Nou schiet lekker op. Ik lag al op bed maar kan echt niet slapen. Dus maar weer naar beneden gegaan (weer een trap x-tra gelopen....niet zo best voor me) en nu weer even aan t bijlezen. Valt me op dat er overdag veel wordt geschreven en 's avonds best rustig is. Ik ben vanavond gebeld door iemand van t kraamcentrum. Ze komt 16 juli langs voor een gesprek. Ze wil dan gelijk t kamertje zien en wat we evt nog moeten aanschaffen. Nou t kamertje komt de 19e pas haha, gelijk aangegeven dat alles nog in tassen en dozen zit.................. Ze zei wel wat tips te hebben.... ben benieuwd. Had trouwens niet verwacht dat ze ook echt van alles wilde gaan controleren.. Een ''vluchttas'' had ik drie weken geleden al nodig. Stond uiteraard nog niet klaar en had me voorgenomen zodra ik thuis was dit wel even te doen.......moet dus nog gebeuren. Weet nu wel wat ik evt nodig heb. Had toen trouwens geen babykleertjes bij me. OP dat moment zou maatje 50/56 toch veel te groot zijn. Gelukkig ook niet nodig gehad. Ik wil 'm wel binnenkort klaarzetten. @miranda040172 Ben benieuwd wat je mannetje van plan is! Spannend zeg! @babydean Ook welkom. Ik ben er zelf nog niet zolang en probeer wel een beetje bij te lezen. @brigitte22 Haha hier harde buiken genoeg hoor! Gelukkig heb ik er geen pijn van. Het meisje dat naast me lag in t ziekenhuis had t wat zwaarder........... Voelt (bij mij tenminste) net alsof je buik even wordt opgeblazen net zoals een voetbal. Het enig wat ik er van voel is t samentrekken. Niet pijnlijk wel lastig @marsab en darcy Heerlijk vakantie! Nu hopen op wat beter weer! Vandaag is t net herfst............ @mouschy Heb idd t pakket van de verz ontv. Word je niet vrolijk van al dat verband! Bedankt voor de tips. Werk je bij de Waarden? Daar staan wij ingeschreven. @maart Hier ook nog geen lekkende borsten. Volgens mij verschilt dit heel erg per persoon. Niet eens iedereen heeft dit. Een vriendin van mij had t al heel vroeg rond de 26 weken. Dit weekend zijn mijn vriend en ik 6 jaar samen. Zouden lekker uit eten gaan. Maar ja gaat dus ook niet door. Soms is t wel jammer hoor, heb al best t een en ander aan leuke dingen af moeten zeggen. Eerst door mijn rug en nu dit. Weet uiteraard dat t voor t goede doel is en heb t er ook zeker voor over! Prettig weekend!
Hai meiden! Allemaal ook aan het hopen dat de redelijke weersvoorspellingen deze dagen gaan uitkomen? Van het huidige weer word je ook niet vrolijk he? Gatver! Alsjeblieft geen 30 graden voor mij, maar dit is wel heel bar! Hier nog niet bezig met het ziekenhuistasje, moet ik binnenkort wel gaan doen. Mijn man legt de laatste hand aan het plafond in de tweelingkamer, dan de meubeltjes opzetten en dan alles klaarzetten! Kijk er wel naar uit! Bemerkte trouwens laatst wel dat de nesteldrang begint: kocht toen ik bij kruidvat moest zijn voor foto's 4 tubes tanpasta en 4 flessen douchegel! Hahaha! Vandaag 28 weken, hoera! Toch weer een mijlpaal! @Maart: hier ook last van lekkage in wisselende mate! Allemaal een fijn weekend met hopelijk mooi weer! Liefs Noor
Hopelijk wordt het morgen beter en kunnen we buiten zitten, ik ben dan namelijk jarig (ja ja..) En het zou fijn zijn als al de visite dan gewoon naar buiten kan. Niks geen geklooi met ruimte en/ of troep in huis! Darcy: ik ga dinsdag nog ff naar school met de juffen waarmee ik volgend jaar de klas ga draaien (groep 0/ 1). Even de laatste dingetjes voorbereiden en klaarzetten, dan heb ik tenminste nog het gevoel dat het ook mijn klasje is. En heb ik nog wat inbreng!
Heyy meiden, Babytje en marsab:Gefeliciteerd beiden! Noor: Wat een buik heb je al, groeien lekker die twee knullen Pris: Balen dat je niet kon slapen hoop dat het nog gelukt is, en rustig aan doen he! En gefeliciteerd met jullie 6 jarig samenzijn! Fijn weekend ondanks dat je niet veel kan doen! Maart: Heb af en toe beetje melk maar niet dat het er uitstroomt hor. En het hoeft ook niet hor als het er maar is als de baby er is toch Jessica: Balen van die voorweeen maar mooi dat je een mooie tweelingenwagen heb gevonden! Dus toch rustig aan doen nu zal wel moeilijk gaan met nog een kleintje he! Babydean: Welkom! Darcy: Zal idd rare gedachte zijn nu al vrij, wat ga je allemaal doen met je vrije tijd? Annette: Fijn dat de echo goed was, lekker genieten nu! Mouschy: Fijn weekend! Miss X: Lekker druk in je nieuw huisje bezig, Zal wel lekker gevoel zijn dat je echt een plekje hebt. Nou en toen wist ik het al niet meer Sorry als ik wat ben vergeten! liefs rian
vroeger was het zelfs zo dat als je niet klaar was je geen recht had op kraamzorg, op zich wel ergens een goed punt omdat veelste veel mensen te laat beginnen en je zo niet uitgerust genoeg bent of als je te vroeg bevalt je helemaal nog niet klaar bent en alles op je mannetje aankomt. Ik geef toe 12 weken is wat aan de vroege kant (zoals bij ons) maar ik vind na 30 weken toch wat aan de late kant het is in principe levensvatbaar dus verdiend het ook wel een klare kamer toch? Net zoals je koffer vanaf week 37 mag je thuis bevallen dus zou ik ervan uitgaan dat je dan toch wel minimaal klaar met alles bent *dus ook koffer* ik vind het zo'n gestress alles op het laatste moment aan laten komen en vind het zo ongezellig (weet je hoe leuk het is om alles klaar te hebben en elke avond even zwitsal komen snuiven in het kamertje) ECHT GENIETEN!
Babydean: Helemaal met je eens hoor! Bij ons is het eigenlijk ook al zo goed als klaar (alleen manlief moet nog een paar kleine dingen doen die mij niet meer lukken) en het wiegje staat al op onze kamer te pronken Vluchtkoffer heb ik nog niet klaar, maar heb al wel een lijstje gemaakt en was van plan om volgende week de laatste dingen daarvoor te kopen. Dan staat die ook maar klaar, je weet maar nooit... Bij mij komt ook de 16e de mevrouw van de kraamzorg kijken. Ben benieuwd... Hier ook heel af en toe last van lekkages en wat vaker harde buiken, vooral als ik aan het werk ben of ergens anders druk mee ben.
Hey meiden! @ babydean: dank voor je lijstje voor koffertje. Vergeet niet je kraamverband (maandverbanden) erbij doen! @ mouschy: wist niet dat jij kraamverzorgster bent, het is wel handig als je tips aan ons kunnen geven vooral na de bevalling @ jessica: ik moet ook nog beginnen met de kleertjes wassen voordat ze in de kast gaan liggen. Ze zijn nog verpakt en/of in de plastic tassen/cadeaus. @ babytje + marsab: van harte gefeliciteerd met jullie beide verjaardag! @ pris: doe er rustig aan met je rug! Vanmorgen heb ik de pc kast en fotokast opnieuw opgeruimd en de rommel (zoals papieren etc) weggegooid, ik dacht dat mijn nesteldrang al voorbij zou zijn, maar nee... Ik ga zo dadelijk ff huishouden, douchen, auto volgooien, voordat mijn vriendin om half 4 hier komt. Ze blijft dan bij ons eten en 's avonds naar de verjaardag in Heemskerk toe (bij Beverwijk). Jullie een fijne dag verder en ik lees het morgen wel weer verder! Kus xxx
Hey meiden Ben vandaag 30 weken Gaat nu opschieten. Ik werd gisteren gebeld door de kraamzorg (maar stond onder de dousche) dus nu belt ze maandag middag... @babytje en marsab van harte. @rian,het gaat nu gelukkig beter nu ik wat meer rust neemt, dus het advies van de vk heeft indd geholpen(ga als m'n dochter op bed ligt ook gelijk naar bed) Maak nog wel een foto van de wagen, maar hij staat nu in de kelder. Hij is donkerblauw van Mountain terrain, dus nu eindelijk een buggy en reiswieg naast elkaar, ideaal @miranda, bij mij lagen ze al bijna twee jaar in de kast, dus heb ze maar alvast een sopje gegeven, doe het daarna nog een keertje (gewoon voor mezelf) @maart, had af en toe last van lekkende borsten, nu al een week of drie nie meer. verder iedereen een prettig weekend!
hey babydean welkom back! gisterenavond hebben we de meubeltjes in elkaar gezet en vandaag hebben wij de kamer in gericht. wel leuk hoor om te doen. zo zie je direct of je alles al hebt heb nog niet alle kleertjes in de kast maar dat komt nog wel ga ze later wel wassen wil eerst even zien wat ik allemaal al had. weetje wat ook raar was wij hebben een badsetje van de babydump maar er zit helemaal geen badstandaard bij. dat hoort er toch wel bij of niet?
Geen idee joepie, toen ik hem kocht (bijna 2jaar geleden bij prenatal) kocht ik de standaard appart erbij, maar zat niet bij het badje, dus echt appart. jessica
@joepie01; meestal moet je die los kopen (ik zie in elk geval altijd de prijzen apart staan) Ik ben benieuwd wanneer de kraamzorg mij belt ik heb wel een boekje binnen (die ze moeten invullen als de beeb er eenmaal is) en een brief met info maar verder niets terwijl ik duidelijk om een gesprek heb gevraagd..
ow oke dan ik dacht dat z`n standaard bij een badje hoorden nou ja dan moet ik die nog gaan halen dan. zal morgen even foto`s maken van het kamertje
uitgerekend 1 september Suus: JONGEN Mouchy: JONGEN, + 9kg, bv, thuis een bad bevalling gepland uitgerekend 3 september Migga: JONGEN, +8 kg, nh, 100/55 Miss X: MEISJE, +17kg, bv, zh, 20 Juli verlof Marjannie: MEISJE Sema: VERRASSING uitgerekend 4 september Brigitte: VERRASSING, +8 kg 11 kg, thuisbevalling, verlof hopelijk vanaf 3 augustus (en niet eerder nodig) Las: MEISJE, +9 kg, tb, bv, geen verlof Virginie: JONGEN, +10 kg uitgerekend 5 september Maart: MEISJE, +13 kg, 1/2 nx, 100/65, bv, zh, 8 augustus verlof Danique: VERRASSING Sophie: MEISJE uitgerekend 6 september Rootje: VERRASSING, +9 kg, 1/4nx, 142/83, Hb 7,1 bv, tb (badbevalling gepland), geen verlof kelly33 : VERRASSING, +15 kg Rian: MEISJE, +10 kg, +R, 120/60, bv, tb, heeft al verlof standaard Edokid: VERRASSING, + 5.3 kg bv, tb (bad), 23 juli verlof uitgerekend 8 september Ief: MEISJE Seetje: JONGEN Babydean:JONGEN, + 18 kg BV, ZH vanwege medicatie, heb geen verlof (eigen zaak) uitgerekend 9 september Berbel: MEISJE uitgerekend 10 september Pomme: MEISJE, +13 kg,bv, zh, 'verlof' sinds 15 juni i.v.m. zelfstandigheid uitgerekend 12 september Pooh: VERRASSING, +6.5 kg, bv, zh, 1 augustus verlof uitgerekend 13 september Gonzo: VERRASSING, +9 kg, 120/60, zh, 10 augustus verlof uitgerekend 14 september Jikke: MEISJE, +2 kg uitgerekend 15 september Jessica24: MEISJE, +12 kg, bv, tb, geen verlof Mariella: JONGEN , +6 kg uitgerekend 16 september Joyce: MEISJE Sas25: MEISJE uitgerekend 18 september Jennifer: MEISJE, +12 kg, zh, bv, verlof sinds januari Triez: JONGEN uitgerekend 20 september Patries: JONGEN, +6 kg, bv, zh, verlof eind Augustus uitgerekend 21 september Marsab: VERRASSING, +5 kg, 110/65, bv, tb, verlof gelijk na zomervakantie 25 augustus uitgerekend 22 september Moons: JONGEN, +5 kg - bv, tb Kristel: JONGEN Sandraeningrid: VERRASSING, +0 kg miranda040172: JONGEN, +11 kg, bv, zh, 24 augustus verlof uitgerekend 23 september Han: MEISJE, +10 kg, bv, zh , Verlof sinds 18 juni Modo: JONGEN Secret: (2ling) MEISJE + JONGEN , bevallen op 17/6/07 (25w6d) van Anouk & Thomas uitgerekend 24 september Saskia: VERRASSING, +7 kg Joepie: VERRASSING, + 5 kg, fl, zh, 13augverlof uitgerekend 25 september Lucky: VERRASSING uitgerekend 27 september Darcy: JONGEN, +8 kg bv, thuisbevalling, 30 aug verlof uitgerekend 28 september Angeltje: MEISJE uitgerekend 29 september Noor: (2ling) 2 JONGENS, +8,5 kg, bv, zh, verlof ? uitgerekend 30 september Siesje: VERRASSING, +15 kg, bv, tb, verlof 17 aug Avalon: JONGEN Verwacht 17 JONGENS 16 MEISJES 13 VERRASSINGEN Bevallingslijst 1. Secret: bevallen op 17/6/07 (25w6d) van Anouk & Thomas Totaal geboren 1 JONGEN 1 MEISJES Agenda 09 Juli: Edokid VK controle 10 Juli: Babydean Pretecho 10 Juli: miranda040172 VK controle 11 Juli: Jikke VK controle 11 Juli: Miss X VK Controle 12 Juli: Noor echo + gyn 12 Juli: jessica24 VK controle 12 juli: joepie01 anti d spuit halen 13 Juli; Mouschy VK Controle 17 Juli: Saskia VK controle + echo 17 Juli: Maart VK controle 17 Juli: Babydean VK Controle (12.00 uur) 17 juli: joepie01 groeiecho 30 weken 18 Juli: Rootje VK controle 19 Juli: miranda040172 pretecho 19 juli: Han VK controle 23 Juli: miranda040172 30 wkn echo in 't ZH controle 24 Juli: jessica24 ZH gyn controle 25 Juli: Marsab VK controle 26 juli: joepie01 vk controle 28 Juli: Patries Gyn controle augustus 13 aug: joepie01 kraamzorg controle
hoi dames, ik breek even in op dit forum om jullie te wijzen op onderstaande website. Onderaan de pagina staat een stukje over mom-to-be's die zich kunnen inschrijven en een fiat 500 kunnen winnen als ze uiteindelijk bevallen op 15 september. http://www.fiat500.com/ dus succes!
Hey dat zou niet gek wezen Maar ja zou wel heel toevallig zijn als ik precies op de 15de zou gaan bevallen.... Het is trouwens niet in het NL, alleen engels, duits, italiaans, frans en chinees (of japans) jessica
Ik denk niet dat als je met week 30 gaat bevallen dat je dan je kleine de volgende dag al mee naar huis mag nemen. Dat je met week 36 alles helemaal in orde hebt vind ik normaal maar van tevoren moet het niet perse tip top te zijn hoor. Marsab gefeliciteerd, het lijkt erop dat je mooi weer krijgt. Babytje ook nog van harte. Ik heb gister van mijn zus weer wat kleertjes gekregen, ze zijn zoooo schattig. nu hebben we dus ook al het pakej dat ze de eerste dag aan krijgt. Als volgende week het kamertje komt gaan we kijken wat we verder allemaal nog missen en meteen de volgende dag shoppen! Joepie: ben benieuwd naar het kamertje. Heb eergister een mega leuk filmpje gemaakt van de beeb, ze was heel hard tegen de afstandsbediening aan het schoppen en dat leverde grappige beelden op. Weet niet meer wie het zei (miss x?) dat ze nu alles voelt, een constante aanwezigheid. Ik heb dat ook heel erg, voel iedere beweging en ze is z heerlijk druk. Kan de hele dag met de beeb bezig zijn.
HAPPY BIRTHDAY MARSAB!!! (enneuh hier mooi weer, dus.... hopelijk voor jou in de tuin! Fijne dag! Liefs Noor