uitgerekend 1 september Suus: JONGEN Mouchy: JONGEN, + 9kg, bv, thuis een bad bevalling gepland uitgerekend 3 september Migga: JONGEN, +8 kg, nh, 100/55 Miss X: MEISJE, +17kg, bv, zh, 20 Juli verlof Marjannie: MEISJE Sema: VERRASSING uitgerekend 4 september Brigitte: VERRASSING, +8 kg 11 kg, thuisbevalling, verlof hopelijk vanaf 3 augustus (en niet eerder nodig) Las: MEISJE, +9 kg, tb, bv, geen verlof Virginie: JONGEN, +10 kg uitgerekend 5 september Maart: MEISJE, +13 kg, 1/2 nx, 100/65, bv, zh, 8 augustus verlof Danique: VERRASSING Sophie: MEISJE uitgerekend 6 september Rootje: VERRASSING, +9 kg, 1/4nx, 142/83, Hb 7,1 bv, tb (badbevalling gepland), geen verlof kelly33 : VERRASSING, +15 kg Rian: MEISJE, +10 kg, +R, 120/60, bv, tb, heeft al verlof standaard Edokid: VERRASSING, + 6 kg bv, tb (bad), 27 juli verlof uitgerekend 8 september Ief: MEISJE Seetje: JONGEN Babydean:JONGEN, + 18 kg BV, ZH vanwege medicatie, heb geen verlof (eigen zaak) uitgerekend 9 september Berbel: MEISJE uitgerekend 10 september Pomme: MEISJE, +13 kg,bv, zh, 'verlof' sinds 15 juni i.v.m. zelfstandigheid uitgerekend 12 september Pooh: VERRASSING, +6.5 kg, bv, zh, 1 augustus verlof uitgerekend 13 september Gonzo: VERRASSING, +9 kg, 120/60, zh, 10 augustus verlof uitgerekend 14 september Jikke: MEISJE, +2 kg uitgerekend 15 september Jessica24: MEISJE, +12 kg, bv, tb, geen verlof Mariella: JONGEN , +6 kg uitgerekend 16 september Joyce: MEISJE Sas25: MEISJE uitgerekend 18 september Jennifer: MEISJE, +12 kg, zh, bv, verlof sinds januari Triez: JONGEN uitgerekend 20 september Patries: JONGEN, +6 kg, bv, zh, verlof eind Augustus uitgerekend 21 september Marsab: VERRASSING, +5 kg, 110/65, bv, tb, verlof gelijk na zomervakantie 25 augustus uitgerekend 22 september Moons: JONGEN, +5 kg - bv, tb Kristel: JONGEN Sandraeningrid: VERRASSING, +0 kg miranda040172: JONGEN, +11 kg, bv, zh, 24 augustus verlof uitgerekend 23 september Han: MEISJE, +10 kg, bv, zh , Verlof sinds 18 juni Modo: JONGEN Secret: (2ling) MEISJE + JONGEN , bevallen op 17/6/07 (25w6d) van Anouk & Thomas uitgerekend 24 september Saskia: VERRASSING, +7 kg Joepie: VERRASSING, +5 kg, fl, zh, 13augverlof uitgerekend 25 september Lucky: VERRASSING uitgerekend 27 september Darcy: JONGEN, +8 kg bv, thuisbevalling, 30 aug verlof uitgerekend 28 september Angeltje: MEISJE uitgerekend 29 september Noor: (2ling) 2 JONGENS, +10 kg, bv, zh, verlof ??? uitgerekend 30 september Siesje: VERRASSING, +15 kg, bv, tb, verlof 17 aug Avalon: JONGEN Verwacht 17 JONGENS 16 MEISJES 13 VERRASSINGEN Bevallingslijst 1. Secret: bevallen op 17/6/07 (25w6d) van Anouk & Thomas Totaal geboren 1 JONGEN 1 MEISJES Agenda 10 Juli: Babydean Pretecho 10 Juli: miranda040172 VK controle 11 Juli: Jikke VK controle 11 Juli: Miss X VK Controle 12 Juli: Noor echo + gyn 12 Juli: jessica24 VK controle 12 Juli: Joepie01 anti d spuit halen 13 Juli; Mouschy VK Controle 17 Juli: Saskia VK controle + echo 17 Juli: Maart VK controle 17 Juli: Babydean VK Controle (12.00 uur) 18 Juli: Rootje VK controle 19 Juli: miranda040172 pretecho 19 juli: Han VK controle 23 Juli: miranda040172 30 wkn echo in 't ZH controle 24 Juli: jessica24 ZH gyn controle 25 Juli: Marsab VK controle 25 Juli: Noor echo + verpleegkundige 28 Juli: Patries Gyn controle 30 Juli: Edokid VK controle 13 Augustus: Joepie01 kraamzorg controle[/quote]
hoi allemaal! net thuis van de verloskundige, alles gaat goed en is gezond gelukkig! Ben wel huilend thuisgekomen van die muts! Praten de verloskundigen bij jullie ook neerbuigend en alsof je een klein kind bent? Vroeg ik me af...Alles heeft een verkleinwoordje, ze praten debiel tegen je buik en doen net alsof je een schlemiel bent in plaats van een man en een vrouw van 37 en 39...Als je dan begint over pijnbestrijding wordt er ineens met medische termen gegooid (waarvan ze hopen dat jij het niet snbapt, DUH!) En gaan ze moeilijk doen en eromheendraaien en komen ze niet to the point, echt duidelijk antwoord krijg je nooit! Hebben jullie dat ook? Er zitten er 4 in de verloskundige praktijk en tot nu toe heb ik er drie gehad die alledrie zo zijn...krijgen ze dat op de opleiding ofzo? Ik ben er nog steeds geemotioneerd van, heb veel gehuild, voor het eerst in de zwangerschap! Wij willen gewoon serieus genomen worden, is dat zo raar? moest het echt even aan jullie kwijt, ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn...he he , dat lucht op! rian: ben superblij voor je dat je vent lekker vroeger naar huis komt! toch weer een lichtpuntje!
jennifer, mijn vk praat gelukkig niet zo, ik zou daar ook helemaal niet tegen kunnen maar soms heb je van die mutsen. En wat die pijnbestrijding betreft, het ligt eraan in welk ziekenhuis je gaat bevallen, verloskundigen kunnen zelf weinig doen aan echte pijnbestrijding.
Goeiemorgen allemaal Jennifer: gelukkig doen mijn verloskundige niet zo, zou daar ook serieus boos om worden. Had eerst soms wel het idee dat ze klachten te makkelijk met bandenpijn af deden maar dat gevoel is gelukkig ook over (was gewoon te bezorgd ) wat pijnbestrijding betreft: wil ik zelf absoluut niet dus daar heb ik het nooit over gehad. Noor: leuk 2 dozen, ben benieuwd of er in beide dan iets anders zit? Ik heb nog steeds geen blad gekregen en dus ook geen uitnodiging. Welk blad krijg je dan? Riann Geweldig dat hij nu eerder thuis komt, weer een zorg minder! Patries: lekker dat je vakantie toch niet helemaal in het water valt, wij hopen ook allemaal dat het eindelijk ophoud met regenen. Ik heb sinds gisteravond opeens een blauwe navel 's middags was er nog niets aan de hand en een uur daarna was het opeens blauw. Het vreemde is dat ze er niet echt tegen getrapt heeft. Soms zie je mijn hele navel naar buiten komen omdat ze er tegenaan duwt maar dat was nu volgens mij helemaal niet.
Hmm iedereen ziet maar uitrekkende buiken.. en ik niet.. *keek erg sip tot gisteravond* nahja ok.. erg sip is misschien wat overdreven maar vond het toch wel jammer maar lag dus gisteravond in bed.. poes erbij lekker kroelen want ik was bekaf dus veel nuttigs kwam er weer niet uit me. een ineens *toenk* onwijze schop plus uitrekkende buik. was echt ultraschattig volgende week weer echo hier ben benieuwd volgens een vriend van mij zie je dan niet zo heel veel omdat met 30 weken je kindje al niet meer op de echo past maar neemt niet weg.. dat ik erg graag zou weten hoe het er daarbinnen uit ziet
@Jennifer: Mijn VK's zijn ook geen vrouwen om over naar huis te schrijven. Bij mij gebruiken ze alleen geen medische termen, maar werken ze me zo snel mogelijk de deur uit. Ik heb in principe recht op een 10 min. gesprek, maar ik sta altijd uiterlijk na 7 min. weer buiten de deur. "Even naar het hartje luisteren, hoor...." Nou, na 4 hartslagen stoppen ze er al mee. Ik loop bij een praktijk waar 5 verschillende dames werken, ik heb slechts 1x tweemaal dezelfde dame gesproken. Ik vind het mij ook ronduit slecht. Alle klachten die ik heb worden vertaald met "hoort bij je zwangerschap"... Net als jij ben ik niet blij met verloskundigen. Misschien komt het door de grote stad in het Westen? Waar iedereen druk en tensed is. Ik zit in de binnenstad van Utrecht. Jij?
Pomme: Zo doen ze inderdaad precies! Ik zit in Hilversum, 10 minuutjes bij jou vandaan...ook een drukke randstad, ze lopen ook altijd uit en de wachtkamer zit tjokkievol...vraag me af wat ze met die gooise kakvrouwen doen als die zwanger zijn? Pijnbestrijding hebben we zelf geregeld in het st. Lucasziekenhuis in Amsterdam mbv remifentanil. Ik heb ook een geboorteplan laten opstellen bij www.CICLI.com. Ook iets waar ze totaal niet blij mee waren...zelf het eigen heft in handen nemen houden ze niet zo van geloof ik? Ik heb ooit in de HPdeTijd gelezen over de vroedvrouwenmaffia en dat ze bang zijn hun beropesgroep kwijt te raken aan de ziekenhuizen. Het grootste percentage baby sterfte van heel Europa is in nederland, dit komt door de thuisbevallingen...we slaan een beetje door hier in nederland geloof ik?is er geen middenweg? Als je dan assertief bent zijn ze Not amused! En maar neerbuigend doen! Mutsen! Die komen dus zometeen bij ons over de vloer om in mijn muts te kijken? Ik hoop dat onze berner sennen hond van 65 kilo haar opeet! Hahaha, mijn verdriet is overduidelijk omgeslagen in woede! Oh well....
Pomme: Oh ja! klachten zijn inderdaad altijd van het genre: hoort bij de zwangerschap! ze luisteren nooit echt naar je! Ben zo blij dat jij dat ook hebt! (of niet natuurlijk!) Ik ga nu ook alleen maar om te checken of alles goed is en sta meteen weer buiten, waar mijn opgezwollen enkels vandaan komen en mijn afscheiding en zere rug zoek ik zelf wel uit en anders ga ik naar de huisarts! Ok, ik hou er nou over op, enough said! Maar of er meiden zijn op het forum die ook zulke VK's hebben? verhalen graag!
Rian, Super! Je kan aftellen voordat je het weet staat jouw mannetje op de stoep. Patries, de doos van babydump is de moeite niet waard. Ik had hem ook gekregen en ik vond hem echt 10x niks. Hier 32 weken vandaag!
Wij hebben ook 4 VK'S en buiten dat ze elke keer 10 minuten te laat zijn dus dat je daar in de wachtkamer zit te wachten ben ik heel tevreden met ze. Ik heb veel echo's van ze gehad en het loopt zo uit omdat ze gewoon de tijd voor je nemen. Ik ben echt heel tevreden.. Gelukkig maar anders zou ik doodongelukkig worden van zo'n VK.
Bij mij loopt het ook altijd uit. De laatste keer dat ik daar was moest ik een halfuur wachten. Maar voor de rest zijn ze ok, ik ben wel tevreden.
PPff hebben jullie dat ook. Zit op mijn werk achter de computer en ze is zo druk met bewegen en schuiven dat ik me gewoon niet kan concentreren. Ze zit ook tegen mijn ribben aan waardoor het allemaal blokkeerd, zo'n benauwd gevoel hihi... Vraagje: Als je je vruchtwater verliest, moet je dat gelijk opvangen met iets als je dat red. Want als ik een zwarte broek bijvoorbeeld aan heb kan ik niet zien wat voor kleur mijn vruchtwater heeft om te zien of ze erin gepoept heeft. P.S. Jullie ook zo'n last van muggen. Ik heb nog nooit zoveel muggenbulten gehad in mijn leven!
@ Rian, fijn dat je mannetje eerder thuiskomt, heerlijk hoor! Ik ben best tevreden over onze VK, wij hebben 3 dames en 1 heer, en ik moet zeggen (op eentje na) nemen ze allemaal ruim de tijd voor je en ze lopen ook meestal wel wat uit, maar dat heb ik liever dan stipt op tijd en geen tijd voor je hebben. Ik wacht wel een kwartiertje... Ook als ik vragen heb ofzo, nemen ze er gewoon ruim de tijd voor. Vorige controle maakte ik me een beetje zorgen over de bloeddruk en hij heeft me helemaal gerust gesteld. Bloeddruk 2 x gemeten (1x pols en 1 keer ouderwets zeg maar), Hb gecontroleerd en zelfs urine nagekeken(voor het geval dat) en er was niets aan de hand zei hij... vind ik wel fijn hoor... trouwens, ik zit op leidsche rijn in utrecht en toch ook in de randstad, dus ik denk dat het toch gewoon per praktijk heel erg scheelt...
Ik ben blij dat meesten van jullie goede ervaringen hebben met de VK. Mede door de houding van de mijne, wil ik graag in het ziekenhuis bevallen - en zeker niet thuis met 1 van hun erbij... @Jennifer: Heel herkenbaar allemaal!
MissX, Dat vraag ik me ook af. Bij mij ook heel druk vooral als ik met mijn buik tegen mn bureau aan druk. En vanaf wanneer bescherming bovenop je matras, voor het geval je 's nachts vruchtwater verliest.
Hallo meiden..ik kom effe stiekum inbreken hier om te kijken hoe het hier gaat! Wens jullie veel succes en sterkte met 'de laatste loodjes" Het wordt nu allemaal heel spannend he? Nog effe éen kleine tip voor miss X..als je denkt dat je vruchtwater verliest moet je even een maandverbandje in doen, je kan het daar in opvangen (het komt namelijk waarschijnlijk niet allemaal zoals in de film in één keer) Mara als je vruchtwater verliest met 32 weken moet je toch ook echt de VK zsm bellen lijkt mij hoor. Als je het oipgevangen hebt in een maandverbandje kun je ruiken of het vruchtwater is of afscheiding of urine. urine ruikt penetrant, afscheiding beetje zurig en vruchtwater zoet. En anders maandverbandje meenemen naar de huisarts of vlos. Nou goed, ik kwam jullie alleen even succes wensen, dus ik ga weer naar mijn eigen forum Liefs Niva
hier verder ook niet echt problemen met de vk maar vind haar niet super. ze doet net of zij alles weet en als ik dan ergens last van hebt gooit ze het op de zwangerschap zo heb ik al een tijdje last van mijn buik aan de zijkant kan me niet meer omdraaien in bed zo pijnlijk. zegt steeds dan hoort erbij. rian wat leuk voor je dat je mannetje eerder thuis komt. vanmiddag mag ik de proefdrukken van geboortekaartje ophalen. leuk hoor. ik heb bijna de heledag honger kan steeds wel dooreten jullie dan? en dan vooral chocola enzo lekker negerzoenen mmm koekjes.
Bij mij zeiden ze (kraamzorg) vanaf 37 weken. Bed op klossen en bescherming op matras. Omdat je dan ook officieel thuis mag bevallen!
Bedank Marsab, dat duurt dus nog 5 weken. Ik heb nog niks gehoord van mijn kraamzorg. Ze zullen binnenkort wel bellen denk ik.