september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. las28

las28 Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    Alweer 31 weken!
    :confused:

groetjes las

2. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Goede morgen mama's

Ik zou er ook niet te veel op letten het is inderdaad een gemiddelde en wat maakt het ook uit we krijgen het er wel weer allemaal af.

Las, 31 weken alweer, het begint nu echt op te schieten.

Gisteren was de baby heel erg druk in de avond. Ik kon echt met haar spelen elke keer als ik een duw gaf op mijn buik schopte ze een paar keer hard terug en ik zag dan ook mijn buik omhoog komen. Heel erg leuk.

3. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Hihi dat is idd heel leuk maart! Hier heeft ons meisje die speelmomenten meestal in de ochtend. Het licht er ook aan waar ze met haar beentjes heen wijst want ik wil niet met haar spelen als ze die naar onder heeft. Als ze dan een harde trap geeft doet het zooo veel pijn.

Tja over het gewicht.... ik zit nu ook al zo ongeveer tegen het gewicht aan wat ik bij de bevalling mag zijn. de verloskundige heeft er nog niets over gezegd, ik ben benieuwd of ze dat de volgende keer wel doet. Ik heb al geprobeerd minder te snoepen e.d. maar ik heb gewoon de hele dag honger!
    Ach ja lang leven de borstvoeding naderhand en dan ook maar gaan sporten of zo!

4. las28

las28 Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    Han niks van aantrekken hoor bij mijn vorige zwangerschappen kwam ik gem. 25 kilo bij nou tot nu toe maar 10 dus dat wil niks zeggen.

groetjes las

5. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoe zit het eigenlijk met afvallen als je borstvoeding geeft. Kan dat gewoon? Ik ben wel van plan om na de zwangerschap weer te sporten.

6. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    ik geloof dat je geen dieet mag volgen want als je te snel afvalt komen de afvalstoffen in de BV. Je mag wel sporten maar het kan zijn dat je dan wel wat energie tekort komt omdat je dan al veel energie in de BV stopt.

7. kelly33

kelly33 Actief lid

5 jan 2007
    203
    0
    0
    zoetermeer
    maart: de borstvoeding op zich is al een dieet hoor ....door borstvoeding te geven neemt het vet wat je hebt opgebouwd in je zwangerschapin je lichaam snel af als je gewoon weer normaal gaat eten ..en ben je redelijk snel weer op je eigen gewicht , zoniet erna dan maar lijnen voor de laatste kilo's...niet doen tijdens bv vanwege afvalstoffen die dan in de melk komen

ik gister onwijze steken in me schaambeen ...tijdens dat het pinda'tje druk aan het trappelen was leek wel of hij met z'n hoofd naar buiten wilde duwen....zucht ...schrik soms ook echt,... zo hard is tie aan het trappen ineens

8. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben niet van plan om te lijnen ik wil alleen sporten maar dan val je denk ik ook af. komen er dan ook afvalstoffen vrij.

9. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ kelly: dank voor je site. Ik ben nu bijna 2 kg zwaarder dan in de zevende maand. Hoop dat het nog beetje netjes blijft tot aan het eind van de zwangerschap.

Verder heb ik gisteren eindelijk "grote" boodschap gedaan op de w.c. :oops: na 2,5 dagen.
    Nu heb ik weer de neiging om ze alweer te lozen, maar ik ga niet persen of zo. Wachten tot ie weer uit komt.
    Dankzij de site van Kelly moet ik meer water drinken tussendoor, en vooral warme soepen nemen. Gelukkig is er vaak soep op het werk in het lunchrestaurant. Ik ben van plan om straks te nemen. Wie weet helpt het bij me.

Verder had ik vannacht een roze afscheiding, bij mij komt het ongeveer 1 keer per maand voor. Het was ff schrikken, mijn vriend stelt me gerust dat het misschien door de moeilijke stoelgang komt, na mijn zeer grote boodschap van gisterenavond. Het zou ook best kunnen zijn.
    Ik weet nog wel van mijn VK dat het geen kwaad zou zijn, zolang er maar geen helderrode bloed mag worden.

Verder op de site van Kelly heb ik babynaam ingevuld wat dat betekent. Ik ben met dit naam mee eens...maar moet even geduld hebben tot hij er is!

Ik ga maar weer verder aan het werk en lees het vanmiddag wel weer!

Liefs, Miranda

10. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Goeie morgen meiden

@han, marsab en kelly heb zowaar zondag nacht wat beter geslapen...

Maar heb gisteren een duo wagen opgehaald in Groningen :rolleyes: (maar ja was al zooo lang op zoek) dus vroeg op, en samen met m'n vader, dochter en oma een ''leuke'' dag gehad.

Het begon allemaal goed, maar het was onderweg, droog,regen,droog,regen en dat de heel dag door, dus soms kon je niet hard rijen!

Na dat we de duo wagen op hadden gehaald, zijn we nog naar een vriendin van m'n oma geweest (een uur rijen) was erg gezellig, niet lang gebleven, en zijn toen weer gaan rijden.
    En toen begon de elende :( kreeg weer vreselijke buikpijn onderin (voorweeen, baarmoeder die groeid?) toen zijn we even gestopt en na dat ik naar de wc was geweest ging het weer wat beter, hebben jullie dat ook dat je je plas niet lang meer op kan houden?
    Of misschien komt het dat de kleine al is ingedaald en lekker op m'n blaas drukt.

Om het een beetje inte korten, onderweg wat gegeten, en kreeg tintelende voeten, en ze waren mega dik :(
    Dus dit doe ik NOOIT meer, kan echt niet meer zo lang in de auto zitten.
    Bijna 600 km gereden :confused:

Vanmorgen had ik wat gelige, bruin/roze afschijding :(
    Hou me vandaag maar weer rustig (aahhumm) en wil vanmiddag de vk maar bellen, tussen half twee en twee hebben ze tel spreekuur.

Hou jullie op de hoogte....

jessica

11. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Jessica rustig aan doen meid! tis ook niet nix zo'n eind rijden.... Wel leuk dat je eindelijk de 2ling wagen hebt! heb je er ook een foto van? ben ik wel benieuwd naar.

Ik zit nog keurig in het gemiddelde van aankomen met mijn gewicht, had ik dus echt niet verwacht :confused: Wel grappig om zo te lezen.
    Wat ook een leuke link is voor de baby namen is dit;
    http://babynamen.spaarbeleg.nl/ daar kan je zien hoeveel keer de naam van je kindje in NL is gegevan het afgelopen jaar!

Ewout is 11 x gegeven, en van de baby 117 x dus iets minder uniek ;) Maar zeker niet minder mooi :D

12. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Jessica: rustig aan, hoor! Dat zijn beste afstanden, 600 km stilzitten is niet niks!

@Miranda: constipatie komt inderdaad veel voor. Niet persen, want straks zit je met aambeien en dat is volgens mij heel irritant...

Ik heb een druk schoppend kind op dit moment, zie mijn buik echt tekeer gaan :) Vind het nog steeds superleuk allemaal, al ben ik wel snel moe als ik ben opgestaan. Toe aan vakantie en rust!
    Daarnaast brandend maagzuur, echt de hele dag door :( Ik probeer mijn Rennies te beperken tot 1 a 2 per 24 uur. Meer mag wel, maar volgens mij raakt mijn lichaam er dan ook resistent tegen. Bah, ik vind het zo vies om dit zuur te voelen!

Nou meiden, ga me klaarmaken voor school, om 16 uur het lokaal versieren en om half 7 vanavond de diploma's uitdelen aan mijn mentorklas. Vind ik echt superleuk!

Groetjes en fijne dag allemaal (ondanks het slechte weer)!

13. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    @mouschy, nou indd ;) maak er vanmiddag een foto van en probeer m vandaag nog in m'n album te plaatsen.

@darcy, we hebben af en toe wel een pauze ingelast, want ik moest echt om de haverklap naar de wc, en m'n dochter ook af en toe de beentjes strekken :D maar dit doe ik dus echt nooit meer!
    Je denkt dat je nog alles kan, maar je lichaam trekt snel genoeg aan de bel.

Nu gaat het wat beter, maar die afschijding van vanmorgen :( dat bruin/roze vind ik toch vreemd, bel straks denk ik toch maar even de vk.

jessica

14. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Ja jessica das idd heel erg balen! Dit had ik dus zaterdag ook gedaan (vriendin woont in belgie dus heb 2 uur heen en 2 uur terug in de auto gezeten) en dan ook nog eens veel rondgelopen. Heb er vervolgens de hele zondag en maandag ook nog een beetje last van gehad.
    Ik heb ook veel last van dat als ik moet plassen en als ik net heb geplast dat ik dan harde buiken of pijn aan mijn buik krijg. Dit ligt er bij mij ook aan waar de kleine ligt.

Darcy: hopelijk vinden al je leerlingen het ook leuk om de diploma's te krijgen ;)

Miranda: hopelijk komt het idd van de grote boodschap, als het aanhoud gewoon de vk bellen!

Kelly: same here, onze smurf probeert ook soms de weg vrij te trappen. Ben soms wel eens bang dat ze echt te hard trapt en dat ze de slijmprop nog eens helemaal wegtrapt. Ik heb namelijk wel opeens slijmverlies als ze hard in mijn baarmoedermond aan het schoppen is terwijl ik anders helemaal geen slijm verlies.

15. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik merk wel dat (net als ik) velen nog te veel willen doen.
    We gaan maar door en door, terwijl we al ver in onze zwangerschap zitten.
    Zelf vind ik het ook erg moeilijk om het rustig aan te doen, zo zit ik niet in elkaar....
    Maar vaak kom je jezelf wel weer tegen de volgende dag(en).
    Misschien toch iets minder hooi op de vork nemen en tegen manlief zeggen: Lieverd, doe jij het even voor me?

16. kelly33

kelly33 Actief lid

5 jan 2007
    203
    0
    0
    zoetermeer
    Jessica24: gelukkig dat je weer wat beter slapen kunt...zou wel rustig aan doen beetje als lukt!!!

han: ik dacht al dat ie aan het indalen was zo is ie bezig...

ik net bij de verloskundige geweest en alles was oke ...ik meteen ff de stad in om wat kleren te halen voor mijn oudere kids maar dat was snel voorbij ,sjonguh kan nog geen km meer lopen

ik wil nog zoveel doen ook, ikkuh :)

17. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Gisteren met manlief naar de pufclub geweest, was erg leuk en leerzaam (voor hem dan ;) ), maar ook voor mij!

Had af en toe wel de slappe lach, maar wat wil je ook in zo'n groep, haha

Onze kleine meid is ook zo beweeglijk, heerlijk gevoel! Maar af en toe kan ik ook een gemene schop krijgen :rolleyes:

Zien jullie je buik ook met de dag groeien? Het gaat echt zo hard!
    Voor je het weet is het zover en heb je gewoon je kindje in je armen, heerlijk toch!

Ben nu 12 kg in totaal aangekomen...

18. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Meiden heb net de vk gebeld, en het komt indd door gisteren :( (had daarvoor natuurlijk ook al last, gelijk verteld)
    Je wilt indd TE veel doen, en je lichaam kan dat gewoon weg ''even'' niet meer.
    Zijn voorweeen, en ze zei dat dat rond deze tijd voorkomt, maar dat ik toch echt nu naar mijn lichaam moet luisteren.

Heb het advies gekregen rustig op te staan, alleen 's morgens een activiteit bv. stofzuigen, en dan als m'n dochter naar bed gaat ook gelijk te gaan, en dan 1 of 2 uurtjes te liggen (slapen hoeft niet per se)
    En dan 's middags bv een boodschap doen.
    Ze zei dat het dan binnen een paar dagen over moet zijn.
    Maar dat doe ik maar want mijn kleine is nu nr 1!

Ga nu naar bed.....

jessica

19. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Gelukkig heeft ze je een beetje gerust kunnen stellen. Het zal wel even lastig zijn om niets te mogen doen maar je kleine komt idd op de eerste plaats.

Joyce: heb juist het idee dat mijn buik helemaal niet groeit... Vind het zo'n apart idee dat over 9 weken ons kleintje als geboren mag worden. kan van de ene kant niet wachten maar zal wel dat gezellige geschop missen.

20. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Dat is leuk van de site.
    De mijne is vorig jaar 12x gegeven, dus dat is mooi meegenomen :)

@ jessica: ja je moet echt naar je lichaam luisteren en gewoon rustig aan doen, ook al wil je zoveel dingen doen. Even lekker gaan liggen is goed voor je!
    Vaak moest ik zonodig naar de w.c. als ik b.v. naar de stad ga of even ga wandelen, terwijl ik 5 minuten geleden naar de w.c. ben geweest. Alsof dat mijn blaas bijna platgedrukt wordt!

@ darcy: dank voor je tip. Tot nu toe gaat het goed, maar ik ga niet persen ivm aambeien ofzo.

Deel Deze Pagina