september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Pff.. ik geloof da thet vandaag eindelijk echt tijd is voor nieuwe kleren.

vannacht gevoel alsof mn buik voelbaar groeide...
    en vandaag zit mn broek ineens te strak :(

althans.. vanochtend viel het wel mee
    maar nu na een hele dag.. ben ik hem goed zat eigenlijk

nog uurtje werken.. en dan snel naar huis fietsen en een andere broek aan :)
    en morgen! een echte zw-broek kopen vrees ik :)

De broek die ik nu aan heb.. is de broek die ik rond kerst (en dus voor de zwangerschap) gekocht heb omdat ik nogal veel was afgevallen :)

wel grappig dus
    en eh.. +3,5kg nu ongeveer
    best netjes so far

2. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Hey,

Patries: gefeliciteerd! Heeft je droom toch gelijk gekregen! Bijzonder hoor.

Saskia: m'n duimen draaien overuren! Ik hoop dat jullie een fantastische dag hebben. Maar mocht het weer toch niet helemaal meewerken: wij zij hartje winter getrouwd en ik heb het echt niet koud gehad (terwijl ik echt een koukleum ben) Die dag wordt je vanzelf warm! Ook heeft het bij ons behoorlijk geplensd, maar ook dat mocht de pret niet drukken. Geniet van jullie trouwdag!

Rian: lekker dat je een dagje een kan bijtanken!

Jennifer: Hier voel ik de uk de ene dag ook meer dan de andere. Gisteren werd er heel druk verbouwd daarbinnen. Zo hard dat manlief op een gegeven moment de kleine stevig heeft toegesproken dat ie wel voorzichtig moest zijn met mama. Blijkbaar luisterd de kleine ukkepuk nu al goed naar papa, want vandaag is het een stuk rustiger ;)

Ief: van die coquilles weet ik niet, mss iets voor onder het topic gezondheid?

Heb vorige week zelf de vraag gesteld over gerookte kipfilet (in zo'n vacuumverpakking), maar daar heb ik ook nog geen duidelijk heid over. Iemand hier die dit weet?

greetz,
    pooh

3. Saskia78

Hmm ik dacht dat gerookte kip wel kon...

die is tenslotte door en door gaar

(heb het laatst zelf in de salade gegeten zegmaar)

de meneer van het restaurant voor onze lunch was trouwens handig..
    die zou rekening houden met mij.. en zet vervolgens carpaccio op het menu
    na even kort mopperen.. krijgt iedereen nu carpaccio en ik iets anders

mar carpaccio is ZO lekker :S
    nahja.. ben dus wel nieuwsgierig wat ik dan nu ga krijgen :)

4. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    hallo

weten jullie misschien ook of je monchou taart mag hebben. of cremefresche en zureroom? wilde gisteren een kip gerecht maken met zure room maar er staat niet op dat het van gepastureerde melk ik gemaakt weten jullie dit?

5. Saskia78

3. In welke kaassoorten kan de Listeria bacterie voorkomen?
    Goede “voedingsbodems” voor de listeria bacterie (waar de bacterie zich bij voorkeur vermenigvuldigt) zijn paté, voorverpakte of te lang bewaarde salades, koude kip (en ander vlees), zachte kaassoorten van ongepasteuriseerde melk, kaas met een gewassen korst (met name bij onvoldoende hygiëne) en koud gerookte of rauwe vis en schaal en schelpdieren. In deze folder beperken wij ons tot de mogelijke risico’s van bepaalde kaassoorten.
    Het merendeel van het assortiment Buitenlandse kaas in onze winkel wordt gemaakt van gepasteuriseerde (d.i. voldoende verhitte) melk. Deze kaassoorten kunnen in principe zonder risico worden gegeten. Van de kazen die gemaakt zijn van ongepasteuriseerde melk, de zogenaamde buitenlandse “boerenkazen”, vormen de harde kaassoorten geen risico. Door de in deze kaassoorten aanwezige melkzuren (kenmerkend voor harde kaas) kan de listeria bacterie niet overleven.
    Wat nu overblijft zijn de zachte kazen van ongepasteuriseerde melk, ook wel genoemd rauwemelkse kazen. Op de verpakking van de meeste van deze kazen wordt dit (in het Frans) bij de naam vermeld als “de Meaux”, “Fermier”, “au lait cru” of alleen “cru”. In geval van twijfel weet de medewerker in onze winkel altijd of een kaas gemaakt is van gepasteuriseerde of ongepasteuriseerde melk.
    Tijdens zwangerschap of bij verminderde weerstand wegens ziekte of ouderdom wordt aanbevolen deze kazen niet te consumeren. Alle overige kaassoorten, mits gekoeld bewaard en hygiënisch verpakt en behandeld, kunnen gewoon gegeten worden. Bewaar aangebroken producten zoals paté en zachte kaas niet langer dan 2 dagen afgedekt in de koelkast.
    Overigens geldt in het algemeen dat de listeria bacterie volledig wordt uitgeschakeld door gewone kookprocedures, als het voedsel door en door is verhit. Dit is ook van toepassing op de zachte kaassoorten van ongepasteuriseerde melk, deze kunnen dus wel in een gerecht worden verwerkt, mits dit door en door wordt verhit.

6. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Gefeliciteerd Patries, hier ook een jongen, leuk is het he? :)
    Succes met het kiezen van de naam (wij hebben een Engelse naam, die je afgekort ook in het Nederlands tegenkomt, hoewel weinig... jaaaa....)

Hier ook dat druilerige weer in Noord-Holland, ik zat vanmorgen goed uitgerust in poncho, regenbroek en laarzen op de fiets (= 11 km heen en 11 km terug) en natuuuuuurlijk geen spatje. Dus op de terugweg alles in een plastic tas... ben halverwege... barst het toch los... zeiknat was ik!

Ga nu even op mijn pc het filmpje van mijn zoon bekijken, heb ik sinds maandag niet meer kunnen doen. Genieten is dat toch...

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Moons, mooie buik!

En Saskia, geweldig hoor, er komt een mooie dag aan voor jullie!

8. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Goede reden om morgen eens flink te gaan shoppen Sas! En lekker he, carpaccio? Hier nog zo'n fan! Heb m'n verlanglijstje voor na de bevalling al klaar :D (carpaccio, biefstuk....)

Trouwens, mss handig om ff na te vragen wat ie je wil voorschotelen? Zo lullig als je op je trouwdag wat voorgeschoteld krijgt wat je niet mag hebben, toch?

Nog bedankt voor het "listeria"-stuk. Lijkt me dan toch niet zo handig, die gerookte kip. 't is idd wel door en door verwarmd, maar wel koud. Je mag tegenwoordig ook vrijwel niks meer he, als je zwanger bent... Ja, ademen! ;)

9. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Saskia: ik kan je filmpje niet zien helaas :( Is vast mooi! Ben toch wel benieuwd naar het geslacht, hoor :)

@Rian: ik roep sinds kort, dat ons kind op 3 oktober geboren gaat worden. De prognose staat nu op 27 september, dus wie weet.

10. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hallo allemaal!

Ben blij dat het allemaal goed gaat met de toekomstige mama's hier!

Ik ben momenteel zooo moe.. Moe maar gelukkig, omdat ik het kleintje meer en meer voel. Soms is het wel irritant, als hij erg laag is, dan is er zo'n druk vanonder in de buik. Maar hoe verder de zwangerschap vordert, hoe meer je die gevoelens leert kennen, en dat is wel tof.
    Als ik ergens in mijn buik een druk voel, weet ik dat hij daar zit. Dan is dat gedeelte zo hard als iets..

En vind het zalig dat iedereen het nu ook goed zien. Dan ben ik zo fier! :D

Is het waar dat je vanaf een bepaalde week je kindje elke dag minstens x keer moet voelen?

En Migga, ik denk dat wij hetzelfde badje hebben gekocht!

Have a nice weekend iedereen! 8)

11. Saskia78

carpaccio, hertenbiefstukje... :)
    en een lekker glaasje rose
    Niets mis mee.. helaas moet het nog even wachten.
    Oh en een broodje gerookte zalm
    DAT is echt mijn zwak als ik het zie liggen.. voel ik me bijna zielig :)

enneh.. ik woon in r'dam.. dat ademen is hier ook niet super hoor *grin*
    achja.. eerst bevallen.. dan borstvoeding probably
    en dan! jum :)

12. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    dank je wel saskia. dan eet ik vanavond een stukje monchoutaat of mischien wel 2 vind het zo lekker.
    mijn vader is jarig en mijn moeder had taart gemaakt.
    ik heb zelf ook nog een site gevonden waar alle kazen opstaan die je wel mag eten.

www.zuivelonline.nl

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    hee meiden, ligt het aan mij of is Brigitte al een tijdje niet online geweest? heeft iemand nog wat van haar gehoord?

groetjes suus

14. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Hihi Sas! Nou, volgens mij kun je je hertenbiefstukje en carpaccio prima combineren met je borstvoeding ;) En ik dacht dat eens een glaasje rose ook geen kwaad kon, als je het maar direct na een voeding neemt (en niet voor een voeding, dan krijgt inieminie de hik), maar dat moet je nog maar ff navragen voor de zekerheid.

Ik woon niet al te ver bij je vandaan, dus weet wat je bedoelt met ademen :rolleyes:

Joepie, goede link trouwens! Viel me meteen op dat mozzarella er niet bij staat, maar als je dat goed verhit is er volgens mij niks aan de hand.

Brigitte heb ik pas nog heel even online gezien (of laat m'n geheugen me in de steek?), maar ze was erg druk dus heeft ze momenteel weinig tijd.

15. Roxx100

Roxx100 Lid

5 mei 2007
    62
    0
    0
    Groningen
    hallo allemaal
    Jeetje wat een berichten, maar wel leuk om te lezen.
    Ik ben linda en nieuw hier. Ik ben op 19 september
    uitgerekend en heb geen idee wat het zal worden.
    Ik dacht ik stel me maar even voor..... :D

groetjes

16. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Roxx100: welkom hier! Klets lekker mee!

Maart: lekker geshopt?

Moons: mooie buik hoor!

Saskia: jullie krijgen hoe dan ook een geweldige dag. Wat draag je eigenlijk?

Pooh: hihi, en je maar afvragen waarom de kleine zo heerlijk sliep na dat glaasje rose ;) Ik dronk tijdens de BVperiode idd ook weleens een glaasje wijn en dan idd direct na de voeding.

Joepie: gefeliciteerde met je vader!

Patries: jeetje, dat wordt wel een beetje afzien voor je, maar lang leve de airco :)

Virginie: leuk he, dat iedereen het opeens ziet?!?!

Pooh: geen idee over die kipfilet, eet eigenlijk nooit kip...

Darcy: who knows 3 oktober! Dan moet je nog een weekje extra geduld hebben!

@Iedereen: alles goed? Fijn weekend allemaal!

Hier alles goed, me een beetje te druk gemaakt met klussen in het nieuwe huis vandaag, dus doe vanavon helemaal niets meer, ga lekker in bad. maar het begint nu eindelijk op te knappen na dagen van behang verwijderen etc etc. Babykamer is voor 2/3 behangen, de kamer van onze dochter bijna afgeverfd, onze toekomstige slaapkamer helemaal voorbereid om te verven, dus het schiet op, leuk leuk!

Heb bij Ikea een gewone ladekast gezien, wit met 8 lades, 160cm breed, die we wrs gaan kopen als extra grote commode, kan er evt en een badje en een verschoonkussen op, of gewoon twee verschoonkussens, dan nog een kast en een extra bedje en tada. De kamer van mijn dochter wordt ook geweldig! Ik zal als het af is weleens foto's plaatsen, zo ook weer een nieuwe buikfoto. Camera ligt in het andere huis. Begint wel lekker te groeien en ukkies roeren lekker rond daarbinnen, wel gezellig!
    Ga lekker mijn bad laten vollopen, tot morgen weer!

Liefs Noor

17. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Hey meiden!

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
    Heb eindelijk mijn positie kleding binnen!
    Een witte broek, bruine rok(je), 3 lange shirtjes, 3 hemdjes, 2 buikbanden!
    Whaha, ja ja, als je het doet, moet je het goed doen! hihihi ;)

18. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Noor wij hebben die ladenkast ook als commode, ideaal.
    Natuurlijk maar voor 1 kind maar 2 aankleedkussens kan prima en heel veel ruimte in de laden.

Brigitte is een tijdje niet geweest maar ze was erg moe schreef ze, misschien dit weekend weer.

Marsab, leuk in de nieuwe kleren, waar heb je ze besteld?

Hier gaat alles lekker, geniet volop van het getrappel.

19. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo mama's

Vandaag wezen shoppen maar niet echt helemaal geslaagd. Ik heb wel een matras gekocht en 2 dekentjes.

Pfff wat moet ik nog veel kopen. Ik heb nog een hele lijst, het kost ook allemaal veel geld.

Marsab, gefeliciteerd met je aankoop. Heerlijk als je geslaagd bent he.

20. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Hoi Maart,

Plaats mij ook maar in de lijst hoor ;)
    Bij mij is er namelijk een kleine meid onderweg!

De 20 weken echo afgelopen donderdag ging super,alles erop en eraan!

Ik ben zo happy! :D Een dochtertje! :whistle:

Liefs Angeltje

Deel Deze Pagina