september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    hallo meiden

ze hebben bij de action leuke tunieks en het is ook nog strechstof dus ideaal. ik heb er maar 1 kunnen fiksen want alle xl waren alweer op bij ons.
    heb ook even 2 legings gekocht voor onder een jurkje ofzo.

vind het erg jammer dat ik de baby nog niet goed voel schoppen want mijn placenta ligt aan de voorkant. soms voel ik onder in wel wat geplop of aan de zijkanten. wel voel ik hem goed op mijn blaas, volgens mij denkt ie dat het een trampoline is ofzo. dat voelt erg vervelend.

heb net even weer nieuwe boeken bij de drukkerij gehaald voor geboorte kaartjes. we hebben al heel wat boeken gehad maar nog niet de goede gevonden.

groetjes joepie

2. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Navond meiden!
    Het weekend gaat beginnen!

Suus: waar heb je je bikini gekocht? Ik wilde laatst bij Prenatal een bikini kopen, maar dan zat het broekje goed en het topje was veeeel te klein. Het leek me niet zo'n charmant idee om na een frisse duik met je bolle buik het water uit te komen en vervolgens tot de ontdekking komen dat je borsten half uit je topje hangen... Heb toen maar een badpak gekocht (heb al zeker 10 jaar geen badpak meer aangehad, maar goed)

Mouschy: alvast een superfijne verjaardag! En de komende dagen natuurlijk veel plezier!

Jennifer en MissX: ik zie dat ik jullie te lekker heb gamaakt met het idee aan de Zweedse balletjes! Hihi. Nou geniet ervan! Ik vond ze weer heerlijk gisteren!

Rian: lekker dat je ventje goed groeit! Vaak gaan ze in de eerste 1 1/2 jaar heel hard en wordt het daarna wat minder spectaculair met de groei. Beter aan de grote kant dan echt te klein denk ik altijd maar, dan is het ook niet zo'n probleem als ze eens een tijdje minder goed eten. (Vond ik bij Isa ook altijd, die was het eerste jaar en iets daarna altijd wat boven het gemiddelde en inmiddels is ze "gemiddeld")
    Geniet van het contact met je vent!

Joepie: lekker geshopt, heerlijk!

Miranda: vervelend zo'n zere rib, wel herkenbaar, bij mij trekt het ook altijd erg na een drukke dag. Misschien door snelle groei van je baarmoeder?

Pooh: veel sterkte de komende tijd! Snap dat het tegelijkertijd heel bizar en bijzonder is. Neem de tijd voor en met elkaar!

Cristel: jeetje wat spannend! Een voorzichtige felicitatie dan alvast! Heb je al getest dat je denkt waarschijnlijk zwanger te zijn?

Saskia: 11 juni overdracht, dat schiet al op! Wij verhuizen 12 juni!

En alles goed met iedereen verder?

Liefs Noor

3. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Goedenavond....

Voorzichtig gefeliciteerd Christel.. Hou je ons op de hoogte?

Ik heb geen last van mijn ribben maar soms wel het idee dat ze daaronder ligt. Vooral mijn rechter rib. Als ik voorover buigt lijkt het alsof er iets onder zit, het voelt best benauwd.

XXX Ga weer op de bank hangen, gaat wel beter, de griep is al bijna weg, alleen nog een snotter neus.

Drukke weken zo rond de 10e van juni wat betreft de huizen.. Ik hoop en ga ervan uit dat wij gewoon de 14e kunnen passeren.

Fijn weekend allemaal. Ga even mijn maiskolfje eten, en heb aardbeien gekocht die ga ik straks lekker eten en dippen in poedersuiker en slagroom mmmhh.

4. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Goedemorgen allemaal

Ook vanuit hier gefeli cristel.
    Pooh: veel sterkte de komende tijd.

Miss x: gaat het al weer wat beter of heb je nog steeds zo'n last van je rug? Gister nog lekker aardbeien gesnoept?

Virginnie: goed dat je wat meer rust neemt! Nu heb je ook wat meer tijd om te gaan genieten :)

Wij zijn gister lekker uit eten geweest met schoonmoeder, haar man en schoonzusje en haar vriend. Was erg gezelli en vooral erg lekker. Schoonmama heeft de kleine nog even kunnen voelen dus was erg leuk. De man van schoonmama was echter steeds aan het zeggen dat ik meer groenten moest eten :(
    Schoonmams was ook niet echt blij toen we vertelde dat ze het kamertje pas mogen komen bekijken als de meubeltjes erin staan. We hadden besloten dat we dit leuker vonden. Nu is ze dan 5 weken! op vakantie en vond dat niet leuk, leek een beetje boos gister. Zegt mijn vriend dat we dan mss wel een uitzondering moeten maken.... :( Dan wil ik het de rest ook wel laten zien, ik kan er tenslotte niets aan doen dat ze op vakantie gaat.

5. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Christel: heb je al getest, ik gun het je zo!

6. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Ja dat klopt wat je zegt! Ik kreeg gisteren een mailtje van mijn verloskundige terug dat het door snelle groei van baarmoeder komt. Meer kan ze niets aan doen, wel kan ik b.v. warme kruik op mijn rib en zo. Of moet ik aan ons wondertje vragen of ie andere kant mag zwemmen in mijn buik :p

Verder heb ik verschrikkelijk last van hooikoorts. Normaal gesproken gebruik ik pilletje en neusspray. Op het aanraden van mijn verloskundige (en ook opgezocht op het internet) om toch niet te gebruiken.

Voor het eerst dit jaar gebruik ik geen middelen....damn wat is het zwaar voor me.
    Ik moest steeds alsdoor niezen, waardoor er soms een plasje in mijn ondergoedje komt :cry:
    Ik denk dat ons wondertje nu inmiddels gewend is van mijn niesbuien...

Verder nog een fijne dag allemaal :)

7. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    he meiden
    ben ik ook weer... gisteren bruiloft gehad van mijn beste vriendin! Erg leuk maar ook wel erg vermoeiend... het feest duurde tot half 1 en wij waren om kwart voor 2 thuis ofzo... gelukkig vandaag niets op de planning staan dus even bijtanken!

En onze uk dacht al mama kan feesten dan kan ik het ook.... altijd leuk alleen dat uk dat bedenkt als ik wil slapen.... hihihi

Poeh ik heb het idee dat mijn buik alweer gegroeid is....... dinsdag weer naar de VK maar eens horen hoe het er voor staat met de groei

@christel: meid goed om van je te horen.... alvast een voorzichtige felicitatie van hier! En hou ons op de hoogte he....

De rest van de meiden ik moet eerst even snel bijlezen hoor!

8. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    hoi hoi!

wilde even laten weten dat ik gisteren weer voor controle naar de Vk geweest ben, en dat alles perfect gaat! Baby ligt mooi op schema en het wordt waarschijnlijk een mooie 7-ponder. Mijn baarmoeder daarentegen ligt wel wat voor op groei, waardoor ik een grotere buik schijn te hebben dan gemiddeld? Verbaasde me eigenlijk een beetje, maargoed.

Oja, mijn bloeddruk is echt extreem laag; 100/55 !
    Zijn er hier meer met zo'n lage bloeddruk? En hebben jullie er last van?

Groetjes, Migga

9. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    Migga, mijn bloeddruk is ook altijd aan de lage kant, maar hoort bij mij, zolang je er geen last van hebt maakt het niets uit. Heb er zelf geen last van.

Fijn dat alles goed was.

Vandaag alweer 24 weken, jeetje gaat wel snel hoor.

fijne dag allemaal, geniet van het mooie weer.

Liefs Moons

10. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hi Migga

Mijn bloeddruk is ook 100/60 en dat was perfect zei ze, en dat heb ik ook altijd gehad dus ik ga ervan uit dat het goed zit.

Vandaag voelde ik me al wat beter ben ook wezen kijken voor onze woning. Pff vermoeiend zo'n dag vooral als je niet normaal kan lopen.

Ik heb onze meid de hele dag bijna niet gevoeld, mmh moet ik mij zorgen maken?

XXX

11. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

heyy miss X Ik voel de kleine laatste dagen ook amper ik begin me ook zorgen te maken, maar heb weer een beginnende blaasontsteking:(

liefs rian

12. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Ik heb wel ergens gelezen dat je die kleine de ene dag meer en beter voelt dan de andere dag..... Maar als je het niet vertrouwt kun je natuurlijk altijd even je VK bellen...... En we komen steeds verder dus de ukken hebben wel steeds minder ruimte om echt lekker te bewegen natuurlijk

Ik voel die van ons de ene dag ook meer dan de andere.... en soms komt hij of zij wel naar mijn hand toe als ik die op mijn buik leg en soms niet...

13. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    hoi Migga, over lage bloeddruk, ik ben begonnen in de zwangerschap met 100/57, nu met 25 weken is het 96/57. Merk er weinig van, behalve als ik te snel opsta, en wat sneller moe, maar weet niet of dat er mee te maken heeft. Heb dit overigens altijd met alle zwangerschappen zo gehad, en is niet erg zeggen ze.
    jikke

14. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    de mijne (baby dan) is de ene dag mega druk, en de andere dag errug rustig. Net of ze de ene dag pauze heeft en de volgende dag de schade inhaalt. Ik voel haar ook echt overal.

Ik heb trouwens het idee dat de baby met haar hoofd boven ligt. Zo lag ze ook met de 20 weken echo, en dat blijft door mijn hoofd spoken. Echt mega irritant, want ik weet wel dat ze voldoende ruimte heeft om lekker te kunnen tollen.
    zijn er hier meer zwangeren die "rare" dingen denken?
    Jikke

15. Pomme

Pomme Actief lid

1 jan 2007
    359
    0
    0
    @jikke: is deze zwangerschap dan zo anders dan de voorgaande drie dat je 'rare' dingen denkt?

16. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hoi Hoi

Ik maak me ook wel een beetje zorgen. Ik heb haar gisteren heel weinig gevoeld. Af en toe wel een schop, dus dat is voldoende. Waarchijnlijk heb ze even pauze.

Ik had vannochtend wel iets raars dat ik geringe tikken voelde op mijn buik. Het leek wel een hartslag maardat ging ongveer elke seconde 5 keer en stopte het en dan ging het weer tikken. Heel raar, maja het zal wel goed zijn.

Ik bel sowieso morgen wel even met het telefonisch spreekuur.

Hebben jullie nog een fijn weekend gehad?

XXX

P.S. Das balen Rian, hopelijk gaat die blaasontsteking snel over.

17. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hey meiden!

Wat een zonnig weekend! Ben de kledingkast aan het uitmesten, maar na dit klusje ga ik toch echt even lekker naar buiten!

Heb een nieuwe buikfoto geplaatst in mijn album. Ben reuzetrots op mijn buikie! :D

Groetjes en fijne dag vandaag!

18. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Mooie buik Darcy!

Als je je kindje de ene dag meer of minder voelt heeft dat volgens mij te maken met hoe hij of zij ligt, bijvoorbeeld met de rug naar jouw rug of juist andersom, als je kindje naar Binnen trapt voel je het vaak minder, als hij of zij tegen de buikwand trapt juist meer...

Ja lekker weer he?
    Ben helaas ook aan het inpakken etc etc, tja, over een dikke week staan de verhuizers voor de deur....

19. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Ja morgen pas plasje naar dokter brengen:( Maar heb nu al last van me nieren, heb vroeger heel vaak nierbekkenontsteking gehad en ben er ook aan geopereerd maar zo'n springend kind op je blaas dat kan het toch niet aan hahahaha maarja veel drinken en morgen aan me medicijntjes beginnen hoop dat het op tijd is!

Denk dat daarom de kleine ook rustiger is heb ook weer harde buiken enzo.

Miss X ik moet morgen ook naar vk dus ga ff vragen!

Noor: inpakse wat een rotklus is dat he!

liefs rian

20. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Mmmm dat heb ik ook al wel eens gevoeld miss x: ik denk dat het de hik is. Ze had ook de hik bij de laatste echo maar dat voelde ik toen niet, nu heb ik het volgens mij al wel eens gevoeld.

Onze kleine is de laatste dagen echt hyper! als ik op de bank hang zie ik mijn hele buik op en neer golven echt heel leuk om te zien. Net naar de bios geweest en toen was ze wel even rustig, lekker want buik begint er soms pijn van te doen. Ik kan de zo ontzetend intens van die kleine genieten dat ik nu al bang ben dat ik het straks ga missen, hebben jullie dit ook?
    Volgens mij zijn mijn borsten de afgelopen dagen weer gegroeid, ze doen pijn vooral als ik een bh aan heb :(

Rian: suc6 met die blaasontsteking, vervelend dat je daar zo vaak last van hebt.

Mooi buikje darcy!

Jikke: ik voel onze kleine ook overal trappen en met de officiele 20 weken echo lag ze ook met de benen beneden in de positie waar ze nu het meest te voelen is. 2 dagen later lag ze echter met het hoofde beneden en voelde ik haar niet trappen terwijl ik het wel zag... mss voel ik haar gewoon beter als ze met haar benen naar beneden ligt. toch maak ik me soms ook wel zorgen hoor.

Deel Deze Pagina