hee meiden, lang niet gekeken en een heleboel gekletst. @anette: heel veel plezier in Afrika, geniet er lekker van! Ik heb nog niet echt een buikje, ja ik merk zelf wat verschil, omdat mijn broeken niet meer dicht willen, maar een echt zwangerschapsbuikje heb ik nog niet, mag van mij wel komen, dan vragen ze tenminste niet of ik aangekomen ben, maar zien ze gewoon dat ik zwanger ben. Bijna weekend, om 14.00 uur ben ik vrij en ik denk dat ik dan misschien nog ff de stad in ga om een nieuwe broek te kopen, ik heb maar 1 zwangerschapsbroek en de rest van mijn broeken zit toch echt niet lekker meer. Hebben jullie wel eens bij de C&A gekeken? Hebben ze daar wat leuke broeken? groetjes!
@Anette: leuk zeg! En hoe lang ga je door Zuid-Afrika reizen? Wij zijn zelf 3 weken met Djoser geweest met een kampeerreis.. was echt zo geweldig... Het enige risico is dat je besmet raakt met het Afrika-virus... en dat je daarna alleen nog maar weer terug wilt naar het Afrikaanse continent! @buikjes: hihihi.... grappig om te zien hoe al die buikjes zich ontwikkelen.. de een heeft al meer dan de ander.... die van mij staat er ook weer op maar dat had ik al een paar keer gemeld... Kan nog steeds 1 normale broek aan maar dat komt omdat het een laagzittend model is.... Vandaag weer naar het werk... wel nog wat wee in mijn maag maar goed... niet zo veel van aantrekken maar! Vannacht eindelijk weer een beetje lekker geslapen.... En morgen naar die vriendin van mij om te kijken naar alle babyspullen die we kunnen overnemen... Als we alles leuk en handig vinden hoeven we alleen nog maar een kamertje!
AGENDA joepie: 29 maart vk (14 weken) Miss X: 3 April VK controle (18 weken) Ief: 4 april VK (17 1/2 week) Maart: 10 april vk voor controle (19 weken) Mouschy: 11 April VK Han: 11 april VK (16/17weekjes) Moons: 11 april vk (15/16 weken) hartje luisteren en controlles xxrianxxx: 12 april 20 weken echo Suus1983: 12 april ha (hartje en controle) Maart: 14 april (pret echo - 19w4d) MissX: 16 April 20 weken echo (20 weken) Darce: 16 april vk (hartje en controle) Brigitte: 16 april 20 weken echo en VK controle xxrianxxx: 16 april VK controle Marjannie: 16 april (20 weken echo) Las: 17 april echo (20 weken) Lucky1979: 17 April VK controle (hartje luisteren) Ponyville: 17 april VK controle (19 weken) Gonzo: 17 april echo Ponyville: 18 april; pretecho voor het geslacht (19 weken) Saskia: 19 april VK controle Mouschy: 20 April echo van 21 weken Noor: 20 april echo en controle Gyn (16w6d) Sophie: 21 april (20 weken echo) Ief: 23 april (20 weken echo) Suus1983: 23 april (20 weken echo) Pooh76: 23 April (20 weken echo) Jikke: 25 april VK controle Patries 28 April (20 weken echo/ 18w5d) Patries 2 Mei VK controle (19w2d) Jikke: 3 mei (20 weken echo) Darce: 7 mei (20 weken echo) Marsab: 8 mei (20 weken echo/ 21 weken) Lucky1979: 8 mei (20 weken echo)
jeetje, sommigen zitten al weer op de 18 weken! en ik dacht dat ik ver was met mijn 15 weekjes, hihihihi Leuk joh, bijna op de helft!
AGENDA Miss X: 3 April VK controle (18 weken) Ief: 4 april VK (17 1/2 week) Maart: 10 april vk voor controle (19 weken) Mouschy: 11 April VK Han: 11 april VK (16/17weekjes) Moons: 11 april vk (15/16 weken) hartje luisteren en controlles xxrianxxx: 12 april 20 weken echo Suus1983: 12 april ha (hartje en controle) Maart: 14 april (pret echo - 19w4d) MissX: 16 April 20 weken echo (20 weken) Darce: 16 april vk (hartje en controle) Brigitte: 16 april 20 weken echo en VK controle xxrianxxx: 16 april VK controle Marjannie: 16 april (20 weken echo) Las: 17 april echo (20 weken) Lucky1979: 17 April VK controle (hartje luisteren) Ponyville: 17 april VK controle (19 weken) Gonzo: 17 april echo Ponyville: 18 april; pretecho voor het geslacht (19 weken) Saskia: 19 april VK controle Mouschy: 20 April echo van 21 weken Noor: 20 april echo en controle Gyn (16w6d) Sophie: 21 april (20 weken echo) Ief: 23 april (20 weken echo) Suus1983: 23 april (20 weken echo) Pooh76: 23 April (20 weken echo) Jikke: 25 april VK controle Patries 28 April (20 weken echo/ 18w5d) Patries 2 Mei VK controle (19w2d) Jikke: 3 mei (20 weken echo) joepie: 3 mei vk controle (20 weken) woensdag bellen voor echo van 20 weken Darce: 7 mei (20 weken echo) Marsab: 8 mei (20 weken echo/ 21 weken) Lucky1979: 8 mei (20 weken echo)
Geplaatst: Vr Mrt 30, 2007 3:31 pm Onderwerp: -------------------------------------------------------------------------------- AGENDA Miss X: 3 April VK controle (18 weken) Ief: 4 april VK (17 1/2 week) Maart: 10 april vk voor controle (19 weken) Mouschy: 11 April VK Han: 11 april VK (16/17weekjes) Moons: 11 april vk (15/16 weken) hartje luisteren en controlles xxrianxxx: 12 april 20 weken echo Suus1983: 12 april ha (hartje en controle) Maart: 14 april (pret echo - 19w4d) MissX: 16 April 20 weken echo (20 weken) Darce: 16 april vk (hartje en controle) Brigitte: 16 april 20 weken echo en VK controle xxrianxxx: 16 april VK controle Marjannie: 16 april (20 weken echo) Las: 17 april echo (20 weken) Lucky1979: 17 April VK controle (hartje luisteren) Ponyville: 17 april VK controle (19 weken) Gonzo: 17 april echo Ponyville: 18 april; pretecho voor het geslacht (19 weken) Saskia: 19 april VK controle Mouschy: 20 April echo van 21 weken Noor: 20 april echo en controle Gyn (16w6d) Sophie: 21 april (20 weken echo) Ief: 23 april (20 weken echo) Suus1983: 23 april (20 weken echo) Pooh76: 23 April (20 weken echo) Jikke: 25 april VK controle Patries 28 April (20 weken echo/ 18w5d) Patries 2 Mei VK controle (19w2d) Jikke: 3 mei (20 weken echo) joepie: 3 mei vk controle (20 weken) woensdag bellen voor echo van 20 weken Darce: 7 mei (20 weken echo) Marsab: 8 mei (20 weken echo/ 21 weken) Lucky1979: 8 mei (20 weken echo) Ponyville: 3 mei (20 weken echo) donderdagavond om 19.30 uur..
Ja het gaat idd hard hiero, was ook al supertrots op mijn bijna 15 weken. Ik heb al een buikfoto gemaakt maar we hebben net een nieuwe comp dus eerst de camera even proberen aan e sluiten en kijken of alles het doet... Ik was me vanmorgen trouwens rot geschrokken..... We hadden een kat onder narcose aangesloten op gasanesthesie op de operatietafel liggen. Op dat moment moet ik opletten dat de gasanesthesie niet lekt want die kan een abortus veroorzaken..... De dierenarts is met de kat bezig als hij opeens vind dat de gasanesthesie niet goed is aangesloten en trekt deze los! Het gas kan dus vrij de o.k in! Ik zeg tegen de dierenarts: de iso (gasnarcose die gevaarlijk is) staat nog open en ga zo snel mogelijk de o.k. uit (de kat lag trouwens als vast e.d) Wordt de dierenarts boos! en zegt dat ik terug moet komen Nou bleek het dat hij het gas al had dichtgedraaid maar dit kon ik niet zien. Hij werd boos omdat ik duidelijker had moeten zijn en niet meteen mocht weglopen.... wat had ik dan moeten doen, vrolijk het voor de kleine dodelijk gas in moeten ademen? Later (na de operatie waar hij zo gestresd door was) heeft hij nog gezegd dat ik wel gelijk had en aan mijn kindje moet denken maar dat hij niet wist waarom ik wegging. Sorry voor het lange (misschien onduidelijke) verhaal maar was me half dood geschrokken, huilen stond me nader dan het lachen!
hoi han, kan me voorstellen dat je geschrokken bent je kiest toch het beste voor je zelf. ben vandaag flink geweest heb de tuinset uit de schuur gehaald en de tafel op gezet zelf de poten er onder geschroeft zette ik hem recht op en wat bleek de poten zaten er verkeerd onder. dat was wel lach wekkend hoor. daarna mijn autootje gewassen. en nu ben ik moe zeg. groetjes joepie
han, wat een vervelende situatie voor je, vervelend als je door je werk in zo'n situatie komt. Anderen 'vergeten' dan dat je zwanger bent terwijl je daar zelf alleen maar aan denkt. joepie, hopelijk krijgen we een mooi weekend dan kan je lekker je set gebruiken. Ik was deze week klaar met moeders voor moeders, toch ook wel weer lekker. Gisteren de etos zwangerkadoos opgehaald. Niet heel veel spulletjes maar altijd leuk zo'n doos.
@Han. Ik begrijp je verhaal heel goed hoor. Ik heb zelf jaren bij een dierenarts gewerkt, dus weet maar al te goed dat isofluraan inademen niet goed is. Dat is trouwens helemaal niet goed, ook al ben je niet zwanger. Ik vind dat je goed heb gehandeld, ik zou precies hetzelfde gedaan hebben. Ik neem wel aan dat ze tubes gebruiken ipv kapjes, anders zou ik als ik jou was helemaal niet meer helpen bij de operaties. Neem aan dat je dat al wist. Groetjes, Patries
Hai meiden! Jeetje Han, kan me voorstellen dat dat even flink schrikken was! Weer een beetje bijgekomen van de schrik? Mooi buikje trouwens hoor! Leuk he, dat die buikjes allemaal een beetje beginnen te komen?! Joepie: haha lachwekkend! Echt iets voor een (zwangere) vrouw! Hier vandaag 14 weken: hoera! De ronde getallen zijn toch het mooist! Vanmorgen een kinderverjaardag gehad van het zoontje (2 jaar!) van een vriendin en: dubbelhoera: zij is ook zwanger! 6 weekjes nu, dus nog wel pril. Maar superfijn, want door allerlei gynaecologische problemen kan zij vrij moeilijk zwanger raken! Ik stond te huilen van geluk! (Zullen de hormonen wel zijn!) Echt zo superfijn voor ze! En natuurlijk ook leuk dat wij elkaar dan maar twee maandjes ontlopen, net als bij onze vorige zwangerschap, toen liepen we op 2 weken na gelijk! Ga lekker een broodje eten: jut en jul hebben honger ! Fijn weekend allemaal! Liefs Noor
Hmm net heel boek van agis gekregen "baby, peuter, kleuter enzo" en een apart "ziekenfondspasje" met een babietje erop
Ow das geinig! Ik krijg helemaal niets van IZZ, en zij wel een heleboel geld van mij iedere maand Maar heb wel het tweelingenboek in huis gehaald, da's echt een supernaslagwerk, want in de "gewone" zwangerschapsboeken staat haast niets over tweelingen. Dus da's mijn nachtkastboek geworden
hier net eens naar een babyzaak geweest en ons verdiept in meubels, kinderwagens en maxi-cosi.... hebben we weer genoeg om over na te denken..
Dank je voor jullie lieve reacties, voel me vandaag al weer een stuk beter. Patries; op de kliniek werken ze bijna niet met kapjes en word alles geintubeerd, verder is er een heel goed afzuigsysteem aan het apparaat zelf gekoppeld en wordt telkens alles via een protocol gecontroleerd op lekage e.d, het is dus redelijk veilig. Ben nu zo angstig aangelegd, denk bij alles dat het gevaarlijk kan zijn en kan er erg van overstuur raken. Leuk al die boeken hoor, ben opeens ook dol op het lezen over alles wat met zwangerschap te maken heeft, gelukkig heeft remco dit ook en die leest nu dus ook vanalles sinds kort Heb je al wat gezien dat echt helemaal geweldig is brigitte? al die opties maken het soms wel erg lastig hebben wij gemerkt, we hebben nu veel gekocht waar we het de eerste keer meteen over eens waren en waar we na wat onderzoek erover nog steeds verliefd op bleven. Ik zit nu na te denken over zwangerschapsgym. Wil het eigenlijk al geregeld hebben maar ik wil graag zwemmen en dat kan ik in de buurt niet echt vinden.... ik denk dat ik maar eens het een en ander na ga vragen bij de vk. Ga nu weer lekker op de bank liggen... vermoeiend dagje achter de rug.
Goeiemorgen dames! Ik ga zo zonnig Amsterdam in, lekker shoppen met een vriendin (wat naar, he...) en daarna eten met een andere vriendin. Lekker slap ouwehoeren over baby's (zij heeft er al eentje) en mijn aankopen showen. Gisteren het riool van tuindeuren tot poort dichtgeschept met aarde, puin en zand (we hebben een nieuwe aansluiting op het hoofdriool.) Ik dacht: die vrouwen in Afrika werken ook gewoon door, dus ik ook. Dit ging ook prima, zij het wat minder rap dan anders - maar ik ben toch erg moe geweest gisteravond en heb nu overal spierpijn. Ik heb een eh... lesje geleerd Gelukkig hoorde ik vanmorgen een woest zwemmend beebje met de Angelsound en het hartje klonk lekker pittig. Ga naar de 15 weken toe, wat gaat dat toch snel! Ik las vanmorgen nog in een zwangerschapsboek dat de energievolle periode zal aanbreken. Nou, ik ben er aan toe! Mag tot nu toe niet klagen, maar extra energie is altijd mooi meegenomen! Hebben jullie ook af en toe van die rare steekjes in de liezen? Bandenpijn, zeg maar? Fijne zondag en ik kom terug op de aankopen. Ga ook zeker bij C&A kijken, een lekker vest kopen ofzo!
Goedemorgen allemaal, Hier ben ik ook weer eens. Fijn dat iedereen het goed maakt (op een kies en bijna gasvergifteging na...wat schrikken!). Wat een mooie buiken allemaal! Hier alles wel goed, nog steeds last van vermoeidheid en super last van mn bekken, maar voor de rest klaag ik maar niet (te hard Twee weken geleden kreeg ik zondags ineens een aanval. Uitvalsverschijnselen, kon mn arm niet bewegen, ik kon niet praten en zag met één oog niks. Volgende dag de huisarts gebeld die me direct door wilde sturen naar een neuroloog. Vermoeden: tia! Schrok toen pas echt. Paar dagen laten bij de neuroloog bleek het om migraine non migraine te gaan.. migraine zonder hoofdpijn.. klinkt een stuk milder.. Maar wel erg geschrokken. Ondanks het mooie weer toch een poging wagen de kinderkamer te behangen. Iedereen een fijne zondag en tot forums. Groetjes, Kristel
AGENDA Miss X: 3 April VK controle (18 weken) Ief: 4 april VK (17 1/2 week) Kristel: 4 april VK (15, 1/2 week) Maart: 10 april vk voor controle (19 weken) Mouschy: 11 April VK Han: 11 april VK (16/17weekjes) Moons: 11 april vk (15/16 weken) hartje luisteren en controlles xxrianxxx: 12 april 20 weken echo Suus1983: 12 april ha (hartje en controle) Maart: 14 april (pret echo - 19w4d) MissX: 16 April 20 weken echo (20 weken) Darce: 16 april vk (hartje en controle) Brigitte: 16 april 20 weken echo en VK controle xxrianxxx: 16 april VK controle Marjannie: 16 april (20 weken echo) Las: 17 april echo (20 weken) Lucky1979: 17 April VK controle (hartje luisteren) Ponyville: 17 april VK controle (19 weken) Gonzo: 17 april echo Ponyville: 18 april; pretecho voor het geslacht (19 weken) Saskia: 19 april VK controle Mouschy: 20 April echo van 21 weken Noor: 20 april echo en controle Gyn (16w6d) Sophie: 21 april (20 weken echo) Ief: 23 april (20 weken echo) Suus1983: 23 april (20 weken echo) Pooh76: 23 April (20 weken echo) Jikke: 25 april VK controle Patries 28 April (20 weken echo/ 18w5d) Patries 2 Mei VK controle (19w2d) Jikke: 3 mei (20 weken echo) joepie: 3 mei vk controle (20 weken) woensdag bellen voor echo van 20 weken Darce: 7 mei (20 weken echo) Kristel: 7 mei (20 weken echo) Marsab: 8 mei (20 weken echo/ 21 weken) Lucky1979: 8 mei (20 weken echo) Ponyville: 3 mei (20 weken echo) donderdagavond om 19.30 uur..
VOORSPELLINGEN Brigitte: Jongen MissX: Jongen Pooh76: Meisje Maart: Meisje Joepie: Meisje xxRianxx: Meisje Ief: Meisje Darce: Meisje Saskia: Jongen Lucky1979: Jongen Patries: Meisje Suus1983: Heeft geen idee Mouschy; Meisje Sophie: Meisje, maar steeds meer twijfel of niet toch een jongen Han: Meisje Marsab: Meisje Ponyville: Jongen (vriend denkt meisje) Noor: 2 Meisjes Migga: Jongen Kristel: meisje