september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

dat is het punt ja...
    langer bij de babybeer is fijn
    heel erg fijn zelfs

maarja.. het geld is ook absoluut meer dan slechts welkom.

ik doe (deed bijna.. ) marketing.
    daarvoor IT

in de IT is genoeg werk te vinden en daar word ik nog steeds wel af en toe benaderd
    alleen eh.. vind ik marketing veel cooler en leuker
    dus eens zien of het lukt om dat te blijven doen met slechts een half jaar ervaring.

2. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Jeetje Sas, dat is balen zeg! Check ff goed waar je recht op heb... Liep je contract af na je verlof, of tijdens je verlof?

@ Marielle: knap dat je nog plek vindt in je buik. Ik heb (naast zw.schapssuiker) zwangerschapstrombose en moet vanaf het moment dat ik positief testte antistolling (bloedverdunners) spuiten. Sinds een week of 2 zijn we toch maar overgestapt naar m'n benen, want het werd steeds lastiger in die buik. Balen dat je niet in je benen kunt spuiten zeg! Gelukkig hoef ik (nog) niet te spuiten voor de suiker. Ben wel op dieet gezet door de dietiste.

Hier zijn we ook op zoek naar een wiegje. Lijkt me wel heel lekker de eerste tijd, niet alleen voor de uk, maar ook voor onszelf. Manlief vertrouwt ook zichzelf niet als hij midden in de nacht de kleine uk uit bed moet halen voor een voeding ;) Waarschijnlijk gaan we er morgen een bestellen bij Babypark.

O ja, en verder zijn we dit weekend een weekendje weg, dus zal ik weer even een paar dagen niet online zijn.

Zijn er trouwens meer meiden die zo'n last hebben van hun rug? Niet zozeer onderin, maar meer midden en dan richting schouderbladen?

greetz,
    pooh

3. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hallo meiden,

we zijn weer terug van vakantie! ff heerlijk er tussen uit geweest, een paar dagen naar Belgie!

Ik heb mijn NIEUWE tweeling / combi wagen, te koop. Dus als er meiden nog op zoek zijn naar een kan je kijken bij TE KOOP hier op de pagina.

groetjes!

4. Roxx100

Roxx100 Lid

5 mei 2007
    62
    0
    0
    Groningen
    hallo allemaal

Zijn er ook meiden die in plaats van aankomen afvallen?
    Ik kom nog steeds niet veel aan en het begint nou wel erg frustrerend te worden!

5. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Nee (helaas) geen last van afvallen. Ongeveer 3 jaar geleden moest ik heeeel veeel moeite te doen om niet verder af te vallen en iets aan te komen en nu vliegen de kilo's er opeens aan :( Het is ook nooit goed 8)

Sas: dat is idd balen! En ze hadden nogwel uitgesproken dat je waarschijnlijk mocht blijven (geloof ik) wat is er opeens veranderd dan?
    Ik heb ook wel een beetje een dubbel gevoel, van de ene kant is het nu goed voor me om al rustiger aan te kunnen doen en straks wat langer bij de kleine kan blijven. Van de andere kant was dat echt Het werk wat ik graag doe en daar is niet makkelijk tussen te komen. Ook is het idd financieel verre van ideaal.

Mouchy: lekker zo'n vakantie, waar in belgie was je precies heen geweest?

Wij hebben voor de eerste weken een heel klein bedje waar mijn vader ook nog in heeft gelegen. Deze zal dan op onze kamer komen te staan, vinden we wel zo handig.
    Voor onze babykamer hebben we vandaag telefoon gekregen, het komt pas 13 juli :confused:

Als de lijst toch nog aangepast moet worden: ik ga in ziekenhuis bevallen en borstvoeding geven. Verlof sinds vorige week.

6. sas25

sas25 Actief lid

3 mei 2007
    374
    0
    0
    heerlen
    Hier ook weer ff een korte update van mij,volgens mij heb ik in dit topic nieteens gepost.

Het vocht om het hoofdje van de baby is verdwenen,wel is er een infectie in mijn bloed gevonden,namelijk het herpes virus.Ik was eigenlijk toch wel een beetje verbaasd,ik heb nl nog nooit in mijn leven last gehad van een koorstlip of iets dergelijks,ook daar beneden niet.Het kan geen kwaad voor de beeb,maar mocht het virus uitbreken twee weken voor de uitgerekende datum,dan zit het ook in het geboorte kanaal,en voor pasgeborenen is het wel gevaarlijk.Dan zal het een keizersnede worden.Maar nogmaals,aangezien ik nog nooit last heb gehad ga ik er ook niet vanuit.Ik heb zelfs nog een keer bloed laten prikken,en woensdag as de uitslag.

Verder is het kleintje dmv een meting van haar hoofdomtrek iets aan de kleine kant,en moet ik nu wekelijks terug naar het zk.Ook heb ik al veel last van harde buiken,ze komen vaak vanuit het niets,zelfs als ik niets doe ! Advies was genoeg rusten.

Op 30 juni heb ik een pretecho en een 3 d echo gepland,ik verheug me er erg op! Als het zover is plaats ik meteen de fotootjes

7. Pomme

Pomme Actief lid

1 jan 2007
    359
    0
    0
    VRAAGJE:

Lieve mama's, ik heb een 2e hands bugaboo gekregen binnen de familie, alles er-op-en-eraan behalve het wiegje...

Weet iemand of ik dit splinternieuw (los) in de winkel kan kopen? Ik koop zo'n wiegje liever niet op Speurders of Marktplaats.

Alvast bedankt.

8. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    wij hebben ook een wiegje maar die staat beneden. maar vind het ook wel erg handig als die op onze slaapkamer komt te staan. moet ik nog even over nadenken.

wij hebben het wiegje trouwens van marktplaats gekocht is maar 3mnd gebruikt en ziet er nog als nieuw uit en dat voor 50 euro een prikkie dus. foto zie album

9. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    hey mouchy was dat die kinderwagen wat je hebt gewonnen?

10. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Heee hallo meiden,
    ben echt al TE lang niet meer hier geweest. Drukke tijd gehad, want we zijn voor het eerst oom en tante geworden van een neefje! Hij was wel 5 weken te vroeg, dus was even spannend allemaal. Maar hij doet het super goed gelukkig! Wel raar hoor als je zo'n kleine frummel ziet. Dan besef je in ene dat dat ook in je eigen buik zit hihihi.

Hoe gaat het hier? Heb nog niet alles gelezen helaas... maar zodra ik tijd heb ga ik bijlezen ;)

Pomme, volgens mij kan je die bak wel loskopen van de bugaboo. Tenminste ik dacht mij te herinneren dat alles apart te koop was aan onderdelen.

Ik las ook ff snel dat iemand een stukje had geschreven over benthe? Maar wat niet waar bleek te zijn... Vaag! Hoe kan je nou zoiets doen? Ben je wel erg depressief of niet?

Fijne dag vandaag allemaal! Liefs Ief

11. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    hey hallo!

Pppff....Gisteren voor een dag met groep 7 en 8 op kamp geweest! :confused:
    Jeetje wat is dat vermoeiend, we gingen tegen 20.00 uur weer naar huis.
    Maar toen was ik ook echt kapot.
    We zouden eigenlijk nog langer blijven, tot na de bonteavond, maar dit trok ik echt niet meer.
    Ach, al met al was het best gezellig!

Vandaag nog een half dagje werken en dan al weer weekend!
    Daarna hoef ik nog maar 2 weken te werken en dan heb ik zomervakantie en begin ik pas weer in januari!
    Poeh, kan het bijna niet bevatten! :)

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@han: mja dat heb ik dus ook... baal onwijs
    niet omdat ik denk dat ik niet meer aan het werk kom.. maar gewoon omdat ik het werk erg leuk vond.

@pooh: contract loopt tijdens mijn verlof
    jij ervaring met dit soort dingen?
    ik moet nu namelijk even uit gaan zoeken wat handig is qua verlof en centjes :)
    zag online dat je zw-uitkering tijdens de ww.. hoger is dan de ww
    namelijk 100% van je dagloon
    dat zou wel fijn izjn.. want dan zorg ik gewoon dat ik ECHT pas 4 weken vantevoren verlof neem
    en dat als ik het niet trek tot die 4 weken.. maar gewoon vrije dagen opneem.
    scheelt toch weer klein bergje geld :)

13. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Mogguh,

Alles goed met iedereen?
    Ik kwam gistermiddag thuis en toen lag er een afhaalbericht van TNT.
    Ik kon mn kraampakket al afhalen bij het postkantoor...
    Leuk zeg. Alles uitgepakt en kreeg er nog een mooie luiertas bij.
    Maar wat een verband zeg, hahahaha Mn vriend en ik moesten echt lachen.
    En als het goed is krijgen we volgende week het kamertje, dus ben erg benieuwd!
    A.s. maandag gaan we trouwens in ondertrouw, vind het zo spannend en leuk. We gaan niet trouwen, maar geregistreerd partnerschap.

14. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi hoi,
    Ik ga zo terug lezen, eerst even mn verslag van pretecho.
    Wat is dat bijzonder :p :D Ben nog steeds erg onder de indruk.
    Verrassend was dat verloskundige me vorige week nog het hoofdje heeft laten voelen, t lag boven. Nu lag ze met t hoofdje naar beneden. En ik was heel verbaasd dat de placenta aan de voorkant ligt, aangezien we haar zo goed voelen bewegen.
    Ze was nu ook weer enorm druk ;) We hebben geluk gehad dat er in t begin paar duidelijke (schattige :p ) 3d foto's zijn gemaakt. Later liet ze zich niet meer goed zien, lekker eigenwijs. Ook was ze zo druk met handjes en voetjes aan t trappelen dat die er niet goed op staan.
    Maar de dvd en foto's zijn enorm gaaf om terug te zien. Ben helemaal verliefd. Vind haar erg op mijn man lijken :D Ook papa en opa's/oma's zijn erg onder de indruk.
    Een aanrader!

x Sophie

15. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat een verhaal idd van Benthe :confused: Ongelooflijk.

Saskia, wat lullig van je contract.
    Sas ik duim voor je dat t niet uitbreekt!
    Ief, gefeliciteerd :p :p
    Marsab, wauw wat heerlijk. Lekker aftellen nu!
    Joyce, leuk heh het kraampakket ;) En veel plezier alvast maandag :D

x Sophie

16. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    uitgerekend 1 september
    Suus: JONGEN
    Mouchy: JONGEN

uitgerekend 3 september
    Migga: JONGEN-+8 kg - nh 100/55
    Miss X: MEISJE-+15kg, bv, zh, 20 Juli verlof
    Marjannie: MEISJE

uitgerekend 4 september
    Brigitte: VERRASSING-+8 kg
    Las: MEISJE -+9 kg, tb,bv, geen verlof
    Virginie: JONGEN-+10 kg

uitgerekend 5 september
    Maart: MEISJE - +13 kg - 1/4 nx - 120/65 - bv, zh, 1 augustus verlof
    Danique: VERRASSING -
    Sophie: MEISJE -

uitgerekend 6 september

Rootje: VERRASSING -+8 kg
    kelly33 : VERRASSING-+15 kg
    Rian: MEISJE-+8 kg - 1/2nh - 110/60 - 04/06/07 BV, TB, heeft al verlof standaard

uitgerekend 8 september
    Ief: MEISJE -
    Seetje: JONGEN -

uitgerekend 9 september
    Berbel: MEISJE -

uitgerekend 10 september
    Pomme: MEISJE - + 13 kg,bv, zh, 'verlof' sinds 15 juni i.v.m. zelfstandigheid

uitgerekend 12 september
    Pooh: VERRASSING-+6.5 kg, bv, zh, 1 augustus verlof

uitgerekend 13 september
    Gonzo: VERRASSING -

uitgerekend 14 september
    Jikke: MEISJE-+0 kilo

uitgerekend 15 september
    Jessica24: MEISJE -

uitgerekend 16 september
    Joyce: MEISJE -
    Sas25: MEISJE -

uitgerekend 18 september
    Jennifer: MEISJE-+12 kg, zh,bv, verlof sinds januari
    Triez: JONGEN -

uitgerekend 20 september
    Patries: JONGEN-+2,5 kg

uitgerekend 21 september
    Marsab: VERRASSING-+3 kg - 110/60 - 30/5 - BV, TB, verlof gelijk na zomervakantie

uitgerekend 22 september
    Moons: JONGEN - + 5kg - BV, TB
    Kristel: JONGEN -
    Sandraeningrid: VERRASSING-+0 kg
    miranda040172: JONGEN - + 11 kg bv, zh, 24 augustus verlof

uitgerekend 23 september
    Han: MEISJE- +10 kg
    Modo: JONGEN -

uitgerekend 24 september
    Saskia: VERRASSING-+5,1 kg
    Joepie: VERRASSINGfl-zh-13augverlof+2,5 kg

uitgerekend 25 september
    Lucky: VERRASSING-

uitgerekend 27 september
    Darcy: JONGEN-+8 kg bv, thuisbevalling, 30 aug verlof

uitgerekend 28 september
    Angeltje: MEISJE -

uitgerekend 29 september
    Noor: (2ling) 2 JONGENS-+5 1/2 kg
    Mariella: JONGEN -+6 kg

uitgerekend 30 september
    Siesje: VERRASSING-+11 kg
    Avalon: JONGEN -

Verwacht:
    16 JONGENS
    16 MEISJES
    12 VERRASSINGEN

Geboren:
    0 JONGEN
    0 MEISJES

Agenda

21 Juni: Miss X VK controle
    22 Juni: Maart pretecho
    25 Juni: Rian VK Controle
    26 Juni: Miss X pretecho 30 weken
    26 Juni: Maart VK controle
    27 Juni: Moons pretecho
    27 Juni: Marsab VK controle

05 Juli: Joepie VK controle
    10 Juli: miranda040172 VK controle
    19 Juli: miranda040172 pretecho
    23 Juli: miranda040172 30 wkn echo in 't zkh controle

17. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ missX: mooi babymeubelen!

@ marsab: prachtfoto's van 3D. Ik kan al haast niet meer wachten!

@ riann: geweldig nieuws dat je man zich laat horen ! :)

@ saskia: jammer van je contract.

Ik krijg pas in de 34e week een kraampakket van VGZ/IZZ.

Gisteren bij VK geweest. Ik moet fysiotherapie contact opnemen voor mijn rug.
    Mijn bloeddruk is op dit moment 110/70.
    De hartslag van de baby is nu 140.
    Hij ligt nu in de stuitligging, volgens VK.
    Verder is het oké.
    Nu wordt 3 wekelijks controle bij VK i.p.v. 4.

Fijne dag verder allemaal :)

Kusje x

18. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Marsab: Hele mooie foto's van de beeb! Je kunt je al echt een gedacht maken van hoe het kindje word. Is wel super eigenlijk. Ben erover aan het nadenken om toch ook maar zo'n echto te laten doen. Kost wel 100euro, maar uiteindelijk heb je wel een leuke herinnering! :)

@ Rian: super dat je man weer op het kamp is. Lijkt me zo moeilijk allemaal..

@ MissX: Ik herken wat je bedoelt, die krampen enzo.. Heb de laatste tijd ook zo menstruatie-achtige krampen, heb dan ook pijn in mijn onderrug.
    En ik voel de kleine veel minder schoppen, bijna nooit meer eigenlijk. Maar ik voel hem wel bewegen, je voelt hem echt zitten. Ik heb s'avonds altijd het gevoel dat hij met zijn hoofdje naar beneden ligt, omdat ik juist onder mijn maag altijd iets fijn zitten (een voetje?).Is wel een prettig gevoel, ook omdat hij niet meer moet bewegen zodat mijn vriend hem voelt zitten.

Trouwens, op het lijstje, ik beval in het ziekenhuis, hoop borstvoeding en het flesje eigenlijk te combineren en normaal ga ik volledig in zw.verlof eind augustus. Als ik het zolang kan trekken natuurlijk! Ben ondertussen nog een 1.5kg bijgekomen.. :cry:

@ iedereen: Staat de naam bij jullie al vast? Of zijn er twijfelgevallen?

19. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland

Ik ben ook verzekerd bij VGZ en heb mijn kraampakket toch nu al gekregen. Wat raar? :(
    En als het goed is komt de kraamzorg bij ons in de 34e week langs voor een intakegesprek en kijken of je alles in orde hebt.

20. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    @Saskia.. Das balen van je contract. Hoop dat het allemaal goed komt!

Gisteren bij de verloskundige geweest.

Mijn ijzergehalte was 6.4. Net genoeg
    en de baby lag al naar beneden, en haar hartslag was 140 en mijn bloeddruk was 110/50.

Deel Deze Pagina