@Maart: bij mij is het OM mijn navel heen donkerder geworden - bleh @Miss X: ik snap dat gevoel wel. Ik heb de zomervakantie er bijna op zitten en veel geklust, schoongemaakt en een beetje 'achter de feiten aan gelopen' voor mijn gevoel. Wel blij met de resultaten, maar gewoon ook geirriteerd dat de tijd zo hard gaat en ik meer RUST had willen nemen. Heb de ultieme oplossing (sinds een week aan het toepassen): alleen 's ochtends dingen doen en 's middags 'eigen tijd' nemen. Of dat nu lezen of lummelen is, maakt niet uit, maar geen gepoets en gedweil (het hele huis ga je toch nog wel doen vlak voor de bevalling, zo in de laatste week denk ik, als je aan het wachten bent...) Fijn dat je het wiegje hebt besteld, zet je dat alvast lekker neer in het kamertje en leuk je de boel een beetje op. Ga nu slapen, heb net een familieetentje gehad en ben gewoon op van vermoeidheid. Hebben jullie dat ook steeds meer? Zal wel door de gebroken nachten komen Sleep tight!
Morgen dames Darcy: ik heb dat ook zodra ik iets heb gedaan dat ik helemaal op ben. Maart: mijn navel is ook donkerder. In het begin kwam en ging dat zodat ik dacht dat ze hem blauw had geschopt. Miss x: dat is al vast een prettig gevoel als die er is. en dan morgenvroeg meteen na openingstijd die winkel opbellen dat je dezelfde dag het kamertje al wil hebben omdat je denkt dat je al weeen hebt ik had trouwens ook dat ik de eerste weken alleen maar schoonmaakte, toen heb ik 2 weken lekker veel gelezen e.d. Nu wil ik weer veel gaan doen maar mag het dus niet meer van vriendlief. Sophie: leuk dat je nu het ultieme pakje(s) hebt gevonden. Is altijd leuk om die schattige kleertjes te kopen. Jelly welkom Lovewinnie: ik heb met vlagen paniekaanvallen vanwege de bevalling. Soms denk ik ook wel ach ja we zien wel, ik kan het wel aan maar op andere momenten...... Virginnie: nu wel een beetje geslapen? wanneer krijg je de uitslagen van je bloed? anders zou ik toch even vk? gyn? opbellen. Je moet wel een beetje om je nachtrust denken, vooral als je overdag ook zo onrustig/ druk bent. Pris: ja de verloftijd is aangebroken. Hopelijk blijft je humeur nu de goede kant op gaan, tja hormonen hé!
Hee meiden! Wat een heerlijk weekend was dit zeg, in elk geval qua weer. heb ervan genoten. Vandaar dus ook niet eerder een reactie van mijn kant... @ Suus: fijn dat jullie je in elk geval geen zorgen hoeven te maken over de financiën ivm studerende papa-to-be. Dat lijkt me zo moeilijk. @ Han: ik had nooit eerder van Castlefest gehoord. Net even de site bekeken en ziet er wel heel gaaf uit zeg! Probeer ik te onthouden voor volgend jaar. Wat betreft de fantasy fair: ik neem me al een aantal jaren voor om daar met een vriendin heen te gaan en op de één of andere manier is ons nog niet gelukt... Ben jij overigens nog in Sonsbeek geweest? Vanaf donderdag was daar een theater/muziek-spectakel in verschillende tenten bij de witte villa. Daar waren wij gisteren en het was erg gezellig. heel veel zwangere vrouwen gezien overigens! Maarrem... ik kan me voorstellen dat je na wat er zaterdag is gebeurd even heel rustig aan wil doen. Da's schrikken zeg, naar het ziekenhuis. Gelukkig werd je wel direct serieus genomen. Is die groeiachterstand heel erg of kan ze dat na de geboorte makkelijk inhalen? @ MissX: wat ontzettend suf van het kamertje. Het valt me op dat er veel van dit soort problemen zijn met (baby)winkels. Ik snap niet waarom er zoveel fouten worden gemaakt. Hopelijk kun je het voor vandaag een beetje van je af zetten om het vervolgens morgen aan de telefoon in alle hevigheid te laten terugkomen -> laat ze maar goed schrikken! @ Jelly: welkom en fijn dat je zwangerschap tot nu toe zo lekker verloopt. En ja, zo naar het einde toe wordt het natuurlijk allemaal wat zwaarder. De groeispurt van onze kleintjes is nu ook ingezet volgens mij, dus dan is dat ook logisch... @ Pris: vervelend dat de afgelopen week niet zo lekker verliep. Voel je maar niet schuldig hoor dat je niet zoveel post. Eerst maar lekker aan jezelf denken en hopelijk voel je je deze week een stuk lekkerder...! @ lovewinnie: vervelend dat je zo opziet tegen de bevalling. Ik kan nou niet zeggen dat ik er ongelooflijk veel zin in heb, maar het lijkt me wel een bijzonder mooie ervaring. En ik put ook 'troost' (niet helemaal het juiste woord) uit het feit dat wij mensen de intensiteit van pijn niet schijnen te kunnen onthouden. En dan is het op het moment zelf natuurlijk wel heel vervelend, maar de duur van de bevalling valt in het niet bij de duur van een mensenleven. Nou ja, ik vind het moeilijk onder woorden te brengen. In elk geval hoop ik dat je je wat meer kunt ontspannen in de aanloop naar je bevalling. @ Darcy: wat een gave romper! Zou je eigenlijk moeten omlijsten en aan de muur moeten hangen... . Het was gisteren vast lekker aan het strand? Enne je tip over hoe je dag in te delen ('s ochtends nuttig en 's middags voor jezelf) vind ik een hele goeie. Ik ben namelijk een type dat alles op het laatste moment doet en dan lukt het merendeel van wat ik me had voorgenomen niet meer... Op jouw manier is het dan ook voor de middag allemaal lekker klaar! Gisterochtend hebben wij een tweedehands wiegje opgehaald; in het echt is ie nog mooier dan we op de foto's hadden gezien. Ik zal kijken of ik er vandaag nog een foto van maak. En verder nog iets raars: liepen we gisteren door de stad, spreekt een man ons aan: "Jullie namen weet ik niet, maar ik weet wel wat jullie hebben gedaan...", ondertussen knikkend naar mijn buik . Kijk, en bij dat soort mensen heb ik nou echt zoiets van, hou die opmerkingen toch lekker voor je! Maar ja, we konden er om lachen! Zo, dan nu snel onder de douche en dan kennismaken met een kinderdagverblijf. Ben benieuwd hoe het daar is...
Goodmorning Ladies, @ Edokid: Je hebt toch van die mensen zonder manier vind ik. Met WAT moeien de mensen zich? Hopelijk valt het kinderdagverblij mee, zou ik ook heel dringend moeten gaan doen! @ Han: Nog steeds geen supernacht. Begint toch wel zwaar te worden zo hoor! Ik blijf maar drinken en plassen.. Ik weet niet wanneer ik de uitslag krijg. Als ik vandaag niets hoor, ga ik morgen eens bellen. Heb gisteren in totaal 5,5 l gedronken . Is een beetje van het goede teveel, nietwaar! @ MissX: Leuk dat het wiegje dinsdag komt! Dan heb je toch al iets om je kleine meid in te leggen moest de kamer op zich laten wachten en je kleintje niet! @ Maart: Bij mij is het rondom mijn navel dat het donker wordt. Niet echt mooi! Maar als ik niet in de spiegel kijk, zie ik mijn navel bijna niet, dus.. X
Dag iedereen, Sorry dat ik zo'n tijd niks van me heb laten horen. Maar mijn laatste werk weken vielen me erg zwaar met moeite heb ik het gered. Maar ik heb wel het gevoel dat ik de komende weken nu wel nodig ga hebben, om weer fit te worden voor de bevalling. Vanmorgen stond ik op en merkte ik dat mijn buik gezakt was. Is dit een begin ergens van? Ik ben benieuwd. Morgen weer naar de verloskundige meteen ff vragen. Ik heb wel wat terug gelezen, maar niet alle 60 pagina's die ik achter liep Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen. Vandaag is mijn eerste verlof dag en ik zit echt om me heen te kijken van wat zal ik eens gaan doen? Liefs, Sereena P.s ik ben eigenlijk heel eerlijk echt super zenuwachtig voor de bevalling. Of misschien wel gewoon voor het onbekende :
Hey meiden, Ik moet even wat kwijt, want ik zit er heel erg mee.... Mijn schoonzusje en zwager (marc zijn broer) verwachten ook een kindje. Ze hebben al een zoontje van 2. Dit is een zwangerschap na een miskraam (11,5 weken) Ze verwachten het 2e wondertje rond 5 november, ze is nu dus 27 weken en 4 dagen zwanger. Nu werd ik vanmorgen gebeld door mijn eigen man dat zijn broer gelijk naar huis moest komen, omdat zijn vrouw dus ontzettend rugpijn en buikpijn had! Ik ben zoooo bang dat er iets aan de hand is... We hebben verder nog niks gehoord, maar neem aan dat ze de VK al gebeld hebben. Gelukkig zit ze rond de 28 weken en is het kindje levensvatbaar, maar ik ben zo bang dat het fout gaat. Als ik meer weet laat ik het jullie weten! gr. een bange en onzekere Marsab
Hé bah Marsab Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik hoop dat alles goed komt en we horen wel hoe het verder gaat. Liefs en sterkte
@ Marsab: Ze hebben ook geen geluk zeg! Ik hoop echt dat het vals alarm is! 28 weken is wel levensvatbaar, maar toch nog zo jong. Toch best dat het kleintje nog effe blijft zitten! Misschien geen troost, maar ik heb dat ook gehad toen ik een week of 30 was, gelukkig vals alarm, maar toch effe paniek natuurlijk! Sterkte! X
Ben ik weer, laat ik eerst weken niets van me horen. En nu zit ik in eens met 100 en 1 vragen Ik wil de baby kleertjes gaan wassen moeten alleen de kleinste maatjes gewassen worden voordat de baby ze aan heeft, of moeten alle maten. Ja ja ik heb kleertjes van maat 50 tot 104 :S Hoezo aan het hamsteren geweest. Ik ben in Junie naar indonesie geweest en daar waren zoveel leuke kleertjes..... Ooja en moet ik de knuffeltjes ook wassen?
Je moet alle kleertjes wassen, want er zit een soort pap in die het mooi houd, en daar kunnen kindjes (en veel volwassenen) vaak niet tegen. Dus gewoon alles in de wasmachine gooien zonder wasverzachter! En de knuffies moet je zelf weten, of het 'stinkt' of niet. Marsab; wat sneu zeg voor je schoonzusje... nu maar hopen dat alles goed gaat! Rian; heeeeeeeel veel plezier met je mannen! eindelijk is hij thuis! Lekker genieten met z'n allen, en nu mag de baby komen We hebben een heerlijk weekeind gehad, we zijn lekker op de camping bij mijn schoonouders geweest. Ewout heeft lekker gezwommen daar. En ik heb kunnen relaxen. De baby is erg druk op het ogenblik, en voel dat hij is ingedaald. Maar zeker weten doe ik dat pas vanmiddag als ik bij de VK ben geweest. Mijn man is vandaag thuis aan het werk, dus hij gaan vanmiddag gezellig mee!
hallo mama`s ben er vanaf donderdag niet geweest en moet echt veel bijlezen. maar daar heb ik nu mooi tijd voor. heb verlof. welkom niewe mama`s rian: geniet van elkaar mouchy: lekker he zo relaxen en dan was het ook nog super goed weer. maart: mijn navel is niet donker en plopt er ook niet uit. missx: balen van de babykamer. maar gelukkig heb je nu wel een mooie weig. bijna net zoiets als wat wij hebben alleen ik heb hem van mp gekocht voor een prikkie. saskia: ook lekker aan het genieten van je verlof? vanavond naar zwgym en de mannen mogen gezellig mee. wordt lachen denk ik hoor ben vrijdagavond geschrokken was op verjaardag van mijn schoonzus en moest even naar toilet. zat er eens een druppltje bloed in mijn onderbroek en het deed ook pijn bij het plassen en urine was ook donker. had de heledag als last van beurs gevoel onderin. ben dus direct naar huis gegaan voelde me er niet lekker bij. heb de vk gebeld en moest als ik het de volgende dag nog had even weer terug bellen. maar gelukkig toen was het over.
Morning Meiden Jeetje Joepie, het is ook steeds schrikken voor jou gelukkig is het over. Edokid.. Rare mensen heb je op de wereld zeg. Marsab.. Heel veel sterkte meid, hopelijk is het vals alarm. XXX
heyy meiden, ff een berichtje van mij! nou het was echt warm gister te warm om 3 uur heen en terug te reizen, maarja deed het voor een heel goed doel. Op vliegveld aangekomen moest ik een half uurtje wachten, leken wel uren en voelde me ook licht in mijn hoofd! Dacht nog als ik maar straks niet flauwval als hij aankomt, en toen ja hoor kwamen de eerste militairen en toen kwam mijn liefie, nou het is echt zo mooi gevoel amper te beschrijven! Me zoontje moest ff goed kijken wie het was maar vond het wel leuk. toen naar de auto naar de hond, eerst rustig snuffelen en enthousiast naar mij en me zoontje en toen zag je echt in zijn ogen, maar he die ken ik! helemaal gek werd hij. Terug gereden, wat wel raar was weer zo met zijn 4 tjes. Me zoontje is helemaal gek van zijn papa en verliest hem geen seconde uit het oog net zoal de hond! Ben echt zo gelukkig nu! Zo besef je hoeveel iemand voor je betekent! Nou hij is nu natuurlijk alweer de hort op hahahaha ik laat hem maar lekker zijn eigen gang gaan. ik reageer binnenkort weer ff op jullie hor, maar ik ga nu ff opruimen, want het is wel leuk dat hij er weer is maar neemt ook een troep mee liefs rian
@sophie: zara in rotterdam verkoopt helaas geen zwangerschapskleding alhoewel ik het idee heb dat ze wel uit gaan van spaanse vrouwen qua kleding (ietsje kleiner dan ik dus gemiddeld) dus koop er zelf sowieso weinig maar voor job is het perfect (maat S/M en hij is blij en dat hebben ze altijd ruim op voorraad ) overigens moet hier het "schattigste pakje" nog gekocht worden het is allemaal ZO leuk.. maar het ultieme heb ik nog niet gezien alhoewel zara een onwijs schattig shirtje met "cotton sheep" erop verkoopt.. maar ik snuffel nog wel even door @darcy: dat sochtends druk doen en smiddags niet is hier ook de planning maarja.. tot half 11 bezig geweest met in bed liggen en douchen.. en nu snel even hier lezen voordat ik ontbijt ga halen. (oftewel ik vermoed dat de "ochtend" iets meer naar het midden van de dag gaat verschuiven vandaag) want ook ik heb het gevoel dat ik mijn hele zwangerschap zo ongeveer enkel maar bezig geweest ben met druk doen.. klussen enzo.. en gevoel dat ik zo toch af en toe het "genieten"-stukje mis. @sereena: hier ook het eerste dagje verlof en die laatste paar weken werken waren best heavy ja en nu zit ik dus om me heen te kijken waar ik eens zal beginnen.... er moet nog zoveel gebeuren in huis.. :/ maarja.. ik heb de tijd en me voorgenomen om enkel sochtends veel te doen en dan smiddags niet en vandaag doen we het maar even ietwat andersom denk ik @rian: lekker hoor dat hij weer thuis is tijdje een grote liefde in het buitenland gehad en weet nog altijd wel hoe het gevoel is als je elkaar heel lang niet gezien hebt. enige is... dat wij elkaar wel wat vaker spraken natuurlijk en bovendien hij nou niet echt in een gevarenzone zat. maar dat gevoel op het vliegveld is toch altijd onbeschrijfelijk spannend en als hij er dan daadwerkelijk is........ hier gister trouwens alvast begonnen met sochtends druk en smiddags wat minder. we hebben het muurtje in de slaapkamer vastgezet en daarna heb ik het gevoegd terwijl job beneden de woonkamermuur nog een likje extra heeft gegeven. daarna lekker de stad in geweest voor een kop koffie. en ondanks job "nee we kopen geen kleren" kwam meneer natuurlijk wel weer met een nieuw shirt thuis. en we hebben nog even bij v&d en de bijenkorf voor babykleertjes geshopt (veel gekwijld.. niets gekocht.. dat is mijn werk schijnt) ik was savonds alleen wel doodop wat zich uitte in dat ik nu net half uurtje uit bed en gedoucht ben. ik dacht trouwens dat het de bedoeling was dat we deze laatse periode een pond per week aan zouden komen nahja.. dat is deze week in ieder geval niet "gelukt" weeg nog exact evenveel als vorige week. ben bang dat dat stuk harder gaat als ik hele dagen thuis ben tho enneh.. ik werd inderdaad zaterdag ook nog aangesproken door een wildvreemde liep weg bij de danceparade uit de massa (als je ineens haast hebt daar weg te komen gaat dat tenslotte nooit lukken.. dus maar op tijd gaan) legt er ineens iemand een hand op mn schouder alsof hij hard gerend had om me in te halen.. en bang was me kwijt te raken.. zegmaar.. alsof het een bekende was eigenlijk. en bleek grote donkere meneer te zijn die wilde weten hoe lang ik nog moest.... uiteindelijk een kwartier staan praten ofzo en toen wenste hij me veel plezier en dat ik er maar vooral van mocht genieten. aparte actie maar vond het op zich wel leuk toch beter dan die mevrouw in de winkel die terwijl ze zegt "tja schoenen aantrekken gaat zo ook niet zo makkelijker meer natuurlijk" dr hand even gauw over mn buik haalt *grrrr* MIJN BUIK!
@Rian: fijn dat hij er weer is, he Even lekker wennen natuurlijk? @Joepie: voorzichtig aan hoor... @Marsab: laat je het even weten als er nieuws is? Nou, hier schijnt de zon, ga even met de hond naar het park. Lekker eropuit, want ik ben zo duf als maar kan (ook al heb ik redelijk geslapen.) Take care, tot later!
@darcy: geweldig.. maar sommige mensen mogen dat best op hun eigen buik doen wat mij betreft ik piep soms al als job er aan zit.. dan wil ik toch zeker niet dat een winkeljuf er even langs gaat met dr hand toch. mensen die interesse tonen vind ik wel erg leuk.. maareh.. handjes thuis he btw.. kan iemand dit eens vertalen: If you've recently noticed some less-than-appealing itchy red bumps on your belly (and possibly around your thighs and belly), you've got yourself a harmless but not fun round of pruritic urticarial papules and plaques of pregnancy (PUPPP if your don't have the patience for the full name). want volgens mij heb ik daar inderdaad last van :S en het jeukt (dat stukje vertalen lukt nog wel.. maar wat een "pruritic urticarial papules and plaques of pregnancy" moet voorstellen?
@maart: dat lijkt bij mij ook zo te zijn, maar misschien komt het ook doordat mijn navel nu wat meer uitsteekt en dat het normaal altijd zo is, maar niet opvalt? @sophie: spannend he, als de 37 week in de buurt komt?! Fijn dat je nog zoveel leuke pakjes hebt gekocht. Ik had wel al een eerste setje, samen met mijn moeder gekocht, maar ze hebben zoveel leuke dingetjes! Welke winkel ben je geweest? Ik wil eigenlijk nog een setje van lief!, maar weet niet waar ze dat in het noorden verkopen, iemand? @miss X: hier precies hetzelfde, ik had me voorgenomen lekker te gaan rusten, fotos in te plakken ed. Maar heb ook eigenlijk alleen nog maar gepoetst. Zo zonde, want ik heb inmiddels alles al zo vaak gedaan, had het net zo goed nu pas kunnen doen en dan in 1 keer goed. @edokid: ben benieuwd naar het wiegje hoor, vind het soms wel jammer dat we toch alleen een ledikantje heb gekocht. Hihi, wel een heel rare opmerking hoor! Toch wel brutaal om dat te zeggen als je iemand niet kent. Laatst zei iemand van mijn vriend zijn voetbalvereniging, dat hij blijkbaar buiten het veld om ook kon scoren (zag mijn buik voor t eerst), vond ik ook raar, maar dat was dan tenminste nog een bekende. Laat je weten hoe je het kinderdagverblijf vind? Waar onze kleine heen gaat is heel klein, vond het er wel gezellig en knus uit zien, niet zo fabriekachtig. Wel iets verder van ons huis, maar dat hebben we er wel voor over. @pomme: jeah, 36 weekjes! Komt weer dichterbij he. @sereenalian: geen probleem toch, gewoon lekker meekletsen als je je er goed genoeg voor voelt. Ik was ook best zenuwachtig voor de bevalling, vooral omdat je niet weet wat je moet verwachten, maar eerlijk gezegd, mag het van mij nu ook wel komen hoor. Het moet toch een keer en ik zit nu voorbij de 37 weken. Maar ja, heb het gevoel nog wel 4 dikke weken door te lopen haha. En ja, alle kleertjes moeten gewassen worden ivm het stijfsel dat in de kleren wordt verwerkt. Ik heb alleen de knuffeltjes gedaan die ik vond stinken idd. @marsab: wat ontzettend erg! Ik hoop echt dat alles in orde komt, laat het weten he meid, sterkte! @mouschy: succes vanmiddag bij de vk. @rian: geweldig dat je mannetje weer veilig thuis is! Lekker genieten he. @saskia: ze moeten ook van mijn buik af blijven hoor, alleen vriend, goede vriendin, zusje en ouders mogen die aanraken. Sorry, mijn engels hield ook op bij het stukje met de pppp.. Hebben jullie ook wel eens zo'n down gevoel? Vind het best wel eens vervelend dat je moet wachten tot de kleine komt, zit nu bijna 4 week thuis en dat kunnen er nog wel 4 worden, begin me best te vervelen, iemand tips voor dit gevoel?