september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Tot nu toe heb ik nog geen last van opgezwollen handen en voeten. Misschien omdat ik veel water heb gedronken. Ik weet niet of het daardoor wel helpt en ook wat meer beweging. Zoals lopen op korte afstand. Dat scheelt ook. En ook liever geen zout nemen!

Gisterenavond hebben Jeroen en ik een weekendje geboekt. We gaan op 10-12 augustus naar het hotel in Lelystad. Ik zag niet zo zitten om zo lang in de auto te zitten, dus lekker binnen een uurtje zijn we daar.
    Daar gaan we naar VOC schip Batavia en ook shopping center Batavia. Daar ben ik beide plekken nooit geweest. En ook een dagje naar Dolfinarium. Lekker aandacht met z'n tweetjes. Heb wel zin in om ff tussenuit te gaan.

Ik heb een mailtje van Marielle teruggekregen, ze bedankt mijn mailtje. Er wordt onderzocht waarom ze hem hebben verloren, het staat los van haar suikerziekte. Zij wilt dat ik samen met jullie gewoon lekker ga genieten van onze zwangerschap. Wel lief bedoeld van haar! Maar toch voel ik met haar mee, toch.

Ik ga maar weer verder aan het werk en een kus voor jullie allemaal :)

2. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    heerlijk miranda er even tussen uit!

Ik kom uit Twente, ook een tukker dus! ;)
    Maar ik ben een echte, want ik kan wel plat verstaan! :p ;)
    (praten wordt dan weer moeilijk....)

Hier ook nog geen last van opgezwollen handen en voeten, maar ik denk dat ik dit snel moet afkloppen....

Jeetje meiden over maximaal 10/ 12 weken hebben we ons wondertje ons onze armen.
    Ben benieuwd wie er nu als eerste gaat bevallen....

3. las28

las28 Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    meiden weet iemand of je naar zo'n draaipoging ook al een tas moet meenemen voor hert geval dat?
    Las iets van een infuus met weeen remmers en daarna nog een prik met anti d :cry:

groetjes las

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

kennelijk gaat zo'n huwelijk sneller knellen dan de rest :evil:

overigens.. vanochtend kreeg ik hem echt niet af
    nu zit ie alweer redelijk "normaal"

5. Saskia78

ik heb geen idee
    je kan natuurlijk voor de zekerheid even wat spullen meenemen en in de auto laten.
    dan kan je die altijd nog laten halen mocht het nodig zijn en loop je niet onnodig te slepen.

6. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Morgen Dames

Die verhalen maken mij ook onzeker. Ik merk dat de laatste dagen dat ik weer onzekerder word als ik haar niet voel. Zoals gisternacht voelde ik haar zo rommelen, en ze schopte echt keihard 3x. Dan denk ik soms, oh stik ze of gaat het niet goed daarbinnen hahah. Ach ja dat hoort er allemaal bij.

Voor de rest gewoon lekker genieten hoor meiden, de kans is klein dat er nog wat gebeurd.

Idd Maart, jij zit nu ook op de 50 dagen, gaat supersnel he. Ik heb het idee dat ze langer blijft zitten dan de 40 weken.

Wat voor voorgevoel hebben jullie?

Jullie trouwens ook zo'n last met wakker worden dat je hele lichaam beurs is, en lijkt alsof je de avond ervoor heb zitten knokken ofzo :p

7. Ddp

Ddp Niet meer actief

Las: Geen idee eigenlijk.....weet helemaal niet hoe zoiets in zn werk gaat.

Marsab: ook uit tukkerland? Waar uit tukkerland dan? Misschien wonen we wel dicht bij elkaar haha. Ik woon in Westerhaar... :D

Miranda: Lekker hoor een wkendje weg! Had ik ook wel gewild, maar mn vriend ziet dat niet zitten.....hij is bang dat ik dan daar ga bevallen :confused:

8. Saskia78

Mwah als ze zo druk is vind ik het altijd wel zo gezellig.

maar de drukke periodes wisselen zich af met stevige stiltes.
    meestal zo'n 3 dagen plus nachten superdruk.. en dan een dag/nacht compleet helemaal niets

en ondanks dat het behoorlijk regelmatig is.. is het elke keer da thet stil is toch weer eng.

vanmiddag echo \o/
    eens kijken hoe de babybeer er voor ligt
    en hoe we gaan bevallen :)

9. Ddp

Ddp Niet meer actief

Ik heb ook het gevoel dat ze langer blijft zitten....Heb wel eens horen zeggen dat je bevalling een beetje op de bevalling gaat lijken die je eigen moeder ook heeft gehad...die was beide keren overtijd.

En dat gevoel 's morgens heb ik ook! Het duurt ook heel lang voordat ik bij mn positieven ben hahaha :D

10. las28

las28 Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    Zoe ik ook niet de andere 3 lagen allemaal goed :confused: :(

Sas ik moet trouwens bij jouw in de buurt zijn.
    Ze vroegen welk ziekenhuis en omdat ik van het clara niet veel goeie verhalen hoor heb ik maar voor het ikazia gekozen

groetjes las

11. Pomme

Pomme Actief lid

1 jan 2007
    359
    0
    0
    Ik heb het voorgevoel dat deze spruit ergens eind augustus (uitgerekend 10 sep.) komt. Maar dat is werkelijkwaar nergens op gebaseerd... ;)

12. sereenalian

sereenalian Actief lid

19 okt 2006
    234
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Houten
    Dag meiden,

Nadat jullie al 498 pagina's hebben vol geschreven, kom ik er nog even bij. :) Voor mij begint het ook aardig dichtbij te komen nu. En ik moet zeggen dat ik best wel bang ben. In het begin van de zwangerschap was ik alleen maar bezig met de baby, of alles wel goed met haar was en ging. Maar nu denk ik steeds vaker aan de bevalling :S Kan ik het wel? Ligt ze wel goed? En ja ook als ik haar even niet voel dan maakt het me onzeker. En trapt ze me beurs dan denk ik daar ook weer te veel bij.
    Ik hoop dat ik op deze manier een beetje mijn gedachte kan delen, en de "enge" dan kwijt te raken.
    Verder gaat alles lekker met me hoor ;) Ik nog 4weken en dan lekker met verlof.
    Hoe gaat alles verder met jullie?

13. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Welkom Sereenalian..

We hebben allemaal weleens die onzekere momenten. Denk ook dat dat zal blijven totdat je je hummeltje in je armen heb :D

P.S Nog 4 Dagen en dan Verlof. :D

14. sereenalian

sereenalian Actief lid

19 okt 2006
    234
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Houten
    Moet jij nog 4dagen? Ik ben zwaar jarloers op je :)
    Maar ja mag ook niet klagen ben 2 weken geleden net terug gekomen van 4weken indonesie :oops:
    Ja dat onzekere zal ook wel blijven, 't is ook wel fijn te zien/lezen dat ik daar niet de enige in ben.
    ooo ik vind het allemaal zo spannend, vanacht droomde ik dat ik haar op mijn borts had na de bevalling zeg maar. En het voelde zo goed en fijn. De bevalling was ik vergeten en had naar mijn idee lang niet zoveel indruk op me gemaakt als. Dat ene mooie moment dat ze op je borst ligt :D
    Zucht..... Ik kan niet wachten :rolleyes:

15. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    OOh lekker indonesie? Waar ben je geweest in Indonesie? Ben jaloers op je, wat heerlijk!

Ik heb haar de hele ochtend niet gevoeld, ze was gisteren zo actief bijna de hele dag wel. Toen ik ging slapen was de toppunt, ik dacht even dat ze om hulp vroeg ofzo :rolleyes: Ben ook zo benieuwd wat ze doet als ik haar steeds voel.

Zal ze nu moe zijn van de hele dag actief te zijn geweest

16. sereenalian

sereenalian Actief lid

19 okt 2006
    234
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Houten
    We zijn naar Lombok en Bali geweest. Mijn ouders zijn getrouwd op Lombok. Anders had ik de reis nog even uitgesteld. 'T is best zwaar zo'n reis als je zwanger bent. Je kan niet alles doen wat je normaal deed of zou willen doen. En ook wel eng je bent erg op je hoede.

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Zo lijkt het net of ze me elke morgen groet, en als dat niet gebeurt dan maak ik me ook wel zorgen. Ik vraag me ook steeds af hoe ze ligt. En of ze nog lekker kan bewegen. 't is ook wel wat als je nog weken in de zelfde houding moet liggen :s
    Ik denk trouwens dat ze na een dag of avond flink actief te zijn geweest wel moe kunnen zijn en dan het weer even rustig aan doen.
    Weet jij al hoe je baby ligt?

17. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ja ons kindje ligt al in de juiste positie met het hoofdje naar beneden. Ze lag al vanaf 30 weken zo. Ik hoop ook dat ze zo blijft liggen :D

Bali en Lombok wat heerlijk! Ik ben daar toevallig vorig jaar geweest 4 weken ook. En naar Jakarta, surabaja en JogJakarta, een rondreis. Maar dat zal inderdaad wel zwaar zijn om zo ver te zijn en dan in zo'n land. En dan moet je ook nog eens 18 uur vliegen!

Nou als ze voor 12 uur niet even meld maak ik me best wel zorgen :(

18. sereenalian

sereenalian Actief lid

19 okt 2006
    234
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Houten
    Weet je ik heb ook gehoord, als ze groter worden dan hebben ze ook steeds minder ruimte om te bewegen. Daardoor kan je je baby ook minder gaan voelen.
    Maar ik zou als je echt zorgen maakt toch even bellen.
    Succes we horen het wel.

19. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    hallo,

ben weer terug uit het ziekenhuis. alles was goed met de baby. ze denken dat het eerder komt want mijn baarmoedermond was nu 4,5 cm dus wat aan de dunne kant maar moet gewoon rustig aan gaan doen niet veel meer tillen enzo.
    en we weten nu ook eindelijk wat het wordt ben zo happy vandaag. het had zelf ook al haar op het hoofdje was zo grappig. we hebben echt een hele leuke echo gehad. er was een leerling die alles rustig ging bekijken en later kwam hij zelf nog even weer om te kijken. het was echt geweldig ben helemaal in de wolken.

hier nog steeds dikke voeten ondanks dat ik vannacht met mijn benen omhoog heb geslapen.

ik voelde baby ook veel heen en weer gaan. soms zit er echt iets tegen mijn ribben aan te drukken.

20. Saskia78

@las: oh das letterlijk zowat om de hoek ja
    jammer dat ik moet werken.. anders mocht je wel even kopje koffie/thee komen halen :)
    hoe laat "mag" je?

oh en ik las trouwens vandeweek dat ze bij het clara nu ook weer die ziekenhuisbacterie gespot hebben
    ga er vanuit dat ze dat wel goed afgezegeld hebben vand e rest van het ziekenhuis.. maar zou het toch geen lekker idee vinden :)

@sereenalian: over dat ongerust maken
    denk ej echt dat dat over is na de bevalling?
    somehow denk ik dat we ons ons leven lang druk gaan blijven maken :)
    maar hier ook altijd 3 dagen/nachten hyper.. en dan een dag/nacht rust
    en die rust is elke keer weer eng
    maar het lijkt gewoon een dag/nachtritme wat opgebouwd is.
    ben benieuwd
    vanmiddag eens vragen bij de vk of dat daadwerkelijk een optie is.
    vind 3 dagen hyperen namelijk best lang :)
    en dat ene nachtje rust per 3 nachten is inmiddels heilig :)
    dan hoef ik ook niet snachts 30x naar het toilet namelijk... heeeeerlijk slapen :)

@joepie: je gemengde gevoelens over de extra echo zijn weer helemaal over? :)
    wel lekker dat je eidnelijk weet wat het gaat worden!
    (mogen wij het ook weten of schaar jij je net als ik bij de verrassingen? :) )
    ik ga vanmiddag kijken.. ben heel erg benieuwd :)

Deel Deze Pagina