september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Brigitte: mooooooie buik :)

@de rest: iemand iets van Pooh gehoord? Of heb ik over haar heen gelezen?

2. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Bedankt darcy! Ik zie wel wanneer ik weer aan het werk kom, zal er hard genoeg mijn best voor doen.

Net weer bevallingsverhalen zitten kijken, wordt je best emotioneel van.... :(

Ik ben ook erg benieuwd hoe het nu met virginnie gaat!

Wow wat een mooie buik Brigitte!

Gaan/ hebbben jullie al iets voor vader dag doen/ gedaan? Ik ga hem zo mijn cadeau's geven als hij wakker wordt, vond half 7 vanmorgen niet echt de juiste tijd om met cadeau's aan te komen :)

3. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Geloof niet dat je over pooh heen hebt gelezen, ze schreef de vorige keer ook dat ze wel mee zou lezen maar minder zou reageren geloof ik......

4. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Oh okay, ik vroeg me af of het vooral goed ging met Pooh - dan komt ze hopelijk vanzelf weer even reageren :)

Vaderdag... nee, nog geen cadeautjes hier, maar ga 'm enorm knuffelen als ie zo uit zijn coma komt, de slaapkop :)

Hij weet nog niet dat ik voor 20 juli een fotosessie heb gepland, zwart/wit foto's van mijn buik en mezelf, voor later (en vooral voor hem, hij zou het zo leuk vinden!)

5. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Hoi Darcy en alle andere meiden,

ik zal me weer even melden.

Afgelopen week/weken waren behoorlijk zwaar. Vorige week zaterdag was het een jaar geleden dat ons eerste kindje overleden is. We hebben er wel een "mooie" dag van gemaakt. Zo zijn we bijvoorbeeld naar een vlindertuin geweest. Sinds zijn geboorte/overlijden heb ik iets met vlinders, dus dat voelde goed. En 's avonds zijn onze ouders langsgekomen. Maar ja, je snapt wel dat dit er behoorlijk inhakte. De rest van de week zat ik ook nog niet echt lekker in m'n vel...

En daar kwam ook het volgende nog eens bij: m'n laatste controle bij de gyn was goed, maar hij vond wel dat ik erg veel dronk (alleen al een halve liter water 's nachts.....) Dus moest ik een dag lang zelf bloedprikken (uit m'n vingertopje) voor m'n suiker. Afgelopen dinsdag kon ik bellen, en ja hoor, zwangerschapsdiabetes. De volgende dag moest ik me al melden bij de dietiste in het ziekenhuis en ik heb nu een redelijk streng dieet meegekregen. 't Is wel goed te doen hoor, maar erg veel dingen die ik nu errug lekker vind zijn ff "off-limits" tot na de bevalling :( Dus naast de zwangerschapstrombose en bekkeninstabiliteit kan ik nu ook zwangerschapsdiabetes aan het lijstje toevoegen. (en dan heb ik het maar even niet over de andere kwaaltjes ;) )
    Dat kon ik er van de week dus ff niet bij hebben, voelde me ontzettend sneu dus ben ik maar even flink gaan shoppen. Helpt wel trouwens!
    Inmiddels ben ik wel weer zover dat ik het allemaal weer positief kan zien, ik krijg het blijkbaar gewoon niet cadeau! Maar het is allemaal wel voor het goede doel, dus nog even een week of 12/13 verstand op nul :)

Ik heb al die tijd wel meegelezen, maar ik ga niet op iedereen reageren als jullie het goed vinden (en anders ook niet hoor ;) )

Voor de dames met slaapproblemen/bekkenklachten: hebbben jullie al geprobeerd te slapen met een voedingskussen? Dat werkt nl. echt heel goed, en je komt de andere dag een stuk beter je bed uit! Het onderste stuk tussen je benen en een deel onder je buik (is ie gelijk minder zwaar). Weltrusten! Als jullie nog meer tips willen, dan hoor ik het wel!

O, en tegen kramp: 1 banaan per dag eten. Schijnt goed te helpen. Een ander trucje wat ik hoorde is een stuk "sunlight"-zeep onder je matras bij je benen. Kinkt heel waus, maar sommige artsen in het ziekenhuis schijnen dit zelfs al te adviseren :rolleyes: Nou ja, baat het niet, dan schaadt het in ieder geval ook niet toch?

Ik ga proberen weer wat vaker te reageren, maar dat hangt ook wel af van hoe ik me voel.

liefs,
    pooh

6. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Pooh,

Een hele dikke hug voor je.

xxxxx Sophie

7. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Goeie morgen, vandaag is de vaderdag!

@ brigitte: mooie buik!

@ marsab: was gisteren 4 uurtjes bezig met het ontdooien van de vrieskast, pff..maar ben blij dat het klaar is voor de komende maanden tot na na mijn verjaardag (4 januari)!

@ Darcy: leuk plan om een fotosessie te maken voor je vriend. Ga je ene foto in je album plaatsen zodat we mee kunnen genieten :)

@ pooh79: ik voel met je mee en een dikke knuffel!

Verder heb ik zonet een buikfoto hier in mijn album geplaatst, en ook wie we zijn (Jeroen en ik).

Nog een fijne dag....!

8. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Miranda, wat een leuke foto's!

Brigitte, heb ook nog even in jouw album gekeken. Mooi!

9. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    hoi dames

ik had wel een leuk vaderdag cadeautje voor mijn lieve vriend. een slabbertje met de tekst jij bent mijn aller liefst papa.

pooh: heel veel sterkte. die tip met de kussen werkt niet goed bij mij ik kan de kussen namelijk niet onder mijn buik krijgen. want zo heel erg grote buik heb ik nog niet. en ik ben nog al een draai kont en kan me met de kussen niet steeds draaien.

liefs joepie

10. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    thanks ladies voor de knuffels en lieve woorden!

Nog ff over BI:
    Ik slaap al vanaf 7 weken met zo'n kussen. In m'n eerste zwangerschap heb ik zo'n last van bekkeninstabiliteit gehad dat ik met 10 weken al halve dagen moest gaan werken. Nu gaat het gelukkig beter als de vorige keer. De eerste tijd was m'n buik ook nog niet groot genoeg ;), dus hield ik m'n armen gewoon om het bovenste deel heen. Net als een grote teddybeer, hihi. Dan draait het kussen met je mee als je je omdraait. Maar iedereen slaapt natuurlijk anders. Ik ben ook wel een keer of wat per nacht wakker, maar de pijn 's morgens bij het opstaan is nu veel minder bij mij.
    Weet je trouwens ook dat traplopen heel slecht is bij BI? Veel fysio's "vergeten" dat te zeggen. Enne... als je zit, niet met je benen over elkaar, maar een beetje wijdbeens. Very charming, I know. Nou ja, charmant komt over een tijdje wel weer toch? :)

liefs,
    pooh

11. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik vind het wel een extra bijzondere dag vandaag, vaderdag.
    Ben namelijk op vaderdag geboren en vandaag ook jarig op vaderdag :p :p :p (in mijn profiel staat verjaardag anders, om niet zo makkelijk herkend te worden ;) )
    We hebben elkaar een pretecho (aanstaande woensdag) gegeven! Opa's en oma's gaan ook mee.

x Sophie

12. las28

las28 Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    hee sophie gefeliciteerd Hiep hiep hoera dat is weer een jaar ;)

pooh wens je heel veel sterkte en dat dit nu alles mag zijn,
    en je verder heel erg mag genieten van deze zwangerschap

groetjes las

13. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    Sophie, van harte met je verjaardag.

Pooh, snap best dat je niet altijd de kracht hebt om te reageren, zeker deze tijd niet, geeft niets hoor meid. Balen van je kwaaltjes, de een heeft nergens last van terwijl het bij de ander net is of dat ze alle voorkomende kwaaltjes moet krijgen. Balen zeg. Dikke knuffel.

Hier was onze oudste vanmorgen om half 6 al bij ons met koffie en een cracker, later cadeau's gegeven aan pappa, ook een pakje van de baby, had ik gisteren bij prenetal gekocht, een shirtje wit met de tekst" papa's kanjer" in aqua kleur letters met een aqua kleurig broekje, heel leuk.

Fijne vaderdag allemaal.

Liefs Moons

14. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Sophie, gefeliciteerd.

Pooh, je krijgt het echt niet cadeau, doe maar rustig aan.

Brigitte, grappig al die buikfoto's op een rijtje, je ziet hem groeien, mooi hoor.

Hier gaat alles goed, vandaag 28 weken :D :D
    Lekker aan de vaderdagtaart, want dat moet natuurlijk gevierd worden.

15. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    @pooh, meid ook een hele dikke knuffel van mij!

@Sophie van harte meid ;)

Heb vanmorgen m'n mannetje samen met onze dochter een ontbijtje op bed gebracht, met een mooie tekening van m'n dochter, waserg geslaagt!
    Foto plaats ik wel een keer ;)

jessica

16. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Pooh: je krijgt het idd helemaal niet cadeau! heel veel sterkte.

Sophie: gefeliciteerd! leuk dat je cadeau's aan elkaar kan geven dan.

Hier vanmorgen een rompertje met papa is de aller allerliefste erop. Ook nog een boekje met 97 adviezen voor dochters en een boekje van Papa. Vielen geloof ik wel in de smaak :)

17. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    sophie: van harte gefeliciteerd!

Pooh: Meid een knuffel voor jou, die heb je verdiend!

Virginie: Ik maak me een beetje zorgen meid, hoe gaat het nu....?
    Hopelijk horen we snel goed nieuws van je!

18. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    @Sophie: gefeliciteerd!
    @Iedereen: hihihi dank jullie wel voor de lieve reacties op mijn buik......

Ik weet niet of ik nog tijd heb om me morgen nog te melden... we gaan morgen lekker op vakantie (mannetje heeft eerst nog 2 sollicitatiegesprekken dus allemaal duimen!) voor anderhalve week naar Oostenrijk en daarna nog een familieweekendje op Texel... Dus denk dat ik 2 juli weer terug ben...

Groetjes allemaal en tot dan

19. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    veel plezier brigitte en succes voor je mannetje! :D

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@pooh: balen zeg.. en inderdaad je krijgt het niet kado
    maar je krijgt er gelukkig wel heel veel voor terug uiteindelijk :)
    sterkte hoor!

bah.. ben ZO moe..
    van het weekend toch geholpen met behangen.
    zaterdag overdag weinig gedaan behalve sochtends mee naar de bouwmarkt om verf en betonblokken te halen.
    smiddags mocht ik enkel boodschappen doen en koffie zetten.
    en heb ik denk ik 3 baantjes gelijmd ofzo
    toen rond 6en iedereen wegging toch nog met job samen wat banen in de gang gedaan..
    al met al waren we om half 11 bekaf en zijn we maar snel naar huis gecrossed.

gister hadden we hulp tot half 2..
    dus ik heb van 10 tot half 2 braaf strookjes behang staan knippen terwijl de mannen het echte werk deden.
    En daarna samen met job de kamer afgemaakt (denk 4 banen in totaal ofzo)
    toen was het inmiddels 3 uur... en schildertijd
    nahja.. daar moest ik echt uit de buurt blijven.. dus beneden maar wat dingetjes opgeruimd en in een tuinstoel gehangen (en 2x bijna in slaap gedonderd)
    avondeten geregeld (turkse pizza.. :) )

en toen waren we allebei wederom stevig brak dus er maar een eind aan gebreid
    job wilde graag nog door.. maar de afplaktape was op
    en bovendien.. we moeten nog lang genoeg dus beetje op onzelf passen kan geen kwaad
    uiteindelijk bleek dat we jobs tas waren vergeten in het nieuwe huis..
    dus weer terug
    en vacohtend bleek dat we hem alsnog in de auto hadden laten liggen.

volgens mij zegt dat wel wat over onze brakheid :(
    anyway.. ik was zo brak gisteravond en vanochtend
    dat ik vanavond geacht word thuis te blijven en uit te rusten
    en ik niet eens heb tegengespartelt toen me dat vertelt werd.

*gaap*
    wel cool hoor zo'n nieuw huis
    en het schiet lekker op

Deel Deze Pagina