september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@miranda: volgens mij mag je dan volgende keer ook om de 3 weken :)

2. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Dank je! ;)
    Ik weet wel wat je bedoelt, ik vind mezelf nu ook wat dikker.
    en dan bedoel ik niet alleen mijn buik! :p
    Ik begin nu echt stevige bovenbenen te krijgen, en die waren al niet een van de dunste...ppff...daar baal ik wel van.
    Ik hoop gewoon dat alles er na de zwangerschap weer makkelijk en snel vanaf gaat! [-o<

3. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Hier zitten er inmiddels ook al heeeeel wat kilootjes aan! Deze kilo's, 11 stuks, zijn er voornamelijk aangekomen in de eerste maanden. Mijn hele spijsvertering werd anders... De laatste 6 weken ben ik maar 1 kilo aankomen, terwijl mijn buik nu echt flink gegroeid is.
    Ik was altijd heel slank en het valt iedereen op dat ik niet alleen een buik heb, maar ook een flink bollere kop onder andere.

Vanmorgen weer bij de verloskundige geweest. Buikje keurig op schema, baby goed te voelen. Mijn moeder en ik hebben ook even het hoofdje gevoeld! Ik had al het vermoeden dat de beeb inmiddels met het koppie boven zou liggen, want mijn blaas en baarmoedermond worden vrolijk als trampoline gebruikt.
    Vervolgens bij het hartje luisteren, liet de baby weten er geen zin in te hebben. Heel mijn buik wiebelde alle kanten op en er was een hoop "woesz" te horen!

4. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hey girls,

kan niet slapen van de rugpijn. Was vandaag een lange dag, examenvergaderingen op het eindje en daarna mijn leerlingen bellen met de gezakt/geslaagd mededeling. Gelukkig kon ik bijna iedereen blij maken en moeten er maar twee herkansen. Dat komt helemaal goed :)

Ik kwam alleen als John Wayne van mijn opoefiets af toen ik thuiskwam; ik fiets ongeveer 11 km heen en hetzelfde weer terug naar school en na een dag staan en werken is het gewoon te zwaar aan het worden.

Dus ik vermoed dat ik morgen ga afbellen, als ik weer zo gammel mijn bed uitkom... en ik kan me heel moeilijk ziek melden, zit niet in mijn aard... maar dit is ook geen doen meer... moet in elk geval naar de chiropractor en hij kan me morgenmiddag dan mooi even aanpakken!

Ook ik vind mijn lijf deels mooi zwanger en deels VET. Mijn bovenbenen zijn gewoon weer te dik geworden en daar baal ik van. Mijn buik vind ik mooi, maar ik hou mijn hart vast voor de komende 15 weken.

Vanavond naar yoga geweest, vriendlief heeft me gebracht, strompelstrompel - zit er een meid die vandaag is uitgerekend :confused:

Wat een bikkel :)

5. Mariella

Mariella Actief lid

28 mrt 2007
    342
    0
    0
    Management Assistente
    Brabant
    Hoi Miss X,

als diabeet moet ik glimlachen om je vraag. Ik moet 8 x per dag in mijn vingers prikken, dus ik weet niet beter. Maar... de eerste keer was raar, dus ik begrijp je vraag heel goed! Nee, het doet geen pijn. Tegenwoorden hebben ze pennen waarvan het naaldje supersnel naar binnen en buiten schiet; je voelt het amper.

Ik denk dat we het met de bevalling iets moeilijker gaan krijgen! ;)

Succes!

6. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Bij mij is ook niet alleen mijn buik gegroeid, maar ook mijn kop, bovenbenen, armen en heb ook vet op mijn rug, net onder mijn bh zeg maar zit er een rolletje. Ik ben ook in het begin heel veel aangekomen, de laatste 5 a 6 weken ben ik niet meer aangekomen op de weegschaal, is dat normaal ik dacht dat de kilo's er nu snel bij zouden komen.

7. Mariella

Mariella Actief lid

28 mrt 2007
    342
    0
    0
    Management Assistente
    Brabant
    Aangezien ik eind september ben uitgerekend loop ik wellicht wat achter op de meesten van jullie. Daarom durf ik nog wel te zeggen dat ik mezelf nu juist heel mooi vind. Ok, die gezwollen varkenspootjes zijn iets minder, maar daar kijk ik niet zo kritisch naar. Wel naar mijn borsten, MAN wat ben ik daar trots op. (vriendje niet minder...) Eindelijk van dat beschaafde cupje b af! Ja ok, in combinatie met een strakke mooie buik eronder zou ideaal zijn, maar ach... zou voor dat kind wel heel benauwd zijn :)
    Benen zijn iets voller, maar acceptabel. Ik geniet er nog maar even van, want ik heb het idee dat ik de komende maanden nog flink ga uitdijen en dus minder ga genieten van het lijf.
    En dan heb ik het nog niet over de periode na de borstvoeding.... Waarschijnlijk is het dan "zwaai maar dag met je handje naar die mooie volle cup D".

8. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Hier ook hoor, begin me nu toch ook wel erg vet te voelen. Ik was al niet de slankste, zeg maar gerust stevig, maar nu word het wel erg vind ik.
    Ook ik ben de eerste weken heel veel aangekomen. Voor de eerste controle (8 weken) 5 kg en daarna tot nu 4,5 kg. En het zit helaas ook niet allemaal op mijn buik...

@maart ik ben de afgelopen controle ook weinig aangekomen hoor: 0,5 kg in 4 weken, maar ik heb het idee dat het bij de volgende controle wel meer is. M'n buik is nu ook echt gegroeid weer.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.056
    113
    hier ook precies hetzelfde, vooral mijn bovenbenen vind ik ook zo erg. Die waren altijd al aan de dikke kant, maar nu..En verder ook overal aangekomen. Vooral leuk van die mensen die zeggen: o, ja, je bent ook wel wat voller geworden in je gezicht! Zeg dan gewoon dat ik dikker ben geworden of houd je mond.

@maart: ik was de laatste keer 500 gram in 3 week aangekomen en daarvoor al 11 kilo. Ik had ook juist gedacht dat ik nu nog meer zou aankomen, maar dat valt nu dus nog mee. Volgende week weer naar de ha, zal wel weer iets meer zijn dan 500 gram.

groetjes suus

10. kelly33

kelly33 Actief lid

5 jan 2007
    203
    0
    0
    zoetermeer
    maart:ik voel me ook dik en ugly hoor ben nu 16 kilo aangekomen ,voordat ik zwanger was woog ik 57 kilo dus gaat lekker maar bij mijn jongste zoon kwam ik ook dik 20 kilo aan en was het er na 6mnd al weer kwijt.....dus hou me daar maar aan vast.

Mariella: bij mij is het van een normale c cup daar een dikke dubbel d gegaan niet normaal ze zijn zo groot geworden dat ik nog net niet krom loop hi.....en zal nog groter worden met bortsvoeding pff

verder nog striemloos.... bij de vorige zwangerschappen ook geen last van gehad, hopelijk lukt het voor de derde keer weer striemloos te blijven..

groetjes

11. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    vraagje:

gaan jullie ook een kraamfeest geven?
    Wij zijn dit wel van plan waarschijnlijk.
    Dan heb je niet de hele tijd vistite de weken na de bevalling (de naaste familie komt toch welk elke dag/ om de dag) en je hebt meer rust voor jezelf.
    We willen het dan ongeveer 4-6 weken later houden.
    Dan ben je in 1 keer van alle bezoekers af! ;)

Wie gaat dit ook doen?

12. Mariella

Mariella Actief lid

28 mrt 2007
    342
    0
    0
    Management Assistente
    Brabant
    @ Kelly; ja, ben benieuwd hoe de stand van zaken is met borstvoeding. Hoorde van de week weer een goede tip over gekneusde gekoelde witte kool-bladeren in de bh bij stuwing. Wellicht voor velen van jullie een bekend verhaal, maar ik sta af en toe nog te kijken van die prachtige handige middeltjes uit grootmoederstijd.

@Marsab; wij twijfelen nog. Ik denk dat ik dit ga bepalen na de bevalling. We hebben nu al aan iedereen doorgegeven dat ze niet hoeven te denken binnen 2 a 3 weken langs te kunnen komen. Naaste familie en beste vrienden is iets anders, maar verder even alleen WIJ drietjes. Mocht mijn hoofd niet staan naar veel verspreid bezoek, plannen we een kraamfeest.
    Ik weet uit ervaring dat het bij iedereen zo verschillend is hoe ze de periode na de bevalling ervaren, dat ik bewust dus niks al ga vastleggen, behalve dan die 2 a 3 weekjes voor onszelf.

13. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Marsab, wij geven ook een kraamfeest, ben je inderdaad in 1x van alles af. Ik heb geen zin om elke dag mensen over de vloer te hebben. Wij doen het ook ongeveer met 5 weken na de bevalling dan ben je ook goed uitgerust.

14. kelly33

kelly33 Actief lid

5 jan 2007
    203
    0
    0
    zoetermeer
    Mariella:ik heb bij alletwee borstvoedingen gegeven heerlijk vond ik het , 8 mnd volgehouden...ga het nu weer doen ...maar ik moest toen voordat de borstvoeding op gang kwam bruin bier drinken ensow haha mag nu niet meer...

van die koolblaadjes in bh kende ik nog niet , wel ijscompressen...met die stuwing zijn ze echt kei hard hoor je borsten zucht haha

15. Mariella

Mariella Actief lid

28 mrt 2007
    342
    0
    0
    Management Assistente
    Brabant
    Bij yoga vertelde er één dat ze bij de eerste enorm last had van stuwing en de tip van gekneusde koolbladeren kreeg. Wonderbaarlijk goed middel, bij haar verzachte het de pijn direct! Dit werd bevestigd door 2 andere dames, dus er zal wel een kern van waarheid in zitten.

16. kelly33

kelly33 Actief lid

5 jan 2007
    203
    0
    0
    zoetermeer
    als ik echt pijn mocht krijgen, dan ga ik het ook maar eens proberen..met koolblaadjes erin ...baad het niet schaad het ook niet ja toch?

17. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ja dan moet je ze van te voren eerst in de koelkast hebben gelegd, en van te voren wel goed afspoelen natuurlijk. Dan helpt het echt wel. Geef ik ook als tip mee als ex kraamverzorgster ;)

De klachten en pijntjes beginnen bij iedereen te komen lees ik al... Vervelend he slapen snachts... ehhhh slapen wat is dat.... Ik word tig x per nacht wakker, naar de wc, omdraaien, muggen en kikkers die ik hoor. Heel erg irrie! Dat omdraaien in bed is echt een hele klus aan het worden, alle kussentjes mee en zo...pfff hahaha.

18. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    Hier is ik weer.
    Wat aankomen betrefd, doe ik het net andersom dan jullie zo te horen, en ik kan jullie zeggen dat dat ook niet leuk is. Ik ben nu 1,5 kilo aangekomen en krijg nu constant te horen dat ik zo mager word in mijn gezicht. En dat terwijl mijn onderbenen wel vocht vasthouden aan het eind van de dag. Ik weet het, al mijn kinderen vreten mij op tijdens de zwangerschap, maar leuk is het niet om te horen dat ik dunner word in mijn gezicht (alsof ik anders een dik hoofd heb).

19. Mariella

Mariella Actief lid

28 mrt 2007
    342
    0
    0
    Management Assistente
    Brabant
    Hoi Jikke,

ik werk voor Van Melle en heb wel eens gehoord dat er iemand ons logo heeft gebruik voor een geboortekaartje. Dat ben jij toch niet heeeeel toevallig hè. Hier hoor je die naam namelijk niet veel. In jouw omgeven waarschijnlijk wel.

20. kelly33

kelly33 Actief lid

5 jan 2007
    203
    0
    0
    zoetermeer
    mouschy: haha zo gaan mijn nachten ook ...vannacht ook weer muggen killen en me ingesmeerd met muggenspul en nog geprikt in me gezicht ...op mijn zij liggen en dan naar 10 minuten moet ik draaien omdat ik pijn in me maag krijg....lig ik eindelijk lekker moet ik plassen [/b]

Deel Deze Pagina