel goed met mij, dank je :p
    Ben wel wat moe en dizzy 's ochtends, maar nog niet misselijk.
    Jij wel las ik heh? Lijkt me heel vervelend. Hoe is t verder?

x Sophie

19. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    Ik vind gewoon dat iedereen dat zelf moet kunnen beslissen! ik vind het gewoon heerlijk om 2 dagen te werken ookal zou dat niet perse hoeven, ja ik heb wel behoefte aan contact met andere mensen waarom zou ik dat helemaal op moeten geven ieder mens is anders, mijn kleine meid komt helemaal niks te kort en ik vind het voor haar alleen maar een pre dat ze op een kinderdagverblijf zit.

Paulien bekijkt alles maar van 1 kant en dat vind ik gewoon belachelijk net of er niet meer bestaat als moeder zijn kom op zeg in welk jaar leeft die.
    de opmerking dat je je nou eenmaal helemaal weg moet cijferen voor je kinderen :rolleyes: net of je kinderen daar wat mee opschieten, het leven moet wel leuk blijven hoor.

Maar madam heeft wel iedere donderdag een nanny omdat donderdag haar dag is en de kinderen gaan ook niet mee op vakantie lekker hypocriet hoor, als het maar in je eigen straatje past :evil:

pff oke sorry hoor hormonen he ;)

20. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    ja het is ieder voor zich natuurlijk...
    ik ga 3 dagen werken tegen die tijd omdat ik het erg naar mijn zin heb op mijn werk, moet er eerlijk gezegt niet aan denken om niet te werken...
    en daar komt nog eens bij...ik heb een gat in mijn hand, vindt shoppen geweldig en daar werk ik dan ook voor...
    wij leven lux, maar dat is ieder voor zich...
    mijn vriend probeert dat gat in mijn hand wel dicht te naaien hoor maar lukt niet hahaa ;)

Deel Deze Pagina