@Han en Zoe: geregistreerd partnerschap is hetzelfde als een huwelijk, wettelijk gezien dan. DENK HIERAAN: alleen erkenning is NIET genoeg, want na de geboorte moet je gezamenlijk ouderlijk gezag aanvragen bij de kantonrechter. Zonder dat gedeeld gezag zou je kleine alleen onder het gezag van de moeder vallen (en bij overlijden van de moeder gaat het kindje dan naar de oma, niet naar de vader!) Wij doen het zo, omdat ook wij nog een groot feest willen, maar een andere volgorde gaan aanhouden: eerst geregistreerd partnerschap met een lunch daarna en dan in 2009 het laten omzetten in een huwelijk, ja-woord (is slechts een stukje administratie) en daarna een enorm feest. Ukkie is er dan ook bij. Als we hadden gekozen voor erkenning en ouderlijk gezag-aanvraag, dan hadden we ook twee andere, dure zaken moeten regelen: een samelevingscontract en twee testamenten. Dat geld stoppen we liever bij het feest, of gedeeltelijk, zoals nu, bij een Bourgondische lunch!
goedemorgen ik slaap juist nog wel heel erg goed hoef er maar 1 keer uit om te plassen en ben daarna direct weer nockout. gelukkig maar. en slaap s`morgens ook lekker lang uit tot een uur of 10. dan hoef ik ook geen middagdutje te doen. want ben ook altijd zo brak naar z`n middagdutje. zoe: wij gaan met de familie naar het gemeentehuis toe, en daarna terug naar ons huis voor gebak en koffie en sàvonds gaan we lekker uit eten met de naaste familie. lekker met ons eigen clubpje. jennifer: kan me voorstellen dat je verdrietig bent kan ook niet van mijn hond hebben. ief: wij hebben ook een boxspring maar heb er ook nog geen poten onder doe ik denk ik ook niet wacht wel even wat de kraamzorg zegt. want inprincipe komen we 10 cm tekort. en er komt een bed beneden te staan. patries: wat raar ja dat je niet meer mag zwemmen het is nu juist zo heerlijk. lekker te ontspannen heb je geen ander kuuroord in de buurt. waar het wel mag. missx: ik had ook mijn moeder laten bellen hoor. ben gauw iemand waar ze over heen praten ben erg zacht van karakter en durf dan niet goed voor me zelf op te komen. in iedergeval niet genoeg. sophie: hier ook gewoon de kraammatras van op bed. het kraakt wel maar slaap er wel om. heb hem trouwens tegen het matras liggen en daar de molton en de hoeslaken over heen dus het zweet niet hoor.
Miss X duim voor je! Wat klossen betreft denkt m'n man dat we in totaal 12 pootjes onder het bed hebben. Vanavond zullen we het zien. Nu niet te bekijken (althans niet door mij met deze buikomvang) aangezien er nog allerlei delen laminaat van de verbouwing onder liggen Ze vonden 10 blijkbaar heel normaal, ik vroeg me ook al af of het niet wat veel was Gister las ik iets over sex na de bevalling en bedacht ineens dat we ook weer eens na moeten gaan denken over anticonceptie. Ik weet niet waneer we (ik ) aan sex toe ben na de bevalling, maar vind t wel fijn alvast een idee te hebben. Hiervoor had ik een spiraaltje. Aangezien we op gegeven moment nog graag voor een 2e willen gaan, weet ik nog niet of ik dat nu wel weer doe voor relatief korte periode. x Sophie
Ja Saskia, dit wordt 'm We gaan vanavond alleen nog even kijken bij een monumentaal restaurant, waar je ook de plechtigheid kunt doen (met aansluitend een lunch.) Want eh... die zaal op ons gemeentehuis is wel een GRAFzaal hoor! Een rasechte condoleanceruimte Mijn vent vindt dat niet erg ("hup erin, hup eruit en eten maar!"), maar ik hoef nou toch echt niet ergens heen waar ik "Waarheen, Waarvoor" van Mieke Telkamp al hoor loeien uit luidspeakers Zo blijven we lachen. We hebben de getuigen gebeld en mijn beste vriendin zei: "Jij doet ook nooit es iets op een normale manier, hahaha!" Nee, dat kun je wel stellen. Ik vertelde de dame van het gemeentehuis dat er vaart achter zat, want het is een 'moetje' Wij lachen aan de telefoon, dat kan nog heel gezellig worden als we maandag in ondertrouw gaan!
Darcy, leuke plannen En geweldig met je kleintje erbij. Wij zijn vorig jaar getrouwd, m'n man heeft daarna al vaak gevraagd "wil je nog een keer met me trouwen?". Lijkt me wel wat hebben met je kindje erbij, maar ja om 't nu voor de 2e keer te doen x Sophie
O en een ondersteek is een po, da's wel handig voor als je de ontsluitingsweeen thuis hebt en even naar de wc moet, maar niet lopen kan. De ondersteek kun je ook gratis lenen bij de thuiszorg.
@Sophie: je kunt je trouwgelofte opnieuw bevestigen, wel zo leuk als uk erbij is (en je misschien no. 2 al verwacht? ) W.b. voorbehoedsmiddelen - ben al een paar jaar van de pil en gewend aan condooms en al is het een gestuntel soms: het is makkelijker dan opnieuw je cyclus op orde krijgen, denk ik. Misschien is dat niet zo?
Goed om te lezen dat het niet zweet zo'n kraammatras/zeil of hebben jullie niet alleen dat blauwe zeil, maar ook van die matrasjes (die op luiers lijken). Houdt het genoeg tegen in t geval dat denken jullie? Ik las dat je t zeiltje overdwars ter hoogte van billen moet leggen. Als je flink wat vruchtwater verliest is dat toch nooit voldoende Naar mijn idee is dan nog je hele matras zeiknat. Het druipt er dan toch direct vanaf? x Sophie
Girls, ga naar Amsterdam, mijn geboorteakte ophalen. Enne... de zon schijnt, heerlijk! Fijne middag allemaal! @Miss X: ik hoop toch zo voor je dat die malloten je kamertje acuut in orde maken voor jullie. Laat je het even weten?
brrr het idee dat ik misschien over 2 maanden alweer ongesteld word,... Ze zeggen dat je tijdens borstvoeding sowieso niet aan anticonceptie mag toch. Enne je moet wel opassen want 3 maanden na de bevalling zeggen ze dat je super vruchtbaar ben. Het zal je toch niet weer gebeuren he, dat je gelijk weer zwanger ben.
Darcy, goed idee Misschien moeten we ook maar aan de condooms. Zouden we wel erg aan moeten wennen denk ik. x Sophie
Wel anticonceptie, alleen niet in de vorm van een bepaald soort pil. Ik geloof de ene pil wel, de andere niet i.v.m. hormonen die erin zitten. x Sophie
miss x @ en weet je al wat ? kamertje?sjonguh wat een ..... daar bah....hopelijk doen ze het regelen voor je en snel ...dan krijg je beetje rust ...en kun je je richten op de bevalling en sjah condooms is beste optie als je borstvoeding geeft ....heb ik bij vorige ook zo gedaan ...het is wel zo dat je minder vruchtbaar bent als je borstvoeding geeft al is het niet 100 %...dus moet je wel met condoom doen.....
hmm ik lig p het moment zo fanatiek te draaien in bed dat "onder je billen" ongeveer toch wel het hele bed behalve het voeten/hoofdeind beslaat :/ net geprobeerd agis te bellen hoe dat zit met die klossen.. want je hoort ze nooit ergens over maar dan krijg je "onze wachttijd is meer dan 5 minuten..w ij verzoeken u op een later tijdstip terug te bellen" *grr* denk dat ik amar een terugbelverzoekje achterlaat op hun site... geen zin om steeds te moeten proberen of ik er door kom.
Saskia, ik ben ook bij Agis verzekerd, maar heb via hun niet de klossen geregeld, maar via thuiszorgwinkel in de buurt. Die lenen ze gratis uit. Je kunt er zonder afspraak naartoe. M'n man heeft gisteren alleen z'n leg.bewijs moeten laten zien. Of bedoelde je dat niet? Kelly, bijv. koperspiraaltje kan ook prima als je bv geeft, omdat er geen hormonen in zitten. Enige is dat je dit voor wat langere tijd laat plaatsen. Daarom twijfel ik nog. x Sophie
ah mischien dat ik dat dan evne doe thuiszorgwinkel zit op zuidplein zag ik vandeweek dan moet ik dus vragen om klossen, een ondersteek en dat is alles toch?
@serenalian: hier ook weer een rotnacht, vind het ook zo super vervelend. Ik kan je niet helpen met d eintake, heb alleen een telefonische intake gehad. @jennifer: oh, wat ontzettend moeilijk voor je hondje, ik hoop dat het weer goed komt. Zou er ook helemaal kapot van zijn. @ief: misschien je bed verhogen met een extra matras? En een ondersteek/bedpan is volgens mij gewoon een ouderwetse po! @patries: mooi kamertje! Das idd raar, dat je niet meer zou mogen zwemmen van hun. Zou ook niet meer heen gaan, volgens mij mag je bljiven zwemmen tot je vliezen zijn gebroken, daarna even niet meer ivm infectiegevaar. (alsof je er dan nog zin in hebt?) @sophie: om heel eerlijk te zijn gok ik erop dat de vliezen niet breken voordat ik weeën heb en leg ik pas op het laatst dat zeiltje erop. Ik zweet nu al genoeg en kan ook niet tegen dat gekraak. Misschien wel een idee om zoiets bij de Hema te kopen. Een nieuw matras zal duurder zijn haha. Als iemand er iets meer over weet? @miss X: ja balen he, over 2 maand weer ongesteld kunnen worden, maar nog erger lijkt me het vloeien na de bevalling, kan wel 6 week duren en als ik dat kraamverband zie wordt ik echt spontaan misselijk, dan ben ik misschien nog wel liever gewoon een weekje normaal ongesteld. @miss X: je mag toch wel een minipil gebruiken? Dat dacht ik tenminste. Al denk ik dat wij voorlopig condooms ga gebruiken, voel me stukken beter sinds ik ben gestopt met de pil. Daarna kijken we wel weer verder. @saskia: jep, klossen en een ondersteek is alles. Hier ook gewoon opgehaald, alleen een idkaart even meenemen.
ik heb net job gemeld dat hij even langs de thuiszorgwinkel mag vandeweek *grin* moet alleen even kijken of ze buiten kantoortijden open zijn want tja.. ons jobje heeft geen zw-verlof en dient dus gewoon op werk te zijn.