september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @Brigitte: als je eerder bevalt houd je recht op 16 weken totaal, als je later bevalt houd je recht op 10 weken na de bevalling.
    Liefs Noor

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.459
    36.396
    113
    @noor en brigitte: volgens mij is het zo dat als je tot 4 week van tevoren doorwerkt, maar 2 week later bevalt, toch nog recht hebt op 12 week verlof hoor, ipv van 10 hoor! anders moet je maar eens kijken op de site van SZW, daar staat het met voorbeelden heel duidelijk uitgelegd.

groetjes suus

3. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    je 12 weken gaan pas in als je bevalt al beval je 3 weken later bij wijze van.

Als je eerder bevalt dan gaan de 12 weken ook al in.

XXX

4. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    @Wendy: Welkom bij de september mama's. gezellig dat je hier komt kletsen. :)

@Saskia: heb je het je baas al verteld? Ben er benieuwd wat zijn reactie was. Vindt het wel knap van je dat je het zo lang voor je hebt kunnen houden. Lijkt me erg moeilijk.

Tja en dan zwangerschapsverlof. Ik wil er eigenlijk nog niet aan denken, want hier in Dubai heb je maar slechts 8 weken zwangerschapsverlof in totaal. Dus als ik 4 weken stop voor mijn uitgerekende datum, heb ik nog maar 4 weken over om van de baby te genieten en bij te komen. :cry:

Ik baal hier echt van. Nu werk ik bij een NLs bedrijf en heeft mijn baas verteld dat ze gaan proberen de zwangersregeling te veranderen. Natuurijk in de vrouw haar voordeel. Dus nu maar hopen en toch snel met mijn baas gaan praten. Wil hem niet dwingen of zo. Maar ja ik ben wel de eerste zwangere in dit bedrijf, het zou wel fijn zijn als het beter geregeld is. En dat vindt hijzelf ook. Dus nu maar hopen.

@Nog wel wat leuk nieuws. We hebben gisteren onze kinderwagen en autotstoeltje gekocht. Een Quinny Buzz 2006, Ocean Reflection kleur en Maxi Cosi City in donkerblauw. We zijn er helemaal blij mee. Nu alleen nog de ligbak van de quinny buzz, maar helaas is die hier niet te verkrijgen. Dus ga maar ff op Nls internet zoeken, dan maar meenemen als we in Juli in NL zijn op vakantie. Dus helemaal blij en trots. Ik zou er stiekem nu al mee willen lopen :oops:

5. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    ook als je met 4 weken eruit gaat? Hou je dan als je later bevalt recht op 12 weken?
    En bij eerder heb je dus na de bevalling langer?

hihihi lees onder noor haar verhaal al het een en ander.....

6. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Patries, Balen dat ze daar maar 8 weken verlof hebben. Hopen dat ze het bij jou op de werk snel veranderen.

Ik ga vanaf 1 augustus met verlof. Lekker in de zomer. Ik heb de eerste 3 weken van juni ook vakantie kan ik lekker rustig aan doen en alvast alles klaar maken en lekker de laatste spulletjes kopen.

7. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    wij hebben de laatste 2 weken avn juni en de eerste week van juli vakantie... willen dan de eerste twee weken nog weg naar Oostenrijk ofzo..... En de laatste week het kamertje doen....
    Daarna nog 4 weken werken en dan verlof

8. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Hallo hallo allemaal

Wendy welkom!
    Saskia ik ben ook erg nieuwsgierig, hoe reageerde je baas?

Wij hebben een tijdje terug ook de wandelwagen al gekocht bij de babydump. We zijn gegaan voor de mutsy 4 rider, we vonden hem ideaal licht rijden!

Ik heb al "verlof" over 12 weken, ben dan dus 27 weken. Mijn contrat is dan afgelopen en ik weet ook niet wanneer ik daarna weer werk heb. Heb dus nog geen idee hoe lang het gaat duren. in het begin leek het me verschikkelijk om zolang thuis te zitten maar nu zie ik er ook wel naar uit. Ik kan dan rustig aan het kamertje beginnen en hoef me geen zorgen meer te maken over gevaarlijke stoffen op het werk want dat doe ik nu onbewust toch.

Ik had vandaag een echo van nieren en blaas. De echoscopist van het ziekenhuis was een heel aardige man en hij vond het helemaal fantastisch dat ik zwanger was. Ook al moest hij helemaal niet naar de beeb kijken hij ging er toch elke weer naar kijken. Hij was zo enthousiast aan het kijken, werd er helemaal blij van.

De kleine was de hele tijd er druk bezig en zat steeds met zijn duim in de mond :) De echoscopist was me steeds alles aan het aanwijzen dus ik heb ontzettend genoten.
    Toen hij een duidelijk plaatje had van de kleine met de duim in de mond heeft hij die afgedrukt en in mijn laars gestopt want hij mocht geen foto's afdrukken :) Ik ben dus helemaal blij.

9. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Dames, ff snel.

Weten jullie of we geitenkaas mogen eten in een salade?
    Ik heb de geitenkaas in de supermarkt gehaald en heb er echt trek in, maar begin nu nog wel te twijfelen?

Help!

10. Niet meer actief

Ik heb vandaag volgens mij de kleine voor het eerst gevoeld (tijdens het maken van spullen voor het geboortekaartje!) was heel ienieminie maar wel duidelijk anders dan gas :p (eerst twijfelde ik weleens met gas maar dit is toch anders)

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm voor geitenkaas geldt het zelfde als andere kaas..
    als er geen rauwe melk in zit is het prima :)

overigens baas reageerde heel erg enthousiast en het was allemaal geen probleem
    ook snapte hij wel dat ik tot na mn proeftijd had gewacht
    al kon hij zih niet voorstellen dat hij daarom mn contract beeindigd zou hebben
    nouja.. dat kon ik ook niet.. maar er hing toch ff iets te veel van af :)
    ook andere werktijd, minder werken was allemaal geen probleem
    en als ik me niet lekker voelde of wat dan ook moest ik me vooral niet druk maken maar lekker naar huis gaan.

enige wat hij NIET leuk zou vinden.. was als ik volledig zou stoppen met werken \o/
    nou loopt mn contract eind augustus af.. dus het is denk ik geheel aan hun of ik daarna stop met werken :)
    was het zelf niet van plan

12. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    @Han: wij gaan waarschijnlijk voor dezelfde wagen als jullie... alleen ander kleurtje... Zaterdag gaan we nog even kijken en vergelijken met de X-adventure.
    Gaaf hoor dat je een mooie duim-foto hebt.... we zijn erg benieuwd dus wel even plaatsen he. Enneh is er verder nog iets uit je echo gekomen?

@Ponyville: bijzonder gevoel he.... Over een paar weken voel je het nog duidelijker... hier in ieder geval voel ik de uk al wel 5 of 6 keer per dag en af en toe al behoorlijk hard... Maar de plopjes zijn inmiddels verandert in schopjes

Geitenkaas? Geen idee.... ik doe het niet, omdat ik niet kan achterhalen of het van rauwe melk gemaakt is of niet... Ik heb wel een salade met geitenkaas met honing en die geitenkaas doe ik dna onder de grill dus dan kan het wel

13. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb wel lekkere salade gemaakt vanavond, maar zonder geitenkaas.
    Ik durfde het toch niet aan en zonder smaakte ook heerlijk :D
    Maar inderdaad in de oven is ook wel een idee!

Hier alles goed! Veel te lang niks van me laten horen, maar zo druk op mn werk geweest dat ik niet eens tijd had om even tussendoor op het forum te komen. Hopelijk wordt het nu wat rustiger.
    Ik zag dat er al een aantal meiden weten wat ze krijgen, gefeliciteerd hoor. Wij hebben 1 mei de 20 weken echo en hopen dan ook te kunnen zien wat het wordt. We zijn echt zo nieuwsgierig!
    Ook hebben we nog lekker in de tussentijd een vakantie geboekt naar Griekenland, heerlijk, kijk er erg naar uit! Voor de laatste x met zn 2-tjes :D Dus nog even van genieten ;)

Ik voel nog geen leven, heel af en toe heb ik het gevoel dat er een soort vlindertje in mn buik zit, maar volgens mij verbeeld ik me dat...

Trouwens, hoeveel kg zijn jullie al aangekomen?
    Ik ging van de week op de weegschaal staan en schrok best wel, ik ben 8 kg aangekomen :confused: :confused: :confused:
    En dit worden er zeker weten nog meer, hahaha

14. Niet meer actief

Ik ben tot nu toe 5 kg aangekomen :p

15. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Wauw Ponyville, jij hebt ook al een mooie buik zeg :D
    Ik zal ook weer eens een paar buikfoto´s plaatsen...

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.459
    36.396
    113
    @brigtitte, als je tot 4 weken voor je bevalling doorwerkt, heb je daarna altijd 12 weken, ook als je 2 week te laat bevalt.

ik voelde deze week ook aldoor al wat plopjes, maar twijfelde of het niet mijn darmen waren, maar vandaag weet ik het zeker, het is ons hummeltje, echt een heel speciaal gevoel!

staat er niet op de kaas of het gemaakt is van gepasteuriseerde melk?

groetjes suus

17. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Suus, het stond inderdaad op de verpakking dat het gepasteuriseerde melk was, dus ik had het wel gemogen....
    Volgende keer maar weer..

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.459
    36.396
    113
    @Joyce, weet je dat voor de volgende keer, toch.

Ik heb vanmiddag 2 zwangerschapsbroeken gekocht van noppies, die zijn lekker modern en ze zitten heerlijk. Een gewone spijkerbroek vind ik echt niet lekker meer zitten. Ik had ook een riem gekocht, maar ik was een beetje dom bezig, die riem past natuurlijk niet meer om mijn buik, maar ook niet om mijn heupen, want die zijn natuurlijk veel breder, die die moet ik maar ff terugbrengen en een maatje groter meenemen haha.

lekker lang weekend! ga ik ff lekker bijkomen, ben nog steeds zo moe, heb er een hard hoofd in dat het nog weer voorbij gaat..

19. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Hey, lang niet gesproken!
    HIhi

@ wendy: Welkom, kletsen is juist leuk, hoe meer zielen hoe meer vreugde! :)

@ ponyville: Super joh, dat je je kindje hebt gevoeld, lijkt me super speciaal.

@ Saskia: super dat je baas zo reageerde, dan hoef je ook niet bang te zijn om je baan kwijt te raken! ;)

@ Patries: jeetje, 8 weken, das echt weinig! Heb met je te doen! :( Hopelijk komt daar snel verrandering is. Raar he dat er zoveel verschil in zit!

@ Suus: dat wist ik ook niet dat je altijd 12 weken erna hebt (als je 4 weken ervoor opneemt) dus ook als je later bevalt! Mmmmm, das niet slecht! ;) En jij voelt je beeb nu ook! Gaaf oor, ben jaloers!

@ Joyce: Volgens mij zijn de meeste kazen in NL wel goed hoor, voor ons dan! ;) Vaak staat het idd wel op de verpakking!

Zelf ga ik gelijk na de zomdervakantie mijn verlof opnemen, dat is iets van 25 augustus. En dan begin ik na de kerstvakantie weer! NOg 3 maandjes werken en in het onderwijs zijn die drie maanden niks meer.
    -> pasen, mei vakantie, hemelvaart, pinksteren, schoolreisje, kamp etc!
    JOEPIE! :)

20. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Klopt inderdaad, was er in mijn berekening vanuit gegaan dat je met 34 weken stopt...

Deel Deze Pagina