september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Suus: JONGEN - uitgerekend 1 september

Mouchy: JONGEN - Uitgerekend 1 september

Migga: JONGEN - uitgerekend 3 september

Miss X: MEISJE - uitgerekend 3 september

Marjannie: MEISJE - uitgerekend 3 september

Brigitte: VERRASSING- uitgerekend 4 september

Las: MEISJE - uitgerekend 4 september

Virginie: JONGEN - uitgerekend 4 september

Maart: MEISJE - uitgerekend 5 september

Danique: VERRASSING- uitgerekend 5 september

Sophie: MEISJE - uitgerekend 5 september

Rian: MEISJE - uitgerekend 6 september

Ief: MEISJE - uitgerekend 8 september

Seetje: JONGEN - uitgerekend 8 september

Berbel: JONGEN - uitgerekend 9 september

Pomme: MEISJE - uitgerekend 10 september

Pooh: VERRASSING - uitgerekend 12 september

Gonzo: VERRASSING - uitgerekend 13 september

Jikke: MEISJE -uitgerekend 14 september

Joyce: MEISJE - uitgerekend 16 september

Sas25: MEISJE - uitgerekend 16 september

Jennifer: MEISJE - uitgerekend 18 september

Triez: JONGEN - uitgerekend 18 september

Patries: JONGEN - uitgerekend 20 september

Marsab: VERRASSING - uitgerekend 21 september

Moons: JONGEN - uitgerekend 22 september

Kristel: JONGEN - uitgerekend 22 september

Han: ? - uitgerekend 23 september

Modo: JONGEN - uitgerekend 23 september

Saskia: VERRASSING - uitgerekend 24 september

Joepie: ? - uitgerekend 24 september

Lucky: VERRASSING - uitgerekend 25 september

Darcy: JONGEN - uitgerekend 27 september

Angeltje: MEISJE - uitgerekend 28 september

Noor: (2ling) 2 JONGENS - uitgerekend 29 september

Siesje: VERRASSING - uitgerekend 30 september

Avalon: JONGEN - uitgerekend 30 september

Verwacht:
    15 JONGENS
    13 MEISJES
    8 VERRASSING
    2 NOG ONBEKEND

Geboren:
    0 JONGENS
    0 MEISJES

2. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Nou, Saskia, ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier is het wel wat winderig, maar droog, en meer blauw dan wolken! Hoop dat het bij jullie ook mooi is!

3. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Saskia heel veel plezier vandaag, geniet er van!

Avalon welkom bij de jongens club ;)

Lucky1979: 15 mei VK controle, 21 weken
    Siesje: 15 mei (20 weken echo)
    Mouschy: 15 mei 3D echo!

Lucky en Siesje veel plezier vandaag!
    Siesje blij aan toe dat het bij jou hielp die kuur, want bij mij helpt echt niets! ik loop er nu al mee vanaf Jan. en ik loop nu bij de gyn.... (alleen voor die bacterie). :cry:

Ik heb vanvond de 3D echo! spannend weer. Met Ewout heb ik het 2x laten doen. En het was altijd even leuk om te zien, even kijken hoe het daar binnen allemaal gaat. :D

4. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    @Mouschy.... wat vervelend zeg! Heb je dus ook al verschillende kuurtjes gekregen? De huisarts wilde me eerst een pasta geven die ik moest inbrengen met een spuit ofzo, maar omdat ik zwanger ben, heeft ze toch iets anders genomen: 3 capsules. Deze moest ik drie avonden achter elkaar inbrengen.

Vanmorgen de 20 weken echo gehad! Ze heeft erg uitgebreid te tijd genomen (35 minuten) en uitgelegd waar ze naar keek en hoe ze dat zag. Alles was helemaal in orde... soms even lastig te zien, aangezien de kleine lekker aan het trappen, zwaaien en omdraaien was!
    Ze heeft keurig gevraagd of we wilden weten wat het geslacht is, maar (hoe moeilijk!) we hebben nee gezegd. "Kijk dan maar even de andere kant op, want ik moet toch even zien of het goed ontwikkeld is!".... Zij weet het dus, maar wij nog niet! Heb zo langzamerhand wel het gevoel dat het een meisje is....
    Maargoed: helemaal blij.... ons kleintje is zo te zien technisch in orde! :)

5. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Saskia, heel veel plezier vandaag. Bij ons schijnt het zonnetje en is het droog. ik hoop bij jullie ook.

Mouchy, heel veel plezier vanavond bij de echo.

Siesje, knap van je dat je toch niet stieken hebt gezien wat het gaat worden. Ik ben daar veel te niewsgierig voor. Super dat de echo helemaal goed was.

6. avalon

avalon Actief lid

8 jan 2007
    129
    0
    0
    Gent(Belgie)
    @mouschy:thx :D

Heb zojuist men eerste buikfoto bij mijn album gezet,ben nu nog bezig met de echo's erbij te zetten maar moet ze eerst kleiner maken.

Naja zal iets voor vanavond worden :) mijn buikfoto heb ik kleiner kunnen maken maar vraag me niet hoe ik dat gedaan heb

7. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Saskia: Gefeliciteerd! Geniet er van!

@ Avalon: Proficiat met je zoontje! Nu namen zoeken hé.. Wel spijtig dat de echo minder was. Je zou er uren naar kunnen kijken hé! :)

@ Darcy: Mijn kleintje ligt soms ook enorm laag. Kan wel vervelend zijn. Voel ik echt zo'n druk, en als hij nog schopt, is het helemaal compleet. Maar ja, liever dat, dan hem helemaal niet te voelen!

@ All the rest: Hopelijk gaat het met jullie en de kleintjes!

Heb vant weekend nog een katje gekocht! :oops: Misschien stom, omdat ik er al twee heb, op een appartement woon EN zwanger ben, maar kon het beestje niet laten, was er meteen verliefd op. Hou zo enorm veel van katten en zou er wel 20 in huis kunnen hebben, kan ze gewoon niet weerstaan! :D

Ben gisteren nog eens naar mijn HA geweest, ivm mijn iets te drukke leventje.
    Hij wou mij meteen twee weken thuis zetten (omdat ik pas binnen 2 weken bij de gyn ga), omdat ik 3 dagen op 7 van 9 tot 19u rechtsta en ook dikwijls zware gewichten moet heffen. De andere dagen ben ik bediende in een bank, maar dat wil wel zeggen dat ik 7/7 werk en dit is echt teveel aan het worden. Besef dat wel, maar mijn dokter was niet blij. Hij zei, als je op je 7e of 8e maand wil bevallen, moet je zo voortdoen.. Tja, slik.
    Zal dus mijn werk in het tuincentrum op een lager pitje zetten en eens goed uitrusten. Heb het wel nodig, want ik ben doodmoe. Heb geen energie om nog veel in het huishouden te doen eerlijk gezegd!

Zijn jullie ook zo moe?

Prettige dag iedereen!

8. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Mouschy: Wat een buik al! Hier kunnen we niet meer van buikje spreken hoor! Hij ligt wel hoog hé, als ik mij niet vergis?

9. avalon

avalon Actief lid

8 jan 2007
    129
    0
    0
    Gent(Belgie)
    @Mouschy:Wat spannend die 3d echo,dan heb je er toch een beter zicht op allemaal hé ;)

@Virginie83:Over een jongensnaam waren het we het al eens,een meisjesnaam hadden we nog niet dus dat maakt het voor ons makkelijk :)
    Ik heb geen last van moe,maar ik werk dan ook maar 24 uur per week en dat scheelt volgens mij wel heel veel.Als ik jou hoor vertellen over je werk ben ik niet verwondert dat je doodmoe bent :)
    Als het je lukt zou ik de raad van je huisarts opvolgen ;)

10. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    ik zit ook met dit probleem! hihi
    mijn schoonzusje aat 21 september trouwen en je raadt nooit wat onze uitgerekende datum is....jawel 21 september!

mouschy: veel plezier met de 3D echo! gaaf joh

avalon: gefeliciteerd met je knulletje!

virginie: ach wat lief een katje, hoe heet ie?
    en das niet niks wat de HA zegt, doe je wel rustig aan meis!?

lucky en siesje: ook succes met de controle!

mijn buik groeit ook ineens erg hard! wel leuk hoor.
    Mijn moeder zei dat ze ook altijd erg dik werd...ooohhhhwww :-s

11. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    hier ook erg moe, kan de hele dag wel slapen en heb weinig fut voor mijn huishouden nou lukt dat dan ook niet meer door mijn bekken.
    ik heb bij de drogist floradix tabletjes gehaald en die schijnen erg goed te werken volgens mij vk.
    heb het van weekend gekocht het moet dus bij mij nog gaan werken.

12. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Saskia: hoop dat jullie een heeeeeerlijke dag hebben, het weer zit mee in elk geval, nietwaar? :D

@Pooh: dankjewel, net als Saskia, voor je reactie. Ga vanmiddag naar het ziekenhuis voor een echo van mijn onderbuik en nieren, want in mijn urine zat nu dus weer WEL een aantal ontstekingscellen en mijn blaas schijnt een beetje raar te liggen door de zwangerschap. Nou ja, dan maar eens kijken of het niet ernstig is, ben blij dat ik hulp krijg en ook zo snel!

Jemig, heb ik alles teruggelezen, ben ik vanalles al weer kwijt... :)

@Avalon: gefeliciteerd!

@Moons: ook hier een kamertje dat af begint te komen, dacht dat ik de enige was die al zo vlot met ruim 20 weken nestdrang kreeg :)

@Siesje: knap dat je het niet wilde weten, geduld is een schone zaak :)

@Virginnie: ga a.j.b. rustiger aan doen met werken, word al moe als ik het lees :) Nee, zonder dollen: pas op, hoor. De tijd vliegt sowieso al als je zwanger bent, maar je moet niet doodop raken!

Dames, tot later.

13. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Nieuwe katje noemt Garfield :D (wat een originaliteit nietwaar!) Hij is helemaal rood, daamee.. Is echt wel een schatje! Maar mijn andere katten ook hoor..

Vandaag mijn laatste werkdag. Dan ben ik tot zondag thuis, zal wel goed doen. En dan een oplossing vinden voor het werken.

@ Avalon: werkte ook maar halftime, maar het leven is zoooo duur! Had er veel voor over om een beetje meer te verdienen, maar heb het toch onderschat. Meer dan 40 uur werken als je niet zwanger bent, tot daar aan toe, maar nu :rolleyes:
    Zal het allemaal eens bespreken met mijn gyn.. Heb geen zin om binnen een maand of twee al te bevallen! ;)

14. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    he meiden
    ben hier ook erg moe.... zal het morgen ook nog eens met de VK bespreken want dan moet ik toch weer even op controle......

en de buik groeit maar en groeit maar..... pff als dit 16 weken doorgaat kan ik rollend de laatste weken doorbrengen hahahaha

15. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Moe? Ehm... ben net wakker ;) Ik werk nu in overleg met de bedrijfsarts nog maar 6 uur per dag en als ik thuis kom moet ik echt minimaal een uur gaan liggen of zelfs (zoals vanmiddag) slapen :oops:
    Als ik dan hoor hoeveel jij nog werkt Virginie dan raak ik spontaan in een winterslaap ;) Ik las laatst in een boek dat zwanger zijn te vergelijken is met 2 uur extra werken op een dag. Dus stel dat je 8 uur per dag werkt, dan werkt je lijf 10 uur per dag. Nou, als je daar niet moe van wordt? Dus doe het alsjeblieft rustiger aan meid!

Darcy: hoe was de echo van je buik? Hopelijk is alles goed.

Jeetje Marsab en Maart, dat is lekker met die bruiloften! Hoe gaan jullie dat doen? Nou ja, eigenlijk domme vraag, want je weet helemaal niet hoe het tegen die tijd gaat. Wat zeggen de schoonzusjes ervan?

Siesje gefeliciteerd met je mooie echo. En Mouschy vanavond veel plezier!

Saskia: ik hoop dat jullie een geweldige dag hebben. Aan het weer zal het vast niet liggen :D

Hier gaat het (afgezien van de vermoeidheid) best wel goed. Wel verlieverlee last van m'n bekken en maagzuur. Morgen weer naar de gyn voor controle. Ben benieuwd!

greetz,
    pooh

16. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Avalon: Gefeliciteerd

Hier heel erg moe :( Zoontje wil gewoon niet meer uitslapen voor mama ;) En ik mis me vriend echt heel erg, voel me net een alleenstaande moeder (begrijp me niet verkeerd hor heb heel veel respect voor alleenstaande moeders) Hij is heel veel in buitengebied en hij kan dus maar heel weinig contact opnemen, heb hem zoveel te vertellen maar als ik hem dan eenmaal spreek zit ik alleen maar te huilen dat ik hem zo erg mis :cry: Voor hem ook niet makkelijk.

Maar de baby schopt lekker hard zowel onder als boven :D Dat maakt me dan wel weer blij en me zoontje is heel lief me aan het knuffelen en kusjes geven, dat kan hij sinds kort heel goed :D Gelukkig nog iemand om mee te knuffelen :D

Mouschy wat voor kinderwagen is dat op de foto? Hij ziet er mooi uit! is hij erg praktisch ook voor op ruigterrein?

Nou meiden rustig aan doen want ik lees dat veel te veel van jullie veels te veel doen!

veel liefs rian,

Weet iemand nog iets orgineels om naar me vriend te sturen? zakken chips en snoep heeft hij ondertussen genoeg ;)

17. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ze vindt het super dat ze tante wordt van onze uk, dus het maakt haar niet veel uit.
    Je is gewoon super blij voor ons.
    Zelf hoop ik toch iets van de bruiloft mee te maken....
    ;)

18. Roxx100

Roxx100 Lid

5 mei 2007
    62
    0
    0
    Groningen
    wat ben ik blij om te lezen dat ik niet de enigste ben die moe is en af en toe niet vooruit te branden!
    Ik werk dan maar 28 uur maar het voelt soms wel als 50 uur.
    dan maar wat rustiger aan doen. Zeg ik zo vaak maar betrap me altijd weer op te veel willen doen :)

Goetjes Linda

19. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik wil er wel graag bij zijn maar als het niet gaat dan is dat jammer. Mijn kindje komt op nummer 1. Het is gewoon afwachten of ik me goed voel. Mijn schoonzus is heel blij voor me maar ze had mijn hulp heel goed kunnen gebruiken omdat ze zelf geen zussen heeft, dat is jammer want ik denk dat ik haar helaas maar met weinig dingen kan helpen.

20. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hey meiden,

Heb de echo van mijn buik en nieren gehad, er zit hoogstens een in de verdrukking geraakte urineleider en wat verdrukking bij mijn rechternier. Zag er, op dat kleine mankement, verder prima uit. Nu even de kweek van mijn urine afwachten, want daar zaten wel die verrekte ontstekingscellen in.

Het leuke was, dat we (ondanks dat de radioloog zo'n arrogant mannetje was) nog even ons jongetje hebben kunnen zien. Hij lag in elk geval lekker met zijn kontje tegen mijn blaas aan te duwen :) Vandaar al dat plassen...

@Rian: je kunt een soort dagboekje naar je vriend sturen, met daarin je ervaringen van alledag (+ een mooie tekening van je zoon toevoegen.)
    Of... een brief, geschreven vanuit je baby's perspectief (hoe ie erbij ligt, hoe het gaat, wat er allemaal gebeurt, ook met mama en broertje...)

Natte ogen voor je vriend, jij je ei kwijt op een fijne manier tegenover je lief die zo ver weg is en origineler kan je cadeau haast niet worden!

Ik ga plat op de bank, ben kapot van dat gesleep van vandaag.

Deel Deze Pagina