Ja, een jongetje dus! Ik weet het wel al van de 15e week, door die vruchtwaterpunctie. We zouden even gelukkig zijn met een meisje, maar voorkeur ging toch uit naar een jongen! Als het maar gezond is.. Nog anderhalve week en ik mag naar de gyn. Ook al begin ik hem te voelen, ik blijf toch altijd ongerust. Je weet nooit wat er mis kan gaan..
@migga: hier ook nog niets.. en de vk zei al dat dat ook nog wel een week of 2 ging duren en misschien zelfs wel langer ligt gloof ik ook een beetje aan de ligging en je eigen bouw dus ik wacht maar weer braaf ga er maar vanuit dat alles goed gaat daarbinnen zolang ik me ook goed voel. drink me alleen suf de laatste paar dagen gister hele dag flesjes water gedronken en savonds tijdens de tai chi toch 3x naar de toilet gehuppeld om water bij te tanken omdat ik HEEL duizelig en licht in mn hoofd werd erg vervelend komend weekend maar goed opletten met het warme weer enzo dat word nog wat zo deze zomer....
Hallo hallo allemaal iedereen aan het geniet van het mooie weer? Hier is het de afgelopen dagen erg druk geweest dus moest flink wat bijlezen. Heb gisterochtend moeten assisteren in een ok waar de dierenarts me eigenlijk niet in wilde laten omdat het na gevaarlijke gassen stonk.... moest helaas toch heel even helpen. De rest van de dag en vanmorgen voelde ik de beeb helemaal niet dus was wel heel even erg ongerust. Nu maakt de kleine druktemaker het weer helemaal goed want heb hem al een paar keer erg hard voelen schoppen en verder wriemelt het druk rond daarbinnen. Gister had ik twee oud-collega's op bezoek die graag bij hun op de kliniek een echo willen maken van de smurf... lijkt me wel erg leuk om de kleine weer te zien ook al is het op het minischermpje van de kliniek Ik lees dat een heleboel het nu ook voelen! geweldig! De verloskundige keek me vreemd aan toen ik melde dat ik haar al voelde en zei dat je het pas moet voelen met 24 weken en dat de meeste mensen het niet voelen voor 22 weken. Brigitte: zal voor je duimen dat het heel mooi weer is! Ben stiekum wel een klein beetje jaloers, kan niet wachten tot ik ook mijn vent mijn "man" kan gaan noemen. Ik ga maar weer eens de tuin in, vanavond lekker op kraamvisite bij mijn collega. Grz Han
Hoi iedereen, Wat leuk dat steeds meer weten wat t wordt en al de beeb voelen bewegen Zelf heb ik ook al paar weken af en toe het gevoel, maar weet nog niet zeker. Twijfel nog of t niet mn darmen zijn. Maar als ik jullie beschrijving lees van die plopjes/schopjes dan lijkt t daar wel verdacht veel op. Heb paar keer in bed met hand op buik echt t idee gehad dat t aan t schoppen was. Lijkt me heerlijk als je t zeker weet! Woensdag bij verloskundige geweest. Baby groeit goed, baarmoeder komt al tot aan mijn navel. Ben ik blij om omdat ik zelf nog maar weinig aangekomen ben. Ook hoorden we t hartje direct heel goed. xx Sophie
Is leuk om dat hartje te horen hé! Die smurf van ons was hard aan het rondzwemmen waardoor ie eerst ver weg was en daarna dichtbij was, wordt een echte druktemaker. Zou trouwens maar elke keer wat te drinken meenemen dan Saskia, lijkt me niet handig als je telkens licht in je hoofd wordt!
heyy han mag ik jou een vraagje stellen omdat jij bij da werkt? Ik wil mijn hond laten casteren maar hij mag de dierenarts dus echt niet. Hij eet ze liever op dan dat ze hem aanraken. (door een trauma) Hoe moet ik dat dan gaan doen? Heb ook geen zin dat er gewonden vallen om zo maar te zeggen. liefs rian
Hoe gaat het bij de dierenarts met vaccineren? Ik zou aanraden om naar een dierenarts te gaan die goed met moeilijke honden om kan gaan, sommige dierenartsen zijn wat bang uitgevallen als het om een "valse"hond gaat en daar heeft je hond niets aan. Als je van tevoren al weet dat hij de dierenarts kan proberen te bijten zou ik hem een snuitbandje om doen, dan wel 1 die niet te hard op zijn neus drukt, alleen de bek maar dicht doet. Dit kan je eventueel zelf doen als het teveel stress gaat geven als de dierenarts het doet. De meeste dierenartsen geven de honden een prik om te gaan slapen waar de eigenaar bij is, dit is in jou geval zeker aan te raden! Ga in de praktijk op een rustige plek zitten waar hij niet teveel prikkels krijgt dan slaapt hij gemakkelijker en eersder. Je kan eventueel met de dierenarts afspreken dat ze je meteen bellen als hij wakker wordt of dat je wacht in de wachtkamer tot hij wakker wordt. Als hij je snel ziet zal dat ook weer voor minder stress zorgen. Het zal voor hem altijd wel even stresvol zijn ,maar ik denk dat het wel heel verstandig is om het te castreren gezien hij zo dominant kan zijn. Overleg het in ieder geval goed met je dierenarts en zorg dat je er zelf ook een goed gevoel aan overhoud, hoe beter jij je erbij voelt hoe meer dit op hem reflecteerd. Grz han
Heyy han, Hartstikke bedankt! We willen hem gaan casteren omdat hij heel erg druk is. En omdat hij buiten alleen maar met zijn terretorium bezig is. Waardoor uitlaten niet echt leuk meer is. Als hij een reutjes hond ziet plassen is hij niet meer te houden. Dominant is hij wel gelukkig niet over ons dat hebben we goed onder controle maar over andere honden. Dat is niet leuk natuurlijk. Dan maar muilkorf om en laten slapen waar wij bij zijn. Het is nou eenmaal niet anders het is voor zijn eigen best wil. Zijn vaccin moet hij nog krijgen dus denk dat ik dat allemaal in 1 doe. Hij is net een jaar geweest vandaar. Hij heeft een tak in zijn bek gehad die helemaal vast zat en heeft daar erge trauma aan over gehouden. Hij vertrouwt geen mens meer. Zou ik ook niet hebben hor als mij dat zou overkomen en ik was hond. Niemand kan een hond uitleggen dat dat niet nog een keer zal gebeuren. Wel jammer voor hem. Maar heel erg bedankt voor je reactie liefs rian
Hi there! Migga: hoe was je echo? Moons en Maart: heel veel plezier bij de echo morgen! Ik baal stevig van het feit dat ik moet werken met het mooie weer op komst. Werk 1 weekend per 4 weken en uitgerekend dit weekend moet ik werken... Nouja er volgen natuurlijk nog vele mooie dagen! Over een weekje weer de echo: kijk er nu alweer naar uit! Buikje groei gestaag door. Zal hubbie binnenkort vragen eens een duidelijke foto te maken, zonder dat ik hoef te klungelen met de camera... Alles goed verder? Allemaal lekker gaan genieten van het mooie weer dit weekend! Liefs Noor
@rian: ik leef met je mee... ons superbange poesje mag dinsdag onder het mes ben benieuwd wat dat gaat worden..... ze vertrouwt niemand.. zelfs ons amper wij mogen dr aaien en daar houd het mee op vreemden in huis.. dan zit ze onder het bed tot min. een uur nadat ze weg zijn.
@ saskia: Ja erg is dat he. Ze vertrouwen gewoon niemand meer, ik wou dat ik het hem allemaal kon uitleggen. Want hij beperkt zichzelf er ook mee. Heeft jou kat ook een trauma opgelopen? Erg is dat he om aan te zien. En weet je wat ik het ergste vind dat mensen meteen denken dat mijn hond vals is. En dat we hem maar weg moeten omdat we een klein kindje hebben. Die hond is gek van mijn zoontje en andersom ook. Ik doe me kind toch ook niet weg als er iets niet aan klopt (zullen de zwangerschapshormonen wel zijn maar kan er echt niet tegen)
Heb net weer even 2 nieuwe buikfoto's in mijn album gezet..... foto's zijn beetje overbelicht dus dit weekend nog maar even nieuwe maken.... Mag morgen al mijn jurk passen... is al klaar... ben benieuwd want heb het gevoel dat uk een groeispurt heeft gehad deze week......
Whaaah! We krijgen een complete, prachtige KNUL! Jawel, het is een jongetje! Precies zoals voorspeld! Ik was bloednerveus, maar bleek gelukkig nergens voor nodig; alles zit erop en eraan en alles functioneerd naar behoren. En oooow wat was het leuk om onze kleine vent weer eens te zien! Hij is echt gegroeid! Ik ben zó opgelucht, blij en trots! Mijn placenta blijkt aan de voorkant te liggen, wat kan verklaren waarom ik de baby nog niet gevoeld heb. Wel vertelde ik dat ik de laatste dagen kriebetljes voel in mijn buikwand, volgens de echoscopiste kon dat heel goed het begin van zijn schopjes zijn! Oooow meiden, ik ben echt zo blij!
Migga, leuk zeg, een jongen, gefeliciteerd meid. Fijn dat alles goed is, nu maar lekker genieten en stoere jongenskleertjes kopen. Liefs Moons
Gefeliciteerd met jullie zoons, meiden! En voor de dames die morgen aan de pretecho mogen (of straks, moet ik eigenlijk zeggen, gezien de tijd...): veel plezier en succes! Ga nu maar es slapen...
@ Migga en Virginie: wat leuk zeg, dat jullie allebei een jongen krijgen! Geniet ervan! Virginie: mag ik vragen waarom je een vruchtwaterpunctie hebt laten doen? @ Brigitte: gaaf zeg, het komt nu zoooo dichtbij! Ik ga in ieder geval heel hard voor je duimen dat je volgende week mooi weer hebt. En super dat je je jurk nu zo vaak mag passen, dan weet je zeker dat hij goed zit. Gaan jullie nog weg na de bruiloft, of blijven jullie lekker thuis? @ Saskia: wij hebben ook een asielpoes. Sinds april nu 2 jaar bij ons. In het begin was ze ook heel schuw, de eerste maand heeft ze alleen maar onder het bed gezeten. Heel sneu, maar nu is ze helemaal "ontdooid". Mss een raar voorstel, maar klets je veel tegen haar? Ik ben toen onze poes zo schuw was veel tegen haar gaan praten en bij ons heeft dat wel veel geholpen. Sterker nog, waar ik nu ga, gaat zij En mss heeft de da anders nog wel een idee? Hoe is het met de rest? greetz, pooh
Goedemorgen meiden! Leuk alweer een jongen erbij! gefeliciteerd! Wij zijn gister op kraamvistite bij mijn collega geweest het was super gezelli en ze heeft echt een heeeel mooi kindje! Toen ik de kleine vasthad begon mijn smurf toch te schoppen! Had het nog niet eerder zo hard en vaak achter elkaar meegemaakt was errug leuk @rian: ik bedoel ook niet dominant naar jullie toe, had je laatst al duidelijk gemaakt dat hij dat gelukkig niet is maar de castratie helpt ook voornamelijk voor dominantie richting soortgenoten. Ben heel blij dat je "trouw" bent aan je hondje we hadden gister namelijk een vrouw in de praktijk met een duitse herder van 2 die ze in wil laten slapen Hij zou volgens haar heel agressief zijn maar hij kwam heel lief en opgewekt de praktijk binnnen (dat wil natuurlijk niet altijd wat zeggen...) Nu bleek dat hij thuis als hij op de vloer lag soms wat kon "knorren"waarschijnljk had het dier dus gewoon pijn als hij koud ligt. De dierenarts heeft haar weer naar huis gestuurd met hond en advies... ben benieuwd! Sorry voor het lange verhaal maar soms kan ik daar zooo verdrietig van worden!
He meiden: gefeliciteerd met jullie boys! Voor de meiden die vandaag voor de pretecho gaan: heel veel plezier en geniet ervan! Ik ga zo werken een paar uurtjes..... En dan eind van de middag eens zien of mijn jurk past of dat ie nog verder uitgenomen moet worden hihihihi En even de babydoos van de Etos ophalen... Hebben jullie al babydozen? Ik heb die van Babydump ook al