september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. las28

las28 Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    ik heb mijn navelpiercing bij de eerste er al uit laten halen.
    En nooit meer ingedaan.
    En heb 2 jaar geleden een tatoe laten zetten op mijn onderrug.

groetjes las

2. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
  3. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    MissX, mooie tatoo.

Bedankt voor de tips. Ik ga zo maar even naar de apotheek. Ik heb er overdag niet zo'n last van maar 's avonds.

4. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    Ik heb gelukkig nog geen last van maagzuur, wel bekaf als ik van het hondenlopen thuiskom, ga dan even lezen en dan verder met het huis.

Wat een prachtige babykamers allemaal! Ik moet echt aan de slag ermee! Ik schaam me diep, het is nu nog de studeerkamer, zit hier dus nu aan de computer, shame on me!

Hier ook geen piercings, tattoos staan me niet omdat ik werkelijk overal sproetjes heb! Vind piercings wel heel mooi staan altijd, alleen een beetje lastig als zweefteef als je elke keer door die poortjes moet?

Vanavond weer naar de verloskundige, hartje horen en alles checken, heb er zin in! wat gaat het toch snel!

5. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    krijgen jullie trouwens de WIJ, jonge ouders? Hoe vaak wordt dat tijdschrift uitgegeven? Ik heb er ooit twee gehad en nu al 2 maanden niets meer, is het een maandblad of twee wekelijks? Anders moet ik eens gaan bellen...

6. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    hoi dames

ik heb mijn navelpiercing er uit moeten halen het paste niet meer mijn buik werd te groot en dik. misschien na de zwangerschap wel weer. heb verder geen tatoes.

ben gebeld door de kraamzorg die komen 13 aug langs.

gisteren avond weer naar de gym geweest en we hebben nu 4 weken vakantie. dus als we weer terug komen lopen we bijna allemaal op het laast wel grappig hoor.

hier ook last van zuurbranden gebruik er BIJ ZUUR voor helpt wel goed. dit mag je gebruiken tijdens je zwangerschap.

ik ga zo met mijn zus winkelen, in duitsland.

7. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Jennifer, volgens mij is het maandelijks.

8. Pris

Pris Fanatiek lid

Ik miste 'm ook al. Dit staat bij hen op de site;

Verschijningsdata

Wij Jonge Ouders verschijnt tien keer per jaar. De verschijningsdata voor 2007 zijn:

Nummer 1/2 31 januari 2007
    Nummer 3 28 februari 2007
    Nummer 4 28 maart 2007
    Nummer 5 25 april 2007
    Nummer 6 30 mei 2007
    Nummer 7/8 25 juli 2007
    Nummer 9 29 augustus 2007
    Nummer 10 26 september 2007
    Nummer 11 31 oktober 2007
    Nummer 12 28 november 2007

9. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    hey dames

weten jullie dat misschien. als je boven de 100 kilo bent dat je dan een kraambed in de huiskamer moet hebben staan. i.v.m als je boven bevalt er er wat gebeurt en je moet met de ambulance naar het ziekenhuis dan hoeven de ambulance personeel niet zo zwaar te tillen. dit vertelden ze bij me op mijn werk. ik vind het echt een vreemd verhaal.
    als je nu boven komt te vallen dan? dan moeten ze je toch ook naar beneden tillen.

10. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Vind het ook flauwekul hoor Joepie, als je op een flatje woont moeten ze je ook naar beneden tillen... Maar kan me wel voorstellen dat ze het natuurlijk liever niet hebben, want die broeders (2) moeten je wel echt tillen naar beneden. Heb het al een paar keer meegemaakt en dat is ook geen pretje. Maar ik ga ook gewoon boven bevallen, al ben ik (nog) geen 100 kg ;)

Afgelopen weekeind hebben we foto's laten maken bij een fotograaf. De foto's staan in mijn album, een paar dan.
    En gisteren zijn we naar Artis geweest. Was af en toe wel regen, maar toch erg leuk gehad! Wel veel zitten, want ik red het niet om erg lange stukken meer te lopen helaas....

11. edokid

edokid Actief lid

24 mei 2007
    197
    0
    0
    Arnhem
    Dat had ik ook begrepen Joepie, maar schijnt toch per regio anders te zijn.
    Zo heb ik verhalen gehoord van vrouwen woonachtig in Amsterdamse pakhuizen/appartementen (hoge verdieping, geen lift) die niet thuis mochten bevallen, omdat ambulancepersoneel door verscherpte arbowetgeving (sinds een jaar of twee) niet meer dan 25 kg p.p. mogen tillen. Zou er dan iets misgaan, dan moet je via een hoogwerker van de brandweer naar beneden worden gehaald.
    Ik heb bij mijn verloskundigenpraktijk nagevraagd hoe dit in Arnhem geregeld is en gelukkig werd ik gerustgesteld. Wij wonen namelijk in het centrum, driehoog, zonder lift. Er zijn afspraken gemaakt met het ziekenhuis dat het ambulancepersoneel - mocht het nodig zijn - je toch naar beneden helpen als je maximaal 80/90/100 kg weegt (het precieze gewicht weet ik niet meer). Momenteel weeg ik iets meer dan 70 kg, dus dat zal wel loslopen... :)

En tja, laten we wel wezen: iemand van zeg 150 kg die thuis een hartaanval heeft gehad zullen ze ook niet laten liggen lijkt me. Maar een bevalling zie je natuurlijk aankomen, dus ik kan me wel voorstellen dat als je de mogelijkheid hebt, het op prijs wordt gesteld dat je vanaf een bepaald gewicht de benedenverdieping als bevalruimte inricht.

ik zou het gewoon even aan je verloskundige vragen. Die heeft vast een pasklaar antwoord over hoe dat in jouw regio geregeld is!

12. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat een leuke foto's Mouchy. Ewout staat er ook altijd leuk op.

13. Niet meer actief

leuke foto's trouwens mouschy!

Marsab weet niet wat ik verkeerd eerder heb gedaan maar kon er nu wel gewoon op :)

Wat een gave kamer en vooral die muur ECHT origineel zeg , mijn complimenten hoor!

14. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Geweldig die foto's van Ewout en jullie drietjes. Ik wil ook nog een foto reportage laten maken. Met mijn buikje.

XXX

P.S. Ben zo moe, de periode is weer aangebroken van middag dutjes. Moet wel eerst even wachten voordat ik klaar ben met werken, word zo duf hiervan!

15. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    MissX, hier ook moe. Ik moet nog tot 5uur. Ik wou dat ik nu in mn bedje lag tv te kijken.

16. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Wou ook wel een dutje doen... (Er zal toch wel ergens een leeg bed te vinden zijn in dit ziekenhuis? Niemand die me mist vandaag, hooguit mijn patienten die langer moeten wachten ;))

17. Pomme

Pomme Actief lid

1 jan 2007
    359
    0
    0
    hallo lieve sep.mama's, worden jullie soms ook "mishandeld" door jullie piepjes? Mijn kleine meid kan me soms behoorlijk pijn doen in mijn rechterzij ter hoogte van mijn ribben.... Alive 'n Kicking Hard!

Nu al een pittige dame, dat wordt oppassen geblazen... hihi

Liefs P.

18. Niet meer actief

word dagelijks mishandeld maar zou het niet willen missen :p

Tegen mijn ribben, mijn maag scheurt af en toe uit, en onderin bij mijn schaamstreek doet ook megapijn (waarschijnlijk omdat ie al zo laag ligt)

Ik heb vandaag mijn pretecho gehad (de foto's staan in mijn album!) was superleuk MAAR omdat ie zover was ingedaald konden ze heel moeilijk foto's maken, ik moest op zijn kop gaan liggen (dus met mijn hoofd naar beneden) en toen kwam die een klein beetje omhoog, wat je allemaal niet doet voor een leuke foto haha, was helemaal dizzy erna! WEL helemaal dubbel gelegen natuurlijk!

Voor de derde keer weer vastgesteld dat het een manneke is, alles zag er gezond uit wat aan de grote kant al, hij dacht niet dat ik de 40 weken zou gaan halen omdat het al zover naar beneden lag, maarja bij mijn moeder was ook 6 weken van te voren allles al ingedaald dus we wachten maar gewoon af.

WAS WEL HELE LEUKE DAG!

19. Pomme

Pomme Actief lid

1 jan 2007
    359
    0
    0
    @babydean: Gelijk heb je, ik wil de pijniging ook niet missen haha. Waar kan ik je album vinden? Sterker nog... heb uberhaupt geen idee waar de albums zich bevinden... :(

20. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Leuk babydean dat je zo'n lol hebt gehad!

Hier doen de schoppen soms ook behoorlijk pijn (vooral als ze haar voeten in mijn schaamstreek steekt) je ziet ook mijn hele buik uitrekken dus mevr draait nog vrolijk rond.
    Ik ben wel steeds erg nieuwsgierig hoe ze ligt maar omdat ze steeds blijft bewegen en ronddraaien kan ik er niet echt iets van maken.

Iedereen ondertussen een dutje gedaan :)

Ik ben de laatste dagen helemaal brak, zelfs geen zin om schoon te maken of te shoppen :confused: De nesteldrang zorgt er echter wel voor dat ik toch nog bezig blijf ondanks dat ik alweer veel harde buiken heb gehad de afgelopen dagen.

Sorry maar heb verder even geen zin om overal op te reageren, volgende keer ben ik er weer bij.

Deel Deze Pagina