september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Heyy meiden,

Miss X: Gefeliciteerd! Moet je veel doen aan de badkamer en toilet wil je echt helemaal iets nieuws in doen of gewoon beetje opknappen.
    Suus: Hier nog geen kraampakket ;)
    mouschy: Ja mag nogmaals voor een herkansing maar moet ff wachten tot me meissie is gedraaid naar beneden.
    Las: Jij schiet lekker op!
    marsab: Naam hebben wij al alleen maar een meisjes naam konden we verzinnen!

Ik ga morgen naar prenatal maar heb nog geen uitnodiging wel balen want er zit geen prenatal bij mij in de buurt :(

Nou ik weet het ff niet meer ;)

liefs rian

2. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Wij hebben ook al een naam.

Suus; ik heb de blije doos opgehaald, heel leuk allemaal wat erin zit. en ook nog gratis.
    -Speentje van bibi met de tekst I LOVE MAMA
    -Flesspeen van bibi
    -1 pak new born luiers
    -Bewaardoosje voor billendoekjes van papmers + probeerverpakking
    -Bakje om babyvoeding in de magnetron op te warmen zit ook een lepel bij
    -1 rompertje met de tekst 100% baby
    -klein potje sudocreme
    -probeerverpakkingen van melk + een doosje.

Misschien ben ik iets vergeten.

3. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    hier ook nog geen uitnodiging ontvangen en ook nog geen kraampakket.

ben wel gebeld door icare voor de zwangerschapscursurs dat begint maandag maar kan er niet naar toe want maandag avond hebben wij pretecho veel leuker natuurlijk. ik begin een weekje later.

heb vandaag veel last van zuurbranden dat is echt een rotgevoel weet niet waar ik het van heb gekregen.

morgen een drukke dag eerst naar de arboarts dan naar de fysio en dan naar de vk dus ben wel bezig zo. en dat met die warmt pffff.

ben even mijn haar aan het verven was weer nodig tijd.

4. Pomme

Pomme Actief lid

1 jan 2007
    359
    0
    0
    Wie van jullie is ook zelfstandige en doet het ook sinds de zwangerschap lekker rustig aan? Ik heb respect voor iedereen die aan het aftellen is naar het verlof. Ik zou niet kunnen wachten op dat moment, ik heb nu al veel rust nodig.

5. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Hier nog geen uitnodiging voor blije doos en ook geen kraampaket...

Voor de zwangerschapsgym heb ik wel een bevestiging binnen maar niet wanneer het begint, voor de borstvoedingscursus niet eens een bevestiging :(

Ik ga 15 juni! met verlof dan is namelijk mijn contract af gelopen en ik heb niet echt heel veel kans om nog ergens voor 2 maandjes te kunnen gaan werken :(
    Maar van de andere kant is het ook wel lekker, ben heel moe, heb best vaak last van mijn buik en toch nog wel regelmatig harde buiken. Mss is het maar beter om verplicht rustig aan te doen.

De meidennaam staat al een hele tijd vast en nu hebben we ook de doopnamen bedacht toen we wisten wat het werd. De jongensnaam hadden we ook maar nu toch weer niet.... gaan we dus nog even over nadenken ook al wordt het een meid.
    Je weet tenslotte maar nooit he berbel ;)

6. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Lekker Han, dus nog een weekje werken en dan genieten en rust nemen!

Hier ook nog geen uitnodiging ontvangen voor de blije doos, zal volgende maand ofzo wel komen. Wel leuk wat er allemaal in zit! Bij mijn dochter zat er echt geen heel pak pampers in! Ideaal!

MissX; rustig aan he, met klussen! 14 dagen gaan erg snel voorbij. Wij hebben nog steeds niet alles af, maar als de slaapkamers die we meteen moeten gebruiken en de woonkamer, badkamer, toilet maar oke zijn (en dat is zo) ben ik tevreden.
    Weekend schoonmaken en dinsdag verhuizen.

Suus: inderdaad een enorme doos is het altijd. met matjes, gaasjes, navelklemmetjes, alcohol, zeep etc etc. En inderdaad, als je nog geen matrasje hebt voor de wieg kun je daar prima dat kraamverband voor gebruiken ;) (Het ziet er erger uit dan wat je nodig hebt hoor!)

7. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Trouwens, ik bukte net voorover, kreeg ik ineens een hele harde duw in mijn buik! Alsof er zich eentje met een enorme vaart afzette voor een koprol! Heel apart echt zo'n megaharde bult!

8. avalon

avalon Actief lid

8 jan 2007
    129
    0
    0
    Gent(Belgie)
    Goeieavond dames,

@Pomme:ja de weken vliegen voorbij nu.De eerste maanden daarentegen gingen niets vooruit :)

@Las:Hopelijk betert je rugpijn,jaja het begint te korten de weken... Voor dat je het weet ;)

@Missx:Heel veel succes met jullie huis! Wanneer kunnen jullie erin?
    Wij hebben ook een huis gekocht,maar kunnen er pas in augustus 2008 intrekken omdat die mensen zelf een huis aan het bouwen zijn.
    Nu in september moeten we het huis betalen en lening aangaan en zijn wij eigenlijk huisbaas.

@Joepi01:Tjah zuurbranden is ook iets typisch en het hoort erbij,heb er de laatste weken ook veel last van.

@Noor28 hihi lijkt me wel apart,tot nu toe voel ik enkel maar zachte plofjes maar mijn placenta ligt van voor dus dat heeft er misschien wel iets mee te maken.

Normaal gezien ga ik eind augustus in bevallingsverlof,maar echt specifieke datum weet ik niet.

Een naam die hebben we al,we hadden voor een jongen al een naam en voor een meisje waren we er nog niet uit.Dus dat was simpel voor ons.
    Mijn vriend zit zelfs de naam al te zeggen hihi wel grappig

9. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Heel herkenbaar! Dat had ik vandaag ook gehad....!

Ik ben ook nog niet begonnen met de geboortekaartjes, moet nog doen. Alleen ben ik bezig met het uitrekenen of ik na de bevalling 3 of 4 dagen ga werken en hoe het zit met de kinderopvang kosten. Wat een klus. Ben nog niet uitgekomen.
    Ik breng mijn kind liefst voor 2 dagen naar de kinderopvang/creche.

Ik krijg een kraampakket pas in de 34e week van IZZ verzekering.

Mijn zwangerschapsverlof gaat in 2 september a.s. maar ik denk erover om 1 week eerder vrij te nemen, de laatste week van augustus. Als het lukt, wil ik in half januari 2008 weer gaan werken, dan had ik nog 2 of 3 weken vakantiedagen van 2007 tegoed. Heb bewust van gemaakt om zo weinig vakantiedagen mogelijk te gebruiken dit jaar, want ik gebruik het pas na de zwangeschapsverlof. Dat zou me wel heerlijk vinden.

Ik krijg langzaamgenoeg van steeds zelfde kleren aan te trekken...nog even doorbijten. Alle zomerjurkjes zijn mij nu te klein, flink balen. Ik heb geen jurken meer.... :cry:
    Ben vanmiddag gekeken naar leuke wijde zomerjurk wat ik na de bevalling ook kan gebruiken....geen respons :cry:

Zaterdag as probeer ik het weer opnieuw...

Slaap lekker alvast en liefs, Miranda

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm zo stond ik vanochtend ook voor de kast

vooral shirtjes is drama :(
    maar leuke shirtjes kopen is eh.. ook drama blijkt

kan weinig leuks vinden dat lang genoeg is
    en de positieshirtjes vindt ik ook niet heel bijzonder eerlijk gezegd :(

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.500
    36.455
    113
    hier ook het probleem met de kleren.. In elke positiewinkel hebben ze dezelfde shirtjes, dus daar ben ik wel een beetje op uit gekeken, maar gewone shirtjes komen tot op mijn navel en niet verder...

We hebben al wel een naam, zijn er nog niet 100% zeker van, maar ik denk wel dat dit hem wordt.

Wij gaan deze week denk ik ook maar eens achter geboortekaartjes aan, heb wel even op internet gekeken, maar vind het erg moeilijk hoor. Het lijkt ook nog best vroeg voor kaartjes vind ik aldoor, maar ga er toch maar mee bezig.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.500
    36.455
    113
    O ja, vandaag 28 weekjes zwanger! Jippie, is toch een beetje een mijlpaal..

13. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Gefeliciteerd Suus! Gaat hard he?

@Avalon.. Wij verhuizen 1 Juli. En 14 Juni krijgen we de sleutels. Spannend :D

Ik had vannochtend stekende pijn in mijn buik. Dat waren me banden, Ik had het maar 2x gehad in de zwangerschap, maar wat een pijn is dat zeg! Ik kon me niet eens omdraaien.

@Noor.. Als ik buk dan voel ik soms ook een voetje dwars zitten, of net onder mijn ribben, het is een heel raar gevoel.

Gisteren was de kleine meid weer ietsje drukker gelukkig.. Gezellig is dat. Voor het eerst zag ik een flink bult liggen, dat was waarschijnlijk haar billetjes.

Vind het vervelend dat mijn vriend steeds te laat kijkt, en als hij kijkt doet ze niks :(

XXX

14. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Heyy goeiemorgen meiden,

Suus: Gefeliciteerd!
    Miss X: wat toevallig werd vanmorgen ook wakker met steek in mijn buik kon ff niet meer bewegen maar me zoontje zat te huilen ;) leuke situatie.
    Noor: Hier ook hele grote bewegingen in mijn buik die blijkbaar niet erin kunnen gebeuren maar dus er helemaal buiten moeten ;)
    Miranda: Ga jij pas zo vlak voor de bevalling in verlof! Petje af hor!
    Han: Ja je bent dan gewoon verplicht om rustig aan te doen is wel geod voor je!
    Hier ook bijna geen kleding meer die past heb wel zwangerschapskleding maar ben er nu al op uitgekeken en het is net echt voor warm weer. Vandaag dus maar ff kijken want ga natuulijk babyshoppen heb er zo'n zin in!

Zit beetje met een probleem: Me vriend en ik hebben besloten om tohc maar richting zijn werk te verhuizen, ik vind het gewoon beter voor mij en voor de kids en de hond om gewoon elke dag hun man papa en baas te zein dan alleen maar in het weekend. In dat weekend moet me vriend natuurlijk ook van alles doen. Waardoor er weining gezins tijd over blijft. Maar mijn ouders gaan dit echt niet leuk vinden, ben natuurlijk nog jong en me moeder is gek van haar kleinkinderen. Het is zo dubbel. Durf het gewoon niet tegn haar te vertellen, me schoonmoeder is juist van doen jullie het maar lekker zo is veel beter voor jullie.

Me zoontje kan eindelijk goed lopen zo mooi om te zien! Gister voor me vriend filmpje gemaakt en hij wist gewoon niet wat hij zag! Hij zegt het gaat zo snel! Hij vond het echt niet luek dat hij dat allemaal moest missen. Maar wel heel leuk dat als hij terug is lekker heel veel kan doen met zijn zoon want die kan dan lekker stappen en doen.

Het is op dit moment 40 graden in afghanistan, ik zei tegen hem hoe jij dat volhoudt zeg ik zit hier met 23 graden al te zeuren dat ik het heet heb! Hij komt 24 augustus naar huis dus heb tegen zijn kleine meid gezegt dat ze op papa moet wachten. Ik ga dan een spandoek maken van lieverd de weeen zijn begonnen kom snel hier ;)

Liefs rian

15. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Hoi allemaal

Wat gaat het hard hier, lees nog soms even mee met jullie.
    Ik wil ook even melden dat ik weer zwanger ben, ik hoop dat het nu goed blijft gaan maar daar ga ik wel van uit. Ik moet volgende week de gyn bellen voor de week erop een echo.

Groetjes Anette

16. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

GEFELICITEERD Annete! Hoop dat het dit keer goed loopt! Duim voor je meid!

liefs rian

17. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    Joepie Anette, gefeliciteerd, hopelijk gaat het nu allemaal goed, maar inderdaad, daar moet je ook vanuit gaan. Probeer ervan te genieten.

Gisteren weer voor controlle geweest, 300 gram gegroeid ten opzichte van vorige keer, dus dat viel mee, bloeddruk was goed, baarmoeder 1 vinger boven navel, dus ook goed. Totaal nu 5 kg aangekomen, netjes toch?

Liefs Moons

18. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Heel Netjes Moons :D

Leuk idee Rian, met dat spandoek :D Veel succes met het vertellen aan je moeder. Kan haar wel begrijpen hoor, maar jullie moeten doen waar jullie je goed bij voelen en de kids en hond natuurlijk.

Blijf je wel in nederland dan?

Gefeliciteerd Annete, ben zo blij voor je :D

Hier ook problemen met de kledingkast. Ik heb gewoon veel leggings ingeslagen en jurkjes bij de markt. Kan ik hierna ook aan. En het is niet al te duur allemaal.

XXX

19. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Dank je en ik denk dat ik zo af en toe wel eens terug ga lezen als alles goed gaat. Dan kan ik even kijken hoe jullie het ervaren hebben en de tips eruit pakken, waarvoor nu alvast bedankt

20. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Ik ben ook zelfstandige. Ik ben vorig jaar mijn eigen bloemenzaak begonnen. Vooralsnog werk ik alleen vanuit huis op bestelling, dus ik probeer nu ook 'rustig' aan doen. De moet ook van mijn fysio. Voordeel is natuurlijk wel dat je je eigen tijden een beetje kunt bepalen, dat vind ik ook wel erg lekker hoor. Gelukkig begint voor mij nu ook de rustige zomerperiode. Maar na de bevalling zal ik waarschijnlijk toch zo snel mogelijk weer aan het werk moeten, aangezien ik het echt helemaal alleen doe. En ik eind van dit jaar of begin volgend jaar misschien een vaste standplaats voor verkoop op vrijdag en zaterdag bij ons in het winkelcentrum krijg, dus dan moet ik wel alles volledig weer op de rit hebben. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen allemaal.

Deel Deze Pagina