Mooi dat er een beetje vooruitgang in zit Saskia, het is toch wel erg vermoeiend zo'n nieuw huis. Soms lijkt er geen eind aan te komen wat je allemaal nog moet doen! Brigitte: heel veel plezier en heel veel suc6 voor je mannetje. Mijn vriend en ik zijn vandaag officieel 2 jaar bij elkaar en gaan nu dus hetzelfde doen als 2 jaar terug. Heb er erg veel zin in, jammer dat het zo'n slecht weer is.
@Han: fijne dag, romantisch hoor @Saskia: heerlijk, een nieuw huis. Maar de voorbereidingen, he... Straks lekker je kleine kamertje inrichten voor ukkie, da's een leuk vooruitzicht! @Miranda: leuke foto's. Jij draagt wat lager, ik wat hoger. Bij vriendinnen heb ik de verschillen destijds ook gezien. Ik vind het zo leuk dat iedereen anders is gebouwd en anders "draagt" - al voor de geboorte zijn al onze baby's uniek! @Pooh: lekker mee blijven lezen en reageren als het je uitkomt. Vooral jezelf in acht nemen, het is niet niks wat je voor je kiezen krijgt en hebt gekregen! @Sophie: nog gefeliciteerd! Ik zit met ischias nog een paar dagen thuis (niet ziek, maar vrij) en word morgen weer gekraakt bij de chiropractor. Ook ik gebruik al een hele tijd een voedingskussen om te kunnen slapen, maar vond het ding vanmorgen weer achter het bed Wat DOE ik met dat ding? Alsof er geworsteld moet worden 's nachts... Voel uk minder vaak, maar zal wel in orde zijn. Morgen om tien uur de pretecho. Zin in! Ik log later weer eens in om te zien of er dames gereageerd hebben op elkaar. Groetjes en fijne dag!
Brigitte: leuk hoor die buik foto's op een rij...en een fijne vakantie han:veel plezier vandaag! pooh: sterkte!
Hey meiden Hier ben ik weer! Eerst en vooral, thanx voor de bezorgdheid, aan dit forum heeft een mens tenminste iets! Nu, over vrijdag. Ben dus bij mijn gyn geweest en op de echo was alles oké. Die bloedwaarden dat gestegen zijn, dat is niet goed (was iets met levertesten en urinezuur), betekent blijkbaar dat het kan dat je lichaam de kleine niet afstoot, maar komt er wel op neer dat je te vroeg, veel te vroeg kan bevallen. Ze had het niet over een bepaalde termijn. Kan volgende week, kan binnen 5 weken, kan ook gewoon langer duren, maar het risico is er. Daarna ben ik naar het ZH gegaan, om die bloedtest nog eens te doen en daaruit bleek dat het urinezuur veel te hoog was en dat van die levertesten op het nimmertje, maar ook niet hoe het moet. Dus: ik zaterdag en zondagochtend naar het ziekenhuis om spuitjes te krijgen om de longetjes van de baby sneller te laten groeien, stel dat hij te vroeg word geboren.. Heb ook een uurtje aan de monitor gehangen en dat leek gelukkig wel in orde. Zaterdagnacht NIET geslapen, super veel harde buiken, zat ook constant te piekeren.. Gisteren ook veel harde buiken. De vervangster van mijn gyn zei dat af en toe een harde buik geen kwaad kan, normaal is in deze periode van de zwangerschap, maar dat het niet te regelmatig mag zijn en niet echt pijn mag doen. Tja, je had mij gisteren moeten zien. Soms om de tien minuten en redelijk pijnlijk, dan weer niets dan weer wel.. Heb ook beetje pijn in mijn rug en af en toe een menstruatie-achtige pijn. Ik moet dus veeeeeeeeeeel rusten! En mijn ventje is een schatje. Hij is zo bezorgd om mij en zijn zoontje. Mag niets meer doen van hem in huis bijna, omdat hoe meer ik rondloop hoe meer harde buiken ik krijg. Ben blij dat hij er is voor mij! Zo, nu zijn jullie weer op de hoogte na mijn lang verhaal. Hopelijk is alles oké met jullie en hebben jullie een fijn weekend achter de rug. @ Brigitte: Wat een mooie buik zeg, word echt groot! @ Sophie: beter te laat als niet: HAPPY BIRTHDAY! x
Virginie blij wat van je te horen. Hoop dat de kleine lekker eigenwijs is en nog lang bij mama blijft zitten. Heel veel sterkte saskia wanneer wil je eigenlijk gaan verhuizen naar je nieuwe huis? groetjes las
Virginie zie nu pas dat we op de zelfde dag zijn uitgerekend Nou dan moet het helemaal goed komen groetjes las
@ Virginie: wat hartstikke fijn dat je dit hebt gepost, we waren ff bezorgd om jou! Het is beter dat je naar je lichaam gaat luisteren en vooral rustig aan doen! Erg lief van je vriendjelief dat hij zoveel mogelijk taken van je gaat overnemen. Maar straks krijg je veel dubbel voor terug @ Saskia: dat jij zo brak voelt, is het ook een teken dat je naar je lichaam gaat luisteren en lekker rustig aan doen. Daarna voel je wat beter, maar ook voor de komende tijd rustig aan doen. Ik ben meestal erg eigenwijs want ik ben ook degene die maar bezig blijf houden met de dingen en huishouden. Maar ik heb ook geleerd om tussendoor wat te rusten zoals lange theepauze nemen en wat lezen (ook al zegt mijn gedachten mij dat ik geen tijd voor heb, maar omwille het groei van mijn kindje gaat het eenmaal voor, en ik moet ook zo kijken dat het alles goed komt.) @ Sophie: Beter laat dan nooit .... van alsnog harte gefeliciteerd met je verjaardag ! @ Brigitte: hele fijne vakantie toegewenst! @ Darcy: ik heb ff niet bij stil gestaan dat ik wat lager draag nu ik de foto's van jullie heb bekeken. Ieder is idd verschillend, maar ben wel met je mee eens dat onze baby's uniek zijn. En veel succes en plezier vandaag bij de pretecho. Waar ga je de pretecho laten doen? Ik volgende maand in Purmerend (Twinkelster ofzoiets). Vannacht heb ik iets beter geslapen dan de afgelopen dagen, maar heb nog wel erg last van mijn rug. De zenuwen lopen ook door naar mijn benen...ik zal wel op donderdag a.s. bij VK melden.
De pretecho is in Amsterdam, Echopraktijk Amsterdam, bij dr. Papa (geen grapje!) Morgen om tien uur, ik kan niet wachten!
@ Las, Ja, inderdaad, dezelfde dag uitgerekend! Hopelijk blijft hij nog eventjes lekker bij mama! Mijn vriend verjaard 2 september en hij zei dat dat het mooiste cadeau zou zijn, dat ik op die dag beval. Niet alleen omdat hij EN zijn Peter dan verjaren, maar ook omdat ik het tot dan zal hebben uitgehouden! Vond ik zoooo lief.. Ben trouwens niet zo'n stilzitter. Ik haat het als ik niet ziek ben een hele dag op een bank rond te hangen, het lukt me gewoon niet. En als mijn vriend zoveel wil doen, voel ik mijn niet een luiwammes en een profiteur! Pfff.
2 september begint mijn zwangerschapsverlof in. Ik denk dat het op 23 augustus mijn laatste werkdag wordt, dan begint 1 weekje vakantie, dan volgt de zwangerschapsverlof in. Als het allemaal naar verwachting gaat, werk ik pas op 29 januari 2008 weer 4 maanden thuis.... Wat je vriend zei, is het zeker zo lief van hem. Hij is erg met je betrokken, zo mooi om te zien! Je moet zo maar zien dat het maar voor tijdelijk is dat je vriend alles voor je doet
@miranda: je hebt helemaal gelijk hoor het is alleen zo frustrerend als je niks kan/mag doen terwijl iedereen hard aan het werk is maar ik ga nu voorlopig komende paar dagen sowieso weinig doen want het is nu "verftijd" en vanavond heeeeeel vroeg naar bed
Goede morgen mama's Virginie, doe vooral rustig aan en laat je verwennen. Hopen dat de kliene voorlopig veilig binnen blijft. Han, hele fijne dag. Miranda, mooi buik heb je. Sophie, een beetje laat maar nog gefeliciteerd! Gisteren ben ik naar de Efteling geweest, ik was zo moe aan het einde van de dag dat ik om 8uur al in slaap. Ik voel de kliene nu ook veel minder, maar ik voel haar gelukkig nog wel. Ik word 's nachts vaak wakker en dan heb ik last van slapende armen en handen, dit is zo irritant echt geen fijn gevoel, ik heb het nu zo'n 3 weken, volgende keer maar aan de vk vragen of dit normaal is want ik had er nooit last van.
Hoi dames, @ Maart: ik heb ook zo'n last van slapende handen en armen! Met name de laatste 2 weken. Het schijnt in deze tijd heel normaal te zijn. Net als de kramp die ik inderdaad ook heel makkelijk krijg bij strekken van benen. Gelukkig worden de ledematen "snel wakker" als ik ze flink beweeg en ronddraai. @ Virginie; NEEM DE RUST hoor! Het is niet voor niets en je krijgt spijt als je je laat leiden door de onrust van niets doen. Het is héél moeilijk, maar zó belangrijk! Je vriend snapt de situatie héél goed blijkt wel, dus het laatste wat jij bent is een profiteur. Succes!
@maart: daar klaagde mijn buurvrouw vandeweek over alleen heeft die dat permanent lijkt me echt heel scary! en eh.. ik heb gemerkt dat ik babybeer ook een stuk minder voel als ik heel druk ben (of me druk maak) dus misschien gewoon af en toe even relaxen normaal voel ik altijd savonds hoop gespartel.. ben ik nou heel druk zoals afgelopen weekend dan voel ik bijna de hele dag niets.. en dan savonds ook bijna niks. vandeweek zo gelachen.. ik lag in bed te slapen en werd wakker van een poes die lag te kokhalzen op mn buik. nou weet ik dat ze zelden overgeeft.. en er zelf ZO'n hekel aan heeft dat ze het zeker niet op bed zal doen dus heb dr maar laten gaan. en idd.. 2 seconden later jumpte ze van het bed af om op de grond nog even verder te gaan. maar toen ze klaar was.. (zonder daadwerkelijk te spugen dus) nam ze echt megajump het bed op meteen tegen mn buik aan (lag op mn zij zegmaar) en druk spinnen.. babybeer druk tegen poes schoppen.. en poes ging enkel maar harder knorren echt onwijs schattig en later die nacht g ing ze nog ff weg weer met zo'n zelfde jump terug het bed op.. en babybeer dus weer schoppen en poes knorren werelds
Saskia; WAT GRAPPIG. Ook omdat ik het herken; als het jonge poesje op mijn buik ligt, begint kleine ook te schoppen, maar het poesje heeft het nog niet echt meegekregen. Zat één keer wel heel vreemd naar mijn buik te kijken.
Weet wel dat het voor mijn en baby's bestwil is. Zal ook mijn best doen om het kalm aan te doen, maar zal moeilijk zijn! Haha, die katten toch! Wat een schatjes zijn het. Mijn lieve Billy (een kat dus) is al heel het weekend enorm aanhankelijk, nog meer als anders, je moet niet vragen.. Elke keer als ik mij neerlegde kwam meneer dicht bij mijn aangekropen, half op mijn buik. Hij wou zijn mama en zijn broertje beschermen! Heb het liever zo dan als hij en zijn twee kattenbroertjes heel het huis rondlopen en er altijd weer één in slaagt om recht om buik te springen! En dan kunnen ze je zo aankijken van "wat heb ik nu weer verkeerd gedaan?".. x