Hmm wij hebben laatst ook poes laten steriliseren. maar achteraf gezien.. vonden wij het erger dan zij. ze was wel helemaal zwaar in paniek zolang ze bij de dierenarts was. ook na de ingreep moest ze nog tot 6 uur blijven.. en al die tijd supergrote ogen en niets gegeten. maar eenmaal thuis hopte ze al heel snel weer de bank op en af. (en de dierenarts heeft dr onderhuids gehecht zodat ze niet nog een keer langs hoefde te komen.. we vermoeden dat dat zelfbescherming is geweest.) maar omdat ze te wild (lees; bang) is om pijnstillers te geven geen pijnstillers mee gekregen maar de belofte dat als het ECHT nodig was dat ze een injectie zou krijgen ipv pillen. (niet dat je die makkelijk kan geven... maar pillen is in ieder geval 100% geen optie) maar die hebben we heel niet nodig gehad tegen de tijd wij naar bed gngen waste ze het plekje nog wel vaak.. maar sprong en vloog ze al eigenlijk al weer als vanouds. dus.. moraal van het verhaal: niet te veel zorgen maken
Hoi allemaal, Mouschy, wat een gave wagen! Dat wordt wandelen straks! Hoe oud is Ewout nu? Toch wel lekker hoor, dat hij zo z'n eigen zitplekje heeft. En jij hoeft er niet minder om te wandelen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je superblij bent met de wagen. En 'm dan ook nog winnen, ipv zelf moeten kopen! Helemaal top. MissX en Patries succes bij de vk straks! Maart: leuk dat je naar Eurodisney was. Blijft leuk he? Moest je veel attracties overslaan, of viel het mee? Rian: succes met je hond en kleine mannetje, en doe maar lekker rustig aan hoor! Sas: merk je nu dat jullie poes nu rustiger (minder bang) is als voor de sterrilisatie? Of merk je daar nog weinig verschil in? Hier gaat het verder lekker z'n gangetje. Vandaag 21 weken! groeten, pooh
@pooh: mja ze is wel iets minder moeilijk in de dagelijkse omgang ze ligt nu ineens graag naast me in de stoel vroegah.. was dat enkel asl k de laptop op schoot had nu ook als ik een goed boek lees maarja.. optillen, bezoek, te snelle bewegingen worden nog steeds niet op prijs gesteld. wie weet komt het nog en anders tja.. ze is zo ook lief hoor enkel eh.. alleen als we alleen thuis zijn.
AGENDA Mei Patries: 2 mei VK controle (19w2d) Miss X: 2 mei VK controle (22 weken) Jikke: 3 mei (20 weken echo) joepie: 3 mei vk controle (20 weken) 7 mei 20 weken echo Noor: 3 mei: echo (18w5d) Darce: 7 mei (20 weken echo) Kristel: 7 mei (20 weken echo) Rian: 7 mei (controle gyn vruchtwater) Miss X: 7 mei (Pret-Echo) Marsab: 8 mei (20 weken echo/ 21 weken) Lucky1979: 8 mei (20 weken echo) Maart: 8 mei vk controle (23 weken) Triez: 8 mei ( 20 weken echo, 21 weken) Saskia: 8 mei (20 weken, controle vk) Danique: 8 mei (23 weken, controle vk) Patries: 9 mei (20 weken echo, 20w2d) Ief: 9 mei vk controle (22 weken) Suus: 10 mei (controle ha) Sophie: 11 mei (controle vk) Siesje: 14 mei (controle vk) Miss X: 14 mei (Vu ziekenhuis rondleiding) Siesje: 15 mei (20 weken echo) Mouschy: 15 mei 3D echo! Lucky1979: 15 mei VK controle, 21 weken Rian: 16 mei (vk controle 24 weken) Brigitte: 16 mei vk controle Noor: 16 mei 20weken echo (20w4d) Pooh: 16 mei controle gyn Noor: 22 mei GYN Saskia: 24 mei "20"-weken echo (zit dan alweer op 22w... ) Mouschy: 25 mei VK controle Joyce: 25 mei (pret echo) JUNI Danique : 4 juni 3D echo Pooh: 6 juni controle gyn
Mouchy, leuke kinderwagen hoor! Blauw is ook leuk. En helemaal die velle kleurtjes . En helemaal relaxed natuurlijk als je hem gratis hebt gekregen ! Sja wij moeten onze poes ook nog laten helpen. Ze is gelukkig krols af. Heeft echt ruim een week geduurd! Pffffffff Weet ponyville al wat ze krijgt? Hoe werkt het eigenlijk als je gaat trouwens? Moet je dan ook nog een extra testament opnemen? Of kan je dat meenemen in je huwlijksevoorwaarden? Ik moet me er eigenlijk ff goed in gaan verdiepen!
Oh leuk! Dus met die score erbij staan we kiet? Tenminste als ik het zo goed gok Even een vraagje @ iedereen. Ik heb sinds vandaag een vaag gespannen gevoel in mijn buik. Alsof mijn hele buik strak staat. Beetje zelfde gevoel als je je heel erg uitstrekt. Voel het voornamelijk aan de bovenkant van mijn buik. Maar nu ik zo zit voel ik het ook aan de onderkant. Heb net de hele avond eigenlijk heel rustig op de bank gelegen. In de hoop dat het over gaat. Maar het gevoel blijft. Heel vaag! Als ik op mijn buik druk is het ook weer niet dat ie kijhard aanvoeld ofzo. Weet iemand wat dit kan zijn? Als het een harde buik is, dan is het toch vaag dat ik die krijg (en blijft aanhouden) zodra ik op sta? of zit? heb ook nog nooit een harde buik gehad, dus vandaar mijn vraag .. Hopelijk kennen jullie dit gevoel! Denk dat ik nu maar lekker mijn mandje in ga en hopen dat het gevoel morgen over is! Welterusten voor iedereen! Liefs
Sept.mama's herkennen jullie het volgende: Mijn kleine spruit wil nog wel eens flink bewegen - wat natuurlijk erg leuk is - maar ze zit regelmatig helemaal onderin mijn buik, boven het schaambot, waar er relatief weinig ruimte is, lijkt me. Kennelijk vindt ze het een leuk plekje, maar als ik dan lig voel ik mijn onderbuik helemaal straktrekken en dat is geeft een vervelend (edoch gezellig) gevoel. Doen jullie schatjes dit ook?
Goedemorgen allemaal He ief dat klinkt een beetje hetzelfde als ik had alleen kreeg ik de harde buik met veel pijn erbij. De rst van de dag bleef mijn buik harder en de VK zei dat dat idd kon. Is het vandaag al wat beter? anders kan je even vragen aan je VK hoe lang het mag duren. Hier ging het gister wat beter maar gisteravond weer eerst steeds harde buiken terwijl ik op de bank lag en voor ik naar bed ging weer een aanval van steken en veel pijn. Vanmorgen ook al weer een harde buik gehad terwijl ik nog op bed lag, misschien komt het toch omdat de kleine zo druk is. Heb namelijk elke keer de harde buiken nadat hij/zij heel actief is geweest. De VK zei al dat hij heel erg druk is, ben benieuwd of hij dat na de bevalling ook zal zijn
@Ief: volgens mij is het normaal en hoef je je geen zorgen te maken. Ik heb het ook, al is de spanning meestal in de avond het ergst (na avondeten).
Hoi Pomme, Ik herken dit gevoel ook ! Die van ons ligt ook graag daar en af en toe probeer ik haar iets naar boven te duwen.. Soms verplaatst ze dan wel door mijn (zacht) geduw. Maar het is idd af en toe een beetje rottig gevoel ... Ik kan het gevoel ook niet goed uitleggen!
Tahnks ladies voor jullie antwoord! Zat me gisteren alweer zorgen te maken .. ik herken dit gevoel ook niet echt, waardoor je dan gelijk gaat piekeren . Vanmorgen was het alweer iets gezakt, maar nu voel ik het wel weer lichtjes.. het gevoel is niet heel dominant aanwezig, maar het is er wel haha. Heb ook wel het gevoel dat mijn buik een groeispurt maakt.. gelukkig ben ik niet de enige met dit gevoel ... Han, die van mij is ook best wel druk, maar door de voorliggende placenta voel ik het een stuk zachter... Miss dat mijn buik er ook wel op reageerd, net zoals bij jou! Hihi ze zeggen toch altijd dat hoe drukker in de buik, hoe rustiger eruit haha... Ben benieuwd!
@Ief: volgens de website Medicinfo.nl is een harde buik vaak een teken dat je het rustig aan moet doen. Werk je missschien een beetje te hard? "[...] kan je soms al wat last hebben van harde buiken. Vooral als je druk bent geweest kan de baarmoeder protesteren door hard te worden. Een paar keer een harde buik per dag is niet erg. Maar heb je het veel vaker, dan is het toch echt een teken dat je het rustiger aan moet gaan doen."
Ik had idd al een beetje lopen zoeken, maar kon niet echt het juiste vinden zoals ik het voel. Want mijn buik is niet kijhard, zoals iedereen beschrijft. Het is meer dat ik eht gevoel heb dat ie gespannen is, maar het voelt zeker niet aan als een kijharde bal.... En qua drukte valt het juist reuze mee. Neem genoeg mijn rust... Tenminste dan denk ik hahaha. Gelukkig volgende week weer voor cotnrole naar de VK. Even navragen wat het nou precies kan zijn. Misschien dat die klein meid ook wel giga aan het groeien is, waardoor mijn baarmoeder opgerekt wordt. Wat jij?
Heb ook het gevoel dat baby-girl een groeispurt meemaakt, vooral gisteren - moest er even van gaan liggen - buik was ook niet keihard maar het leek alsof iets wilde gaan opstijgen uit mijn buik haha... tsja, hoe omschrijf je zoiets?
Even een reactie van een juli-mama: dat gespannen gevoel had ik ook een tijd geleden, het duurde meer 2 dagen aan een stuk door, en was zeker geen harde buik. De HA zei dat het niets ernstigs was... Bovendien groeide mijn buik in die weken heel erg snel. Dacht dus dat het wel eens mijn spieren konden zijn die er aan moesten wennen. Onze zoon lag daarvoor steeds in stuit. En na die 2 dagen voelde ik ineens een heel vreemde, langzame beweging in mijn buik, geen schoppen maar meer een draaiing. En meteen was het nare gespannen gevoel weg! Wat bleek bij de VK-controle een paar dagen later: hij lag met z'n hoofd naar beneden! Als ik de plaatjes in boeken of op internet bekijk, klopt het dat tussen de 20 en 30 weken de baby ineens omgedraaid is. Geen idee of dit vaker voorkomt, maar ik vond het best toevallig...
Kieteltje, bedankt voor je reactie! Ze lag met de 20 weken echo vorige week in een stuit, maar ze heeft nu nog genoeg ruimte om te kunnen draaien. Maar ik voel idd nog steeds de schopjes beneden. Af en toe lijtk het wel of mijn hele buikinhoud omdraaid (voelt alsof je over een heuveltje rijd of in een achtbaan zit). Maar ik zal het volgende week nog wel even vragen aan de VK. Just in case! Het is toch niet zo dat je kind al zo snel in een stuit kan liggen en dan blijft liggen tot aan de bevalling? Pff dat hoop ik echt even niet hoor ...