september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Nee in de meeste ziekenhuizen kan je niet in bad bevallen. Of ze moeten daar een speciaal bevallings bad hebben, maar dat moet je even na vragen. Je mag in ieder geval NIET je eigen bad mee nemen.

2. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    De badbevalling lijkt mij ook wel wat maarrrrr

1 ik wil in het ziekenhuis bevallen
    2 Het lijkt me zo'n bloederige bedoening worden, boed vermengd met water= veel viezigheid.

Ik ben trouwens nog steeds aan het twijfelen of ik mijn zus zal vragen om bij de bevalling te zijn. Van de ene kant zal haar rustgevende invloed fijn zijn, van de andere kant wil ik niet dat mijn vriend zich overbodig voelt. Ik heb hem tenslotte het hardst nodig. Moeilijk moeilijk moeilijk!

3. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Bij dit eerste kindje van ons, wil ik het het liefst op de traditionele manier doen: in bed.

Misschien dat ik, als we een 2e kindje mogen krijgen, kies voor een bad- of baarkrukbevalling....

Is ff kijken hoe ik me op dat moment voel.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm mijn moeder vroeg vandeweek of ze er bij mocht zijn

daar had ik dus serieus niet over nagedacht :)

5. las28

las28 Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    nou ik ben mijn laatste bevalling nog niet vergeten!
    De eeste 2 waren binnen 4 uur en de derde 11 en een half uur dus ......

Maar laatste update baby is geboren eindelijk!
    Maar ik ga nooit meer uit van wat een vk zegt van de grote en het gewicht.
    Deze zou klein zijn.
    Nou vindt 4200 gr niet echt klein!
    Bij de laatste zei mijn vk dat ook nou die was 54 cm en ook 4200 gr.

groetjes las

6. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Hoi hoi,

Vandaag weer bij de gyn geweest, de uk is weer APK-goedgekeurd! En hij/zij had eindelijk de juiste richting gevonden, eindelijk met het hoofdje naar beneden. Ik weet dat dat nog niet hoeft, maar bij iedere echo lag hij/zij dwars of in stuit. Toch wel lekker idee om te weten dat er toch ANWB-borden staan daar binnen. ;) Dus Rian, wat niet is kan nog komen hoor! Trouwens, niet lekker hoor om met je griephoofd in een ziekenhuis te moeten wachten. Maar de uk vind ik toch veel belangrijker, dus vandaar dat ik maar gewoon gegaan ben.

@Saskia: waarom zou je evt. een ks krijgen? Moet jij ook zoiezo in het zkh bevallen?

@Marsab: balen dat je kamertje later komt! Maar idd wel fijn dat ze op tijd bellen. Bij ons komt ook a.s. vrijdag het kamertje!

@MissX: ik heb het boek via de bibliotheek geleend (Veilig Bevallen) omdat ik het in boekwinkels nergens meer kon vinden. Anders evt. via Marktplaats, dat wil ook nog wel eens lukken. Ik heb het boek inmiddels uit en vond het wel lekker weglezen. Maar het had af en toe wel een hoog peptalk niveau...

@All: ja, die bevalling. Ik merk dat ik daar toch ook wel behoorlijk mee bezig ben. Maar dat is op zich niet vreemd, de vorige bevalling was nou niet bepaald een "hiep-hiep-hoera-ervaring". Vooral het onbekende (wanneer gaat het gebeuren en hoe gaat het allemaal lopen) is wat mij heel erg bezig houdt. Ben nogal een control-freakje dus dat wordt nog leuk ;)

Nou meiden, ik ga weer ff languit op de bank.

greetz, pooh

7. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Mijn moeder zei 2 weken terug dat ze er wel bij zou zijn als manlief onverhoopt te laat zou zijn. "Nou dat dacht ik niet", reageerde ik alles behalve tactisch

"O, waarom niet?"

"Nou, omdat ik graag een rustgevend iemand om me heen heb dan"..... Ging echt heel goed, dus... Fijn hoor, die hormonen. Al je diplomatie en tact is echt heel ver opgeborgen! :rolleyes:

pooh

8. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Even een snel berichtje voor het eten en daarna gaan we voor de eerste keer naar de cursus samen bevallen...

Vanmiddag naar de VK geweest. 1 kg erbij dus nu op +9kg, bloeddruk 142/83 dus wel weer aan de hoge kant (normaal is bij mij 110/55), maar niets om me direct zorgen om te maken zeggen ze. Gewoon in de gaten houden, als ik twijfel even laten meten bij de HA of VK. Kruimel en baarmoeder goed gegroeid, ligt met het hoofdje beneden gelukkig. En m'n Hb was 7,1 dus netjes vond hij. Helaas nog geen definitief groen licht voor thuisbevalling.
    Gewoon over 3 weken weer op controle dus op 18 juli.

Ok dat was het voor nu..
    Tot morgen meiden!

9. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hello ladies!

Ik vind het wel leuk om te lezen hoe jullie bezig zijn met de bevalling. Hier nog zo eentje, ik heb sinds een week ofzo een beetje een raar gevoel erover!

Aan de ene kant denk ik: dat kan ik, dat kan mijn lichaam wel.
    Aan de andere kant dan: mijn hemel, hoe moet het eruit? :confused:

En dan lees ik ook nog es over inscheuren, inknippen, misvormde schaamlippen en andere ellende... wegleggen, die boeken dus :rolleyes:

Enfin, ik wil van meet af aan al thuis bevallen, op de baarkruk. Er komt ook een bed in de kamer te staan (mag niet boven bevallen, houten huis, steile trap, geen stromend water.)

Weten jullie wat mijn yogajuf zei? "De baarkruk is prettig, zwaartekracht heb je mee, kan wel een weeenstorm geven... en soms ziet je onderkantje eruit als die van een baviaan... maar dat duurt maar een dag of vijf..." :confused: :confused: :confused:

Ahum. Lekker dan. ;)

10. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    hoi dames

de bevalling oo nee daar wil ik nog niet aan denken hoor. ik zit er giga tegen op vind het doodeng maar dat komt denk ik door dat je niet weet wat je kunt verwachten.

ik denk dat ik alleen mijn vriend bij de bevalling wil hebben.

11. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Whahahhaa over tact gesproken.......

12. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Nou indd :)

Bij de eerste ook alleen mijn mannetje erbij, nu weer.
    Heb toen gezegt, je was er ook niet bij toen het gemaakt werd, dus waarom nu wel : :)
    Nee mijn moeder is ook zo'n drukkie poep dus dat word niks :) zou er helemaal hyper van worden denk ik (en misschien zou het juist reuze mee vallen, maar toch)

jessica

13. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Ja, errug he? Ik hoop dat ze het inmiddels vergeten is, maar vrees het tegendeel. Die hormonen lijken bij mij wel een soort waarheidsserum

Zo'n druktemaker, die dan zogenaamd relaxed is, dat werkt toch niet? Volgens mij duurt een bevalling dan 10 keer zo lang!
    Ben in ieder geval blij om te horen dat ik niet de enige ben met een hypermoeder ;)

14. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    :) :) :) :)
    Nee je bent echt niet de enige, en hou op over hormonen :rolleyes: lol nog meer hyper moeders :)

jessica

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mijne vroeg het gelukkig per mail *lach*
    anders had ik echt even met mond vol tanden gestaan

somehow voel het iets te prive om met je moeder te delen
    wat op zich wel grappgi is... want juist prive dingen zou je met je moeder moeten kunnen delen

maarja.. zoals ik zei.. sommige dingen doe ik het liefst moederziel alleen als niemand het ziet ;)
    helaas.. is dat bij bevallen geen optie :/

en die keizersnee.. is nahja.. denk niet dat het nodig is.
    placenta lag bij 20 weken nog superlaag
    maar kind ook
    dus dikke kans dat die met kidn mee omhoog geschoven is
    daar hopen we dan maar op :)

16. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Las, gefeliciteerd :p Gaat het goed?

Ik zie niet op tegen de bevalling (nog niet ;) ). Vind het wel heel spannend en ben erg nieuwsgierig. Met haptonomie afgelopen week op baarkruk en bed geoefend met persen, handige tips gekregen. Beide houdingen vond ik wel heel prettig, denk op t bed tegen kussens aan voor mij de beste houding. Maar nogal makkelijk praten heh zo zonder pijn... :)
    Ik vroeg op een gegeven moment wel of ze niet een verkeerd signaal kreeg en zou denken dat ze er al uit mag :rolleyes:

Bij mij alleen mijn man bij de bevalling. Moet er niet aan denken er ook familie/vrienden bij te hebben. Ga ik me misschien nog druk maken om hoe ik erbij lig ook.

x Sophie

17. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Mijn moeder "wil" er niet eens bij zijn! (als ík het zou willen en haar zou vragen zou ze het wel doen en het een eer vinden)
    Zelf zegt ze al:

"Het is zo'n speciaal moment, gewoon voor jullie tweetjes..."

Dat vond ze zelf ook toen wij geboren gingen worden.
    Dus ze kent het gevoel natuurlijk super goed!

18. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    hallo,

wij zijn vanavond begonnen met behang scheuren in de babykamer heb er z`n zin in om de kamer klaar te maken en alles in te richten heb echt super veel nesteldrang op moment.

19. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    ben nu bezig met geboorte kaartjes maar kom iedere keer weer uit op een ander heeft vast ook te maken met de hormonen.
    ik denk dat ik ga voor de winnie the pooh of anne gerdes daar ben ik nog niet over uit. kan zo moeilijk keuzes maken.

20. Sema

Sema Lid

24 jun 2007
    46
    0
    0
    Hier hoor ik ook tussen.
    Ik ben uitgerekend op maandag 3 september 2007

Deel Deze Pagina