lassie is blij! GIsteren maar even gebelt met babydump over hoe het nu verder ging. Vanochtend hadden ze al naar hubbie gebelt dat ze volgende week vrijdag de spullen komen brengen! Het helpt dus wel groetjes las
@las28: yep de 8e maand alweer, gaat snel he. Volgende week schuif ik ook een plaatje op... denk ik...
We gaan niet op vakantie, maar we gaan dagjes weg. hubbie wil het liever ook niet hebben, hij heeft zoiets van: mocht het eerder geboren worden en je zit in het buitenland of zo, moet je daar naar het ziekenhuis. dat wil hij dus niet, de schat. ja ik ook niet hoor! darcy: op deze momenten denk ik echt: onderwijs-rules! hahaha
ben weer terug van de vk bloeddruk was weer goed 133/61. ik heb een afspraak staan voor volgende week voor de anti D spuit. en heb een verwijsbrief meegekregen voor 30 weken echo joepie! heb er weer zin in oja moet ook nog even bloedprikken. verder was ik weer 2 kilo gegroeid dus in totaal z`n 5kilo. ik kom nu wel steeds aan als dit zo door gaat tot het einde nou dan wordt ik wel een kamerolifant hoor. kom nu al nauwelijks uit de bank. heb ook een brief van de kraamzorg gekregen voor een afspraak nou ik ben benieuwd. wat ze te zeggen heeft. even een vraagje hoor: ik had van de week op een avond z`n zin in gemeenschap (sorry hoor) maar toen we nog maar halve wege waren zeg maar was ik al uitgeteld heb er geen energie meer voor man en die buik zit ook behoorlijk in de weg. hebben jullie dat ook?
Hey meiden Heb niets gelezen hoor was TE veel Heb na dinsdag niet meer achter de pc gezeten, heb het ff rustig aan gedaan, en merk het wel. Geen harde buiken of voorweeen meer gehad. Dus heb echt te veel hooi op m'n vork genomen! Heb een hemeltje besteld bij Burgerhout in R'dam, heeeeel lief creme met aan de bovenkant roze lintjes (levertijd 6 a 8 weken ) en heb een lief wiegje gekocht voor in onze slaapkamer, ligt ze lekker de eerste week(en) op onze slaapkamer. Morgen wordt er eindelijk geverft, en daarna behangen... Als het klaar is maak ik wel foto's Ben zaterdag alweer 30 weken, gaat nu echt opschieten he meiden nog even en we hebben onze kleine! jessica
Ik heb dat ook hoor joepie ik heb toevallig vannochtend een topic erover geopend http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=52131 XXX
@Patries: lekker genieten van je vakantie in Holland! Heel veel plezier en idd....neem een hele dikke trui mee @Pris: welkom! dit forum werkt redelijk verslavend, dus een prima tijdverdrijf voor, je volgens mij Spannend he, die kamertjes die (bijna) klaar zijn. Nu heb ik ook eindelijk genoeg ruimte om alles een plekje te geven. Denk dat ik a.s. maandag bij de Prenatal wat ontbrekende dingen ga halen. Volgens mij hebben ze dan weer zo'n 10% korting dag (da's toch altijd de 2e maandag van de maand?) Trouwens, buikpijn/harde buiken omdat je eigenlijk naar de wc moet herken ik ook. Vaak heb ik dan nog niet eens door dat ik alweer moet, dus ga ik nu maar gewoon als m'n buik zeer doet. By the way: ik begreep dat je met de Etosdoos ook zo'n dame van Felicitas op bezoek krijgt na de bevalling. Ik ga 'm dus maar niet aanvragen, want daar zit ik niet op te wachten Heb 1x zo'n type op visite gehad, nou die kreeg ik amper de deur uitgewerkt En voor de rest die al/bijna lekker vrij heeft: veel plezier! greetz, pooh
Hallo allemaal Jippie, ik heb een goede echo gehad vandaag, hartje gezien en gehoord en de termijn was ook goed. Pff, mijn vriend zei al, zou het nu dan toch echt gebeuren? Dus nu de beslissing maken over de combinatietest wel of niet. En, hoe zit het met dingen regelen, moet je je snel bij instanties oid aanmelden? Ik heb daar dus echt geen idee van, ziektekosten verzekering enzo? Dus ik dacht, jullie met een boel ervaring hebben dit allemaal al gehad en kunnen mij misschien wel tips geven. Liefs Anette die heel moe op de roze wolk zit.
Allereerst: gefeliciteerd! Hoera! Dit keer gaat het 'm worden, fijn voor jullie, meid! Regelwerk: trouwen of geregistreerd partnerschap, kind erkennen als je geen van deze beide dingen hebt gedaan - dat is simpel, even naar het gemeentehuis en een kwartiertje later is het (gratis) geregeld. De ouderlijke macht moet je dan nog aanvragen via de kantonrechter. Zowel Miranda als ik verdiepen ons hier nu in. De verzekering even bellen voor je kraampakket, je uitgerekende datum en een kraamzorginstantie uitkiezen of door hen laten regelen. Zodra de kleine er is, wordt hij/zij bijgeschreven op je verzekering (na de geboorte meteen even doorgeven aan ze.) Eh... dat dus. Vooral kraamzorg en eventuele kinderopvang snel regelen, dan is dat maar rond! Enne... genieten, moeie, maar blije Anette!
Bedankt voor jullie berichtjes! Ik ben wel begonnen met een beetje bijlezen. Heb tenslotte alle tijd! Wil zo ver mogelijk proberen te komen. Vind t zo stom staan om alles wat al besproken is nog een keer over te beginnen....Nou zal dat wel een beetje gebeuren want onthoud niet alles meer. Ben nu op pagina 100, datum rond 25-01. Toen wist ik nog niet eens dat ik zwanger was. Heb pas op 27-01 de 1e test gedaan. Jammer dat zeker in t begin wat mensen hebben moeten afhaken, schrok ik wel van. Verder heel veel herkenbare dingen tegengekomen. Jammer dat ik jullie niet een paar maanden eerder ben tegengekomen Maar ja beter laat dan nooit! Gisterenavond nog wat foto's geplaatst van mijn buik en 20 wkn echo. Foto's zijn gemaakt dat ik me verveelde en heb ze zelf dat ik alleen thuis was op zolder gemaakt. Cam op de strijkplank en beetje met de zelfontspanner zitten pielen. Zaten wel een paar mooie bij al zeg ik t zelf. Gisteren is onze babykamer behangen. Helemaal super gaaf geworden! Ik zal een foto in t album plaatsen. Ook wij hebben oranje (ik kwam al tegen dat er zowieso 1 iemand was die ook oranje heeft). Meubeltjes komen over twee weken. @Babytje Niets aangekomen! Wow! Wat ik (tot nu toe) tegenkom zijn jullie zowieso niet heel veel aangekomen. Ik wel eigenlijk Maar is voor een goed doel. Ben eerder behoorlijk wat kilo's kwijt geraakt en ga me er niet druk om maken. @Han grappig zeg een mama fiets. Vrienden van ons hebben 'm ws volgend jaar niet meer nodig en kunnen wij 'm misschien overnemen. Misschien dat met een andere standaard mijn opoe fietsie t ook wel redt! @Patries81 Fijne vakantie in NL! @darcy Grappig zeg allebei op 27 sept! Omdat de eerste meestal later komt hebben wij al gezegd dat t bij ons dan wel op 4 okt zou komen (dierendag!) Nu zijn we al blij met elke dag dat t er langer in zit. Lekker dat je bijna vakantie hebt. Nu hopen op iets beter weer! @pooh76 Ja kreeg vanmiddag een mailtje van de Prenatal ontvangen met die 10 %. Volgens mij krijg je een bon die je dan de volgende keer weer uit kan geven. Weet niet zeker hoe dit precies werkt. Heb gelijk maar wat mensen beantwoord. Heb al gelezen dat niet iedereen t op prijs stelde als dat niet werd gedaan en daardoor wegblijven. Wil ik niet op mijn geweten hebben. Haha nee hoor heb alle tijd nu maar zal vast wel wat mensen hebben overgeslagen! Niet persoonlijk bedoeld hahahaha Groetjes Pris
Welkom pris en veel lees plezier @patries, fijne vakantie. @miss x, hier nog een met zo'n gehannes . Heb trouwens de laatste drie weken helemaal geen zin meer! Heb m'n dochter naar bed gebracht, en ga ook lekker op bed tv kijken jessica
Pris: veel plezier met nalezen! je hebt een heel mooi kamertje en ook mooie buikfoto's, goed gelukt met die zelfontspanner! Nu maar wachten op de meubeltjes. Ik moest toch een nieuwe fiets dus hebben we maar meteen deze aangeschaft! Noor: ach met de 2e en 3e heb je toch al sneller een buik en als je die dan ook nog eens tegelijk krijgt Anette: GEFELICITEERD! erkennen kan je gedurende je hele zwangerschap en ouderlijk gezag idd pas daarna (weet ook niet of dit geld gaat kosten..) Je kan aan je VK vragen met welke kraamverzorgster zij werken, of er zelf 1 kiezen. Je zorgverzekering kan je vaak wel een lijst geven als je die belt. Weet niet waar je woont maar soms moet je de opvang al heeel snel gaan regelen dus even navragen hoe dat bij jou in de regio is. Zou op verschillende adressen gaan kijken om te kunnen vergelijken. Verder kan je nu gaan kijken welke cursus je eventueel zou gaan willen volgen en daar wat navraag over doen. Veel plezier met alles regelen!
Foto's van t (nog lege, maar wel oranje) kamertje staan ondertussen in mijn album. Ben nu op pag 110 met bijlezen. Als ik zo door ga ben ik over een paar dagen helemaal bij!
Darcy en Han Bedankt voor jullie reactie. ik heb me daar dus nog helemaal niet in verdiept, dat van dat erkennen wist ik al maar ja, dat is maar een beetje. Volgende week krijg ik vakantie en dan zal ik eens een rondje gaan bellen. Kraamzorg, ja, ook nodig, zou ik dus weer helemaal vergeten (zoals wel meer dingen de laatste tijd) Jullie nog een paar weekjes werken en dan verlof. Heerlijk lijkt me dat, ik denk dat je er dan ook wel aan toe bent. Groetjes Anette
Hihi ja zwangerschapsdementie..... Wanneer ben je nu uitgerekend? ik geloof dat je dan een februari mama wordt of niet? Mijn schoonzusje wordt ook een februari mama, die is net heel erg ziek geweest en kan nog bijna niets eten, zooo zielig voor haar. wat gaat de tijd toch ontzettend snel als je bedenkt dat wij alweer tegen het einde aan zitten te kijken.
Goede morgen mama's Pris, mooi buikje heb je en wat is het kamertje mooi geworden. Veel plezier met bijlezen. Anette, wat een goed nieuws. Nu kan het genieten echt beginnen. Voor je het weet ben je ook net zo ver als ons het gaat zo snel allemaal.
Anette1 Gefeliciteerd! Geniet er lekker van, en wees op tijd met alles regelen. Dan heb je dat teminste gehad. Even een vraagje: Ik zat gisteren in de auto en ik kreeg opeens heel erg kramp in mijn buik. Onderin en Bovenin. Nu voel ik dat ik het soms ook krijg, het voelt als ongesteldheidskrampjes.. Wat is dit? Veel plezier met lezen Pris.. en leuk kamertje. Mooie Buik Noor Enne prenatal doos kon ik ophalen maar ik ben dat mailtje kwijt! Voelen jullie je ook zo opgeblazen, ik vind dat de kleine meid wel erg groot nu is. Teminste zo voelt het, ik voel echt van alles steken in mijn buik. Een been, een elleboog, elke beweging voel je, kan het niet uitleggen maar volgens mij weten jullie wel wat ik bedoel Het is niet opeens een plop, ze zit er nu echt in mijn buik continue. Nou dames, ben beetje vaag aan het praten vandaag merk ik.. warhoofd... ik ga maar weer aan het werk. XXX