Hallo meiden! Kan ik mij nog aansluiten?! Uiteraard allemaal van Harte Gefeliciteerd en hoop dat alles goed gaat! Ik ben Pris. 26 jaar oud en uitgerekend op 27 september van ons eerste kindje. De eerste 12 weken zwangerschap zijn zeer voorspoedig verlopen, ben zelfs niet misselijk geweest. Helass gaat t nu iets minder. Ondertussen ben ik 27 weken en 6 dagen zwanger en loopt t allemaal niet even lekker. Vanaf t moment dat mijn buik begon te groeien heb ik best wel last gehad van mijn rug. Ik heb altijd al een beetje slecht rug gehad en nu de buik begon te groeien werd dit dus erger. Hierdoor rond de 19 weken (precieze week weet ik ff niet) al een uur per dag minder moeten gaan werken en als ik dan thuis kwam moest ik plat en oefeningen doen. Omdat uiteraard de buik blijft groeien (gelukkig maar!) was dit niet meer genoeg en was ik alweer een week of 3 halve dagen gaan werken. Helaas dachten ze op mijn werk dat ik alles wat ik normaal in 39 uur deed nu wel ff in 20 uur kon gaan doen (yeah right). Dus uitrusten zat er niet echt bij. Voor mij was dat halve dagen werken al een hele stap omdat ik best wel betrokken ben bij t werk en er vaak langer zat dan dat ik eerder wegging. s middags ging ik naar bed en dan was t wel weer uit te houden tot na t eten en ging ik weer plat. Merkte wel dat ik er baat bij had en kon steeds iets later naar bed. Zaterdag 16 juni ben ik echter opgenomen in t ziekenhuis omdat ik om de 6/7 minuten ''harde buiken'' had. Soms zaten er uitschieters bij van 2/3 minuten. Deze harde buiken werden in t ziekenhuis eigenlijk gewoon weeen genoemd en Is niet best bij een kindje dat op dat moment 25 weken en 2 dagen was. Om een erg lang verhaal kort te maken ben ik sinds 2 weken weer thuis en is alles weer rustig en moet ik vooral gaan rusten nu. Ik mag niet een wandeling buiten gaan maken en bijvoorbeeld ook niet ff de wasmachine aan gaan zetten. Echt rust houden en verder dus niets. Heb nog wel af en toe een harde buik maar als t maar niet regelmatig terug gaat komen. Afgelopen maandag weer in t ziekenhuis geweest en moet echt rustig aan blijven doen, voorlopig niet werken (zoals t er nu uitziet pas na t verlof weer) en thuis af en toe het een en ander proberen. Ik ben deze site eigenlijk pas tegengekomen en heb nu alle tijd om te schrijven. Ik zal kijken of ik t voor elkaar krijg wat foto's van mijn buik te plaatsen. Het zal me waarschijnlijk niet lukken om alles bij te gaan lezen maar ga mijn best doen zodat ik jullie een beetje leer kennen. Ik heb vanmorgen ook t afhaalbericht van t Kruidvat ontvangen. Heb idd gehoord dat deze een beetje tegenvalt. Etos vond ik op zich wel leuk. Prenatal is wel aangevraagd maar nog niets van gehoord, die schijnt wel heel leuk te zijn! Ik zou afgelopen maandag de eerste gym hebben maar heb ik in overleg met de arts in t ziekenhuis af moeten zeggen. heb nu wel de docente gesproken en zij heeft aangegeven dat er naast oefeningen heel veel info wordt gegeven. Zij raadt aan om volgende week wel lekker te komen en dan met de oefeningen gewoon niet mee te doen. Had er op zich wel zin in dus ms dat ik dit wel ga doen. jammer van die kinderwagens. Wij zijn vorige week al gebeld dat alles (kw, maxi cosi, kamertje enz.)compleet is en op 19 juli wordt bezorgt! Kan niet wachten! We hebben gekozen voor een oranje kamertje en gaat echt super gaaf worden (al zeg ik t zelf!) Wij willen niet weten wat t wordt (is). Hebben ook geen 3D echo gemaakt. Vind t wel moeilijk om leuke neutrale kleertjes te vinden, hebben nu wel het een en ander en de rest kopen we wel als t geboren is (babydump zit hier om de hoek) Nou wel een heel verhaal geworden maar dan weten jullie een beetje wie ik ben. Ik heb alle tijd om te lezen en schrijven nu dus jullie zullen regelmatig van me horen! Fijne avond! Groetjes Pris.
ik vind de prenatal doos echt super. ik heb er twee van de etos die is wel wat minder zit een zwitsal luierdoekjes bewaardoos in en 2 luiers en veel leesvoer. oja er zit ook nog een kortings bon in voor centerparcs je krijgt 135 euro korting als je nog voor je bevalling heen gaat. wij gaan dus op huwelijksreis naar zandvoort (haha). nog even met z`n tweenen genieten. de behang van de babykamer zit er bijna in vanweekend gaan we de babykamer in richten en ik heb er zoo zin in man. kan haast niet wachten. morgen moet ik naar de vk en naar de fysio. heb mijn urine weer laten testen en het was weer schoon. maar heb nog wel een branderige gevoel bij het plassen. even aankijken en dan volgende week maar even weer een plasje in leveren want een kuur werkt altijd nog een paar dagen door.' vanmiddag heb ik wat rot gezien er lag een dode man aan het kanaal had een hartstilstand gehad tijdens het vissen. normaal kan ik er wel tegen althans het grijpt me nooit zo aan maar vandaag kan er wel om janken vind het echt zielig hoor. het zal vast wel komen door de hormonen. groetjes joepie
Welkom pris! vandaag contole en weer niks aangekomen, ben nog steeds op mijn eigen gewicht! Veel last van harde buiken dus moet rustiger aandoen maar geen tijd voor! aaaahhh erg irritant! Zo moest ik even kwijt!
Pris, welkom en klets gezellig mee. Doe lekker rustig aan. Lijkt me geen pretje om helemaal niks te mogen doen maar het is voor een goed doel.
pris: welkom, klets gezellig mee! whauw babytje: nog steeds niet aangekomen! goed hoor! Gister weer wat dingetjes voor de babykamer gekocht, nu is het bijna klaar. Moet nog een paar leuke potjes met plantjes kopen en dan is het zo goed als af. Zal kijken of ik binnenkort een paar foto's in mijn album kan plaatsen!
Poeh, vind ik ook niet niks hoor. Lijkt me een heel naar gezicht.... Sneu voor de familie van de man!
Oh ja: Ik vond de etos door ook niet zo bijzonder hoor....Prenatal doos heb ik gister opgehaald en die is echt leuk!
Pris welkom! Das erg balen dat je niets mag doen maar hopelijk blijft daardoor alles nu goed gaan en kan je gewoon bevallen wanneer het hoort. Nu heb je ook tijd genoeg om gezelli mee te kletsen. Heb ook nog geen bericht gehad van prenataldoos, verder nergens voor opgegeven. Marsab: ben heel erg benieuwd naar de foto's, je hebt alles met oranje aangekleed toch? heb je de meubeltjes ook al staan? Babytje: netjes hoor nog niets aan gekomen. Tja het is moeilijk om rustig aan te doen maar kijk maar naar pris wat er kan gebeuren als je het niet doet..... Ga vandaag de nieuwe fiets ophalen!
Hallo meiden. Ik heb inmiddels wel bericht van de prenetal doos, denk dat ik hem zaterdag ga halen. Gisteren op controlle geweest, ben weer door de apk gekomen. Bloeddruk perfect, urine goed, hb 7,7, 1,5 kg gegroeid in 4 weken, totaal nu bijna 7 kilo gegroeid. Netjes toch? Kleine lag nog met billen beneden, maar heeft nog alle ruimte om te draaien. Mag nu 25 juli terugkomen. Verder gaat alles goed hier. Ben alleen verkouden! Bah, last van de keel, hoofdpijn en een snotneus, maar ja, niets aan te doen. Liefs Moons
Ja verkouden ben ik ook pff word er erg moe van hoor....... En ik heb gisteren de Kruitvat doos opgehaalt. Maar dat is toch wel de minste van alle dozen... Die van Prenatal kan je nog wat mee, daar zitten leuke dingen in. En die van de Etos is ook wel grappig. Vorig jaar kon ik me herrineren dat er in alle dozen toch veel leukere dingen zaten. Meer speelgoedjes en zo voor de baby ook. Dit jaar dus helemaal niet. Alleen maar tig folders.... Maar goed een gegeven paard mag je niet in de bek kijken he Welkom Pris! Joepie de baby kamer begint nu echt klaar te worden he! leuk! Babytje hoe krijg je dat voor elkaar dat je helemaal niet bent aangekomen? Marsab ook al bijna klaar met de baby kamer, leuk hoor! Han wat leuk dat je ook een moeder fiets hebt gekocht! ben benieuwd hoe die bevalt! Zitten er al kinder stoeltjes bij of moet je die nog los kopen? De baby mag er voorlopig (helaas) nog niet op he... die moet echt een beetje goed kunnen zitten (rond een half jaar) als die pas mee mag.... Moons nou lekker alles weer goed gekeurt bij de APK! en niet te veel aangekomen, netjes hoor!
Moons: altijd fijn als je de apk weer goed bent doorgekomen. Mouchy: ja heb net de fiets gehaald en er meteen mee naar huis gefietst. Dat is echt een verschil, fietst heeerlijk! Hebben er geen fietsstoeltje bij, dat komt dan wel weer.
@Pris, Welkom bij de septembermama's. Doe maar lekker rustig aan hoor meid, goed aan jezelf en je kindje denken. Het is voor een goed doel @Han: Gefeliciteerd met je fiets. Lekker hoor voor straks. Je kan natuurlijk ook eerder met de kleine fietsen. Kind gewoon in draagzak op je buik en fietsen maar.. Lijkt mij geweldig. @Marsab & Joepie: Heerlijk gevoel geeft het he als de babykamer klaar is. Dan wordt het steeds echter. En zie je je kindje in gedachten al in zijn wiegje liggen. Onze babykamer is ook al zo goed als af, alleen nog accesoires kopen om de boel aan de kleden. Ik zal ook maar snel wat foto's plaatsen van onze babykamer. @Moons: weer door de APK, heerlijk te weten dat het goed gaat met jezelf en de kleine. Is toch altijd weer een geruststelling. En netjes hoor 7 kg. @Iedereen: ik heb me wel ingeschreven voor wat blije dozen. Ik heb ze gewoon naar mijn moeders adres gestuurd. Ze vertelde al dat ze het 1 en ander binnen heeft gekregen. Dus ben benieuwd. Hopelijk kan ik ze volgende week gaan ophalen. Gister voor mijn APK geweest. Ook alles goed. Ben nu zo'n 5.5-6 kg aangekomen. Best netjes al zeg ik het zelf. Onze knul lag met hoofdje naar beneden en beetjes omhoog. Maar gyn zei ook al dat de kleine erg druk is, hij was namelijk behoorlijk aan het trappen, dus kleine draait nog genoeg. Nou en dat is ook zo. Ik voel zijn voetjes ook vaak in mijn zij, krijg daar dan een hele bult. Erg grappig om te zien. Nog half dagje werken en dan vakantie! Heerlijk. Morgen beetje relaxen, koffers inpakken en 's avonds naar het vliegveld. Holland here we come! Groetjes, Patries
leuk patries er even tussen uit. je moet wel warme kleding meenemen want het is bij ons echt schijt weer. het weekend wordt wat beter maar de vooruitzichten zijn niet om vrolijk van te worden. vanmiddag naar de vk toe. had vannacht pijn in mijn buik helemaal boven in een strak gevoel kon er niet van slapen. had ook veel last van lucht.
ja han, de meubeltjes staan er nu ook. Alleen nog wat aankleden met leuke prulletjes hihi! Vanmiddag nog werken en dan morgenochtend nog en dan............ VAKANTIE! \/ kan het bijna niet bevatten, wat heb ik er zin in!
@Pris: welkom, join the club! Rustig aan doen dus enne... zo'n 450 pagina's teruglezen als je je verveelt! Wat grappig, we zijn allebei op 27 september uitgerekend. Ik heb gedroomd dat ons kind op 3 oktober komt, wie weet? Enne... misschien gaat het bij jou en mij wel gelijktijdig gebeuren, dat zou grappig zijn @Patries: Dubai... Wormerveer... Ga nou heen Ik woon in Wormerveer! Wat maf dat jij vanuit de andere kant van de wereld gaat reizen en dan hier terecht komt. Als je naar een drukkerij hier gaat, dan is dat a) Zaansprint b) Stuba of c) de Inzet. Er zijn er meer, maar ik gok op antwoord A @Sasia: bedankt voor je Antagel-tip, ik probeer nauwelijks iets te nemen, maar als dit voor langere tijd werkt, dan ben ik heel blij! Ga er even achteraan dus! @Han: ook ik heb buikpijn na het (ophouden van) plassen. Irritant, he. @ Miranda: hoe is het afgelopen op het gemeentehuis in Zaandam, heb jij al meer info over ouderlijke macht gekregen en wat je ervoor moet doen? @ Miss X: ik heb ook veel afscheiding en word mal van het verschonen. Heb vanmorgen een kweekje weg moeten brengen naar het ziekenhuis, want het was wat geirriteerd zei de huisarts en misschien zit er een bacterie. Heel vervelend... @Joepie: ik huil al om een dood vogeltje en ander dierenleed, dus een dode man... Jemig, wat erg! @Mouschy: ik ben me aan het inlezen over een babydrager voor op de fiets, eentje waar je Maxi-Cosi in kan. Het kdv is hier een goeie tien minuten vandaan en ik ben afhankelijk van mijn fiets, dus misschien ga ik die drager kopen voor het vervoer. Eerst even zien hoe veilig het is... Nou meiden, hier aan het aftellen, vandaag vrij en morgen alleen nog een koffietafel + jaarafsluiting op mijn school. Dan vakantie en dan kom ik terug op 24 augustus, voor de overdracht. En dan... verlof! Ik stop gewoon met werken met 28 weken zwangerschap, belachelijk he. De tijd is omgevlogen en ik ben er wel aan toe, maar dat geldt voor ons allemaal toch, meiden? Ga nu even tutten in huis, heb zin om te rommelen en mijn energie kwijt te raken in mutserige klusjes
Hi Meiden Gaat alles goed met jullie.. Patries neem je wel een regenjas mee het is echt niet te geloven.. Hebben je die onweer vannacht gehoord zeg! XXX Welkom Pris.. En Joepie kan begrijpen dat je geschrokken ben, helemaal met die hormonen. Inderdaad erg zielig! Veel plezier Marsab. Geniet lekker van je vakantie Leuk zo'n bakfiest Mouschy Rian doe je rustig aan meid!
@Darcy: Mijn ouders wonen in Assendelft, heb daar zelf ook ruim 10 jaar gewoond. Nu gaan wij dus gedurende onze 2 weekjes vakantie bij mijn ouders logeren. Heerlijk in een dorpje. Is wel weer even anders dan dat heftige Dubai. De broers van een vriendin van mij zijn net een drukkerij in Wormerveer begonnen, ik ga dus daar kijken voor geboortekaartjes. Het bedrijfje heeft PrePress4U. Ze hebben ook een website http://www.prepress4u.nl/. Vandaar dus in de Zaanstreek. Ik zie dat jij ook lekker op vakantie gaat. Waarheen als ik vragen mag? In ieder geval veel plezier en geniet ervan. @Marsab jij ook bijna vakantie. Heerlijk. @Joepie & MissX; Warme kleding wordt zeker meegenomen. Van 45 naar 15-20 graden is toch wel een heel erg groot verschil. Ik mocht mijn broer zijn regenjas lenen, die is lekker groot, daar past mijn buik nog in. hihi. Ach we zullen het wel overleven. Het weerzien van onze familie & vrienden is nu het belangrijkste, niet het weer. Zon zien we al het hele jaar, dus regen is op zich niet heel verkeerd. Nog klein uurtje werken, dan VAKANTIE! Ja ik ben echt aan het aftellen. Groetjes, Patries