Hier ook nog een september mama. Ik verwacht mijn ukkie rond 27 september. Alles gaat naar omstandigheden wel goed. Vorige week vrijdag kreeg ik te horen dat ik zwangerschapssuiker heb, dus ja das minder Maandag weer prikken en dan dinsdag weer naar de gyn. Verders ligt ons ukkie al helemaal ingedaald en dus klaar om te komen, zolang ze nog maar 8 weken wacht haha! Liefs Priscilla (ps kennen jullie iemand die kan pendelen wanneer de baby geboren wordt?)
Jennifer, ik las je berichtje over verloskundigenpraktijk in H'sum. Ik ga ook naar praktijk in Hilversum, vermoed dezelfde, al heb ik nooit last van wachttijden. Heb echter gelukkig iets andere ervaring. Vervelend dat jij er zo'n naar gevoel aan over houdt. Tot nu toe 3 verloskundigen gezien, waarvan ik er twee heel leuk vond en 1 precies op mij overkwam hoe jij ze omschrijft Ik heb haar kleinerende/betuttelende ach gossie gossie gos stem nog vele keren nagedaan op t werk en bij vrienden/familie Bij haar heb ik ook iets van 'please laat ze niet bij mn bevalling zijn...' Degene die ik t meest zie, vind ik tot nu toe het leukst en is ook heel geïnteresseerd. Als t je erg stoort, zou ik er iets van zeggen (of heb je dat al gedaan, sorry dan heb ik niet goed gelezen...). Veel sterkte ermee. Ben nu erg benieuwd hoe ze bij mij zijn als ik het ze misschien iets moeilijker maak... x Sophie
@brigitte: Hier ook krampjes in buik, maar moet dan in de regel een poepje doen... @Zoe: welkom! @Niva: wat leuk dat hier een kijkje kwam nemen. Succes de laatste dagen / weekjes.
Hello ladies, daar ben ik weer. Ik zal eerst ff proberen op (bijna?) iedereen te reageren, dan post ik daarna wel ff apart hoe het nu hier gaat. @ Rian: Super dat je mannetje eerder naar huis komt! Nu weet je (vrijwel) zeker dat hij erbij is met de bevalling, en dat jullie weer aan elkaar gewend zijn. Kan me voorstellen dat dat na zo'n tijd op missie ook echt nodig is. Die 4 weken vliegen vast voorbij! @ MissX: Kan me heel goed voorstellen dat je je zo voelt. Ik zou dat echt niet moeten hebben hoor, dat m'n schoonmoeder mijn "zooi-dozen" gaat uitpakken! Dat wil je gewoon zelf doen! (en al helemaal niet van man/vriendlief horen dat je er een zooitje van gemaakt hebt, laat staan waar z'n mams bij is!) @ Zoe: welkom! @ Han: Succes vanavond! @Brigitte: zouden het niet wat oefenweeen kunnen zijn? Zitten je krampen boven of onderin je buik? Ik heb ze ook weleens, maar vaak blijkt een bezoekje aan de wc (al dan niet met een tijdschrift om je wat te ontspannen) prima te helpen, en waren het m'n darmen die dwars lagen @ Miranda: enerzijds jammer dat je verlofplanning "in de war" wordt gestuurd, aan de andere kant heb je het blijkbaar gewoon nodig. Ik zit ook gedeeltelijk in de ziektewet (en dat wordt alleen maar meer, waarover straks meer), maar ergens ben ik blij dat ik nu met 6 weken met verlof moet. Bovendien zul je merken dat minder werken echt heel veel scheelt. @ Jessica: gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter morgen! @ Saskia: succes met je echo. @ PrisEnKids: welkom! Hier ook een gevalletje zwangerschapssuiker. Weet je al of je insuline moet spuiten, of dat je af kunt met een dieet? Ik hoef zelf gelukkig niet te prikken, maar heb een dieet gekregen. O ja, en voor het pendelen kun je Caruli een PB-tje sturen. En over verloskundigen: ik loop in het ziekenhuis deze keer, dus allemaal gyn's. Eerlijk gezegd vind ik de verloskundige prettiger, net ff wat informeler en meer de tijd zeg maar. De verloskundigen hier in dorp had ik bij m'n vorige zwangerschap en dat zijn echt 3 super meiden! Dus wat dat betreft jammer dat ik die nu niet heb. Maar ja, de controles in het ziekenhuis had ik ook niet willen missen... Nou, hopelijk ben ik niemand vergeten! greetz, pooh
Oke, en dan nu een update van deze kant. Helaas niet echt geweldig nieuws. Van de week ben ik een paar keer "niet goed" geworden. Het gevoel dat je flauw gaat vallen, wit wegtrekt, en een super loom gevoel in je lijf krijgt. Niet tof! Gelukkig lag/zat ik allebei de keren, maar de schrik zat er goed in. Zeker omdat ik vorig jaar vlak na de bevalling een longembolie kreeg (daarom moet ik nu ook antistolling spuiten iedere dag) en het gevoel daar best op leek. Nu blijkt dat m'n bloeddruk af en toe een beetje wegzakt. M'n onderdruk is dan nog maar rond de 50-55 (bovendruk 100), dus niet heel handig. Volgens de huisarts komt het omdat ik oververmoeid ben en heeft me nu weer een week rust voorgeschreven. Ik mag van haar, als ik volgende week weer ga werken, nog maar max. 2 uur per dag werken, en dan alleen om wat dingetjes af te ronden voor m'n verlof Nu afwachten wat de bedrijfsarts ervan gaat zeggen. Ik weet het, het is voor het goede doel, maar leuk is anders. Het gaat ook allemaal niet vanzelf met deze zwangerschap, en dan is het best frustrerend als je ziet dat anderen (dichtbij) helemaal nergens last van hebben Sorry voor m'n egoverhaal, maar moest ff m'n ei kwijt... pooh
Sophie: Leuk dat je ook in Hilversum zit! Mijn verloskundigepraktijk zit alleen in Huizen, aangeraden door een zeer goede vriendin van me...(?)tis 10 minuutjes rijden en ze doen bevallingen in hilversum en blaricum en huizen...ik heb net wel de naam gehad van een goede verloskundige in hilversum via CICLI, haar naam is Burny vliegen bij de Aanvang...ken je die? ze schijnt heel erg pro geboorteplan te zijn en goed te luisteren en niet zo mutserig. Als ik die ene VK nog een keertje heb die ik gisteravond had, dan krijg ik echt ruzie ben ik bang, ze was gewoon onbeschoft...ik hou me in, heb gelukkig veel training gehad als stewardesje zijnde, komt nu goed van pas!hahaha!Stoel bij het raam meneer, NATUURLIJK! Brigitte: Ik had ook een paar dagen last van menstruatieachtige pijn, maar bij jou zat het hoger toch? Het was echt kramp in mijn baarmoeder...strange eh? ben je er al achter wat het was? Wat vreetbuien betreft: Ik was nooit iemand die van zoet hield, maar ik heb in Frankrijk vorige week een literpot Nutella op de kop getikt!Heerlijk!
Pooh: ja "klaag" maar raak hoor daar zijn we tenslotte voor. Kan me heel goed voorstellen dat dit weer een tegenvaller is, ook al is het voor een goed doel. Jennifer: altijd handig als je ervaring hebt met je beheersen. Ik heb dat ook door de dierenartsenpraktijk maar kan me op sommige momenten buiten de praktijk erg moeilijk beheersen hoor. Pomme: das een goede tip. jammer dat wij alles al hebben want het is wel lekker dichtbij. Miranda: idd balen! wel fijn dat je dan iets meer rust zal hebben dan ben je tenminste niet meer zo total loss als je nu bent. Prisenkids: welkom!
Pooh, echt niet tof voor je...lijkt me echt vreselijk als je je zo rot voelt, ik ben meteen weer even op mijn plaats gezet! Lijkt me eng als je het gevoel hebt dat je gaat flauwvallen, ik heb het een paar keer gehad en ging echt onderuit, vreselijk! hopen dat het niet een embolie is inderdaad, levensgevaarlijk! Rustig aan, denk aan jezelf! Jij en je kindje komen op de eerste plaats, don't forget!klagen mag, als het hier niet kan bij de septembermama's, waar dan? wij zitten immers in een vergelijkbare situatie...dikke buik en kwaal(tjes) en een thuisfront en werk en het huis wat klaar moet voor de aankomende spruit, als je dan fysiek niet lekker bent is dat echt geen pretje en ik leef dan ook met je mee...
Han: je hebt inderdaad rare mensen op de wereld! ik zeg altijd: I have seen it all, I have done it all, but I still don't believe it all! Denk je dat je het vreemdste onbeschofste al hebt meegemaakt, komt er nog eentje die nog erger is! Ik denk dat je in een dierenartsenpraktijk ook het een en ander meemaakt inderdaad, als je met mensen werkt...gelukkig heb je normaal gesproken je collega's met wie je dan even kunt praten... Welkom trouwens aan de nieuwe septembermamma's! Zoe en prisenkids! lekker beppen hiero!
Jennifer, oh dus toch niet dezelfde praktijk... maar dus wel herkenbaar verhaal wat die ene muts betreft. Daar moest ik echt gelijk aan denken. Misschien bij elkaar in de klas gezeten De naam die je noemt ken ik niet. Heb altijd bewondering voor stewardessen hoe beleefd ze blijven bij zeer onbeschofte lui! x Sophie
@pooh, jee meid rustig aan doen hoor! Ik merk dat ik ook te vel hooi op m'n vork neem, en moet ook meer rust nemen van de vk (maar das maakelijker gezegt dan gedaan). Hopelijk dat je bloeddruk weer wat stabieler wordt, en je kan hier altijd je ei kwijt! @PrisEnkids, welkom @Sophie, heb ik ook wel eens gehad, de andere dag had ik m weer @han, succes vanavond. Sorry voor degene die ik vergeten ben! Ga zo lekker op bed tv kijken, morgen een drukke dag, en eerst nog naar de vk, dus denk dat ik morgen avond of vrijdag verslag geef jessica
Bedankt voor jullie lieve reacties! Het luchtte wel lekker op, ff klagen. Normaal klaag ik nooit, roep ik bij alles "het is voor het goede doel", maar af en toe vraag je je af hoeveel je nog voor je kiezen krijgt. Ook kan ik niet wachten tot ik die kleine in m'n armen heb en hopelijk m'n lijf weer terug krijg (nou ja, dat is nog maar af te wachten....maar jullie snappen vast wat ik bedoel) Hoezo op je plaats gezet? Ik vind jouw verhaal over je vk net zo serieus hoor! Moet er niet aan denken dat er zo'n truus tegenover me zit die me niet serieus neemt! Laat staan dat je zo'n muts bij je bevalling hebt! Doordat je ze nu al leert kennen ga je je daar toch zorgen over maken, logisch toch? Tja, bij de gyn moet je maar afwachten wat je aan je bed krijgt. Ga je nog op zoek naar een andere vk? greetz, pooh
he meiden op zich fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met krampen... vandaag 3 keer gehad en het duurt dna ook wel eventjes voordat het over is..... het zit met name dan boven in mijn buik..... soms gaat het over met een bezoekje aan de wc.... en sinds ik thuis ben ook nergens meer last van dus misschien wel een teken inderdaad... pffffff maar wil zo graag doorwerken tot 4 weken van tevoren....
Hallo Dames! Brigitte: Zijn het geen oefenweeen of harde buiken? Anders de volgende keer bij de VK even vragen? Wel vervelend ofniet? Mouschy: Goed idee van die banner, ik hoop dat ik het goed gedaan heb..... Miranda: Thnx dat je het lijstje hebt aangepast haha, ben niet zo handig met die dingen! Wel prettig dat je nu minder mag werken ofniet? Dat zal je vast goed doen! Pooh: Ik herken wat je zegt...behalve dat "niet goed"worden, wat vervelend! Mijn bloeddruk schommelt heel erg. Met name mijn onderdruk is steeds heel laag. De vorige keer ook 50....Daar door ben ik ook extreem moe en vaak duizelig...best vervelend! Voor iedereen die ik vergeten ben sorry, maar jullie gaan ook zo snel, kan het haast niet bijhouden hihi Fijne avond nog allemaal!