september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hi

Ik heb nog nooit moeten bevallen maar moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd er wel meer aan denk.

Zoals.. Stel dat mijn vliezen breken wat moet ik doen en stel dat ik het niet merkt, dat het tegelijk met plassen gaat bijv.

Of oefenweeen wanneer zal dat gebeuren?
    En het moment dat het ''echt'' gaat gebeuren komt toch wel steeds dichterbij en hoe zal ik het doen? Etc, ik denk dat ik het boek veilig bevallen maar ga kopen om lekker in te neuzen

2. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Nee ik ook niet...
    Maar hoeveel vrouwen willen daarna nog een tweede, derde, vierde....?
    En zo vreselijk was de eerste ook niet, heb er 7uur over gedaan, maar die weeen...

Wat ze zeggen, als je je kindje op je buik hebt, is echt waar.
    Anders zouden we nooit meer een volgend kindje willen.

:) zit mezelf moet in te praten :) , maar denk ook weer oef wat staat me deze keer te wachten :( , want het kan sneller gaan als de eerste, maar dat is natuurlijk geen garantie.
    Ach ja nog 12 weken te gaan...

jessica

3. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Hihi, heel toevallig, maar had net 's middags het boekje gelezen van CZ over bevallen, en promt half acht ' s avonds kreeg ik de eerste wee op de wc (rijmt nog ook)
    Dus veel neus plezier :D

jessica

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm het lijkt mij ook niks
    maar ik hou mij vast aan het idee dat elke hoogzwangere die ik tot nu toe heb meegemaakt
    op het einde toch wel graag wil bevallen :)

verder eerst nog even de echo over 3 weken afwachten om te kijken of het natuurlijk bevallen of een keizersnede word :S
    beide lijkt me niks... maar als ik mocht kiezen dan werd het t och geen keizersnee vermoed ik
    lijkt me echt nog VEEL vervelender :)

5. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Bevallen, ik wil er voorlopig nog niet aan denken.

6. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    :)

Ik ook niet maar toch vind ik het stiekem heel spannend..

Jessica.. Zo vroeg al een eerste wee :confused: Kan dat?

XXX

7. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Van Jessica zal het wel van haar 1e kindje zijn geweest die wee op de wc ;)

Mijn vliezen zijn ook gebroken toen ik op de wc zat, dus dat was wel erg mooi! geen gedoe op de vloer dus :D

Ik ben ook wel heel benieuwd hoe het deze keer gaat... Hoop maar dat het allemaal wat vlotter verloopt dan de vorige keer want dat ging allemaal niet vanzelf pfffff. Ik zie er best tegen op, maar aan de andere kant houd ik me voor dat het nooit erger kan zijn dan de vorige keer hihihi :p

Zijn er nog meer meiden die een onderwater bevalling geplant hebben of zijn Rootje en ik de enige?

8. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    kan uberhaupt niet bevatten dat ik straks ga bevallen, ben nog zo mijn de zwangerschap bezig.
    Net of het niet over mij gaat als ik aan de bevalling denk....

9. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Haihai

Weet via een ander forum dat het met Secret en haar twee kleintjes naar omstandigheden redelijk gaat (bericht van zondag) Het is wel een heel zware situatie om twee kleintjes te hebben die het zo zwaar hebben terwijl ze zelf net bevallen is. Laten we maar veel kaarsjes branden!

10. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Moet ook nog niet denken aan de bevalling, maar het is idd wel waar (zoals alle cliche's over zwangerschap en bevalling) dat je er op het laatst wel aan toe bent. En inderdaad, je bent alles vergeten zodra je kleintje op je buik wordt gelegd.
    Bij mijn eerste verloor ik ook vruchtwater op de wc, maar het was wel meteen duidelijk. Ik voelde een soort licht menstruatiekrampje vlak voor ik 's morgens uit bed stapte en toen ik op de wc zat verloor ik het vruchtwater, maar 9 van de tien keer verlies je geen sloten hoor, als je kindje goed ingedaald is verlies je meestal steeds een klein beetje, ik vond het iig wel meteen duidelijk dat het vruchtwater was.

11. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Misschien stomme vraag, maar hoe weet je nou dat het vruchtwater is en geen urine als je het verliest op het toilet?

XXX

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    vruchtwater blijft lopen in kleine beetjes terwijl urine stopt zo is het mijn vertelt. ook moet het een beetje zoet ruiken maar ik denk dat je het wel merkt toch als het zo ver is.

13. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    En vruchtwater kun je niet ophouden. En vaak zitten er vlokjes in (van het huidsmeer van je baby) Echt je merkt heus het verschil, no worries! ;)

14. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    @miss x, indd was van m'n eerste ;)

Mijn vliezen zijn 's nachts om 1 uur gebroken, ging toen heeel snel, nog diaree gehad en dan gaat het helemaal snel, om 02.50 is ze geboren ;)

@Mouchy, zat er ook aan te denken, om in bad te bevallen, maar weet eigelijk niet of mijn vk's dat doen :( toch eens vragen de volgende keer.
    Maar denk trouwens ook dat mijn huiskamer te klein is...

jessica

15. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Nou, das ook niet altijd.
    Mijn vliezen zijn gebroken door de vk, en het bleef stromen :) ze zei al lijkt wel een tsunami, had drie matten vol!
    Mijn mega buik was nog maar de helft van wat ie was.

jessica

16. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Hmmm ik wil voorlopig ook nog niet denken aan bevallen.... Toch ben ik er nu heel veel mee bezig. De ene keer denk ik Ohhh dat wordt een makkie, zolang mijn vriend bij me is (en rustig blijft) komen we er samen wel doorheen. De andere keer kan ik bijna in tranen uitbarsten omdat ik er heeel erg tegenop zie.

Vandaag eindelijk een bikini gekocht! nou kan ik binnenkort ook gaan zwemmen.
    Ik ben ook nog steeds heel moe maar dat komt voornamelijk door mezelf. Ben zo chaotisch in mijn hoofd en heb zoooo ontzettend veel last van mijn hormonen! Zit echt mezelf enorm in de weg.

17. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Leuk han ;)
    Ik heb nog een badbak van m'n eerste, bij prenatal gekocht, van boven rood en onder zwart.

18. edokid

edokid Actief lid

24 mei 2007
    197
    0
    0
    Arnhem
    Over de bevalling: het ene moment word ik heel plotseling overvallen door een enorm paniekgevoel en het andere moment denk ik: ach, als ik 'on top of the waves' kan blijven (ik las dat je een wee als golf kunt zien) en daarmee het gevoel dat ik de controle nog heb, dan moet het te doen zijn. En tussen die uitersten schiet ik heen en weer. En ja, uiteindelijk wil je het er volgens mij toch uit en kan het je niet meer zoveel schelen hoe, als het maar geboren wordt... :)

19. edokid

edokid Actief lid

24 mei 2007
    197
    0
    0
    Arnhem
    Ja, ik! Het lijkt me heel fijn voelen om de weeën in het warme water te kunnen opvangen. Daarnaast is het voor het kindje ook veel prettiger. Zat laatst een filmpje van een waterbevalling te bekijken en de tranen sprongen me in de ogen, zo mooi vond ik het...
    Ik vind de kosten voor zo'n bad wel erg hoog. Ben er al wel uit dat het kopen wordt, zodat ik er later ook nog iets aan heb. Ik zag dat de baden ook op marktplaats worden aangeboden door vrouwen die uiteindelijk - net als jouw eerste keer - niet in bad mochten bevallen, dus die zijn niet gebruikt. Maar is dat dan wel echt zo... :rolleyes:
    Wat dat betreft vind ik dat idee van Rootje zo gek nog niet: gewoon nog even wachten met bestellen. Wel vervelend trouwens van je bloeddruk Rootje. Ik zal voor je duimen dat je toch groen licht krijgt voor een badbevalling

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

in ziekenhuizen si het niet mogelijk om in bad te bevallen toch?
    dat is wel jammer
    verder lijkt het me welw at namelijk :)

Deel Deze Pagina