september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Dames, wat vervelend al die pijn. goed rusten en zorg voor jezelf.

Als ik nu zou horen dat het toch een jongetje is zou ik wel even schrikken. ik ben al helemaal aan het idee gewend dat het een meisje is. Ik heb alleen maar meisjes spullen en het kamertje is ook echt een meisjes kamer geworden. Ik heb ook alleen een meisjes naam, voor een jongen zou ik het echt niet weten hoor. Ik heb wel 2x een echo gehad waar heel duidelijk te zien was dat het een meisje is, hopen dat het zo blijft.

2. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hey allemaal,

Hier ook nog geen striemen! Althans geen zwangerschapsstriemen. Had er al op mijn borsten, maar dat is al enkele jaren zo.
    Hopen dat mijn buik striem-vrij blijft! :)

@Rian: Doe het effe kalmer aan, leg jezelf eens goed in de watten..

Aan al die meiden met bekkenklachten: Rustig aan doen! Zou het eerlijk gezegd ook niet willen.

Ik denk dat het voor iedereen effe slikken moet zijn als je al 3 maanden denkt dat je een jongen/meisje krijgt en achteraf blijkt dat het toch het andere geslacht is. Stel je voor bij de geboorte, je hebt alles voor een meisje, veel roze en dan is het een stoer mannetje! :D Ook al ben je er even gelukkig mee, je was al helemaal ingesteld op een meisje!

Nou, hier is het overduidelijk een jongen. Weet ik 100% zeker door de vruchtwaterpunctie, en op de echo was het heeeeel duidelijk te zien!

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.491
    36.450
    113
    hoi meiden, hier nog geen striemen, maar verwacht ze wel, want mijn borsten zitten eronder! snik snik, ik had ze in de pubertijd ook al en nu zijn ze weer heel erg terug, maar ja, je kunt er zo weinig aan doen he.

groetjes suus

4. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik zou ook even slikken hoor!

Ik moets al omschakelen omdat ik dacht dat het een knulletje zou zijn maar het was achteraf een meid.

Als ik nu hoor dat het een jongen zou zijn, zou ik daar natuurlijk ook blij mee zijn, als het maar gezond is. Maar ik zou toch heel erg schrikken

5. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    Hello! Ik moest echt weer even bijlezen! welkom Amber!
    Ik ga never nooit niet aan de sonja bakker terwijl ik zwanger ben of borstvoeding geef, dit even nog ter verduidelijking van mijn vorige bericht! het mag nu niet dus goed excuus! Ik merk gewoon dat ik heel erg dik aan het worden ben, dus ik weet dat ik er zometeen aan moet geloven! De zweedse balletjes waren trouwens errug lekker! hahaha!

Stond vanochtend op met een enorme pijn in mijn linkerbeen ter hoogte van mijn bekken...schrok er wel van, en nu ik jullie berichtjes allemaal aan het bijlezen ben, ben ik toch wel wat allerter op het feit dat het bekkeninstabiliteit kan zijn...nog steeds denkt de medische wereld dat BI psychisch is en dat het iets typisch nederlands is en alleen van de laatste tijd, maar het doet wel onwijs pijn als ik opsta uit een stoel of bank of bed...de septembermama's zijn de bekkenbabes aan het worden!
    Zaterdag gaan we ook voor de 3d echo, wat een mooie foto's krijg je ervan en wat duidelijk!

Rustig aan allemaal en snoepze!
    jen.

6. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    Ik was trouwens gisteren in de Efteling. doen we elk jaar met een groepje, we kennen elkaar nog van de studententijd toen we allemaal als telfonisten bij de ECI werkten in de avonduren! Ik mocht alleen de fata Morgana in en heb dus heerlijk in het zonnetje zitten wachten met de rugzakjes! wat wel heel leuk was is dat bij de attracties zoveel kinderwagens stonden geparkeerd! echt rijen dik! Ik heb echt even goed kunnen kijken welke nou praktisch zijn en welke er allemaal zijn , met 4 wielen, 3 wielen, the works! de een zag er nog plakkeriger uit dan de ander! Leuk! gaan wij ook allemaal krijgen! wel handig vervoermiddel in zo'n park om alle tassen in rond te rijden!

7. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    Suus: ROC heeft meerdere producten om zwangerschaps striemen tegen te gaan. ze hebben ook een product wat zwangere of borstvoedende vrouwen niet mogen gebruiken omdat het zulk sterk spul is...ze hebben een olie die je nu wel mag gebruiken die heet maternity anti-stretch marks, en zit in flesje met pompje. Die voor na de zwangerschap heet Retinol Anti-stretch marks en zit in een aluminium flesje, is een soort schuim denk ik. Ik krijg dit allemaal van mijn schoonzus die voor johnson&johnson werkt, dus weet niet hoe het hier in nederland heet helaas! misschien helpt het!

8. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Kun je die floradix zo gaan gebruiken of moet dat in overleg met de VK?

Heb gisteren wel al roosvicee ferro gehaald want dacht zelf ook al wel dat mijn ijzer wat aan de lage kant zou zijn

@Rian: je zit onder wat mag met je Hb... krijg je geen pillen?

9. las28

las28 Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    rian probeer eens een boterham met appelstroop.
    Helpt heel goed bij mij.
    Alledrie de andere zwangerschappen had ik ijzer te kort maar kon niet goed tegen ijzertableten

groetjes las

10. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    Klinkt inderdaad als een lage bloeddruk allemaal. Roosvicee ferro werkt erg goed, kijk uit dat je niet geconstipeerd raakt! Boterhammen met echte rinse appelstroop, lekker dik erop smeren! sterkte, je zult je ook wel moe voelen!

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.491
    36.450
    113
    @jeniffer: bedankt voor je tip, ga eens proberen of ik dat spul van roc ergens kan vinden. Volgens mij hebben ze dat bij ons in de apotheek wel.

Ik dacht idd dat je nu wilde gaan sonjabakkeren, maar je bedoelde na de bevalling/borstvoeding, sorry. Ik moet dan ook iets gaan doen hoor, de kilo's vliegen eraan. Elke controle wel een paar kilo, behalve de laatste, toen maar 500 gram jippie.

groetjes suus

12. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Heyy meiden,

Ja heb al tijdje ijzertabletjes maar slaan niet aan nu uitgebreid bloedonderzoek omdat net zoals noor volgens mij al zei het niet alleen aan je ijzer kan liggen maar ook aan b12 en foliumzuur. Maar ben altijd wel iemand geweest met lage hb hor dus ik maak met niet zo'n zorgen voel me in dat opzicht ook wel goed.

Nou heb ook nog is ruzie met me vriend want die snapt er natuurlijk niks van hoe het hier er aan toe gaat, geef het ook geen ongelijk maar voel me er gewoon dik alleen voor staan zo. Hij denkt echt dat ik nog alle tijd en energie van de wereld heb. En snapte niet waarom ik nou zo saggie was vandaag. Wat dus op ruzie uitdraaide omdat ik nogal last heb van me hormoontjes.

Vanavond nog herkansing van me 3D Heb er totaal geen zin in want me hoofd staat daar nu helemaal niet. Heb me echt heel deze zwangerschap nog niet zo klote gevoeld. Ga maar ff paar dagen rustig aan doen dus denk dat jullie me hier wat minder zullen zien. Moet nog wel 3 maanden in me eentje voor me zoontje en hond zorgen en kan dus niet teveel permiteren

Rustig aan meiden! Bedakt voor jullie steun en tips ;)

liefs rian

13. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Rian doe je wel rustig aan. Probeer de enkele minuutjes die je misschien heb, toch te ontspannen!

Kan me voorstellen dat het zwaar voor je is, helemaal in je eentje en dan nog moeten zorgen voor de kleine, en de hond en je zwangerschap en je vriend is helemaal ergens anders..

Probeer je wel te relaxen..

Tot snel, en geniet toch van je herkansing 3D

XXX

14. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Ik hoorde vandaag ook nog bij de VK dat je tijdens je maaltijden beter geen melkprodukten kunt nemen omdat dat de opname van ijzer vermindert... Dus de melkprodukten een uurtje voor of er na en dan is het oke...... Misschien nog een tipje voor iedereen.....

Hier ook aan de appelstroop, de spinazie en de roosvicee... En mocht dat niet baten dan maar de floradix..... pfffff hoop dat ik me snel wat beter voel en dat die vermoeidheid en benauwdheid hier ook door komt

15. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    floradix kan je zo slikken (tabletten of drankje) je kan het bij de drogist kopen. Van floradix raak je zeker niet geobstiepeerd, als je normaal moeilijk gaat gaat het dan makkelijk.
    Op de verpakking staat dat het voor zwangeren is dus kan je het zo gebruiken.

rian neem een dagje voor jezelf, alleen leuke dingen doen en wél genieten van je echo vanavond.
    Bij de vorige zwangerschap kreeg ik ijzertabletten in combinatie met foliumzuurtabletten in hoge dosering omdat dat het ijzer beter zou openemen.

16. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    We beginnen allemaal langzaam te klagen hihihi, het 3e trimester gaat beginnen volgens mij :)

Hier eindelijk net te horen gekregen dat onze maatwerkverzekering is goedgekeurd door de medische afdeling, was nogal een probleem met mij omdat ik ''thallasemie had''.
    Beetje gezeur gehad met onze adviseur en nu hopen dat ze snel de stukken sturen naar onze notaris.

De ovedracht is al morgen over een week!

Ik wou dat ik de officiele akkoord had van onze hypotheek, dan durf ik pas te ademen, maar als het goed is kunnen ze dat nu pas doen nadat de laatste is afgesloten.

Even afwachten maar weer

17. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    MissX: nog eventjes doorzetten en jullie huisje komt eraan! Ik leef helemaal mee! soms wordt je echt gek van al die bureaucratie toch?!

Rian: no worries meid, hiero ook dikke bonje met manlief, hij snapt er ook niks van geloof ik, heb al drie dagen niet met hem gepraat, geen zin in ook! ga vanavond lekker naar de yoga, hij bekijkt het maar een tijdje! mannen! je kunt er beter soep van koken!

Morgen zijn we precies 5 jaar bij elkaar, en hij heeft zijn zus uit madrid uitgenodigd om te blijven slapen...ook al 6 maanden geen sex meer gehad, volgens manlief ben ik nu moeder en hij ziet me niet meer als sexy vrouw...ben ik de enige die zo lijdt? hoe zijn jullie mannen dan? Ik ga hem gewoon bespringen een dezer dagen, ik hou het niet meer! Voor de rest van mijn leven geen sex meer, kan toch niet? hoe zijn jullie mannen eronder?ben ik de enige?help!

18. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Suus: JONGEN - uitgerekend 1 september

Mouchy: JONGEN - Uitgerekend 1 september

Migga: JONGEN - uitgerekend 3 september - +8 kilo - nh 100/55

Miss X: MEISJE - uitgerekend 3 september - +15 Kilo

Marjannie: MEISJE - uitgerekend 3 september

Brigitte: VERRASSING- uitgerekend 4 september - +8 kg

Las: MEISJE - uitgerekend 4 september

Virginie: JONGEN - uitgerekend 4 september - +10 kg

Maart: MEISJE - uitgerekend 5 september - +11 kg - nh - 120/65 - 08/05/07

Danique: VERRASSING- uitgerekend 5 september

Sophie: MEISJE - uitgerekend 5 september

Rian: MEISJE - uitgerekend 6 september - + 8kg - 1/2nh - 110/60 - 04/06/07

Ief: MEISJE - uitgerekend 8 september

Seetje: JONGEN - uitgerekend 8 september

Berbel: MEISJE - uitgerekend 9 september

Pomme: MEISJE - uitgerekend 10 september

Pooh: VERRASSING - uitgerekend 12 september

Gonzo: VERRASSING - uitgerekend 13 september

Jikke: MEISJE -uitgerekend 14 september

Joyce: MEISJE - uitgerekend 16 september

Sas25: MEISJE - uitgerekend 16 september

Jennifer: MEISJE - uitgerekend 18 september - +10 kg

Triez: JONGEN - uitgerekend 18 september

Patries: JONGEN - uitgerekend 20 september - +2,5 kg

Marsab: VERRASSING - uitgerekend 21 september - + 3 kg - 110/60 - 30/5 (23w 5d)

Moons: JONGEN - uitgerekend 22 september

Kristel: JONGEN - uitgerekend 22 september

Sandraeningrid: VERRASSING - uitgerekend 22 september - 0 kg

miranda040172: JONGEN- uitgerekend 22 september

Han: MEISJE - uitgerekend 23 september - +5 kg

Modo: JONGEN - uitgerekend 23 september

Saskia: VERRASSING - uitgerekend 24 september - 5,1 kg

Joepie: VERRASSING - uitgerekend 24 september - +0,5 kg

Lucky: VERRASSING - uitgerekend 25 september

Darcy: JONGEN - uitgerekend 27 september - +5 kg

Angeltje: MEISJE - uitgerekend 28 september

Noor: (2ling) 2 JONGENS - uitgerekend 29 september - +5 1/2 kg

Siesje: VERRASSING - uitgerekend 30 september - +11 kg

Avalon: JONGEN - uitgerekend 30 september

Verwacht:
    15 JONGENS
    15 MEISJES
    9 VERRASSING

Geboren:
    0 JONGENS
    0 MEISJES[/quote]

En nu staan de jongens en meisjes gelijk. ;)

19. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Mijn vriend vindt mij juist sexy staan nu ik dikke buik heb. Ik moet wel wennen op de manier waarop hij zegt.
    Tot nu toe heb ik geen sexprobleem, wel meer bewust en iets anders dan toen.

Je vriend moet jou als minnaar/partner zien en niet als moeder. Je blijft hoe dan ook een moeder voor je kindje.

Zo ziet mijn vriend dat. Hij zegt: we worden papa en mama voor ons wondertje, maar daarnaast zijn we ook Jeroen en Miranda als partners/minnaars. Zo proberen we onze relatie ook in stand houden.

Ik voel met je mee...

20. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek

Deel Deze Pagina