september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Ik moet nog ff wachten op de 20 weken echo.... 15 mei pas! Mijn vriend wil liever het geslacht pas weten bij de geboorte en ik twijfelde nog... dus hebben we besloten het een verrassing te houden. Wel moeilijk hoor!

Vorige week heb ik drie dagen lang wat roze afscheiding gehad... Direct in de stress natuurlijk! Bij de vk geweest en volgens haar is er niets aan de hand met de beeb. Waarschijnlijk heb ik een vaginale infectie of zoiets, waarvoor vanmorgen een kweekje is genomen bij de huisarts...
    De vk zei dat de baby heel dicht tegen mijn buik aan lag aan de voorkant en zijn/haar hartje was heel goed te horen. Zelfs de klepjes hoorde je al!
    Sinds 16w3 voel ik de beeb ook al! Geen gekriebel, maar heel duidelijk trapjes! Man... kan ineens een hoop broeken niet meer aan, want hij/zij vindt alles te strak en begint dan volop te trappen! Wel leuk hoor, lekker aanwezig! Meen zelfs dat ik het gisteren aan de buitenkant al kon voelen (17w), maar dat zal niet... wel heel vroeg...

Grappig dat jullie bijna allemaal wat voor lopen op mij, kan ik me een beetje een voorstelling maken van wat komen gaat!
    Heb (nog) geen buikfoto's, maar een buik al wel!

Vorige week tijdens de Mama Mazzel Dagen flink ingekocht bij de Prenatal! Gelukkig geholpen door ouders (Mutsy 4rider en maxicosi) en schoonouders (ledikant en commode), hebben we al bijna alles in huis!

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@marjanne: pff heftig hoor.. lijkt me bijzonder pijnlijk :( hoop dat het snel weer beter gaat!

@maart: oh dat ziet er ook supermooi uit :) en is dichtbij mn huis waar ik nu woon... 6km van mijn oude maar wel bereikbaar met de metro.. dus wie weet toch een optie :)

@rian: tijd voor een nieuwe dierenarts? toch vreemd dat hij bang is voor honden
    ga er toch eigenlijk vanuit dat de meeste honden grommen tegen de dierenarts :)

hoop bijgebabbeld hoor..
    ik was maar een weekendje weg.. en toch alweer even gauw 5 pagina's bijgepraat met dit mooie weer.

voel hier trouwens nog steeds helemaal niets
    maarja.. feit dat ik er al voor gewaarschuwd as dat dat dat waarschijnlijk nog even zou duren (tot 20 weken ofzo.. net als mijn buik) stelt me dan weer een beetje gerust :)

3. Saskia78

@maart: dat zwangerschapszwemmen daar is precies gelijk met mijn tai chi :(

*baal daar beetje van*

zag er echt leuk uit....

nog even verder zoeken dus maar :(

4. triez

triez Actief lid

hello ladies,

ik schrijf niet vaak , maar lees bijna alles mee....
    even een update van mijn kant. Wat gaat het hard joh onwijs.
    vanmiddag op controle geweest en onze kleine groeit netjes volgens planning. baarmoeder zit nog net onder mijn navel en moet met 20 weken ter hoogte van de navel zitten dus perfect.
    Het hartje klopte perfect, hij/zij ligt erg rustig ,hartslag van 135.
    wij denken allebei dat het een jommetje is..... nog 2 weekjes en dan weten we waarschijnlijk meer. spannend he.

heb me ogegeven voor zwanger en fit. ben benieuwd of het wat is... we zullen zien.

meiden een fijne dag nog vandaag enne tot gauw

liefs triez

5. seetje

seetje Lid

26 okt 2006
    75
    0
    0
    Omgeving Breda
    ha dames,

Ik heb zojuist mijn 20 weken echo gehad en zover ik kon begrijpen was alles ok. We hadden alleen een PIEP mens van een echografiste. Ik heb op het laatst maar zelf gevraagd of alles goed was, want ze zei niks, alleen hier zit een armpje en hier een beentje, maar dat zag ik zelf ook wel. Ze keek ook wel 5 minuten naar het hartje dus ik meteen in de stress natuurlijk, mijn man vroeg ook al is er iets aan de hand, wat blijkt ze kon het gewoon niet goed zien ivm de schaduw. Tot overmaat van ramp stopte ze opeens zonder te vragen of we wilde weten wat het werd ! Ik vroeg het nog snel en weet je wat ze zei : Daar kijken we eigenlijk niet naar, had je dat niet eerder kunnen zeggen. Daaaaaaaa het is toch mijn 1e ik weet toch niet hoe het allemaal werkt. Toen ruiste ze een paar keer over mijn buik en met de mededeling : volgens mij zie ik niks hangen, konden we weer naar buiten. Ik helemaal over de mik natuurlijk. Nu laten we woensdagavond maar een geslachtsbepaling doen bij een echoburo, want ik wil wel graag weten wat het wordt. Ik ga straks ook nog even de verloskundige bellen, die krijgt de uitslag ook van de echo en maar even aan haar vragen of alles echt ok is. Lekker frusterend.
    Maar er waren gelukkig geen rare dingen te zien en ik ga er dan ook wel vanuit dat alles goed is. Jammer dat het zo is gelopen, maar ik laat gewoon nog een geslachtsbepaling doen en een 3d echo en dan hebben we misschien meer geluk.
    So een heel verhaal, maar het moest er even uit !

6. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Inderdaad wat een PIEP Mens!
    Onze was ook niet het vriendelijkste van allemaal, heel medisch en zakelijk maar wel gevraagd aan ons of we het wouden weten..

Nou hopelijk krijg je een leuker persoon met de pret echo.

Rianne... Sterkte met je Hond.

7. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Saskia, jammer dat is inderdaad balen. Nu verderzoeken.

Seetje, wat een .....pieeep. Dat kan ze toch niet maken. Hopen dat het volgende keer beter gaat.

8. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    Seetje: lekker wijf wel. Ze mag toch wel horen te weten dat als het de 1e keer een echo is, dat je wat meer uitleg mag geven. Iig veel plezier bij de geslachtsbepaling.
    jikke

9. Saskia78

heb nu een site gevonden over zwembaden in rotterdam
    blijft vervelend zoeken.. maar nu tenminste een beetje overzicht van welk zwembad waar ligt :)

zag ook dat barendrecht eigenljk heel goed bereikbaar is vanaf mijn nieuwe huis
    maar helaas ook enkel op donderdag zw-zwemmen heeft.

nu even bij het zwembad afrikaanderplein aan het polsen.. maar nog geen reactie daar en kan niet helemaal wijs uit de site

maarja.. we komen ergens dus :)

10. Saskia78

@seetje: raar verhaal zeg :(

11. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

6 nov 2006
    314
    0
    0
    Ief, Suus en Pooh... Waar blijven jullie nou? Ik ben zo benieuwd hoe jullie echo was!

12. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
  13. seetje

seetje Lid

26 okt 2006
    75
    0
    0
    Omgeving Breda
    Misschien zijn ze naar dezelfde geweest als ik en zitten ze ook te flippen, ha ha ha ha ha !
    Ben inmiddels al wel een beetje gekalmeerd hoor !

Wel grappig om iedereen z'n buikfoto's te zien. Ik zit allemaal te vergelijken of ik een beetje met jullie op schema lig qua buik. Bij mij was het vorige week opeens een explosie. Eerst een beetje opgezet, maar nu is er geen ontkennen meer aan.

14. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

heyy meiden,

seetje: Wat belachelijk, kan toch wel wat vriendelijker. Gaat bij volgende echo straks veel leuker:).

Net bij dierenarts geweest. Wat een ramp, me hond hield zich voor zijn doen in het begin vrij rustig:). Wel blaffen beetje grommen, toen ging ze onderzoeken, me schoonvader hield me hond vast, ze zat aan zijn teen en heel me hond werd hysterisch! piepen joelen, me schoonvader dus nu 2 gekneusde ribben! Pijnstillers gehad en als het niet over gaat volgende week foto laten maken, nou had ik ook afspraak gemaakt voor castratie nu is me vriend weer boos omdat ik dat niet met hem heb besproken! !@@##$%$ Kan ik me dus echt kwaad om maken want hebben we wel gedaan, maar kan nu moeilijk discussie met hem aangaan hij zit natuurlijk andere kant van de wereld. Dus zit er nu ff doorheen als dat gezeur. blegh

15. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Sorry dat ik jullie zo lang heb laten wachten! Moest nog ff terug naar het werk....

Onze uk is volledig APK-goedgekeurd! We zijn echt zoooo ontzettend blij! :D
    De gyn nam alle tijd van de wereld en zijn conclusie was dat hij helemaal niets verkeerds kon vinden. Pfffff. Na vorig jaar begon ik de afgelopen dagen toch ineens wel weer heel erg nerveus te worden. Maar dat is nu weer helemaal voorbij!

Ook hebben we weten te regelen dat we voorlopig iedere 3 weken op controle mogen komen, ipv de normale 4. De komende weken zijn voor ons redelijk "beladen" omdat het tijdstip dat het een jaar geleden is van ons eerste kindje steeds dichtbij komt. De volgende controles bij de gyn zijn op 16 mei en 6 juni. Maart: wil jij deze digibeet een handje helpen en de lijstjes opdaten? Thanks!

Oh, en we hebben gezien welk "merk" we krijgen! Maar we gaan proberen dat nog even een tijdje een verrassing te houden ;) (heb ook af en toe het idee dat er een bekende meeleest, dus vandaar....)

Enne, bedankt dat jullie zo meeleven!

liefs
    Pooh

16. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Pooh: Fijn dat alles goed was:D:D! jammer dat we het nog niet mogen weten:(:p. Fijn dat de gyn zo aardig is en jullie gerust wilt stellen toch?

liefs rian

17. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    @seetje: wat een verhaal! je zou toch zeggen dat ze wat meer interesse kunnen tonen in de a.s. ouders en dat ze je dingen uitleggen enzo.

@rian: jeetje, dus je schoonvader en de hond aan de pijnstillers! :confused: Maar de dierenarts kon er weinig zinnigs van zeggen begrijp ik. Wel lastig dat je je hond nu een week lang pijnstillers moet geven en dan moet afwachten of het overgaat. Wel logisch dat je hem laat castreren hoor, mss dat hij dan ook wat "rustiger" wordt wat grommen betreft. Vervelend dat je vriend zo reageerde. Mss had hij er liever bijgeweest, ipv dat z'n vader een stel geneusde ribben eraan over heeft gehouden ;)

18. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Hé Maart,
    Ik zie dat ik niet meer op de lijst sta van afspraken?
    Wil je mij er svp weer opzetten :cry:
    1 mei 20 weken-echo en 25 mei pretecho.
    Dank je wel alvast meid!

Hier voor de rest alles goed. Vanochtend langs mn HA geweest voor mn darmen die de laatste tijd zoveel opspelen. Ik heb nu lactulose siroop meegekregen in de hoop dat het voortaan allemaal wat makkelijker gaat :oops: Van het weekend ook weer hevige krampen gehad :x
    Dat is echt zo vervelend en pijnlijk, volgens mij kan het niet veel erger zijn dan weeen, denk ik af en toe wel eens.

Ik voel ook heel duidelijk de kleine. Vanochtend had ik ineens een bult op mn buik zitten, ter hoogte van mn navel en dat trok langzaamaan weer weg. Echt grappig hoor, volgens mij waren dat echt billen, hahaha
    En ik voel het ook de hele dag door rommelen, geweldig! En vooral ´savonds als je naar bed gaat, komt de kleine tot leven!

Nou meiden, iedereen de groetjes en veel plezier met alles!

19. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Nou me hond werd zo hysterisch van de pijn dat ze niet echt goed kon onderzoeken. Me vriend heeft het ook gewoon niet makkelijk daar als hier van alles gebeurt hij is beetje gefokt laatste tijd en het lontje is al bijna op bij ons 2e dus ga nu maar niet discuseren he;)

En gelukkig hebben we deskundige in het midden die me af en toe kan helpen met oplossingen voor me hond:D daar ben ik blij mee.

liefs rian

20. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

pooh: Maar misschien wil je het niet vertellen maar ik weet niet wat er is gebeurt met je bij je vorige jaar maar ben wel nieuwsgierig, dan begrijp ik ook beter waarom je zo gespannen bent. Sorry als ik je beledig hor dat is niet me bedoeling.

Deel Deze Pagina