uitgerekend 1 september Suus: JONGEN Mouchy: JONGEN, + 11kg, bv, thuis een bad bevalling gepland Zoë: VERRASSING, + 10kg, bv, thuisbevalling,22 Juli verlof uitgerekend 3 september Migga: JONGEN, +8 kg, nh, 100/55 Miss X: MEISJE, +18kg, bv, zh, 20 Juli verlof Marjannie: MEISJE Sema: VERRASSING uitgerekend 4 september Brigitte: VERRASSING, +8 kg 11 kg, thuisbevalling, verlof hopelijk vanaf 3 augustus (en niet eerder nodig) Las: MEISJE, +9 kg, tb, bv, geen verlof Virginie: JONGEN, +10 kg uitgerekend 5 september Maart: MEISJE, +15 kg, 1/2 nx, 100/65, bv, zh, 8 augustus verlof Danique: VERRASSING Sophie: MEISJE uitgerekend 6 september Rootje: VERRASSING, +9 kg, 126/75 bv, tb (badbevalling gepland), geen verlof kelly33 : VERRASSING, +17 kg Rian: MEISJE, +10 kg, +R, 110/65, bv, tb, heeft al verlof standaard Edokid: VERRASSING, + 6 kg bv, tb (bad), 27 juli verlof uitgerekend 8 september Ief: MEISJE Seetje: JONGEN Babydean:JONGEN, + 18 kg BV, ZH vanwege medicatie, heb geen verlof (eigen zaak) uitgerekend 9 september Berbel: MEISJE uitgerekend 10 september Pomme: MEISJE, +16 kg,bv, zh, 'verlof' sinds 15 juni i.v.m. zelfstandigheid uitgerekend 12 september Pooh: VERRASSING, +6.5 kg, bv, zh, 1 augustus verlof uitgerekend 13 september Gonzo: VERRASSING, +9 kg, 120/60, zh, 10 augustus verlof uitgerekend 14 september Jikke: MEISJE, +2 kg uitgerekend 15 september Jessica24: MEISJE, +14 kg, bv, tb, geen verlof thuis mama Mariella: JONGEN , +6 kg, bevallen op 06-07-'07 van een vlinder - Niels Broekmans - uitgerekend 16 september Joyce: MEISJE, + 14 kg, TB Sas25: MEISJE uitgerekend 18 september Jennifer: MEISJE, +12 kg, zh, bv, verlof sinds januari Triez: JONGEN uitgerekend 20 september Patries: JONGEN, +6 kg, bv, zh, verlof eind Augustus uitgerekend 21 september Marsab: VERRASSING, +5 kg, 110/65, bv, tb, verlof gelijk na zomervakantie 25 augustus uitgerekend 22 september Moons: JONGEN, +5 kg - bv, tb Kristel: JONGEN Sandraeningrid: VERRASSING, +0 kg miranda040172: JONGEN, +13 kg, bv, zh, 18 augustus verlof uitgerekend 23 september Han: MEISJE, +10 kg, bv, zh , Verlof sinds 18 juni Modo: JONGEN Secret: (2ling) MEISJE + JONGEN , bevallen op 17/6/07 (25w6d) van Anouk & Thomas uitgerekend 24 september Saskia: VERRASSING, +7 kg Joepie: VERRASSING, +5 kg, fl, zh, 13augverlof uitgerekend 25 september Lucky: VERRASSING uitgerekend 27 september Darcy: JONGEN, +10 kg, bv, thuisbevalling, aansluitend op zomervakantie op 24 aug verlof PrisEnKids: MEISJE, +3 kg, bv, geen verlof - huis mama uitgerekend 28 september Angeltje: MEISJE uitgerekend 29 september Noor: (2ling) 2 JONGENS, +10 kg, bv, zh, verlof 28 juli uitgerekend 30 september Siesje: VERRASSING, +15 kg, bv, tb, verlof 17 aug Avalon: JONGEN Verwacht 17 JONGENS 16 MEISJES 14 VERRASSINGEN Bevallingslijst 1. Secret: bevallen op 17/6/07 (25w6d) van Anouk & Thomas 2. Mariella: bevallen op 06-07-'07 (29w6d) van een vlinder - Niels Broekmans Totaal geboren[/b] 2 JONGEN 1 MEISJES Agenda 19 Juli: miranda040172 pretecho 19 juli: Han VK controle 23 Juli: miranda040172 30 wkn echo in 't ZH controle 23 Juli: Zoë VK controle 24 Juli: jessica24 ZH gyn controle en vk controle 25 Juli: Marsab VK controle 25 Juli: Noor echo + verpleegkundige 28 Juli: Patries Gyn controle 30 Juli: Edokid VK controle 30 Juli: Saskia78 echo tbv placentalocalisatie en groei in ZH. 31 Juli: Maart VK controle 2 augustus miranda040172 VK controle 2 augustus: Noor gyn 3 augustus: Mouschy VK Controle 8 augustus: Rootje VK controle 9 augustus: Noor echo + gyn 13 Augustus: Joepie01 kraamzorg controle
edokid: ik begrijp precies wat je bedoelt ik vind het ook best wel zwaar allemaal en ben al die kwaaltjes nu ook wel zat. en heb ook erg last van mijn hormonen enzo bah. kijk er ook erg naar uit dat de kleine er is. lijkt me gewoon geweldig. ik roep ook al de hele tijd van het mag van mij wel komen. en dan hoor ik van andere meiden van dat ze zo weer zwanger willen zijn die hebben er van genoten. die vonden het prachtig. ik vind het ook allemaal wel super hoor begrijp me niet verkeerd. maar heb er gewoon wel genoeg van heb ook steeds overal last van enzo. bah. vanmiddag was uk behoorlijk aan het trappen tegen mijn ribben je zag gewoon een bult naar buiten komen. daar geniet ik nou echt van hoor. snap je het nog?
Van mij mag ze bij wijze van spreken NU komen! Ben al de hele dag een beetje misselijk, en last van m'n maag m'n buik drukt m'n maag lekker omhoog
ben blij dat ik niet de enige ben Joep... En ja, ik snap je nog, want het is niet de kleine zelf waardoor ik het soms niet meer zie zitten, maar de lichamelijke ongemakken + op dit moment stress over werk en kinderopvang. Dus al dat gewiebel en geschuif vind ik ook alleen maar leuk (zolang het pijnloos is... ) Ik had me gewoon een hele andere voorstelling van de zwangerschap gemaakt. Het idee dat mijn lijf zo'n klein mensje veiligheid en geborgenheid kan bieden. Nu heb ik meer het idee dat mijn lijf mijn lijf niet meer is. Had niet verwacht dat dat zo'n impact zou maken... Laten we maar hopen dat onze kinders wat eerder worden geboren, maar wel weer zo ver in de zwangerschap dat ze alles al zelfstandig kunnen. Ik las dat die kans bij jou sowieso al groter is. Succes met het gesprek met je leidinggevende morgen!
Ik had me gewoon een hele andere voorstelling van de zwangerschap gemaakt. Het idee dat mijn lijf zo'n klein mensje veiligheid en geborgenheid kan bieden. Nu heb ik meer het idee dat mijn lijf mijn lijf niet meer is. Had niet verwacht dat dat zo'n impact zou maken... ik had het me ook inderdaad heel anders voorgesteld. heb het al een keer eerder aangegeven op het forum. dat ik het allemaal anders had verwacht. maar toen niet veel reactie er op gekregen dus ik dacht het zal wel aan mij liggen.
Tja meest van de tijd ben ik er gewoon erg blij mee en soms heb ik eventjs een baaldag als alles niet mee wil werken... en het is niet leuk op werk.. dan word ik chaggie en dan heeft da top job ook nog altijd zo'n lekkere uitwerking die is daar ultiem gevoelig voor maar is dan vaak niet in staat om mij op te beuren.. maar lijkt wel besmet te worden met mijn humeur in combi met wat overtollige hormoontjes van deze kant.. gaat dat meestal niet goed. en hij snapt het wel.. maar net als ik.. kan hij niet voorkomen dat hij me tmijn slechte hummetje besmet raakt somehow hoor wel vaker dat sommige mensen heel gevoelig zijn voor stemmingen van anderen en dat dan overnemen maar ultiem handig is het niet als je net ff behoefte hebt aan iemand die lief een aardig doet zal vanavond ook ngo wel wat worden net over de telefoon ook al chaggie job en ik had een onwijze prutdag op werk bezigheidstherapie is 1 ding.. maar op allerlei afdelingen moeten gaan bedelen om werk daar heb ik nu mn buik wel vol van vooral als er echt niets te doen is.. en je smiddags ook ineens pcloos bent. wel zalmmootjes gehaald en chocomouse i mean.. als het dan toch een k* dag is waarop niemand lief is voor me.. dan moet ik het zelf maar doen he ah wederom een job aan de lijn... geen leuke bureaus, geen leuke lampjes.. dus hij baalt ook. nahja straks maar lekker gegrillde zalm met slanke salade eten
Zooo, hier ben ik ook weer 'ns. Tjee, wat een afschuwelijk bericht van Mariella. Echt heel erg voor haar Las, wat vervelend van de stuitligging. Zal hard voor je duimen xxx maart voor jou ook! Jullie hadden t over voorgevoel...ik denk 6 september Joepie, fijn dat het goed is! Wat ligging betreft: ik heb het idee dat ze goed ligt (vorige keer bij verloskundige en pretecho wel) maar ze beweegt ook veel. Volgende keer aan verloskundige nog even duidelijk vragen waar nu wat ligt. Soms weet ik t niet meer. Er schuift zoveel heen en weer Heb wel t gevoel dat t haar voetjes zijn die zo in mn ribben porren. Maart, bedankt dat je ons op de hoogte houdt van secret. Wat sms betreft: m'n vent typt dan een berichtje heb ik afgesproken! Maart, fijn dat je je baby weer voelde. Mouschy, schiet echt op! Leuk dat je t geboortekaartje al geregeld hebt Welkom seeranaria! (heb ik je naam nu goed) Saskia, in elk geval goed dat het gecontroleerd wordt. Succes en gefeliciteerd met het nieuwe huis. Suus, wat schrikken een ongeluk Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Miss x, lijkt me heel vervelend dikke handen etc. Ik had t alleen maandag toen t zo warm was en ook onrustige benen 's nachts. Las, wat super dat de kinderwagen er is Loop je er ook al rondjes mee door het huis Miranda, ik kreeg vandaag ook mailtje van Kruidvat. Ja, gaaf heh van Natasja. Echt geweldig nieuws. Zoe, ik zou ook helemaal koken in die winkel Edokid, vervelend dat je je zo voelt en ook voor anderen die tzelfde hebben. Dat van t werk herken ik wel, maar heb steeds meer rust over me en besef steeds beter gelukkig dat t werk ook zonder mij doorgaat. Verder voel ik me ook druk. Verlang daarom erg naar verlof, zodat ik meer energie thuis kan besteden. Maar ben vooral erg happy. En inderdaad jezelf goed verwennen! Rootje, fijn dat het goed is. Gisteren info avond bevallen in zkhs. Was wel interessant, al werd t geopend door een super suffe muts die vooral zichzelf erg grappig vond Gynaecoloog en verloskundige hadden interessant verhaal. Ook heel open verhaal over pijnbestrijding en mogelijkheden. Ben t in eerste instantie niet van plan, maar vond t wel heel positief hoe ze er tegenaan kijken. Sorry als ik iemand vergeten ben. xx Sophie
tnx sophie en op zich.. asl het mogelijk is is het wel prettig je hoeft het niet te doen.. maar dan kan je je in ider geval bedenken mocht je willen. @las: heb jij enig idee hoe ze over pijnbestrijding in het ikazia denken? gezien de kans groot is dat ik daar ga bevallen.
sas ik heb dat niet na gekeken. Maar er moet toch een gek rondlopen die mij, als ze het niet gedraait krijgen, nog een gewone bevalling aansmeerd :x . Hoor alleen maar negatieve berichten over stuitbevallingen groetjes las
okee, dus door te relativeren en mezelf verwennen moet het goedkomen Dank in elk geval voor jullie reacties. Ben blij dat ik toch niet de enige ben met die tegenstrijdige gevoelens... Ik hoop dat je zalm met salade je goed heeft gesmaakt Saskia, na zo'n prutdag op het werk. Fijn dat de info die je kreeg op de info avond goed voelde, Sophie. Door dat soort dingen komt het wel dichtbij he... Las, vervelend als de dingen niet lijken te gaan zoals je je had voorgesteld. Hopelijk is de draaipoging succesvol! Nou, tijd om tanden te poetsen en slapen. Morgen is er weer een dag! Welterusten...
Bedankt voor de reacties op mijn berichtje! Ik heb inmiddels 2 codes ontvangen, dus ik kan voorlopig weer uit de voeten. Heel erg bedankt! wow pomme dat is een verrassing! Leuk hoor!
Over het voorgevoel....tsja....volgens de echopraktijk (dat we 3 keer bij ze zijn geweest, bij 10 wkn, 12 wkn en 20 wkn) zei mevrouw dat ik uitgerekend ben op 17 september. Volgens mijn VK is het op 27 september ivm berekening van mijn laatste menstruatiecyclus. Wij denken op 22 september, omdat we het op 1 januari de zeer bewuste liefde hebben bedreven, daar ontstaat ons wondertje in mijn buik We zullen het nog wel merken VK gaf ons ook een tip om een informatieavond over het bevallen en/of keizersnede in het ziekenhuis bij te wonen, pas op 27 augustus. We zullen nog gaan kijken of we erheen gaan. Ik had al een heel duidelijk uitgebreide brochure van VK gekregen...heb alles uitgelezen. Heel duidelijk allemaal. Maar ik denk zelf misschien niet erheen gaan want ik ben daar in het najaar 2005 geweest...ach ik zie het wel op het laatst moment. Nou ik ga zo naar bed, truste allemaal! Dikke kus xxx
@las: tja ik hoor het de 30ste of normaal bevallen uberhaupt een optie is en dan moet de babybeer inderdaad nog even koppie onder gaan ipv zoals ze nu ligt @edokid: verse zalm van de grill *kwijl* oftewel ja smaakte prima al was de "slanke salade" vand e groenteboer inderdaad zo'n salade waarvan je alleen al bi de smaak denkt "hmm dat moet inderdaad wel slank zijn.. " veel kool, bleekselderij en komkommer zegmaar met wat stukjes ananas voor de smaak denk ik? was wel lekker hoor.. maar niet heel spectaculair dus @pomme: cool! leuk hoor Ik merk trouwens nu ik eerder na bed ga.. dat ik ook steeds moe lijk. kennelijk was mijn lijf toch moeier dan het zichzelf wilde toestaan. sta sochtends steeds moeilijker op. en dan gaat de wekker om 6 uur voor job.. en hoef ik er pas half 8 uit. normaal blijf ik dan wel ff liggen.. maar nu is het echt nog anderhalf uur diepe slaap zegmaar. EN niet onbelangrijk.. al 2 nachten maar 1/2 keer naar toilet geweest snachts dat is best een verademing
Goedemorgen mama's Nog 2 dagen en dan heb ik verlof! Ben zo moe en uitgeput, ik ben echt toe aan verlof! Hebben jullie ook zo'n pijn beurs gevoel daarbinnen in je buik? En heb last van mijn longen. Soms heb ik ook hartkloppingen. Ik voel me echt dik. Ben nu 20 Kilo aangekomen! XXX
nou sas naar dinsdag krijg je een volledig verslag. En als het al zeer doet zeg ik het niet 8) groetjes las
lieve nog werkende sep.mama's, heb zoveel respect voor jullie dat jullie gewoon nog werken terwijl ons lichaam het steeds zwaarder heeft. Ik ben eigenlijk wel erg blij dat ik de vrijheid heb om weinig tot niet te werken i.v.m. zelfstandigheid. Er komen nu geen centjes binnen, maar dat vind ik op dit moment helemaal niet erg. Ik geniet van de rust en kan lachen om de kwaaltjes... nou ja,.. ook niet altijd Veel liefs P. By the way: mijn baby draait en duwt nog steeds erg veel, het is misschien een ietsie pietsie rustiger geworden, maar niet veel. Wie heeft dat ook?
Goeie morgen meiden Quote pomme:lieve nog werkende sep.mama's, heb zoveel respect voor jullie dat jullie gewoon nog werken terwijl ons lichaam het steeds zwaarder heeft. @indd =D> Heb ik ook hoor, je voelt nu ieds minder, maar wel de ledenmaten hier een voetje daar een kontje... En wat lief van je mannetje @miss x, nog even meid, kan je lekker genieten @Saskia, herken het! Quote las:Maar er moet toch een gek rondlopen die mij, als ze het niet gedraait krijgen, nog een gewone bevalling aansmeerd . @geef je gelijk! jessica
Goede morgen mama's Pomme, wat een verrassing zeg. Jij helemaal blij natuurlijk. MissX, lekker over 2 dagen al. Ik ben er ook aan toe maar moet helaas nog t/m 7 augustus. Ik werk gelukkig wel maar 4 dagen in de week. Klink misschien raar maar ik ben het zwanger zijn nu ook wel zat. Ik voel me niet lekker in mijn vel. Ik wil mijn baby NU! Mijn buik zit ook in de weg en ik kan niet meer normaal gaan winkelen ben heel snel moe. Ik wil ook mijn oude kleren weer aan en lekker gaan sporten. Ik heb dan ook heel veel respect voor vrouwen die meteen nog een kind nemen, ik wil in ieder geval voorlopig niet weer zwanger zijn. Vanochtend vroeg wakker gemaakt door dekleine, die was, die was zo druk aan het schuiven en duwen , dat vind ik toch wel het enige wat leuk is aan zwanger zijn.